0
back
 

diskuze k tématu: Fiat Croma - proč nestačí na konkurenci?

category of topic classification: italská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.08.2008 17:34, asf
Zmínky o špatné pověsti a "zlepšující se kvalitě" v každém článku o Fiatech považuji za nefér. Buď je to dobré auto nebo ne. Ale psát do každé recenze o podobné náznaky bez argumentů svědčí jen o předpojatosti autora. Ten "osten" je nefér a zbytečný, ať je konečné vyznění recenze jakékoliv.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.08.2008 19:15, RE: asf
anonym posted by:
Zmínky o špatné pověsti a "zlepšující se kvalitě" v každém článku o Fiatech považuji za nefér. Buď je to dobré auto nebo ne. Ale psát do každé recenze o podobné náznaky bez argumentů svědčí jen o předpojatosti autora. Ten "osten" je nefér a zbytečný, ať je konečné vyznění recenze jakékoliv.
Zaujatý redaktor by rozhodně Cromu nechválil jako já. O špatné pověsti se zmiňuji schválně, abych ukázal, že tato italská automobilka dělá velké kroky kupředu, čehož jsou důkazem všechny nově uváděné modely.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 02.08.2008 09:25, RE: Croma
anonym posted by:
Koupil jsem ženě Bravo. Opravdu skvělý auto a po prvních 10.000 km problé zatím ani jediný (s firemní Oktávkou prvních 20.000 km problémů k řešení cca 6). Předtím měla předchozí Punto, 90.000 km jen výměna výfuku (po 4 letech, u mojí Felicie v 90-tých letech víc jak 3 roky bez ureznutí nevydržel) a nová baterie. Ve firmě máme také cca 7 Fiatů Stilo které najezdí za rok cca 60.000 km (každý). Problémy něvybočují z normálu oproti Škodovce (Oktávia i Fábia) a nebo dalším autům které ve firmě máme ...
To bude asi tím, že firemním autem lidi jezdí jak prasata, zatímco autem pro manželku jezdí ženská a pravděpodobně ne brzda-plyn.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 02.08.2008 16:00, RE: Hmm
Petr - TipCars.com posted by:
A když se zmiňuji o nedostatcích koncernových vozů, tak se na mě sesype doslova lavina stejných reakcí, že těmto automobilům záměrně škodím atd. Prostě každá automobilka má své příznivce a odpůrce. Já jen hodnotím testovaný vůz, který poskytne automobilka. Proč Fiat neposkytl nejlevnější model Cromy, nevím ...
Fiat Vám Petře nedal nejlevnější verzi proto, že i ta by pro Vás nebyla dobrá. :)
Prostě pro ně bylo důležité Vám nabídnout to nejlepší, co měli, abyste mohl hodnotit veškeré vychytávky.
Ostatně je možné, že prostě nejlevnější verzi nemají skladem. Jednoduší je zákazníkovi říct a toto ve svém voze mít nebudete, než říct, jo když si připlatíte 60tis(odhad) dostanete DVD navigaci. To by si ale nikdo nekoupil, kdyby to nevyzkoušel.
Jinak mám Mareu 1,6 weekend 2000, najeteo přes 150tis.a je OK, má 4 airbagy a roztrhlé sedadlo u řidiče vzadu malá dírka, která zasahuje do kontaktů airbagu. To je taky jediná závada co mám, už po druhé za 8 měsíců, co se mi kontrolka rosvítila. S automatickou klim. a el. okny a ABS v této cenové relaci bych auto nenašel.
Proč bych nechtěl CROMU je právě onen kufr při sklopení sedadel (nerovná podlaha). To v Marei jde zklopit i nárazník, díky předchudci Tempře. Fakt super věc. Převezete i postel.
Zkuste najít prodejní čísla v Evropě a dozvíte se, že FIat prodává víc vozidel než Škoda, a celý koncern Fiat je na tom taky dobře. Nesnáším používání slova koncern pro VW, koncernů je více. Ale to je už typicky česká neznalost problematiky.
Přeji Vám více úspěšných recenzí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 03.08.2008 15:57, RE: asf
Petr - TipCars.com posted by:
