0
back
 

diskuze k tématu: Dacia Duster: jaký doporučíme tlak v pneumatikách?

category of topic classification: poradna, technické dotazy, francouzská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 03.01.2012 11:22, Přihustit více
To zimní doporučené přihuštění je právě z důvodu, že v servise nafoukají do gum 15-20°C teplý vzduch, popříadě dusík, který zchládnutím zmenší svůj objem a tedy poklesne tlak. Ty 0,2-0,3 bar navíc právě vykompenzují tohle chování. Takže tato stará pneu-latina má své fyzikální odůvodnění. Pokud foukáte kompresorem, který nasává vzduch přímo z venku, tak tam je rozptyl menší, i když se vzduch stlačením rovněž zahřívá. Já kupříkladu foukám gumy na horní hranici předepsaného tlaku v létě mám referenční teplotu 20°C a v zimě 0°C. Apropos podhuštěné gumy dost ubírají mimo jmenovaného i na dynamice.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 03.01.2012 12:51, první věc co mne napadla
RTFM.
Když ten pán neví, že se to dá asi za 3 minuty najít v manuálu a radši píše do redakce, bude takový člověk schopen sám natankovat, nebo si předem zavolá na horkou linku světa motorů? Ještě by se pán mohl zeptat koho volit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 03.01.2012 13:06, RE: první věc co mne napadla
free78 posted by:
RTFM.
Když ten pán neví, že se to dá asi za 3 minuty najít v manuálu a radši píše do redakce, bude takový člověk schopen sám natankovat, nebo si předem zavolá na horkou linku světa motorů? Ještě by se pán mohl zeptat koho volit.
Plne souhlasim s vyse uvedenym prispevkem. Ne kazdy rozumi autum, ale tohle jsou absolutne zakladni informace a kdyz nevi na kolik foukat gumy a manual nema, tak se muze zeptat souseda, znamych, v jakemkoli pneuservisu ci u prodejce Dacie atd....divim se redakci, ze takovy clanek vubec vydala....ted by mohl prijti dalsi dotaz na redakci, na kolik foukat letni gumy u Skoda Fabia 1.2 TSI :)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 03.01.2012 13:25, RE: první věc co mne napadla
mufik.martin posted by:
Plne souhlasim s vyse uvedenym prispevkem. Ne kazdy rozumi autum, ale tohle jsou absolutne zakladni informace a kdyz nevi na kolik foukat gumy a manual nema, tak se muze zeptat souseda, znamych, v jakemkoli pneuservisu ci u prodejce Dacie atd....divim se redakci, ze takovy clanek vubec vydala....ted by mohl prijti dalsi dotaz na redakci, na kolik foukat letni gumy u Skoda Fabia 1.2 TSI :)
Samotný dotaz možno nie je z najbystrejších, no odpoveď je koncipovaná širšie...a ja osobne som sa dozvedel nové veci, napríklad čo sa týka hustenia pri rozličných teplotách.

Ešte k umiestneniu informácií o tlaku- často som ich videl na štítkoch alebo nálepkách ktoré vidno pri otvorených dverách, najčastejšie vodiča.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 03.01.2012 13:27, RE: první věc co mne napadla
mufik.martin posted by:
Plne souhlasim s vyse uvedenym prispevkem. Ne kazdy rozumi autum, ale tohle jsou absolutne zakladni informace a kdyz nevi na kolik foukat gumy a manual nema, tak se muze zeptat souseda, znamych, v jakemkoli pneuservisu ci u prodejce Dacie atd....divim se redakci, ze takovy clanek vubec vydala....ted by mohl prijti dalsi dotaz na redakci, na kolik foukat letni gumy u Skoda Fabia 1.2 TSI :)
Petr-Tipcars: Pokud by takový dotaz přišel, asi by již zůstal nepovšimnutý. Tento skutečně triviální dotaz jsem zařadil vyloženě kvůli notorickému podhušťování pneumatik...toť veškerá motivace. Soused by také mohl říct, že má hustit na 2 bary a to by si pán nepomohl...v pneuservisu by mu ale měli poradit také, to máte pravdu...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 03.01.2012 13:36, RE: Přihustit více
David V posted by:
To zimní doporučené přihuštění je právě z důvodu, že v servise nafoukají do gum 15-20°C teplý vzduch, popříadě dusík, který zchládnutím zmenší svůj objem a tedy poklesne tlak. Ty 0,2-0,3 bar navíc právě vykompenzují tohle chování. Takže tato stará pneu-latina má své fyzikální odůvodnění. Pokud foukáte kompresorem, který nasává vzduch přímo z venku, tak tam je rozptyl menší, i když se vzduch stlačením rovněž zahřívá. Já kupříkladu foukám gumy na horní hranici předepsaného tlaku v létě mám referen...
