0
back
 

diskuze k tématu: BMW, AUDI nebo RSo

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Friday 30.10.2015 18:46, RE: Náklady na provoz + zkušenosti - BMW 525d Touring rok výroby 02/2012
Karkul posted by:
Dobrý den,nebudu komentovat příspěvky níže, které jistě přispějí k rozhodnutí, které auto si koupíte a hádky o tom co je a není dostatečný výkon jsou přesně to, co jste od diskuse očekával. Před dvěma lety jsem řešil podobný problém při pořízení auta a nikde jsem nebyl schopen najít (snad až na jeden) konstruktivní článek o reálných zkušenostech majitelů konkrétních aut, ovšem bohužel né k požadovaným typům aut. Mohu Vám zde napsat pouze konkrétní zkušenost po dvou letech provozu s vozem BMW řady 5 - Touring 525 d s datem výroby 12/2011. Níže popisuji jak jsem při výběru vozidla uvažoval já, 1. - Rozhodnutí co vlastně chci?U mne to bylo jasné rozhodnutí. Předem upozorňuji, že jsem kupoval auto pro rodinné potřeby, nic na závodění a trhání asfaltu, oba jsme s ženou klidní řidiči, neprovozujeme žádné sprinty na křižovatkách, závody na dálnici a podobné oblíbené disciplíny některých nejen českých řidičů.Má kritéria byla následující a v tomto pořadí: 1. BMW, ( vždy jsem inklinoval k BMW, mám s ním roky dobré zkušenosti a velmi se mi líbí, ale stejně tak může být i Audi A4 Allroad skvělé auto, škodovky se kradou jako na běžícím páse, čili o tom jsem nikdy ani neuvažoval a WV zde jezdí mnoho a nenabízí nic co by mne zaujalo - toto ale berte prosím jako můj osobní názor)2. řada 5 (před tím jsem měl řadu 3 a 1, ovšem po přírustku do rodiny jsme se s manželkou dohodli, že by bylo lepší něco většího), 3. vzhledem k nájezdu 30.000 km ročně jsem chtěl diesel,(525d je pro mou potřebu ideální - šestiválec 530d je sice fenomenální motor, ale já takový výkon nepotřebuji a je výrazně dražší),4. maximální nájezd vozidla do 30.000 km a stáří max 2 roky (pravidelně nakupuji zajetá auta z DE, auta jsou jako nová, s prodlouženou zárukou a většinou po prvém majiteli, pokles ceny za prvé dva- tři roky je nejvyšší a tak jsou ceny těchto vozů v DE velmi příznivé a zejména je zde obrovský výběr),5. Cena max do 35.000 Eur ( k ceně se trošku rozepíši, podle mého názoru nemá cenu si kupovat auto vyšší střední třídy s nájezdem 150-200.000 km, pokud nechcete trvale sponzorovat servisy a je jedno zda autorizované nebo neautorizované. Já si kupuji auto na to aby jezdilo a né aby stálo v servisu. Pokud na to nemám, tak si to nekupuji a přesedlám na kategorii, kterou si mohu dovolit, i za 500 -600.000.- kč se dá koupit skvělé auto, které vám bude dobře sloužit. Domnívám se, že zde je velmi důležité správně odhadnout své možnosti a emoce dát stranou (i když někdy je to težké), ale je potřeba si uvědomit, že utrácíte své peníze.)Z Vašeho textu si nejsem jist, zda máte zcela jasno o tom, co si vlastně chcete koupit. Uvádíte vozy z jiných tříd a zejména s úplně jinou pořizovací cenou nového vozu, takže zatímco Škodovku koupíte skoro novou nebo za výše zmíněný příplatek úplně novou, BMW řady 5 za 500-600.000.- kč bude mít najeto min. 120.000 km a tři- spíše čtyři roky stáří (silnější motorizace i více, to záleží kus od kusu), to samé platí o Audi A4 Allroad (navíc Audi si u nás pro mne naprosto nepochopitelně drží zcela nesmyslně cenu, stejně jako celý koncern i když auta mají najeto mnoho stovek tisíc km), Passat bude mít asi nižší nájezd, zde se přesně neorientuji. Takže zde velmi doporučuji zvážit své finanční možnosti, a to nejen na pořízení vozu ale zejména na jeho provoz. Odhadnout co Vám odejde na starším voze je velmi obtížné, zvláště při větších km nájezdech, u nového auta máte záruku a jistotu, že má najeto 0 km. Ze svého okolí znám případy, kdy MB třídy E s nájezdem 200.000 km jezdí spolehlivě jako hodinky (samozřejmě při pravidelném a poctivém servisu) a úplně stejné BMW jako mám já, jen 530d s nájezdem 175.000 km je na tom o poznání hůře. Navíc počítejte s tím, že pokud si koupíte "prémii" BMW, Audi nebo MB tak servisní náklady jsou vysoké (jistě můžete jezdit k Pepovi do garáže-- někdy je to asi i lepší-, ale díly budete muset nakoupit stejně, takže ušetříte jen za práci) + pojistky apod. 2. Co mne bude stát provoz?Nakonec jsme si koupili BMW 525d r.v. 02/2012, nájezd 28.530 km, které sloužilo jako referentské auto u dealera BMW Munich, téměř plná výbava a hlavně na auto byla poskytnuta ještě standardní tovární záruka 3,5 roku nebo do 150.000 km + BMW service Inclusive. Auto jsme si na místě oba projeli, vyzkoušeli po dobu dvou dnů (auto nám bylo proti záloze zdarma zapůjčeno na dobu dvou dnů, abychom si jej vyzkoušeli a ještě jsme dostali plnou nádrž ) . Nakonec jsme koupili a odjeli domů, všechno bylo vyřízeno bez nejmenších komplikací, dopředu a s velmi profesionálním a nevtíravým způsobem. Takže náklady:1. Pořizovací cena vozu : 34.200.