0
back
 

diskuze k tématu: BMW, AUDI nebo RSo

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit
Drtikol
number of posts4
date of registration28.10.2015
Thursday 29.10.2015 11:06, BMW, AUDI nebo RSo
Dobrý den přeji,

Poslední měsíc projíždím jak internet, tak fyzicky auta a stále nevím co si pořídit. Věřím, že odborníci zde budou schopni pomoci s tímto rozhodnutím. Tedy k věci: Ročne najezdím 25 - 30 tkm, denně práce cca 50km, 1-2 měsíčně přejezd z Čech na Moravu (900km tam i zpět). Zatím mám diesel ve 2.0l, ale nijak na naftě nelpím. Okruh na který se dívám je passat CC (od r.v.2011), A4 allroad (2008 +), BMW 5 2010+) Octavia RS (2014 +). Cílem je se nedostat přes 500-600tis. Samozřejmě řeším i servisní náklady, zůstatkovou cenu apod. Octavku jsem byl projet jako poslední před týdnem, předváděcí vůz (300km najeto) ale za 690tis. už je to trochu víc, ale zase beru v potaz že má tovární záruku. Nicméně nemám garáž, takže auto bude pořád venku a Rso tahá dost pozornost. Jářku nevím.... prosím Vás o radu či Váš názor. Děkuji předem za zpětnou vazbu.
respond
nahlásit
Zdeny60
number of posts1249
date of registration08.09.2009
Thursday 29.10.2015 13:20, na co ojetinu?kdyz muze byt nova?
Kdyz za ty prachy bude mazda 6 s 2.0 benzinem skyactive nova?
respond
nahlásit
Drtikol
number of posts4
date of registration28.10.2015
Thursday 29.10.2015 13:39, Mazda
Nad mazdou jsem nepremýšlel, v minulosti bratranec usmažil na dálnici předchozí verzi 6ky, takže mám na to (asi neprávem) , řekněme negativní náhled.
respond
nahlásit
Zvirak
number of posts459
date of registration09.09.2012
Thursday 29.10.2015 15:01, .
To RSko je vážně magnet na zloděje. Navíc ten 2,0t nijak zázračně nejede, spíš naopak.
Nejlepší asi bude ojetina z trojlístku bmw, mercedes i audi, resp vw. Když nic jinýho tak ty posledně jmenované si aspoň drží cenu
respond
nahlásit
Drtikol
number of posts4
date of registration28.10.2015
Thursday 29.10.2015 16:42, BMW / Audi
Allroad co jsem projel byl v 3.0tdi, jelo to krásně, měl najeto 120tkm "oficiálně", reálně podle mě něco kolem 200tkm. Serviska byla v pořádku, ale v servisu mi to nedokázali dohledat, což je přinejmenším divné. VW CC asi nejpohodlnější, ale Allroad se mi zdál bytelnější a stabilnější. Nevím, posuzuju to jako laik. V BMW 5 jsem ještě nejel, ale chápu, že bude jízdně nejlepší. Realisticky se ale dívám na servisní náklady, protože se nechci "rozbrečet" při prvním větším servisu.
respond
nahlásit
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Thursday 29.10.2015 16:58, RE: BMW / Audi
Drtikol posted by:
Allroad co jsem projel byl v 3.0tdi, jelo to krásně, měl najeto 120tkm "oficiálně", reálně podle mě něco kolem 200tkm. Serviska byla v pořádku, ale v servisu mi to nedokázali dohledat, což je přinejmenším divné. VW CC asi nejpohodlnější, ale Allroad se mi zdál bytelnější a stabilnější. Nevím, posuzuju to jako laik. V BMW 5 jsem ještě nejel, ale chápu, že bude jízdně nejlepší. Realisticky se ale dívám na servisní náklady, protože se nechci "rozbrečet" při prvním větším servisu.


BMW 5 nemusí být automaticky jízdně nejlepší, aspon ne pro každého. Záleží co člověk očekává. Mě už u podobně velkých aut sportovní jízdní vlastnosti moc smysl nedávají, ocením spíš komfortní a tichou jízdu. A v tom bude Allroad na vzduchu lepší než BMW. Provozní náklady budou zhruba stejné, až na ten podvozek. U generace na kterou dotaz směřuje s ním ale nijak výrazné problémy už nejsou. Samozřejmě je to ale další kurvítko navíc.
CC bych pohodlným nenazval, jel jsem tedy jen v jednom a to bylo trvdší než běžný Passat. Navíc bylo jen čtyřmístné, ale to bylo jedno z prvních. Pravda je že vypadá pořád dobře.
O RS bych asi vůbec neuvažoval, to už raději rovnou Golf GTI.

