0
back
 

diskuze k tématu: Ojeté Daewoo Lanos – korejská felicia

category of topic classification: korejská vozidla
Zdeny60
number of posts1230
date of registration08.09.2009
Tuesday 01.07.2014 08:11, Lanos vs. Felicie
Ano, tyto vozy jsou si velmi podobné. Jeden rezavíé a druhý koroduje))) Soused v bývalém bydlišti tento korejský zázrak vlastnil. Když ho dovezl a postavil v roce někdy kolem 98 před dům, jsme říkali, "to je autíčko".-) Po letech byl dotyčný nešťastný z toho, jak to bleskurychle začalo hnít všudemožně, pravda, šlo o lokalitu v podhůři jeseníků, kde je hodně sněhu, solí se a sype se kamením. Ale v tomto ohledu je ultrapodpůrměr a pokud bch měl volit auto s ohledem na odolnost proti korozi, pak Lanos ve výběru zcela jistě nebude, ale bude tam například Fiat Brava, Citroen Saxo, renault Clio a pod. Navíc nejsem si jist, jak obstojí stoletý lanos při nehodě, nedej bože. Ale co si mathně pamatuji, tak konkretě lanos neptařil mezi etalon v bezpečnosti při nárazu. Já bych tedy rozhodně volil jinde.
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Tuesday 01.07.2014 09:22, RE: Lanos vs. Felicie
Zdeny60 posted by:
Ano, tyto vozy jsou si velmi podobné. Jeden rezavíé a druhý koroduje))) Soused v bývalém bydlišti tento korejský zázrak vlastnil. Když ho dovezl a postavil v roce někdy kolem 98 před dům, jsme říkali, "to je autíčko".-) Po letech byl dotyčný nešťastný z toho, jak to bleskurychle začalo hnít všudemožně, pravda, šlo o lokalitu v podhůři jeseníků, kde je hodně sněhu, solí se a sype se kamením. Ale v tomto ohledu je ultrapodpůrměr a pokud bch měl volit auto s ohledem na odolnost proti korozi, pak Lanos ve výběru zcela jistě nebude, ale bude tam například Fiat Brava, Citroen Saxo, renault Clio a pod. Navíc nejsem si jist, jak obstojí stoletý lanos při nehodě, nedej bože. Ale co si mathně pamatuji, tak konkretě lanos neptařil mezi etalon v bezpečnosti při nárazu. Já bych tedy rozhodně volil jinde.

Já bych hledal radši u japonské benzinové konkurence. Je sice o něco dražší, ale rozhodně se to vrátí na provozních nákladech.
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Tuesday 01.07.2014 11:09, Lanos?
Lanose bych koupil jedině od známého - prvního slušného majitele, jinak nevidím důvod se nepodívat po něčem jiném. Je to stará technika Opel, což by ani moc nevadilo, kdyby nebyla zahalena do tak mocně rezavějícího hávu, hlavně tam, kde se často solí. Zachovalá (nerezavá) Felicie s 1,3 MPi a posilovačem řízení je daleko lepší volbou. Odpadá u ní častá výměna rozvodů (4 roky/60 000 km je u starých opláckých motorů nutnost, ne výplod fantazie paranoidního výrobce), protože má řetěz, který maximálně začne chrastit a výměnná sada stojí jen pár stokorun! Pokud už techniku Opel, tak v originál vozidle Opel, taková Astra G (r.v. 98+) je taky za hubičku, často v dobrém stavu po prvním majiteli, bezpečností a protikorozní ochranou oproti Lanosu miliony světelných let daleko a servis bude stát stejně.
respond
Zdeny60
number of posts1230
date of registration08.09.2009
Tuesday 01.07.2014 11:13, RE: Lanos vs. Felicie
filip.uricar posted by:
Zdeny60 posted by:
Ano, tyto vozy jsou si velmi podobné. Jeden rezavíé a druhý koroduje))) Soused v bývalém bydlišti tento korejský zázrak vlastnil. Když ho dovezl a postavil v roce někdy kolem 98 před dům, jsme říkali, "to je autíčko".-) Po letech byl dotyčný nešťastný z toho, jak to bleskurychle začalo hnít všudemožně, pravda, šlo o lokalitu v podhůři jeseníků, kde je hodně sněhu, solí se a sype se kamením. Ale v tomto ohledu je ultrapodpůrměr a pokud bch měl volit auto s ohledem na odolnost proti korozi, pak Lanos ve výběru zcela jistě nebude, ale bude tam například Fiat Brava, Citroen Saxo, renault Clio a pod. Navíc nejsem si jist, jak obstojí stoletý lanos při nehodě, nedej bože. Ale co si mathně pamatuji, tak konkretě lanos neptařil mezi etalon v bezpečnosti při nárazu. Já bych tedy rozhodně volil jinde.
Já bych hledal radši u japonské benzinové konkurence. Je sice o něco dražší, ale rozhodně se to vrátí na provozních nákladech.