Zaujatý redaktor by rozhodně Cromu nechválil jako já. O špatné pověsti se zmiňuji schválně, abych ukázal, že tato italská automobilka dělá velké kroky kupředu, čehož jsou důkazem všechny nově uváděné modely.
Bohužel,časy Fiatu 128,127,UNA se už nikdy nevrátí,Tehdy byl po autech hlad a právě tohle trh potřeboval.Tu mizernou kvalitu tehdy šlo ještě přehlédnout.Dnes už ne.Proto bude Fiat vždy na tom pomyslném konci,i když se snaží a spoustu věcí má možná vyřešených nejlépe./Vnitřní prostor např.UNO je na tak malé auto obdivuhodný/
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 03.08.2008 16:49, RE: Hmm
michalcj posted by:
Fiat Vám Petře nedal nejlevnější verzi proto, že i ta by pro Vás nebyla dobrá. :)
Prostě pro ně bylo důležité Vám nabídnout to nejlepší, co měli, abyste mohl hodnotit veškeré vychytávky.
Ostatně je možné, že prostě nejlevnější verzi nemají skladem. Jednoduší je zákazníkovi říct a toto ve svém voze mít nebudete, než říct, jo když si připlatíte 60tis(odhad) dostanete DVD navigaci. To by si ale nikdo nekoupil, kdyby to nevyzkoušel.
Jinak mám Mareu 1,6 weekend 2000, najeteo přes 150tis.a je OK, má 4...
Fiat a Italský automobilový průmysl obecně si zadělal do bot koncem osmdesátých letm, kdy se na trhu objevily vozy, které kvalitou příliš nevynikaly. Na druhou stranu Italové jsou autoři mnoha dobrých technických řešení. Vzpomeňte kdo první zavedl do dériové výroby vznětové motory s přímým vstřikováním nafty (Croma v polovině osmdesátých let), systém Common rail (Alfa 156 v roce 1997) a tak bychom mohli pokračovat. Dnešní italské automobily jsou ve většině parametrů průměrné, v některých nadprůměrné, v jiných žel podprůměrné. Tak to prostě chodí. Třeba Grande Punto rozhodně špatně nejezdí. Naopak má tuhou karosérii, velmi dobré jízdní vlastnosti, pouze to řízení dojem z jízdy kazí. Nevím jestli to víte, ale Grande Punto je technicky shodné s Opelem Corsa D. No a nová Croma zase s Vectrou C. Čili nové Fiaty jsou jízdně dosti podobné soudobým Opleům (vlastní zkušenosti). Osobně bych Cromu nechtěl, ale třeba takové Pandě, či Grande Puntu bych se určitě nebránil. Nové Bravo se mi moc líbí uvnitř i vně, ale jízdně mě zase tolik nenadchlo. V této třídě jsou některá auta (Mazda 3, Ford Focus II, VW Golf V) jednoduše lepší. Ikdyž motorvě má Fiat v některých kubaturách rozhodně navrch. Mazda 3 a Focus třeba nemohou nabídnout malé přeplňované motory, kdežto Fiat má 1,4 T-Jet a Golf 1,4 TSI. Musíme prostě vnímat Fiat takový jaký je. Mimochodem nová 500 je jízdně opravdu skvělá a snad bude i spolehlivá, soudě podle poruchovosti Pandy, která patří rozhodně k těm spolehlivějším automobilům. Tomáš Dusil.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 03.08.2008 22:21, šířka
tomu autu chybí na šířku asi 10 cm, na pohodlné vozítko je moc úzké, škoda
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 03.08.2008 22:44, RE: Croma
anonym posted by:
Zcela přesně nechápu, zda neumíte číst nebo Vám vypnul mozek okamžitě, kdy jste viděl kritiku na auto svých snů, ale já chtěl koupit nového Fiata, žádnou předváděčku. Ale v rámci výběru auta jsem si ho chtěl nejprve projet a potom objednat. A pokud mají dva různé vozy zcela totožné problémy s kvalitou zpracování, pak asi není něco v pořádku. Prodejce to může zachraňovat jak chce, nicméně velkou důvěru tím asi nevzbudí. Taková auta by neměli radši ani ukazovat, jinak se nemohou divit tomu, že pov...