edit - já si nevšiml toho A4 Allroad, psal jsem o A6. Potom je samozřejmě jasná volba BMW 5. A4 nemá šanci.
respond
nahlásit
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Thursday 29.10.2015 19:18, O 3 rs
Nejsem odborník,proto bych sám nejspíš trochu peněz přidal a koupil bych si O 3 rs 2.0 TSI.Sám jsem s tím nejel,ale zhlédl jsem spoustu testů,jak našich,tak i zahraničních redakcí a pozitivní reakce na vůz převažují.Motor 2.0 Tsi jede,tak dobře,že dokonce bylo podezření na chip motoru,při zachování příznivé spotřeby.Na vůz by se v současné době měla nechat uzavřít velmi výhodná pojistka od škofinu i při koupi vozu v hotovosti,alespoň mi jí v červnu udělali i když jsem vůz platil hotově.
respond
nahlásit
deleted user
number of posts
date of registration
Thursday 29.10.2015 19:34, bmw
Osobně bych zvolil BMW řady 5, ale na případné servisní náklady bude asi nejnáročnější.
Na druhou stranu z výše uvedených vozů poskytne zdaleka nejpohodlnější jízdu.
Pokud diesel, tak bych doporučil 530d a nebo 525d, benzín 530i.
Tak či tak, rs je úplně jiná kategorie a s A4 nebo řadou 5 se to vůbec nedá srovnat.
respond
nahlásit
Zvirak
number of posts459
date of registration09.09.2012
Thursday 29.10.2015 19:39, RE: O 3 rs
Fanda posted by:
Nejsem odborník,proto bych sám nejspíš trochu peněz přidal a koupil bych si O 3 rs 2.0 TSI.Sám jsem s tím nejel,ale zhlédl jsem spoustu testů,jak našich,tak i zahraničních redakcí a pozitivní reakce na vůz převažují.Motor 2.0 Tsi jede,tak dobře,že dokonce bylo podezření na chip motoru,při zachování příznivé spotřeby.Na vůz by se v současné době měla nechat uzavřít velmi výhodná pojistka od škofinu i při koupi vozu v hotovosti,alespoň mi jí v červnu udělali i když jsem vůz platil hotově.


162kW jede dobře? To je vtip? 220 PS a označení RS. u 25 let starého (konstrukčně ještě starší) 2.0 turbo motorem bylo standardem 250 PS. Bravo VW.. Chci vidět tyhle motory po 20 letech nebo 300 tis km.. občas jsem na dálnici nějaké RS zkusil a dobře moc teda nejede..

navíc bmw 5 nebo audi jsou podvozkem resp. komfortem někde jinde
respond
nahlásit
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Thursday 29.10.2015 20:00, RE: O 3 rs
Zvirak posted by:
Fanda posted by:
Nejsem odborník,proto bych sám nejspíš trochu peněz přidal a koupil bych si O 3 rs 2.0 TSI.Sám jsem s tím nejel,ale zhlédl jsem spoustu testů,jak našich,tak i zahraničních redakcí a pozitivní reakce na vůz převažují.Motor 2.0 Tsi jede,tak dobře,že dokonce bylo podezření na chip motoru,při zachování příznivé spotřeby.Na vůz by se v současné době měla nechat uzavřít velmi výhodná pojistka od škofinu i při koupi vozu v hotovosti,alespoň mi jí v červnu udělali i když jsem vůz platil hotově.
162kW jede dobře? To je vtip? 220 PS a označení RS. u 25 let starého (konstrukčně ještě starší) 2.0 turbo motorem bylo standardem 250 PS. Bravo VW.. Chci vidět tyhle motory po 20 letech nebo 300 tis km.. občas jsem na dálnici nějaké RS zkusil a dobře moc teda nejede..navíc bmw 5 nebo audi jsou podvozkem resp. komfortem někde jinde