Já píšu o výběru z pohledu koroze. japonci mají výbornou techniku, ale antiokorozní ochranu dosdu nezvládli. PS: jsem majitel 3 japonskýcjh vozů)) Ale také jednoho Clia z roku 2005. Ne ne, japonec a koroze k sobě příliš inklinují.

respond
deleted user
number of posts
date of registration
Tuesday 01.07.2014 14:02, RE: Lanos vs. Felicie
Zdeny60 posted by:
filip.uricar posted by:
Zdeny60 posted by:
Ano, tyto vozy jsou si velmi podobné. Jeden rezavíé a druhý koroduje))) Soused v bývalém bydlišti tento korejský zázrak vlastnil. Když ho dovezl a postavil v roce někdy kolem 98 před dům, jsme říkali, "to je autíčko".-) Po letech byl dotyčný nešťastný z toho, jak to bleskurychle začalo hnít všudemožně, pravda, šlo o lokalitu v podhůři jeseníků, kde je hodně sněhu, solí se a sype se kamením. Ale v tomto ohledu je ultrapodpůrměr a pokud bch měl volit auto s ohledem na odolnost proti korozi, pak Lanos ve výběru zcela jistě nebude, ale bude tam například Fiat Brava, Citroen Saxo, renault Clio a pod. Navíc nejsem si jist, jak obstojí stoletý lanos při nehodě, nedej bože. Ale co si mathně pamatuji, tak konkretě lanos neptařil mezi etalon v bezpečnosti při nárazu. Já bych tedy rozhodně volil jinde.
Já bych hledal radši u japonské benzinové konkurence. Je sice o něco dražší, ale rozhodně se to vrátí na provozních nákladech.
Já píšu o výběru z pohledu koroze. japonci mají výbornou techniku, ale antiokorozní ochranu dosdu nezvládli. PS: jsem majitel 3 japonskýcjh vozů)) Ale také jednoho Clia z roku 2005. Ne ne, japonec a koroze k sobě příliš inklinují.