- Eur (tehdy cca. 950.000.- kč),2. Ihned jsme zakoupili zimní kola na místě v DE se slevou 50% - 18" - 1.800.- Eur (cca. 49.500.- kč),3. Náklady na pohonné hmoty (my najezdíme mezi 25- 28.000 km ročně a spotřeba se dlouhodobě drží kolem 7,7 l/100 km)Takže při současných cenách nafty je to (7,7*28)= 215 kč/100km = 2150 kč/1000 km = 2150*27 (beru průměr) = 58.080.- kč ročně za palivo,4. Servisní náklady (k dnešnímu dni má auto najeto 87.300 km) - olej měním co 15.000 km (nikoli po 30.000 jak doporučuje BMW) = při koupi auta jsem požadoval výměnu oleje, kterou v Mnichově udělali zdarma = 0kč + 4 x během provozu 8.580.- kč = 35.400.- kč- po 80.000.- kč jsem nechal vyměnit olej v automatické převodovce ZF = 9.450.- kč- jedenkrát měněny letní + zimní pneumatiky = letní 4 x 5.700.- kč (Continental Conti Sport)= 22.800.- kč + výměna cca. 1.300.- kč, - zimní 4 x 6.130.- kč (Continental Wintercontact)= 24.520.- + výměna 1.500.- kč,- při 85.000 km měněny přední brzdové kotouče + destičky = 12.850.- kč včetně výměny,- různé drobné věci jako letní akce na čištění klimatizace + kontrola vozu nebo zimní prohlídka před zimou apod. za zvýhodněné ceny = celkem cca. 4.150.- kč,- 3 x dálniční známka = 3x1500 kč = 4500 kčTakže suma sumárum za dva roky provozu nás auto stálo Celkem = 232.630 kč (z toho je 116.160.- kč palivo, ale to jsou také náklady, které musíte zaplatit), čistě na servise to bylo 61.850.- kč za dva roky a na spotřebním materiálu (pneu + přezutí) = 50.120.- kč Zatím auto jezdí bez nejmenších problémů, servis navštěvuji pravidelně a pokud je potřeba něco vyměnit, tak to vyměním. S postupem času ale bude potřeba měnit spotřební materiál jako tlumiče, prvky nápravy (vzhledem k M paketu a podvozku to zřejmě bude co nevidět apod.), zkrátka každá sranda něco stojí, tak to prostě je. U vozů BMW, Audi nebo MB musíte počítat, že účet ze servisu zejména u starších aut může být klidně i několik desítek tisíc korun, náhradní díly Vás budou stát stějně u staršího auta i u nového. Nicméně z mého pohledu mne auto nyní stojí cca. 116.000.- kč ročně (při současném technickém stavu a nájezdu 87.300 km) i se započítáním nákladů na pohonné hmoty a všech drobných. Pokud bych měl být zcela přesný, tak mnohem více, protože musíte započítat i skutečnost, že za pár let si budete chtít koupit auto nové a je potřeba do každoročních nákladů započítat i "uložné" na nové auto. Pokud vezmu, že já si nechám auto ještě dalších 5 let, tak bude jeho nájezd cca. někde mezi 230- 250.000 km a jeho hodnota bude reálně (abych jej bez problémů a rychle prodal) někde kolem 230.000.- kč, takže abych mohl opět uvažovat o stejném autě musím během životnosti auta došetřit cca. 770.000.- kč (což je za sedm let, poděleno léty = 110.000.- kč ročně). Joooooo, a ještě jsem opomněl pojistku (povinné ručení = 6.500 kč + 23.500.- kč havarijní pojištění), takže ty roční řekněme "nutné" náklady jsou nějakých 150.000.- kč..Tak, doufám, že jsem na nic z těch nejpodstatnějších nákladů nezapomněl abych Vás zbytečně nemystifikoval, ale myslím že to to vše. Kupte si auto, o kterém budete přesvědčen, že to přesně to co chcete, nechejte si dost času na to všechno vyzkoušet a nechat si v klidu projít hlavou. Pokud nechcete investovat do servisu a máte strach z neočekávaných výdajů, kupte si nějaké nové auto v hodnotě 500-690.000.- kč jak píšete výše a nemáte co řešit a pokud se Vám líbí Octavia RS, tak se vykašlete na kecy o výkonu a kupte si ji, určitě budete spokojený. Přikupte si nějaké vyhledávací zařízení a jezděte, pokud chcete mít pocit "prémie" i za pocit nejistoty co Vás čeká kupte si něco "lepšího" i za tu cenu, že to bude několik let staré a hrozí zde potenciální nebezpečí dodatečných investic. Vůbec bych se neodvážil nikomu radit nebo vnucovat svůj názor, ale já sám za sebe bych šel do varianty číslo 1 a do co nejnovějšího auta ať už to bude ve Vaší cenové relaci cokoli, určitě budete spokojenější s jistotou záruky a "novoty" a za ušetřené peníze za potenciální servis staršího vozu si můžete dopřát například nějaké povyražení...... Přeji Vám hodně zdaru při koupi nového vozu nebo šťastnou ruku v případě koupě nějakého ojetého vozidla, tak jako tak ať Vám dobře slouží a máte dobrý pocit ze svého rozhodnutí ............ A vždy pamatujte na zde mnohokrát citované přísloví o "opici a banánech".......RK