Pro někoho ne,někdo je zase s výkonem spokojený.Pro mě je na běžné ježdění výkon více ,než dostatečný.Jen pro zajímavost.Už bohužel nevím,která to byla redakce,ale vzali na okruh focuse st a o 3 rs a o 3 rs dokázala zajíždět lepší časy než focus.Ono to není pouze o kw,ale i o celkovém naladění motoru,zpřevodování atd.konkrétně focus měl nějakou tu kw navíc,ale stejně byl pomalejší.navíc o 3 rs má více než 162 kw.Třeba 1.2 tsi 63 kw dá běžně na válcích 73 kw, 77 kw dá 86kw,90 kw dá 100 kw atd.
respond
nahlásit
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Thursday 29.10.2015 20:14, RE: O 3 rs
Zvirak posted by:
Fanda posted by:
Nejsem odborník,proto bych sám nejspíš trochu peněz přidal a koupil bych si O 3 rs 2.0 TSI.Sám jsem s tím nejel,ale zhlédl jsem spoustu testů,jak našich,tak i zahraničních redakcí a pozitivní reakce na vůz převažují.Motor 2.0 Tsi jede,tak dobře,že dokonce bylo podezření na chip motoru,při zachování příznivé spotřeby.Na vůz by se v současné době měla nechat uzavřít velmi výhodná pojistka od škofinu i při koupi vozu v hotovosti,alespoň mi jí v červnu udělali i když jsem vůz platil hotově.
162kW jede dobře? To je vtip? 220 PS a označení RS. u 25 let starého (konstrukčně ještě starší) 2.0 turbo motorem bylo standardem 250 PS. Bravo VW.. Chci vidět tyhle motory po 20 letech nebo 300 tis km.. občas jsem na dálnici nějaké RS zkusil a dobře moc teda nejede..navíc bmw 5 nebo audi jsou podvozkem resp. komfortem někde jinde


A ještě k tomu zkoušení na dálnici.Jak víš ,že jeli na plno?Zrovna tuhle neděli jsem jel do Passau přes Prachatice směrem na Strážný.Za značkou konec obce Prachatice začíná silnice prudce stoupat dvěma pruhy.Když skončila obec,tak jsem začal akcelerovat v pravém pruhu a ozvalo se troubení a zjistil jsem,že levím pruhem mě chtěla předjet nějaká bílá fabie a řidič měl zato,že jsem mu chtěl bránit v předjetí.na nepřehledném horizontu mě dojel a začal předjíždět. Když byl vedle mě ,tak jsem přibrzdil a nechal ho,aby co nejrychleji dokončil předjíždění.možná mohl mít pocit,že jsem si to s ním chtěl rozdat,ale víc mi to do kopce nejede.
respond
nahlásit
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Thursday 29.10.2015 21:00, můj názor
Já osobně (a nikomu tento názor nevnucuji) bych se vykašlal na auto za 500-600 tisíc, když jej nemám kde parkovat. Napřed bych vyřešil garáž nebo alespoň společné stání a potom teprve řešil dražší auto. U kteréhokoli auta z vašeho výběru totiž brzy najdete na parkovišti jen prázdné místo nebo (a to v lepším případě) alespoň bok obtažený korunou - jsme přece v Čechách a tady se vůbec nekrade a nezávidí.
K výběru: Je třeba si především sám zhodnotit, zda chci (pseudo) sportovní auto jako RS či Passat CC, nebo zda chci raději GT, tedy pohodlný vůz s dostatečným výkonem, což splňuje spíše BMW i Allroad.
respond
nahlásit
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Thursday 29.10.2015 22:27, RE: O 3 rs
Zvirak posted by:
Fanda posted by:
Nejsem odborník,proto bych sám nejspíš trochu peněz přidal a koupil bych si O 3 rs 2.0 TSI.Sám jsem s tím nejel,ale zhlédl jsem spoustu testů,jak našich,tak i zahraničních redakcí a pozitivní reakce na vůz převažují.Motor 2.0 Tsi jede,tak dobře,že dokonce bylo podezření na chip motoru,při zachování příznivé spotřeby.Na vůz by se v současné době měla nechat uzavřít velmi výhodná pojistka od škofinu i při koupi vozu v hotovosti,alespoň mi jí v červnu udělali i když jsem vůz platil hotově.
162kW jede dobře? To je vtip? 220 PS a označení RS. u 25 let starého (konstrukčně ještě starší) 2.0 turbo motorem bylo standardem 250 PS. Bravo VW.. Chci vidět tyhle motory po 20 letech nebo 300 tis km.. občas jsem na dálnici nějaké RS zkusil a dobře moc teda nejede..navíc bmw 5 nebo audi jsou podvozkem resp. komfortem někde jinde