To je sice pravda, máme taky jedno japonské auto - avensis z roku 1998 a má rezavý 1 zadní blatník. Co s tím? Najít si garážový servis, kde to za pár stovek opraví. Sice netrefí asi úplně stejnou barvu, ale u 16 let starého auta se skoro 400 000 km na tachometru v hodnotě ani ne 40 000 kč si myslím, že to nehraje takovou roli. Rozhodně radši zvolím jednou za pár let opravu nějakého rezavého lemu, když auto bude sloužit jak má.
Jinak pokud vím, tak z japonců na korozi nejvíce trpí mazda.
respond
Petr S
number of posts1241
date of registration28.11.2008
Wednesday 02.07.2014 00:11, RE: Lanos vs. Felicie
filip.uricar posted by:
Zdeny60 posted by:
filip.uricar posted by:
Zdeny60 posted by:
Ano, tyto vozy jsou si velmi podobné. Jeden rezavíé a druhý koroduje))) Soused v bývalém bydlišti tento korejský zázrak vlastnil. Když ho dovezl a postavil v roce někdy kolem 98 před dům, jsme říkali, "to je autíčko".-) Po letech byl dotyčný nešťastný z toho, jak to bleskurychle začalo hnít všudemožně, pravda, šlo o lokalitu v podhůři jeseníků, kde je hodně sněhu, solí se a sype se kamením. Ale v tomto ohledu je ultrapodpůrměr a pokud bch měl volit auto s ohledem na odolnost proti korozi, pak Lanos ve výběru zcela jistě nebude, ale bude tam například Fiat Brava, Citroen Saxo, renault Clio a pod. Navíc nejsem si jist, jak obstojí stoletý lanos při nehodě, nedej bože. Ale co si mathně pamatuji, tak konkretě lanos neptařil mezi etalon v bezpečnosti při nárazu. Já bych tedy rozhodně volil jinde.
Já bych hledal radši u japonské benzinové konkurence. Je sice o něco dražší, ale rozhodně se to vrátí na provozních nákladech.
Já píšu o výběru z pohledu koroze. japonci mají výbornou techniku, ale antiokorozní ochranu dosdu nezvládli. PS: jsem majitel 3 japonskýcjh vozů)) Ale také jednoho Clia z roku 2005. Ne ne, japonec a koroze k sobě příliš inklinují.
To je sice pravda, máme taky jedno japonské auto - avensis z roku 1998 a má rezavý 1 zadní blatník. Co s tím? Najít si garážový servis, kde to za pár stovek opraví. Sice netrefí asi úplně stejnou barvu, ale u 16 let starého auta se skoro 400 000 km na tachometru v hodnotě ani ne 40 000 kč si myslím, že to nehraje takovou roli. Rozhodně radši zvolím jednou za pár let opravu nějakého rezavého lemu, když auto bude sloužit jak má.Jinak pokud vím, tak z japonců na korozi nejvíce trpí mazda.


Starší 20 let staré Corolly rezly. Ale Carin a Avensisů jsem pár viděl (všímám si jich) a vše netknuté. Asi jsi měl u toho Avensise smůlu a někde si ho mechanicky načnul.
respond
Rover623
number of posts96
date of registration14.04.2009
Wednesday 02.07.2014 03:05, Lanos