nejsem si jistý, že ve Vašem případě by se nevyplatilo koupit fungl novou 520d a možná i benzínovou verzi. ušetřil byste ranec za servis, měl plnou záruku a vůbec... a tvrdit, že "pokud na to mám" a "pokud na to nemám" by se dalo aplikovat i na Vás - když nemáte na nové, tak proč kupujete BMW?:)
respond
nahlásit
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Friday 30.10.2015 20:04, Ušetřil?
Vážně by ušetřil, kdyby šel do nového? Nové 520d by stálo minimálně 1,2 milionu. Takhle ho to vyšlo na 950000 tisíc, má lepší motor a určitě lepší výbavu a záruku měl v podstatě stejnou.

Dle mě pán měl i na nové, ale chtěl ušetřit právě tím, že do nového nešel. Náklady na nové by byly v celkovém součtu určitě tak o 200000,- vyšší a na prodejní ceně by se mu to rozhodně nevrátilo, protože jak správně říká, největší pokles ceny je během prvních 2 let.
respond
nahlásit
tomaskrtek
number of posts983
date of registration18.03.2008
Friday 30.10.2015 20:19, servis 525d
nechápu uvedené náklady na servis když píšete že auto mělo záruku+BMW Inkluzive. jinak to co zde popisujete je celkem rozumný myšlenkový pochod a volba. podobná auta v ČR nabízí Invelt. diplomatické vozy rok dva staré s nájezdem 20-40k.
respond
nahlásit
Karkul
number of posts4
date of registration30.10.2015
Friday 30.10.2015 20:33, Odpověď na dotaz autora Reno
Dobrý večer pane,
nejsem si jist, zda Váš dotaz nějak přispěje k rozhodnutí původního tazatele Drtikola jaké auto si koupit. Rozhodně se zde nehodlám pouštět do jakýchkoli polemik o tom "kdo na co má" nebo nemá, účelem mého příspěvku bylo transparentně popsat mé reálné zkušenosti s reálným autem, které je jedno z těch, které tazatel zamýšlí zakoupit. Ale považuji za korektní Vám odpovědět na Vaši otázku. Důvodem, proč jsem si nekoupil nové BMW řady 5 je mé osobní omezení v ceně vozu financovaného ze svých soukromých peněz, a to omezení bylo v době koupě jeden milion korun. Ale hlavně je to osobní zkušenost, že utrácet plnou palbu za úplně nové auto ze svých peněz není ekonomické, protože lehce jeté zánovní auto ve 100% stavu koupím za rok a půl provozu za 70% ceny nového (alespoň v DE), toto je již čtvrté auto koupené touto cestou. Cena BMW 520 d ve výbavě mého vozu by v období koupě činila 1.645.000,. kč včetně DPH (M- paket, navigace BMW profesional, kůže merino, noční vidění a další výbava by cenu nového auta vyhnaly velmi vysoko), čili cca. o 710.000,- kč více než jsem za auto zaplatil, což se mi zcela jistě nevrátí na servise ani za deset let, nehledě k dramatickému poklesu ceny za prvé tři roky.
Ale to není důležité, auto mně slouží dobře jako všechny předchozí BMW a náklady na servis mne nijak zásadně nezatěžují, přesně jsem věděl do čeho jdu a kolik to stojí. Každopádně pokud máte nějakou reálnou zkušenost s BMW řady 5 Touring nebo jej nyní máte, rád se podělím o zkušenosti a nasaji nové informace od jiného uživatele. Budu jen rád, pokud si budeme moci vyměnit praktické zkušenosti např. se servisem apod.

