0
back
 

diskuze k tématu: Fiat 500 - koupit jej s dieselem?

category of topic classification: italská vozidla
uwa1
number of posts185
date of registration18.10.2016
Friday 04.02.2022 11:18, chrochták
Diesel to takého to auta je svätokrádež!

Koľko kilometrov ročne a aké trasy prevažne jazdíte, že to má byť diesel? Hento nie je zrovna diaľničný koráb a do mesta sadzomet nedáva zmysel. A na dlhšie trasy zasa nedáva zmysel hentaké auto.

A v prvom rade - palivo nie sú jediné a najpodstatnejšie výdavky pri vlastníctve auta!
respond
Giorgio
number of posts814
date of registration09.05.2007
Monday 07.02.2022 13:53, RE: chrochták
citation:
reakce na: uwa1, 04.02.2022 11:18 (Diesel to takého to auta je sv ...)


Souhlasím. Ano, naftová 1.3 bude mít nízkou spotřebu. Ale opravdu potřebujete ten naftový motor? S benzinovou 1.2 máme dlouhodobou spotřebu v kombinovaném provozu 5,8 l/100 km. I kdyby na tom nafta byla o 1 l/100 km lépe, tak úspora při 15 000 km ročně je nějakých 6-6 500 Kč ročně, tj. cca 500 Kč měsíčně (reálně by to u nás bylo méně, protože převažuje město a kopcovité okolí). A to podle mě nestojí za nevýhody nafty - turbo, vstřiky, delší doba ohřevu, nevhodnost pro městský provoz atd.

Jestli hledáte malé (do 4 metrů délky) stylové auto s moderním naftovým motorem, pak je lepší volbou Alfa Romeo Mito 1.6 MultiJet s 88 kW. Stejný motor je pak i ve větších Fiatech 500L a 500X, do malé 500 se ale nedával.
respond
Pavlik
number of posts1325
date of registration09.10.2008
Wednesday 09.02.2022 18:39, RE: RE: chrochták
citation:
reakce na: Giorgio, 07.02.2022 13:53 (Souhlasím. Ano, naftová 1.3 bu ...)


Hlavní problém F500 je jinde - je to sice stylový, ale krám. Kdysi jsem nad ním uvažoval, protože se líbil manželce. Po zkušební jízdě nového auta s benzínem 1,4 litru 74kw přišlo vystřízlivění. Tvrdý podvozek, který je navíc mizerně odhlučněný, ale největší překvapení byla naprostá absence směrové stability. Chápu, že je to velmi malé auto, ale aby nebylo schopné ujet rovně (tedy bez korekce směru volantem) ani 50 metrů při nějakých 70 km/h....
respond
Giorgio
number of posts814
date of registration09.05.2007
Thursday 10.02.2022 06:17, RE: RE: RE: chrochták
citation:
reakce na: Pavlik, 09.02.2022 18:39 (Hlavní problém F500 je jinde - ...)


Tak s tím nesouhlasím, máme to auto 8 let, absolvovali jsme s ním i několik dovolených po Česku a jezdí se s ním velmi dobře, pokud má řidič na paměti jeho určení. Je to auto primárně do města na kvalitní asfalt (což samo o sobě se u nás hledá těžko), ale dá se s ním i cestovat, určitě to není motokára na vymetání rozbitých okresek.

Popsaný problém jsem rozhodně nezaregistroval, příčinu bych hledal u vymetené díry nebo špatného natlakování pneu u testovaného auta.

Znatelný rozdíl ovšem je, pokud má auto zadní stabilizátory (od podzimu 2009), jinak je uskákané, ale dá se na to zvyknout - srovnání mám s oběma verzemi. Při přesednutí s verze se stabilizátory (stejná verze podvozku jako má Ford Ka, respektive Abarth 500) do výchozí verze (shodné s Fiatem Panda druhé generace) jsem se taky necítil úplně jistý, to přiznávám. Roli hraje i velikost kol, optimální jsou 15", 16" už jsou moc a 14" s vysokým profilem pneu zase málo.

Navíc během životního cyklu podvozek zjevně prošel další evolucí - kamarád vyměnil manželčin ročník 2008 za 2020 a konstatoval, že zespod je to úplně jiné auto.
respond




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.