Lanos je průšvih, jako každej starší korejec. Je to stará technika Opel, ale hodně stará, je to poplatné době vzniku Škody 120, ta výše zmíněná Astra je novější a má podvozek Saabu. Takže si to vezmeme, motor a podvozek základem spadající do 80. let k tomu kastle která nemá pořádný lak všude tam kam oko nevidí, už tenkrát korejci šetřili a třeba v určitých místech motoru je jen hodně tenká základovka. Felicie je to samé v bleděmodrém, ale díly jako páté dveře (hnijou doslova před očima) se dají koupit plastové, to samé platí o blatnících, motor má řetěz a jeho chrastění jsem slyšel jen u aut s hodně vysokým proběhem. Problém jsou zloději, ale ty spíš dnes zajímá jedničková Octavia
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Wednesday 02.07.2014 18:57, RE: Lanos vs. Felicie
Petr S posted by:
filip.uricar posted by:
Zdeny60 posted by:
filip.uricar posted by:
Zdeny60 posted by:
Ano, tyto vozy jsou si velmi podobné. Jeden rezavíé a druhý koroduje))) Soused v bývalém bydlišti tento korejský zázrak vlastnil. Když ho dovezl a postavil v roce někdy kolem 98 před dům, jsme říkali, "to je autíčko".-) Po letech byl dotyčný nešťastný z toho, jak to bleskurychle začalo hnít všudemožně, pravda, šlo o lokalitu v podhůři jeseníků, kde je hodně sněhu, solí se a sype se kamením. Ale v tomto ohledu je ultrapodpůrměr a pokud bch měl volit auto s ohledem na odolnost proti korozi, pak Lanos ve výběru zcela jistě nebude, ale bude tam například Fiat Brava, Citroen Saxo, renault Clio a pod. Navíc nejsem si jist, jak obstojí stoletý lanos při nehodě, nedej bože. Ale co si mathně pamatuji, tak konkretě lanos neptařil mezi etalon v bezpečnosti při nárazu. Já bych tedy rozhodně volil jinde.
Já bych hledal radši u japonské benzinové konkurence. Je sice o něco dražší, ale rozhodně se to vrátí na provozních nákladech.
Já píšu o výběru z pohledu koroze. japonci mají výbornou techniku, ale antiokorozní ochranu dosdu nezvládli. PS: jsem majitel 3 japonskýcjh vozů)) Ale také jednoho Clia z roku 2005. Ne ne, japonec a koroze k sobě příliš inklinují.
To je sice pravda, máme taky jedno japonské auto - avensis z roku 1998 a má rezavý 1 zadní blatník. Co s tím? Najít si garážový servis, kde to za pár stovek opraví. Sice netrefí asi úplně stejnou barvu, ale u 16 let starého auta se skoro 400 000 km na tachometru v hodnotě ani ne 40 000 kč si myslím, že to nehraje takovou roli. Rozhodně radši zvolím jednou za pár let opravu nějakého rezavého lemu, když auto bude sloužit jak má.Jinak pokud vím, tak z japonců na korozi nejvíce trpí mazda.
Starší 20 let staré Corolly rezly. Ale Carin a Avensisů jsem pár viděl (všímám si jich) a vše netknuté. Asi jsi měl u toho Avensise smůlu a někde si ho mechanicky načnul.