Co to kecáš za blbosti? U běžných aut byl před 25 lety standard 250k? To těžko. Pár jich bylo, ale standard je hodně přehnané tvrzení. Možná u poladěných sportáků, ale to RS neni a ani výrobce ho tak vůbec neprezentuje.
Ten dvoulitr jde samozřejmě poladit daleko víc, třeba v Gofech, jen u Škody neni důvod. Ten co je u RS v klidu najede 300tkm jen s běžnou péčí, stejně tak jakýkoliv jiný podobný motor. Víc neni třeba.
Ano, staré Subaru GT nebo Evo umí víc, ale to jsou skoro závodní speciály a jejich servisní náročnost se od TSI dost liší. Provoz je daleko dražší. A třeba Impreza WRX měla ještě před cca 10 lety prakticky stejný výkon (165kW) jako to RS, přitom Subaru z toho dělal div ne supersport.
Já netvrdim že RS je nejlepší auto s nejlepším motorem, to vůbec ne, souhlasím s tím že to žádné dělo neni, ale tvoje averze na koncern už by chtěla léčit. Aspon vědomě nelži když už teda.
respond
nahlásit
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Thursday 29.10.2015 22:56, RE: O 3 rs
PetrT posted by:
Zvirak posted by:
Fanda posted by:
Nejsem odborník,proto bych sám nejspíš trochu peněz přidal a koupil bych si O 3 rs 2.0 TSI.Sám jsem s tím nejel,ale zhlédl jsem spoustu testů,jak našich,tak i zahraničních redakcí a pozitivní reakce na vůz převažují.Motor 2.0 Tsi jede,tak dobře,že dokonce bylo podezření na chip motoru,při zachování příznivé spotřeby.Na vůz by se v současné době měla nechat uzavřít velmi výhodná pojistka od škofinu i při koupi vozu v hotovosti,alespoň mi jí v červnu udělali i když jsem vůz platil hotově.
162kW jede dobře? To je vtip? 220 PS a označení RS. u 25 let starého (konstrukčně ještě starší) 2.0 turbo motorem bylo standardem 250 PS. Bravo VW.. Chci vidět tyhle motory po 20 letech nebo 300 tis km.. občas jsem na dálnici nějaké RS zkusil a dobře moc teda nejede..navíc bmw 5 nebo audi jsou podvozkem resp. komfortem někde jinde
Co to kecáš za blbosti? U běžných aut byl před 25 lety standard 250k? To těžko. Pár jich bylo, ale standard je hodně přehnané tvrzení. Možná u poladěných sportáků, ale to RS neni a ani výrobce ho tak vůbec neprezentuje. Ten dvoulitr jde samozřejmě poladit daleko víc, třeba v Gofech, jen u Škody neni důvod. Ten co je u RS v klidu najede 300tkm jen s běžnou péčí, stejně tak jakýkoliv jiný podobný motor. Víc neni třeba. Ano, staré Subaru GT nebo Evo umí víc, ale to jsou skoro závodní speciály a jejich servisní náročnost se od TSI dost liší. Provoz je daleko dražší. A třeba Impreza WRX měla ještě před cca 10 lety prakticky stejný výkon (165kW) jako to RS, přitom Subaru z toho dělal div ne supersport. Já netvrdim že RS je nejlepší auto s nejlepším motorem, to vůbec ne, souhlasím s tím že to žádné dělo neni, ale tvoje averze na koncern už by chtěla léčit. Aspon vědomě nelži když už teda.