Zdravím Vás a přeji hezký víkend
RK
respond
nahlásit
Karkul
number of posts4
date of registration30.10.2015
Friday 30.10.2015 20:47, Servis BMW 525d Touring
Dobrý večer,
máte pravdu, omlouvám se. Prvý příspěvek jsem psal z práce a neuvědomil jsem si, že motorový olej jsem platil jen 2x, 2 x byl v ceně servisu Inclusive po 30.000 km. Nyní jsme se mrknul do papírů a dvakrát je na vyúčtování nula a dvakrát platba mimo stanovený interval. V rámci paketu Inclusive máte výrobcem stanovené intervaly výměny oleje po 30.000 km (pokud chcete měnit po jiných intervalech, platíte). Výměna oleje v převodovce je výrobcem předepsána min. po ujetí 150.000 km, já jsem měnil pod tímto intervalem = platba. Jinak součástí paketu Inclusive nejsou brzdové desky a kotouče, případně spojka, ty jsou součástí až paketu Inclusive plus, takže já jsme je musel platit.
O Inveltu vím, v době koupě jsme navštívili jejich showroom zde v Praze ale auto, které by odpovídalo našim představám zde nebylo k dispozici a nebylo ani ve "výhledu", takže jsme se obrátili na služby BMW Munchen, kde jsme již kupovali dvě auta.

Díky za upozornění ( Drtikolovi se omlouvám, náklady na provoz budou tedy nižší o nějakých 17.000.- kč )
RK
respond
nahlásit
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Friday 30.10.2015 20:55, RE: Odpověď na dotaz autora Reno
Karkul posted by:
Dobrý večer pane,nejsem si jist, zda Váš dotaz nějak přispěje k rozhodnutí původního tazatele Drtikola jaké auto si koupit. Rozhodně se zde nehodlám pouštět do jakýchkoli polemik o tom "kdo na co má" nebo nemá, účelem mého příspěvku bylo transparentně popsat mé reálné zkušenosti s reálným autem, které je jedno z těch, které tazatel zamýšlí zakoupit. Ale považuji za korektní Vám odpovědět na Vaši otázku. Důvodem, proč jsem si nekoupil nové BMW řady 5 je mé osobní omezení v ceně vozu financovaného ze svých soukromých peněz, a to omezení bylo v době koupě jeden milion korun. Ale hlavně je to osobní zkušenost, že utrácet plnou palbu za úplně nové auto ze svých peněz není ekonomické, protože lehce jeté zánovní auto ve 100% stavu koupím za rok a půl provozu za 70% ceny nového (alespoň v DE), toto je již čtvrté auto koupené touto cestou. Cena BMW 520 d ve výbavě mého vozu by v období koupě činila 1.645.000,. kč včetně DPH (M- paket, navigace BMW profesional, kůže merino, noční vidění a další výbava by cenu nového auta vyhnaly velmi vysoko), čili cca. o 710.000,- kč více než jsem za auto zaplatil, což se mi zcela jistě nevrátí na servise ani za deset let, nehledě k dramatickému poklesu ceny za prvé tři roky. Ale to není důležité, auto mně slouží dobře jako všechny předchozí BMW a náklady na servis mne nijak zásadně nezatěžují, přesně jsem věděl do čeho jdu a kolik to stojí. Každopádně pokud máte nějakou reálnou zkušenost s BMW řady 5 Touring nebo jej nyní máte, rád se podělím o zkušenosti a nasaji nové informace od jiného uživatele. Budu jen rád, pokud si budeme moci vyměnit praktické zkušenosti např. se servisem apod. Zdravím Vás a přeji hezký víkend RK


Já jsem pořídil auto podobným způsobem jako Vy, protože jsem dopředu věděl, že ho budu provozovat dva roky a pak půjde pryč. Tam je koupě nového opravdu neekonomická. 650i jsem pořídil za 1,2M,
po dvou letech šla se ztrátou cca 500 tisíc. Servis byl velmi velmi laciný, protože je to benzín a ne diesel.
A dneska bych ani nejezdil do autorizovaného servisu a nechal si ho měnit u pana Luňáčka v Brně, který tomu rozumí víc než v Renocaru:) Podobně jsem pořídil F30 335i, 525d E60, Z4 a nějaké A6ky, Touarega, ML. Pokud bych pořídil nové auto, musel bych ho rozhodně držet déle než dva roky. Na druhou stranu, kdybych věděl, že ho budu mít 5-7 let, asi bych pořídil nové.
Naučil jsem se jednu věc, nikoho nekádrovat a nedělat kázání o tom, jak "když na to nemám". Dokážu pochopit mladého kluka, který chce E46ku. Každý máme jinou motivaci, neříkám "nafta patří do kamen" a "navoněná bída" a "když na to nemáš":) není jenom černá a bílá, ale minimálně 50 odstínů šedé:)))