Ono je právě zajímavé, že už je aspoň 5 let od parkování škrábnutý a lehce promáčklý pravý zadní lem blatníku a ten nehnije, hnije jen levý, který byl naprosto bez mechanické poruchy. Mám ale podezření, že je tam vyvedené odvětrání nádrže a taky s tím naším avensisem nebylo zacházeno zrovna jako v bavlnce - i polní a solené cesty, na myčku tak 3x do roka Ale taky to není žádná hrůza, jsou tam zatím jen trochu bubliny.
respond
zeneva
number of posts75
date of registration24.08.2009
Thursday 03.07.2014 13:42, Koroze Mazda
U mazdy hnijou zadni lemy, i u petiletejch aut. Je to jedina slabina, ale snad bude lepe ale nez shnilej blatnik je pro me dulezitejsi, ze me auto nikde nenecha. Musim zaklepat - mam desetiletou Mazdu 6 a naprosto bez koroze. Samozrejme se na korozi lemu a hran dveri nevztahuje zaruka na proreziveni. Akorat to Ford menil - i 3 lety Mondea a Focusy byvaly shnily az hruza.Mercedesy jsou kapitola sama pro sebe...
respond
make
number of posts3
date of registration03.12.2013
Thursday 03.07.2014 15:21, s tymito radami to tu uz davno nieje co byvalo
s tymito radami to tu uz davno nieje co byvalo niekedy, teraz cela rada spociva vo vsetobecnom texte, ktory sa hodi na akekolvek auto a par cien nahradnych dielov, ktore su verejne na internete a skoro podobne u vsetkych porovnatelnych aut, a aj tak sa menia pomerne malo casto pri malom pocte najazdenych kilometrov (na ktore si vacsinou ludia taketo stare auta kupuju)
Oproti favoritu bude samozrejme vsetko lepsie napriklad aj olcit ktory sa vyrabal 10 rokov skor.
Ak ma zakaznicka niekoho sikovneho, ktory jej zakladne chyby opravi za cenu dielov, potom by s lanosom nemsel byt problem.
Stare auta v cene 500-1000 je dost tazke odporucat, naklady na pociatocny servis mozu byt v cene auta a zavisi to hlavne od predchadzajuceho majitela, ci auto predava lebo je na rozpadnutie a neoplati sa servisovat, alebo ci auto predava z ineho dovodu a staral sa on primerane.
respond
sjenyks
number of posts1
date of registration11.09.2014
Thursday 11.09.2014 04:59, Proč ne?
Zdravím, jednoho Lanose jsme kupovali loni pro přítelkyni, celkem jsem se s ním díky plynu vyvztekal (ne, vážně na sekvenční vstřikování plynu NEFUNGUJE i přesto, že všichni tvrdí, jak to fungovat musí, tak to osm plynařů včetně AGC a HL Propanu nedalo dohromady a musel jsem tam dát klasickej mix - od té doby svatej pokoj), ale dneska funguje dobře a jako náhrada Favorita - proč ne? Typická bolest Lanose je imobilizér - musel jsem měnit anténu (kroužek kolem spínačky za 500Kč a deset minut práce) a jednou mi ta potvora prostě zapomněla všechny klíče, což bylo obzvlášť vtipný. U motoru - snad na všech teče olej pod víkem ventilů, rozvody po 60tis., není to nějakej extra tahoun, ale těch 150 se s tím jet dá (ale člověk si to při tom, jakej má tohle auto apetit, docela rozmyslí). Jinak oproti Favoritu to působí bytelněji a nemůžu souhlasit s tím, že to nějak extra rezne - máme 2000, asi pátej majitel, žádná extra péče a není na něm fakt nic. A to je to ještě navíc Made in Poland. Mám ještě 1997 Leganzu, pět let nabouraný dveře odkrytý na holej plech a je to trochu šedivý. Na Felicii bych těma dveřma prolezl i zavřenejma. U Lanose plastový světla - téměř určitě budou na rozleštění, anténu od rádia bude člověk věčně zapomínat vysouvat (aspoň já mám ruční pohon), sametky v oknech budou vydřený a drhnout - asi bych se vyhnul elektrickým, sedačky rozviklaný + praskaj úchyty na lyžinách, už jsem svařoval obě přední sedačky.
Shrnul bych ho asi takhle - díly za relativně pár korun, pohodlí nic moc, ale zas to je ještě jedno z aut, kde celkem nic nepřekáží, jednoduchý alá Felicie, při provozu na benzín poměrně nenažraný - na to pozor, jako všechny Daewa to bude trošku hladovější (klidně 9-11l po městě). Plusem je to, že pokud nezapomene kód imobu, nebo není po smrti pastorek startéru, tak přijdu a vždycky odjedu (po zkušenostech s kamarádovou Xantií to už za samozřejmost nepovažuju)...
respond
llop
number of posts1
date of registration19.09.2017
Wednesday 20.09.2017 18:09, Lanos
Lanos že je průšvih,ale kde že.Starší konstrukce motoru je spíše výhodou.Motor se vám odvděčí svou spolehlivostí a při provozu na LPG je i úsporný..Jezdím sním bez problémů dvanáctý rok.Mám najeto cca 230tis.km.Koroze minimální.Mimochodem Lanos je z velké části pozinkován!Pravda provoz se neobešel bez poruch,musel jsem měnit ložiska v kolech po 180tis.km,dále mě potkala závada centrálního zamykání a také se nedávno ulomila páka spojky,dost nepříjemná věc,ale stačilo použít svářečku a je vše ok.Náhradní díly za hubičku,např brzdové destičky 220 kč,ložisko kola 300kč,zadní díl výfuku 550kč,rozvodová sada 1500kč a jako kuriozitu uvádím cenu svíček kus 4kč!Pravda,jízdní vlastnosti zvláště při větších rychlostech nejsou kdoví jaké,ale s tím už musí člověk počítat.Tak asi tak.
respond


update
you watch this topic

stop watching this topic

similar vehicles on offer:




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.