A víš, že by mě skutečně zajímalo, jestli 2,0 TSI opravdu najede těch 300 tisíc bez problémů. Mám teď čerstvou a musím říct že zajímavou zkušenost s kolegovým Passatem CC s 1,8 TSI, což by měl být konstrukčně stejný agregát. Auto koupeno nové 2011, poctivý servis dle předpisu výrobce, teď se 150 tisíci km, na radu nezávislého opraváře, narychlo prodané. Začalo totiž náhle "trochu" papat olej, zhruba litr na 2-3 tisíce. Přitom nijak zvlášť honěné auto užívané jako služební/rodinné. Dle opraváře naprosto běžná situace u této motorizace právě okolo 150 tisíc ujetých km (ztráta tlaků) - oprava formou GO za cenu okolo 100 tisíc kč. Musím přiznat, že mě to nemile překvapilo. Myslel jsem si, že mimo problematických rozvodů tento motor nemá mechanické problémy. Nevíte o tom někdo něco víc (tedy zda jde opravdu o vlastnost nebo jen o špatný kus)?
respond
nahlásit
spiteful
number of posts71
date of registration18.06.2015
Thursday 29.10.2015 23:20, bmw
za mě jednoznačně bavoráka, ale trojku a v benzinu 2.5 , 2.8, nebo 3.0. ale náklady na provoz budou vyšší. bohužel naftový motory v čechistánu trpí na kvalitu dehtu zdejších pump. na druhou stranu je třeba ještě podotknout,že poctivý auta skončily kolem roku 2003, takže vše co člověk dneska koupí je pouze spotřební zboží a finančně do toho zahučí, když tomu skončí záruka. ale bawor jede prostě jinak, než zbytek seriové produkce aut.
respond
nahlásit
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Friday 30.10.2015 07:14, Huzhjh. Hutghg. Vhthgz
Až bude mít RS pohon všech kol, tak z toho dvoulitru můžeš klidně dostat 400 koní, ale mít takovou palbu na předek je jaksi, zhovadilost.
Na sídliště? Americké SUV s šestilitrovým benzínem, takového auta si nikdo ani
nevšimne. Všechno ostatní je nabídka k odcizení:(
respond
nahlásit
radek.slivaFB
number of posts181
date of registration16.03.2013
Friday 30.10.2015 08:56, mondeo
Jenom takovy tip...na internetu je par predvadecich novych fordu mondeo kolem 600 mozna by to stalo za uvahu....
respond
nahlásit
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Friday 30.10.2015 11:51, RE: O 3 rs
Pavlik posted by:
PetrT posted by:
Zvirak posted by:
Fanda posted by:
Nejsem odborník,proto bych sám nejspíš trochu peněz přidal a koupil bych si O 3 rs 2.0 TSI.Sám jsem s tím nejel,ale zhlédl jsem spoustu testů,jak našich,tak i zahraničních redakcí a pozitivní reakce na vůz převažují.Motor 2.0 Tsi jede,tak dobře,že dokonce bylo podezření na chip motoru,při zachování příznivé spotřeby.Na vůz by se v současné době měla nechat uzavřít velmi výhodná pojistka od škofinu i při koupi vozu v hotovosti,alespoň mi jí v červnu udělali i když jsem vůz platil hotově.
162kW jede dobře? To je vtip? 220 PS a označení RS. u 25 let starého (konstrukčně ještě starší) 2.0 turbo motorem bylo standardem 250 PS. Bravo VW.. Chci vidět tyhle motory po 20 letech nebo 300 tis km.. občas jsem na dálnici nějaké RS zkusil a dobře moc teda nejede..navíc bmw 5 nebo audi jsou podvozkem resp. komfortem někde jinde
Co to kecáš za blbosti? U běžných aut byl před 25 lety standard 250k? To těžko. Pár jich bylo, ale standard je hodně přehnané tvrzení. Možná u poladěných sportáků, ale to RS neni a ani výrobce ho tak vůbec neprezentuje. Ten dvoulitr jde samozřejmě poladit daleko víc, třeba v Gofech, jen u Škody neni důvod. Ten co je u RS v klidu najede 300tkm jen s běžnou péčí, stejně tak jakýkoliv jiný podobný motor. Víc neni třeba. Ano, staré Subaru GT nebo Evo umí víc, ale to jsou skoro závodní speciály a jejich servisní náročnost se od TSI dost liší. Provoz je daleko dražší. A třeba Impreza WRX měla ještě před cca 10 lety prakticky stejný výkon (165kW) jako to RS, přitom Subaru z toho dělal div ne supersport. Já netvrdim že RS je nejlepší auto s nejlepším motorem, to vůbec ne, souhlasím s tím že to žádné dělo neni, ale tvoje averze na koncern už by chtěla léčit. Aspon vědomě nelži když už teda.
A víš, že by mě skutečně zajímalo, jestli 2,0 TSI opravdu najede těch 300 tisíc bez problémů. Mám teď čerstvou a musím říct že zajímavou zkušenost s kolegovým Passatem CC s 1,8 TSI, což by měl být konstrukčně stejný agregát. Auto koupeno nové 2011, poctivý servis dle předpisu výrobce, teď se 150 tisíci km, na radu nezávislého opraváře, narychlo prodané. Začalo totiž náhle "trochu" papat olej, zhruba litr na 2-3 tisíce. Přitom nijak zvlášť honěné auto užívané jako služební/rodinné. Dle opraváře naprosto běžná situace u této motorizace právě okolo 150 tisíc ujetých km (ztráta tlaků) - oprava formou GO za cenu okolo 100 tisíc kč. Musím přiznat, že mě to nemile překvapilo. Myslel jsem si, že mimo problematických rozvodů tento motor nemá mechanické problémy. Nevíte o tom někdo něco víc (tedy zda jde opravdu o vlastnost nebo jen o špatný kus)?



Okolo mě je 1,8TSI jen jedna v Yeti co za 5 let najelo ani ne 40t km, takže těžko říct. Ale mám dost kamarádů policajtů, tam mají 1,8TSI prakticky ve všech oktávkách. Při vyšším nájezdu dcházelo něco na vačce ale prý jen do cca. 2012. Ted už si nijak nestěžují, jen na spotřebu. To je dost i tím jak se s tím jezdí, ty auta se vyřazují okolo 400t km a jsou to doslova vraky celkově.
2,0TSI znám okolo sebe poměrně dost. A to jak ten původní ingot od audi tak pozdější ošizený. O mechanickém problému vím jen u Golfu GTI kde byl motor ale dost drsně načipován. Jinak nevím o ničem. Sám se ho ted chystám koupit v Multivanu protože současný diesel stejně nebere méně než 9-11l a i přes dvě turba nejede nic extra.