K nam do firmy se kupovali jen Skody, VW a Audi (pokud pominu dodavku Renault). Ted je u nas prvni Fiat Bravo. Co je Bravo ve firme, na delsi vzdalenost nikdo nechce jine auto. Problemy zadne, nezere olej jako TDI a 150 koni je taky proti lenivymu TDI radne znat. A tak jedinym nedostatkem jsou pomerne plocha sedadla,vyrazneji tvarovana jsou totiz pouze ve vybave Sport nebo sport paketu, ktery je prave kvuli sluvku "sport" u nas tabu.
Fiatu se rozhodne nebojim, Croma se mi libi, kdybych si mel koupit auto, Croma by byl urcite jeden z adeptu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 04.08.2008 17:07, RE: Croma
anonym posted by:
Seš trotl. Nevím cos viděl.. spíš tlacháš nesmysly, potože to zrcátko se už z principu konstrukce vinklat nemůže, ale to je jedno... ale věz, že sem prolezl ted asi 8 aut nižší střední a Bravo je dílenský zpracováno asi nejlépe.... To co sem viděl u Toyoty, kde na autě na saloně (tedy ne ani předváděčka nesedí a nelícuje ani ten plast na tom středním tunelu a o nesedící a špatně nasazené těsnící gumě na oknech předních dveří ani nemluvě. U Suzuki odchlíplý plast středního sloupku atd atd... tak ...
Fiat se poslední dobou snaží a ty bajky o spolehlivosti a nespolehlivosti patřej někam do minulýho tisíciletí. Croma je extrémně pečlivě udělaná a když takovýhle zpracování novinář vidí v malý Audině A3 popíše ho jako skvělý, to samý ve velkým Fiatu jako předražený. Fakt sranda.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 04.08.2008 22:58, RE: Croma
anonym posted by:
K nam do firmy se kupovali jen Skody, VW a Audi (pokud pominu dodavku Renault). Ted je u nas prvni Fiat Bravo. Co je Bravo ve firme, na delsi vzdalenost nikdo nechce jine auto. Problemy zadne, nezere olej jako TDI a 150 koni je taky proti lenivymu TDI radne znat. A tak jedinym nedostatkem jsou pomerne plocha sedadla,vyrazneji tvarovana jsou totiz pouze ve vybave Sport nebo sport paketu, ktery je prave kvuli sluvku "sport" u nas tabu.
Fiatu se rozhodne nebojim, Croma se mi libi, kdybych si mel ko...
A docela šok jsou motory Fiatu, ať benzín nebo nafťáky. Překvapivě dobrý, některý dokonce vynikající. Myslím že 1.9 od Fiatu hravě trumfne 1.9 TDi
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 04.08.2008 23:06, RE: bez předmětu
anonym posted by:
Oslíku, v něčem prostě Croma zaostávat musí, o tom jasně svědčí počty prodaných kusů. Kdyby to bylo alespoň nadprůměrné auto za průměrnou cenu (a ne naopak), jsem si jistý, že by prodejní čísla byly jinde. Takže si na papíře srovněj měřitelné hodnoty a pak si ho utíkej koupit, abys byl už 29. u nás, kdo ho má :) Na trhu je sice většina lidí, kteří se spíš nechají ovládnout reklamní masáží, ale když na trh přijde fakt dobré auto od značky, která nemá kdovíjakou pověst, tak se bude dobře prodávat....
no, nemyslím si, že by fabie byla o generaci před feldou...smekám před octavií, to byla trafa do černého, ale tlustoprdelnaté fabky... Jinak Croma se starým čumákem byla i desingově pěkná (jen jsem v ní seděl, bohužel nejel) ale ten nový čumák je fakt k tomu kombíku nepovedenej. Ale jako rodinné kombi je to ideální, jenom taloši (nebo český zastoupení ?)přešvihli u nás cenu. Momentálně nemá VW srovnatelné motoryzvláště v naftě.Možná se jim vyrovná ten FSI v Octavii. Ale řekl bych, že spíš zaboduje nové Bravo.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 04.08.2008 23:07, RE: ... to je typicky české
Petr - TipCars.com posted by:
To je typicky české ... "kolik dostáváte prachů ... " atd. Nemám sílu stále dokola opakovat, že mě žádná z automobilek neplatí, neposkytuje mi žádné benefity a jiné výhody. Prostě jednoduše píšu své názory podložené bohatými zkušenostmi ... To vypadá, jako kdyby v české kotlině se muselo všechno dělat za úplatu?