respond
nahlásit
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Friday 30.10.2015 21:04, RE: Odpověď na dotaz autora Reno
Karkul posted by:
Rozhodně se zde nehodlám pouštět do jakýchkoli polemik o tom "kdo na co má" nebo nemá, účelem mého příspěvku bylo transparentně popsat mé reálné zkušenosti s reálným autem, které je jedno z těch, které tazatel zamýšlí zakoupit.


Pokud na to nemám, tak si to nekupuji a přesedlám na kategorii, kterou si mohu dovolit, i za 500 -600.000.- kč se dá koupit skvělé auto, které vám bude dobře sloužit. Domnívám se, že zde je velmi důležité správně odhadnout své možnosti a emoce dát stranou (i když někdy je to težké), ale je potřeba si uvědomit, že utrácíte své peníze.)

Tohle jste napsal /omlouvám se, že to nequotuji. Jak říkám, v diskusi by mohl být někdo kdo by Vám řekl, že "když na to nemám, blablabla".... za 600 tisíc se dá koupit atmosférická 528i, která bude mít minimální servisní náklady a bude jezdit velmi spolehlivě dalších několik let, i když ji pořídí s najetými 150 tkm. že bude mít servisní náklady? A budou větší než třeba 400 tisíc, o kterých víc stálo Vaše auto?
Nemyslím si...
já třeba osobně nepojišťuju auta, protože jsem za deset posledních let měl jednu srážku se zvěří, která mně vyšla tuším na 50 tisíc Kč. Ale na pojistkách bych za tu dobu určitě utratil minimálně 300 tisíc. takže je nesmysl pojišťovat auto? Pro mně ano, ale nemůžu to nutit nikomu dalšímu:)
A jestli se nepletu, u nového auta /BMW/ má člověk grátis komplet servis včetně spotřebního materiálu.

respond
nahlásit
Karkul
number of posts4
date of registration30.10.2015
Friday 30.10.2015 21:15, RE: Odpovědět na dotaz autora Reno
Dobrý večer,
rozumím, co Vás tak popudilo. Záměr nebyl se někoho dotknout nebo dokonce "kádrovat" jak uvádíte ale vystihnout povahu situace. Takže všem uživatelům, které jsem popudil se omlouvám a původní větu "Pokud na to nemám, tak si to nekupuji a přesedlám na kategorii, kterou si mohu dovolit, i za 500 -600.000.- kč se dá koupit skvělé auto, které vám bude dobře sloužit." tímto měním na text " Pokud usoudím, že mé ekonomické možnosti neumožňují krytí potřebných provozních nákladů, bude asi výhodnější přesedlat na ketegorii, jejíž provoz jsem schopen bez problémů pokrýt, i za 500-600.000.- kč se dá koupit skvělé auto, které vám bude dobře sloužit."
Uživateli Reno přeji mnoho řidičských zážitků při užívání takových skvělých aut jako je například BMW 335i.

RK
respond
nahlásit
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Friday 30.10.2015 21:28, RE: Odpovědět na dotaz autora Reno
Karkul posted by:
Dobrý večer,rozumím, co Vás tak popudilo. Záměr nebyl se někoho dotknout nebo dokonce "kádrovat" jak uvádíte ale vystihnout povahu situace. Takže všem uživatelům, které jsem popudil se omlouvám a původní větu "Pokud na to nemám, tak si to nekupuji a přesedlám na kategorii, kterou si mohu dovolit, i za 500 -600.000.- kč se dá koupit skvělé auto, které vám bude dobře sloužit." tímto měním na text " Pokud usoudím, že mé ekonomické možnosti neumožňují krytí potřebných provozních nákladů, bude asi výhodnější přesedlat na ketegorii, jejíž provoz jsem schopen bez problémů pokrýt, i za 500-600.000.- kč se dá koupit skvělé auto, které vám bude dobře sloužit." Uživateli Reno přeji mnoho řidičských zážitků při užívání takových skvělých aut jako je například BMW 335i.RK


F30 335i není moc skvělé auto, na můj vkus dost měkké. Proto jsem ho prodal.
Když jsem u těch BMW, jednoznačně bych doporučil koupi nového u motocyklu. Tam se zdá, že jejich cena po pořízení ještě roste:) Tam se opravdu nedá mnoho ztratit, zvláště u motocyklů GS.