Petr-Tipcars: Souhlas: s přihuštěním v zimě i s tou zhoršenou dynamikou díky valivému odporu, díky.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 03.01.2012 13:45, kolik?
abychom to tedy nezamluvili, kolik že je tedy výrobcem doporučená hodnota pro tento konkrétní model?
Já jsem se to pokusil najít na Internetu, ale jak se zdá, tato informace je asi Rumunské národní tajemství.
Našel jsem sice informaci že DUSTER při použití pneu 215/65R16 má doporučený tlak pneu 2,9 baru vepředu i vzadu, nicméně nejednalo se o stránky výrobce, napsat něco na Internet může kdokoliv,...
Nemá někdo po ruce ten manuál?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 03.01.2012 13:55, RE: kolik?
free78 posted by:
abychom to tedy nezamluvili, kolik že je tedy výrobcem doporučená hodnota pro tento konkrétní model?
Já jsem se to pokusil najít na Internetu, ale jak se zdá, tato informace je asi Rumunské národní tajemství.
Našel jsem sice informaci že DUSTER při použití pneu 215/65R16 má doporučený tlak pneu 2,9 baru vepředu i vzadu, nicméně nejednalo se o stránky výrobce, napsat něco na Internet může kdokoliv,...
Nemá někdo po ruce ten manuál?
-> dacia/renault forum
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 03.01.2012 13:58, RE: první věc co mne napadla
gld posted by:
Samotný dotaz možno nie je z najbystrejších, no odpoveď je koncipovaná širšie...a ja osobne som sa dozvedel nové veci, napríklad čo sa týka hustenia pri rozličných teplotách.

Ešte k umiestneniu informácií o tlaku- často som ich videl na štítkoch alebo nálepkách ktoré vidno pri otvorených dverách, najčastejšie vodiča.
Suhlas, aj na trivialnom dotaze sa da najst zopar novych veci. Ja som bol napriklad prekvapeny, ze Focus ma predpisany vyssi tlak v zadnych pneu, nez v prednych - 1.6i
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 03.01.2012 14:08, RE: první věc co mne napadla
anonym posted by:
Petr-Tipcars: Pokud by takový dotaz přišel, asi by již zůstal nepovšimnutý. Tento skutečně triviální dotaz jsem zařadil vyloženě kvůli notorickému podhušťování pneumatik...toť veškerá motivace. Soused by také mohl říct, že má hustit na 2 bary a to by si pán nepomohl...v pneuservisu by mu ale měli poradit také, to máte pravdu...
Ja to spis myslel tak, ze clanek vypada divne jako odpoved na trivialni dotaz. Kdyby to byl samostatny clanek na tema: Jak obecne hustit pneu tak bych nerekl ani slovo, ale jako odpoved na ten dotaz me to prislo dosti smesne. Chtel bych videt pana, ktery tento dotaz posilal, jestli vubec vi, ze se v aute meni olej :)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 03.01.2012 14:11, RE: kolik?
nicco posted by:
-> dacia/renault forum
tam sem taky hledal...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 03.01.2012 14:32, Halalůja. Našel :)
free78 posted by:
abychom to tedy nezamluvili, kolik že je tedy výrobcem doporučená hodnota pro tento konkrétní model?
Já jsem se to pokusil najít na Internetu, ale jak se zdá, tato informace je asi Rumunské národní tajemství.
Našel jsem sice informaci že DUSTER při použití pneu 215/65R16 má doporučený tlak pneu 2,9 baru vepředu i vzadu, nicméně nejednalo se o stránky výrobce, napsat něco na Internet může kdokoliv,...
Nemá někdo po ruce ten manuál?
Konečně jsem tu informaci našel. Takže. Dacia Duster má doporučené tlak pneu 2.0 Baru (=2.9psi) vepředu i vzadu.
Důkaz zde:
http://archiv.langzeittest.de/dacia-duster/faq/reifendruck.php
Nelekněte se že to je v němčině, obrázek pochopí každej.
Ono ten zdánlivě jednoduchý dotaz na kolik hustit Dustera asi ve skutečnosti tak jednoduchý neni. Na Dacia fóru (německém) taky každej hustil jinak. Jeden 2.0, druhej 2.3 a měl poznámky že 2.0 je málo. Další 2.8 a tvrdil, že to pak jede jako po kolejích...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 03.01.2012 14:35, RE: Halalůja. Našel :)
free78 posted by:
Konečně jsem tu informaci našel. Takže. Dacia Duster má doporučené tlak pneu 2.0 Baru (=2.9psi) vepředu i vzadu.