Ono z TSI je obecně dost zbytečný strach. Mimo prvních 1,4 jde o slušné motory, žádná špička, ale na dnešní poměry ani průser. Neni problém potkat taxik s 1,2 nebo 1,4 s nájezdem k půl milionu a majitel nijak nenadává. Po Praze jezdí béžový Touran TSI CNG co má najeto přes 400t. Nevěřím že tuzemský taxikář by sypal nějaké velké peníze do motoru. V Německu jich jezdí spousta, jako taxi.
Sám mám dvě starší caddy 1,2TSI a ted třetí novou s řemenem. Další co jsem už prodal pořád vídám a při nájezdu přes 230t má stále pouze druhý řetěz, vyměněný při servisce v 30t km. Jinak nic, ani turbo. Jen ty staré dost žerou, ale zase fakt drží i přes chování kluků k nim.
Motor co v klidu najede milion už v Evropě nevyrábí nikdo, i díky EU.

Já nechci koncern nijak zaslepeně obhajovat, dělají spoustu věcí co dokážou nasrat, jako auto na delší dobu bych to nechtěl. A ani jako ojetinu, což platí ale i pro konkurenční turba.
Ale s motorama TSI se pořád táhne spousta urban legend které nejsou už dávno pravda. Podobně je na tom bohužel Fiat a trochu i Renault.

Vždyt i dotazované BMW 2010+ žije defakto z legend, mimo šestiválců už vlastně nemá použitelný motor a hliníkové diesly R6 už ani tak zdaleka nejsou tak bezproblémové jak si lidi pamatují.
respond
nahlásit
Karkul
number of posts4
date of registration30.10.2015
Friday 30.10.2015 12:26, Náklady na provoz + zkušenosti - BMW 525d Touring rok výroby 02/2012
Dobrý den,
nebudu komentovat příspěvky níže, které jistě přispějí k rozhodnutí, které auto si koupíte a hádky o tom co je a není dostatečný výkon jsou přesně to, co jste od diskuse očekával. Před dvěma lety jsem řešil podobný problém při pořízení auta a nikde jsem nebyl schopen najít (snad až na jeden) konstruktivní článek o reálných zkušenostech majitelů konkrétních aut, ovšem bohužel né k požadovaným typům aut. Mohu Vám zde napsat pouze konkrétní zkušenost po dvou letech provozu s vozem BMW řady 5 - Touring 525 d s datem výroby 12/2011. Níže popisuji jak jsem při výběru vozidla uvažoval já,

1. - Rozhodnutí co vlastně chci?
U mne to bylo jasné rozhodnutí. Předem upozorňuji, že jsem kupoval auto pro rodinné potřeby, nic na závodění a trhání asfaltu, oba jsme s ženou klidní řidiči, neprovozujeme žádné sprinty na křižovatkách, závody na dálnici a podobné oblíbené disciplíny některých nejen českých řidičů.
Má kritéria byla následující a v tomto pořadí:
1. BMW, ( vždy jsem inklinoval k BMW, mám s ním roky dobré zkušenosti a velmi se mi líbí, ale stejně tak může být i Audi A4 Allroad skvělé auto, škodovky se kradou jako na běžícím páse, čili o tom jsem nikdy ani neuvažoval a WV zde jezdí mnoho a nenabízí nic co by mne zaujalo - toto ale berte prosím jako můj osobní názor)
2. řada 5 (před tím jsem měl řadu 3 a 1, ovšem po přírustku do rodiny jsme se s manželkou dohodli, že by bylo lepší něco většího),
3. vzhledem k nájezdu 30.000 km ročně jsem chtěl diesel,(525d je pro mou potřebu ideální - šestiválec 530d je sice fenomenální motor, ale já takový výkon nepotřebuji a je výrazně dražší),
4. maximální nájezd vozidla do 30.000 km a stáří max 2 roky (pravidelně nakupuji zajetá auta z DE, auta jsou jako nová, s prodlouženou zárukou a většinou po prvém majiteli, pokles ceny za prvé dva- tři roky je nejvyšší a tak jsou ceny těchto vozů v DE velmi příznivé a zejména je zde obrovský výběr),
5. Cena max do 35.000 Eur ( k ceně se trošku rozepíši, podle mého názoru nemá cenu si kupovat auto vyšší střední třídy s nájezdem 150-200.000 km, pokud nechcete trvale sponzorovat servisy a je jedno zda autorizované nebo neautorizované. Já si kupuji auto na to aby jezdilo a né aby stálo v servisu. Pokud na to nemám, tak si to nekupuji a přesedlám na kategorii, kterou si mohu dovolit, i za 500 -600.000.- kč se dá koupit skvělé auto, které vám bude dobře sloužit. Domnívám se, že zde je velmi důležité správně odhadnout své možnosti a emoce dát stranou (i když někdy je to težké), ale je potřeba si uvědomit, že utrácíte své peníze.)