Provozní náklady můžou být vysoké - anebo vůbec nemusí. Kupujete třeba podle mého dost drahé pneumatiky. Výměna oleje v 80 tis. je podle mého zbytečnost. Měnit u nafty olej tak často mi taky nepřijde úplně nutné. Platit havarijní pojistku? Netuším, jaký jste řidič, příp. manželka. Kažopádně, pětka je nejpěknější kombík z D3, to se musí nechat, a navíc používá špičkovou převodovku, která je u A6 k mání jen k nejsilnější dieselové verzi a u éčka vůbec ne... ale jedna věc je jistá, opravdovou radost z jízdy člověk u BMW pozná až když pořídí benzín /i když už to v poslední době až tak moc neplatí:)

respond
nahlásit
Drtikol
number of posts4
date of registration28.10.2015
Monday 02.11.2015 11:06, BMW, AUDI , RSo
Dobrý den, moc Vám všem děkuji za vaše názory.
Dnes jsem byl ráno projet BMW 530d , rv. 2011, najeto 132tkm. Na autě jsem nic nenašel, vše sedí. V servise jsem ověřil jeho historii (potvrdili mi, že auto dobře znají, mluvil jsem i s chlapem co to přímo opravoval). Až na brzdy, které se budou muset udělat, nic. Majitel chce za auto 600.000,-. Abych se dostal k samotné jízdě, upřímně jsem se asi zamiloval... Zítra s tím jedu do nezávislého servisu, ať mám ještě jistotu, že je vše ok, tak Vám pak napíšu. Pošlu i fotky, pokud to někoho zajímá. Zatím se mějte a ještě jednou děkuji.
respond
nahlásit
danet - redakce TipCars
number of posts549
date of registration16.11.2012
Monday 02.11.2015 14:32, RE: Náklady na provoz + zkušenosti - BMW 525d Touring rok výroby 02/2012
Karkul posted by:
Dobrý den,nebudu komentovat příspěvky níže, které jistě přispějí k rozhodnutí, které auto si koupíte a hádky o tom co je a není dostatečný výkon jsou přesně to, co jste od diskuse očekával. Před dvěma lety jsem řešil podobný problém při pořízení auta a nikde jsem nebyl schopen najít (snad až na jeden) konstruktivní článek o reálných zkušenostech majitelů konkrétních aut, ovšem bohužel né k požadovaným typům aut. Mohu Vám zde napsat pouze konkrétní zkušenost po dvou letech provozu s vozem BMW řady 5 - Touring 525 d s datem výroby 12/2011. Níže popisuji jak jsem při výběru vozidla uvažoval já, 1. - Rozhodnutí co vlastně chci?U mne to bylo jasné rozhodnutí. Předem upozorňuji, že jsem kupoval auto pro rodinné potřeby, nic na závodění a trhání asfaltu, oba jsme s ženou klidní řidiči, neprovozujeme žádné sprinty na křižovatkách, závody na dálnici a podobné oblíbené disciplíny některých nejen českých řidičů.Má kritéria byla následující a v tomto pořadí: 1. BMW, ( vždy jsem inklinoval k BMW, mám s ním roky dobré zkušenosti a velmi se mi líbí, ale stejně tak může být i Audi A4 Allroad skvělé auto, škodovky se kradou jako na běžícím páse, čili o tom jsem nikdy ani neuvažoval a WV zde jezdí mnoho a nenabízí nic co by mne zaujalo - toto ale berte prosím jako můj osobní názor)2. řada 5 (před tím jsem měl řadu 3 a 1, ovšem po přírustku do rodiny jsme se s manželkou dohodli, že by bylo lepší něco většího), 3. vzhledem k nájezdu 30.000 km ročně jsem chtěl diesel,(525d je pro mou potřebu ideální - šestiválec 530d je sice fenomenální motor, ale já takový výkon nepotřebuji a je výrazně dražší),4. maximální nájezd vozidla do 30.000 km a stáří max 2 roky (pravidelně nakupuji zajetá auta z DE, auta jsou jako nová, s prodlouženou zárukou a většinou po prvém majiteli, pokles ceny za prvé dva- tři roky je nejvyšší a tak jsou ceny těchto vozů v DE velmi příznivé a zejména je zde obrovský výběr),5. Cena max do 35.000 Eur ( k ceně se trošku rozepíši, podle mého názoru nemá cenu si kupovat auto vyšší střední třídy s nájezdem 150-200.000 km, pokud nechcete trvale sponzorovat servisy a je jedno zda autorizované nebo neautorizované. Já si kupuji auto na to aby jezdilo a né aby stálo v servisu. Pokud na to nemám, tak si to nekupuji a přesedlám na kategorii, kterou si mohu dovolit, i za 500 -600.000.- kč se dá koupit skvělé auto, které vám bude dobře sloužit. Domnívám se, že zde je velmi důležité správně odhadnout své možnosti a emoce dát stranou (i když někdy je to težké), ale je potřeba si uvědomit, že utrácíte své peníze.)Z Vašeho textu si nejsem jist, zda máte zcela jasno o tom, co si vlastně chcete koupit. Uvádíte vozy z jiných tříd a zejména s úplně jinou pořizovací cenou nového vozu, takže zatímco Škodovku koupíte skoro novou nebo za výše zmíněný příplatek úplně novou, BMW řady 5 za 500-600.000.- kč bude mít najeto min. 120.000 km a tři- spíše čtyři roky stáří (silnější motorizace i více, to záleží kus od kusu), to samé platí o Audi A4 Allroad (navíc Audi si u nás pro mne naprosto nepochopitelně drží zcela nesmyslně cenu, stejně jako celý koncern i když auta mají najeto mnoho stovek tisíc km), Passat bude mít asi nižší nájezd, zde se přesně neorientuji. Takže zde velmi doporučuji zvážit své finanční možnosti, a to nejen na pořízení vozu ale zejména na jeho provoz. Odhadnout co Vám odejde na starším voze je velmi obtížné, zvláště při větších km nájezdech, u nového auta máte záruku a jistotu, že má najeto 0 km. Ze svého okolí znám případy, kdy MB třídy E s nájezdem 200.000 km jezdí spolehlivě jako hodinky (samozřejmě při pravidelném a poctivém servisu) a úplně stejné BMW jako mám já, jen 530d s nájezdem 175.000 km je na tom o poznání hůře. Navíc počítejte s tím, že pokud