Důkaz zde:
http://archiv.langzeittest.de/dacia-duster/faq/reifendruck.php
Nelekněte se že to je v němčině, obrázek pochopí každej.
Ono ten zdánlivě jednoduchý dotaz na kolik hustit Dustera asi ve skutečnosti tak jednoduchý neni. Na Dacia fóru (německém) taky každej hustil jinak. Jeden 2.0, druhej 2.3 a měl poznámky že 2.0 je málo. Další 2.8 a tvrdil, že to pak jede jako po kolejích...
malinko popravím sám sebe
2.0 baru = 29psi (a ne jen 2.9) jak jsem napsal výše, nicméně z obrázku v odkazu je vše jasné...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 03.01.2012 14:58, RE: první věc co mne napadla
nicco posted by:
Suhlas, aj na trivialnom dotaze sa da najst zopar novych veci. Ja som bol napriklad prekvapeny, ze Focus ma predpisany vyssi tlak v zadnych pneu, nez v prednych - 1.6i
To je zcela běžné, že pro vozidla s motorem vpředu je přední rozptyl tlaků menší než vzadu a též nabývá menších hodnot. Obvykle je to tak, že prázdný vůz má předepsaný relativně vyšší tlak v předních pneu a plně naložený zase v zadních pneu. Dokonce mám v manuálu napsané, že se doporučuje vyšší hodnota i u jízdy nad 160 km/h.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 03.01.2012 22:19, RE: Halalůja. Našel :)
free78 posted by:
Konečně jsem tu informaci našel. Takže. Dacia Duster má doporučené tlak pneu 2.0 Baru (=2.9psi) vepředu i vzadu.
Důkaz zde:
http://archiv.langzeittest.de/dacia-duster/faq/reifendruck.php
Nelekněte se že to je v němčině, obrázek pochopí každej.
Ono ten zdánlivě jednoduchý dotaz na kolik hustit Dustera asi ve skutečnosti tak jednoduchý neni. Na Dacia fóru (německém) taky každej hustil jinak. Jeden 2.0, druhej 2.3 a měl poznámky že 2.0 je málo. Další 2.8 a tvrdil, že to pak jede jako po kolejích...
Je fakt zajímavý, že se takovej údaj přímo tají... Budu-li předpokládat, že tazatel auto koupil jako nový, čekal bych, že mu prodejce ono tajemství prozradí. Že by ale jen za příplatek?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 03.01.2012 23:24, RE: Halalůja. Našel :)
Pepe posted by:
Je fakt zajímavý, že se takovej údaj přímo tají... Budu-li předpokládat, že tazatel auto koupil jako nový, čekal bych, že mu prodejce ono tajemství prozradí. Že by ale jen za příplatek?
Petr-Tipcars: Já bych si hlavně o tom údaji dovolil polemizovat. Podle mne 2.0 je málo i na léto. IMHO. Každopádně free78 je gut, dass er so schnell gefindet hat
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 04.01.2012 03:18, Blázen
Tak to je síla
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 04.01.2012 07:36, RE: Halalůja. Našel :)
anonym posted by:
Petr-Tipcars: Já bych si hlavně o tom údaji dovolil polemizovat. Podle mne 2.0 je málo i na léto. IMHO. Každopádně free78 je gut, dass er so schnell gefindet hat
Nehledě na fakt, že se zapomíná na zatížení vozu jako proměnnou veličinu. A jestli je náhodou konstantní (proměnné množství paliva v nádrži, množství tekutin v řidiči i jeho oblečení zanedbáme), doporučuju sledovat sjíždění pneumatik a dle toho upravit tlak...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 04.01.2012 18:02, RE: Halalůja. Našel :)
anonym posted by:
Petr-Tipcars: Já bych si hlavně o tom údaji dovolil polemizovat. Podle mne 2.0 je málo i na léto. IMHO. Každopádně free78 je gut, dass er so schnell gefindet hat
Petře, Petře, novinář a neví, že polemizovat se pojí se 7. pádem, nikoli se šestým.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 04.01.2012 20:12, RE: Halalůja. Našel :)
donald posted by:
Petře, Petře, novinář a neví, že polemizovat se pojí se 7. pádem, nikoli se šestým.
Petr-Tipcars: Njn, stane se, zdálo se mi podivné napsat: polemizuji S údajem...to vypadá, jako by ten údaj mohl odpovědět. Proto jsem napsal O údaji. I když ono už z principu se v takových případech má použít jiné sloveso, protože polemika nebo diskuze vyžaduje druhou stranu schopnou reagovat a odpovídat. Takže jinak: ten údaj se mi nezdá
respond
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.