Fiat v současné době produkuje auta přinejmenším srovnatelná s průměrnou konkurencí. O tom není pochyb.

O tom, že Fiat si nese stále hřbetě pošramocenou pověst také nemůže být pochyb. ...
Petře, nedivte se. V české kotlině se toho bohužel opravdu hodně dělá za úplatu, ve vašem oboru je zářným příkladem SM, kde za jakýchkoliv okolností vždy a stále, kdykoliv a proti komukoliv vyhrává Škodovka, v nouzi alespoň jiný vůz koncernu VW. A myslím že tento i jiné průšvihy si dnes (už konečně), stejně jako že to není nic výjimečného, naopak že jde o místní běžnou praxi, uvědomuje čím dál tím víc lidí. Proto ta jistá nedůvěra i k vám, i když u vás bych si tipl na mladší ročník a ještě čistou duši. Tak ať vám to vydrží. Martin
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 06.08.2008 01:49, RE: Italská auta
anonym posted by:
Nekvalita italských aut je proslulá. Měl jsem Ferrari a už bych ho nikdy nechtěl Teď nám Octavii II a jsem plně spokojen
Taky jsem měl z pumpy to autíčko a taky jsem ho už dal pryč. Tu Octavii II nemám, takže jsem taky moc spokojenej ))
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 06.08.2008 01:57, RE: Croma nezaostává
anonym posted by:
Oslíku, v něčem prostě Croma zaostávat musí, o tom jasně svědčí počty prodaných kusů. Kdyby to bylo alespoň nadprůměrné auto za průměrnou cenu (a ne naopak), jsem si jistý, že by prodejní čísla byly jinde. Takže si na papíře srovněj měřitelné hodnoty a pak si ho utíkej koupit, abys byl už 29. u nás, kdo ho má :) Na trhu je sice většina lidí, kteří se spíš nechají ovládnout reklamní masáží, ale když na trh přijde fakt dobré auto od značky, která nemá kdovíjakou pověst, tak se bude dobře prodávat....
Počet prodaných kusů přece nemá žádnou souvislost s kvalitou!!! To jen lidi mají vyjeté koleje a neumí pracovat s fakty. Croma je kvalitně udělané auto za vcelku odpovídající peníz. Stačilo by proházet 4 písmena za jiná (třeba Audi) a byl by to prodejní trhák, i kdyby jezdila úplně stejně!! Tak to prostě je! Jel jsem po sobě BMW 120d a Octavia TDi - absolutně není co řešit, motor, podvozek, řízení - prostě rozdíl pozná každej - a rozdíl prodejnosti v česku? Taky rozdíl třídy, jen přesně obráceně. To násobně lepší se prodává násobně míň. Tak to prostě chodí. Croma není špatná, jen by se neměla jmenovat Fiat.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 06.08.2008 09:18, RE: bez předmětu
anonym posted by:
No a ještě jinak. V čem croma zaostává třeba za suprem. Tedy v jakých měřitelných hodnotách. Blemzy typu nadčasový image, hodnotně vypadající plasty, sexy zadní partie a agresivní páka ruční brzdy si nechte. V čem zaostává, v motorech? Sotva. Ve výbavě, taky ne. Trochu v prostoru, tam má suberb mírně navrch. A ještě v ceně, superb je o hodně dražší.

Iáá

Osel
Vážený Oslíku, zkus si někdy dojít k dealerovi Fiatu - nejen v ČR, ale i jinde po Evropě a poptat se po Cromě. Řada dýlerů ti vůbec nebude schopna ukázat Cromu naživo. A tady začíná první problém, protože prostě nestačí jenom investovat dpo vývoje a výroby, ale je nutné taky dát peníze do podpory prodeje. Schválně si zajdi k dýlerovi vW, nebo Fordu - tam bude stát 10 Passatů či Mondeí a minimálně půlka z nich s nějakou zajímavou slevou. Tady začíná první Fiatův problém.

A druhý problém je ten, že v kategorii, kde se kupují sedany či kombíky a zhusta fleetová auta se prodává jakýsi hybrid, což není ani ryba, ani rak.

Nevalná pověst Fiatu to pak dorovnává, lhostejno zda je oprávněná a nebo ne.

Výsledkem je že Crom se loni prodalo po Evropě jen 37 tisíc kusů - osmina prodeje Passatů, čtvrtina prodeje Mondea a polovina prodeje koncernové Alfy 159 (!!!).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 06.08.2008 09:23, RE: Croma
anonym posted by:
Jojo, je jen potřeba si uvědomit, že to co tě zazlobilo bylo na 95% výrobek BOSCH made in Germany, které se vyskytují i v těch tebou zmíněných věceh.. Ale budiž. KAždý svého štěstí strůjcem... Věř a tvý víra tě uzdraví.. (to je jen reakce na to, že koncernové vozy tyto chyby nikdy nemají). P.S. U ojetiny mne překvapuje, že se s tímto někdo vzrušuje. U ojetiny bych byl nešťastný z mrtvýho motoru. Evidentně to auto má nějaký problém v elektronické výstroji.
" na 95% výrobek BOSCH made in Germany,"

Nikoliv made in Germay, ale velmi často Bosch made in Italy, protože v Itálii má Bosch řadu výrobních závodů vč. vývoje.


respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 07.08.2008 01:37, RE: bez předmětu
anonym posted by:
Vážený Oslíku, zkus si někdy dojít k dealerovi Fiatu - nejen v ČR, ale i jinde po Evropě a poptat se po Cromě. Řada dýlerů ti vůbec nebude schopna ukázat Cromu naživo. A tady začíná první problém, protože prostě nestačí jenom investovat dpo vývoje a výroby, ale je nutné taky dát peníze do podpory prodeje. Schválně si zajdi k dýlerovi vW, nebo Fordu - tam bude stát 10 Passatů či Mondeí a minimálně půlka z nich s nějakou zajímavou slevou. Tady začíná první Fiatův problém.

A druhý problém je ten, ...
To je pravda, nicméně to nemá souvislost s tím, že Croma není docela povedený auto, slušně zpracovaný, s nadprůměrnýma motorama. Jo lidi si radši koupěj Passata s horším motorem, to je prostě fakt.
A kvalitu s počtem prodaných kusů bych nesrovnával, to je jako bycs řikal, že Britney Spears je lepší než Diana Krall, protože prodala víc cédéček, to bys asi nechtěl tvrdit, žejo?
respond
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.