Z Vašeho textu si nejsem jist, zda máte zcela jasno o tom, co si vlastně chcete koupit. Uvádíte vozy z jiných tříd a zejména s úplně jinou pořizovací cenou nového vozu, takže zatímco Škodovku koupíte skoro novou nebo za výše zmíněný příplatek úplně novou, BMW řady 5 za 500-600.000.- kč bude mít najeto min. 120.000 km a tři- spíše čtyři roky stáří (silnější motorizace i více, to záleží kus od kusu), to samé platí o Audi A4 Allroad (navíc Audi si u nás pro mne naprosto nepochopitelně drží zcela nesmyslně cenu, stejně jako celý koncern i když auta mají najeto mnoho stovek tisíc km), Passat bude mít asi nižší nájezd, zde se přesně neorientuji.
Takže zde velmi doporučuji zvážit své finanční možnosti, a to nejen na pořízení vozu ale zejména na jeho provoz. Odhadnout co Vám odejde na starším voze je velmi obtížné, zvláště při větších km nájezdech, u nového auta máte záruku a jistotu, že má najeto 0 km. Ze svého okolí znám případy, kdy MB třídy E s nájezdem 200.000 km jezdí spolehlivě jako hodinky (samozřejmě při pravidelném a poctivém servisu) a úplně stejné BMW jako mám já, jen 530d s nájezdem 175.000 km je na tom o poznání hůře. Navíc počítejte s tím, že pokud si koupíte "prémii" BMW, Audi nebo MB tak servisní náklady jsou vysoké (jistě můžete jezdit k Pepovi do garáže-- někdy je to asi i lepší-, ale díly budete muset nakoupit stejně, takže ušetříte jen za práci) + pojistky apod.

2. Co mne bude stát provoz?
Nakonec jsme si koupili BMW 525d r.v. 02/2012, nájezd 28.530 km, které sloužilo jako referentské auto u dealera BMW Munich, téměř plná výbava a hlavně na auto byla poskytnuta ještě standardní tovární záruka 3,5 roku nebo do 150.000 km + BMW service Inclusive. Auto jsme si na místě oba projeli, vyzkoušeli po dobu dvou dnů (auto nám bylo proti záloze zdarma zapůjčeno na dobu dvou dnů, abychom si jej vyzkoušeli a ještě jsme dostali plnou nádrž ) . Nakonec jsme koupili a odjeli domů, všechno bylo vyřízeno bez nejmenších komplikací, dopředu a s velmi profesionálním a nevtíravým způsobem.

Takže náklady:
1. Pořizovací cena vozu : 34.200.- Eur (tehdy cca. 950.000.- kč),
2. Ihned jsme zakoupili zimní kola na místě v DE se slevou 50% - 18" - 1.800.- Eur (cca. 49.500.- kč),
3. Náklady na pohonné hmoty (my najezdíme mezi 25- 28.000 km ročně a spotřeba se dlouhodobě drží kolem 7,7 l/100 km)
Takže při současných cenách nafty je to (7,7*28)= 215 kč/100km = 2150 kč/1000 km = 2150*27 (beru průměr) = 58.080.- kč ročně za palivo,
4. Servisní náklady (k dnešnímu dni má auto najeto 87.300 km)
- olej měním co 15.000 km (nikoli po 30.000 jak doporučuje BMW) = při koupi auta jsem požadoval výměnu oleje, kterou v Mnichově udělali zdarma = 0kč + 4 x během provozu 8.580.- kč = 35.400.- kč
- po 80.000.- kč jsem nechal vyměnit olej v automatické převodovce ZF = 9.450.- kč
- jedenkrát měněny letní + zimní pneumatiky = letní 4 x 5.700.- kč (Continental Conti Sport)= 22.800.- kč + výměna cca. 1.300.- kč,
- zimní 4 x 6.130.- kč (Continental Wintercontact)= 24.520.- + výměna 1.500.- kč,
- při 85.000 km měněny přední brzdové kotouče + destičky = 12.850.- kč včetně výměny,
- různé drobné věci jako letní akce na čištění klimatizace + kontrola vozu nebo zimní prohlídka před zimou apod. za zvýhodněné ceny = celkem cca. 4.150.- kč,
- 3 x dálniční známka = 3x1500 kč = 4500 kč