si koupíte "prémii" BMW, Audi nebo MB tak servisní náklady jsou vysoké (jistě můžete jezdit k Pepovi do garáže-- někdy je to asi i lepší-, ale díly budete muset nakoupit stejně, takže ušetříte jen za práci) + pojistky apod. 2. Co mne bude stát provoz?Nakonec jsme si koupili BMW 525d r.v. 02/2012, nájezd 28.530 km, které sloužilo jako referentské auto u dealera BMW Munich, téměř plná výbava a hlavně na auto byla poskytnuta ještě standardní tovární záruka 3,5 roku nebo do 150.000 km + BMW service Inclusive. Auto jsme si na místě oba projeli, vyzkoušeli po dobu dvou dnů (auto nám bylo proti záloze zdarma zapůjčeno na dobu dvou dnů, abychom si jej vyzkoušeli a ještě jsme dostali plnou nádrž ) . Nakonec jsme koupili a odjeli domů, všechno bylo vyřízeno bez nejmenších komplikací, dopředu a s velmi profesionálním a nevtíravým způsobem. Takže náklady:1. Pořizovací cena vozu : 34.200.- Eur (tehdy cca. 950.000.- kč),2. Ihned jsme zakoupili zimní kola na místě v DE se slevou 50% - 18" - 1.800.- Eur (cca. 49.500.- kč),3. Náklady na pohonné hmoty (my najezdíme mezi 25- 28.000 km ročně a spotřeba se dlouhodobě drží kolem 7,7 l/100 km)Takže při současných cenách nafty je to (7,7*28)= 215 kč/100km = 2150 kč/1000 km = 2150*27 (beru průměr) = 58.080.- kč ročně za palivo,4. Servisní náklady (k dnešnímu dni má auto najeto 87.300 km) - olej měním co 15.000 km (nikoli po 30.000 jak doporučuje BMW) = při koupi auta jsem požadoval výměnu oleje, kterou v Mnichově udělali zdarma = 0kč + 4 x během provozu 8.580.- kč = 35.400.- kč- po 80.000.- kč jsem nechal vyměnit olej v automatické převodovce ZF = 9.450.- kč- jedenkrát měněny letní + zimní pneumatiky = letní 4 x 5.700.- kč (Continental Conti Sport)= 22.800.- kč + výměna cca. 1.300.- kč, - zimní 4 x 6.130.- kč (Continental Wintercontact)= 24.520.- + výměna 1.500.- kč,- při 85.000 km měněny přední brzdové kotouče + destičky = 12.850.- kč včetně výměny,- různé drobné věci jako letní akce na čištění klimatizace + kontrola vozu nebo zimní prohlídka před zimou apod. za zvýhodněné ceny = celkem cca. 4.150.- kč,- 3 x dálniční známka = 3x1500 kč = 4500 kčTakže suma sumárum za dva roky provozu nás auto stálo Celkem = 232.630 kč (z toho je 116.160.- kč palivo, ale to jsou také náklady, které musíte zaplatit), čistě na servise to bylo 61.850.- kč za dva roky a na spotřebním materiálu (pneu + přezutí) = 50.120.- kč Zatím auto jezdí bez nejmenších problémů, servis navštěvuji pravidelně a pokud je potřeba něco vyměnit, tak to vyměním. S postupem času ale bude potřeba měnit spotřební materiál jako tlumiče, prvky nápravy (vzhledem k M paketu a podvozku to zřejmě bude co nevidět apod.), zkrátka každá sranda něco stojí, tak to prostě je. U vozů BMW, Audi nebo MB musíte počítat, že účet ze servisu zejména u starších aut může být klidně i několik desítek tisíc korun, náhradní díly Vás budou stát stějně u staršího auta i u nového. Nicméně z mého pohledu mne auto nyní stojí cca. 116.000.- kč ročně (při současném technickém stavu a nájezdu 87.300 km) i se započítáním nákladů na pohonné hmoty a všech drobných. Pokud bych měl být zcela přesný, tak mnohem více, protože musíte započítat i skutečnost, že za pár let si budete chtít koupit auto nové a je potřeba do každoročních nákladů započítat i "uložné" na nové auto. Pokud vezmu, že já si nechám auto ještě dalších 5 let, tak bude jeho nájezd cca. někde mezi 230- 250.000 km a jeho hodnota bude reálně (abych jej bez problémů a rychle prodal) někde kolem 230.000.- kč, takže abych mohl opět uvažovat o stejném autě musím během životnosti auta došetřit cca. 770.000.- kč (což je za sedm let, poděleno léty = 110.000.- kč ročně). Joooooo, a ještě jsem opomněl pojistku (povinné ručení = 6.500 kč + 23.500.- kč havarijní pojištění), takže ty roční řekněme "nutné" náklady jsou nějakých 150.000.- kč..Tak, doufám, že jsem na nic z těch nejpodstatnějších nákladů nezapomněl abych Vás zbytečně nemystifikoval, ale myslím že to to vše. Kupte si auto, o kterém budete přesvědčen, že to přesně to co chcete, nechejte si dost času na to všechno vyzkoušet a nechat si v klidu projít hlavou. Pokud nechcete investovat do servisu a máte strach z neočekávaných výdajů, kupte si nějaké nové auto v hodnotě 500-690.000.- kč jak píšete výše a nemáte co řešit a pokud se Vám líbí Octavia RS, tak se vykašlete na kecy o výkonu a kupte si ji, určitě budete spokojený. Přikupte si nějaké vyhledávací zařízení a jezděte, pokud chcete mít pocit "prémie" i za pocit nejistoty co Vás čeká kupte si něco "lepšího" i za tu cenu, že to bude několik let staré a hrozí zde potenciální nebezpečí dodatečných investic. Vůbec bych se neodvážil nikomu radit nebo vnucovat svůj názor, ale já sám za sebe bych šel do varianty číslo 1 a do co nejnovějšího auta ať už to bude ve Vaší cenové relaci cokoli, určitě budete spokojenější s jistotou záruky a "novoty" a za ušetřené peníze za potenciální servis staršího vozu si můžete dopřát například nějaké povyražení...... Přeji Vám hodně zdaru při koupi nového vozu nebo šťastnou ruku v případě koupě nějakého ojetého vozidla, tak jako tak ať Vám dobře slouží a máte dobrý pocit ze svého rozhodnutí ............ A vždy pamatujte na zde mnohokrát citované přísloví o "opici a banánech".......RK