Takže suma sumárum za dva roky provozu nás auto stálo Celkem = 232.630 kč (z toho je 116.160.- kč palivo, ale to jsou také náklady, které musíte zaplatit), čistě na servise to bylo 61.850.- kč za dva roky a na spotřebním materiálu (pneu + přezutí) = 50.120.- kč

Zatím auto jezdí bez nejmenších problémů, servis navštěvuji pravidelně a pokud je potřeba něco vyměnit, tak to vyměním. S postupem času ale bude potřeba měnit spotřební materiál jako tlumiče, prvky nápravy (vzhledem k M paketu a podvozku to zřejmě bude co nevidět apod.), zkrátka každá sranda něco stojí, tak to prostě je. U vozů BMW, Audi nebo MB musíte počítat, že účet ze servisu zejména u starších aut může být klidně i několik desítek tisíc korun, náhradní díly Vás budou stát stějně u staršího auta i u nového.
Nicméně z mého pohledu mne auto nyní stojí cca. 116.000.- kč ročně (při současném technickém stavu a nájezdu 87.300 km) i se započítáním nákladů na pohonné hmoty a všech drobných. Pokud bych měl být zcela přesný, tak mnohem více, protože musíte započítat i skutečnost, že za pár let si budete chtít koupit auto nové a je potřeba do každoročních nákladů započítat i "uložné" na nové auto. Pokud vezmu, že já si nechám auto ještě dalších 5 let, tak bude jeho nájezd cca. někde mezi 230- 250.000 km a jeho hodnota bude reálně (abych jej bez problémů a rychle prodal) někde kolem 230.000.- kč, takže abych mohl opět uvažovat o stejném autě musím během životnosti auta došetřit cca. 770.000.- kč (což je za sedm let, poděleno léty = 110.000.- kč ročně). Joooooo, a ještě jsem opomněl pojistku (povinné ručení = 6.500 kč + 23.500.- kč havarijní pojištění), takže ty roční řekněme "nutné" náklady jsou nějakých 150.000.- kč..

Tak, doufám, že jsem na nic z těch nejpodstatnějších nákladů nezapomněl abych Vás zbytečně nemystifikoval, ale myslím že to to vše. Kupte si auto, o kterém budete přesvědčen, že to přesně to co chcete, nechejte si dost času na to všechno vyzkoušet a nechat si v klidu projít hlavou. Pokud nechcete investovat do servisu a máte strach z neočekávaných výdajů, kupte si nějaké nové auto v hodnotě 500-690.000.- kč jak píšete výše a nemáte co řešit a pokud se Vám líbí Octavia RS, tak se vykašlete na kecy o výkonu a kupte si ji, určitě budete spokojený. Přikupte si nějaké vyhledávací zařízení a jezděte, pokud chcete mít pocit "prémie" i za pocit nejistoty co Vás čeká kupte si něco "lepšího" i za tu cenu, že to bude několik let staré a hrozí zde potenciální nebezpečí dodatečných investic. Vůbec bych se neodvážil nikomu radit nebo vnucovat svůj názor, ale já sám za sebe bych šel do varianty číslo 1 a do co nejnovějšího auta ať už to bude ve Vaší cenové relaci cokoli, určitě budete spokojenější s jistotou záruky a "novoty" a za ušetřené peníze za potenciální servis staršího vozu si můžete dopřát například nějaké povyražení......

Přeji Vám hodně zdaru při koupi nového vozu nebo šťastnou ruku v případě koupě nějakého ojetého vozidla, tak jako tak ať Vám dobře slouží a máte dobrý pocit ze svého rozhodnutí ............ A vždy pamatujte na zde mnohokrát citované přísloví o "opici a banánech".......
RK


respond
nahlásit
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Friday 30.10.2015 15:46, KArkul
Moc pěkně napsáno, díky, inspiroval jste mne.
respond
nahlásit
1 2


update
you watch this topic

stop watching this topic
Nahlásit nevhodný příspěvek
jméno a příjmení:
e-mail:
Toto oznámení je činěno ve smyslu čl. 16 nařízení EU č. 2022/2065, o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (DSA).
Oznámení podávám, protože se domnívám, že příspěvek:
porušuje obecně závazný právní předpis
porušuje Všeobecné obchodní podmínky internetových stránek tipcars.com
Odesláním tohoto oznámení potvrzuji, že se v dobré víře domnívám, že informace a tvrzení v něm obsažené jsou přesné a úplné.


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2025, all rights reserved.