Dobrý den, děkujeme za obsažný příspěvek do našeho fóra a tímto Vás chci požádat, zda byste mohl své zkušenosti s BMW popsat v samostatné recenzi zde: http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost Děkujeme
respond
nahlásit
deleted user
number of posts1
date of registration15.03.2016
Tuesday 15.03.2016 23:06, A co operativni leasing?
Moc pekne napsano. Prehledne, jasne a hodne podrobne. Pri techto kalkulacich je otz.zda nejit rovnou do operativniho leasingu. Nechci tu delat nikomu reklamu, ale jsou poskytovatele kde za pravidelnou splatku cca 7,5 tis/48 mes.pri najezdu cca 25-30/tok mate nove RS a neresite nic, jen PHM, zadne dalsi naklady vas nezajimaji a za cca 10 mate dokonce VW PASSAT VARIANT 2.0 TDi BMT Highline R Line DSG. Po 4 letech Vam sice nic nerika pane, i kdyz muze, za zustatkovou cenu, a vyberete si nove.
respond
nahlásit
1 2


update
you watch this topic

stop watching this topic
Nahlásit nevhodný příspěvek
jméno a příjmení:
e-mail:
Toto oznámení je činěno ve smyslu čl. 16 nařízení EU č. 2022/2065, o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (DSA).
Oznámení podávám, protože se domnívám, že příspěvek:
porušuje obecně závazný právní předpis
porušuje Všeobecné obchodní podmínky internetových stránek tipcars.com
Odesláním tohoto oznámení potvrzuji, že se v dobré víře domnívám, že informace a tvrzení v něm obsažené jsou přesné a úplné.


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2025, all rights reserved.