0
back
 

diskuze k tématu: Fiat Panda - jak zvládl cestu do Dubrovniku a zpět?

category of topic classification: italská vozidla
Petr S
number of posts1242
date of registration28.11.2008
Friday 19.09.2014 23:21, RE: jadran
Fanda posted by:
Fanda posted by:
Pepe posted by:
Fanda posted by:
Pepe posted by:
brin posted by:
Attila posted by:
Jasne, jak jsem psal, ja ten clanek uplne chapu, jezdival jsem se vselijakymi auty,a aby byla pohoda neni dulezita kara, ale nalada na palube...konec koncu i cesta muze byt cil...A uvazoval jsem taky o kombinaci male auto + rakev, ale dnes jsem rad, ze mam muj ingot a citim se v nem bezpecne.Mj. spotreba se dlouhodobe po okrskach pohybuje 6.3, na dlnicich to okolo 150km/h leze k 7mi...tzn neni to prilis daleko od pandy.A ruku na srdce, vy si fakt prejete dalsi dane k spotrebce, dph za naftu, silnicni dani a dalnicni znamce?Ja mam zato ze uz je rozdil proti pande zahrnut tam.Stastne kilometry v jakemkoliv aute!
Další daně si rozhodně nepřeji, měl jsem na mysli pouze změnu stávajícího povinného ručení tak, aby se platilo za poměr ceny a hmotnosti, což dává mnohem větší smysl než výkon nebo obsah. Toť vše. Někteří hned reagují řekl bych trochu přehnaně... A nejen na tento komentář.
Psal jsem to sem už několikrát, ale nevadí. Pojištěný auto kvůli způsobené škodě je zvěrstvo. Pojištěnej má bejt řidič, včetně SVÝCH bonusů a malusů, za který si může jen a jen SÁM! Tam jde adresně zohlednit věk, bydliště a historii. Žádný přepis na dědečka na venkově, kterej má řidičák 50 let... Když mám 5 aut, proč jsou všechna pojištěná, když můžu řídit právě jen jedno? To auto nemůže za to, jakej dřevák nebo Fittipaldi v tom sedí. Např. v Kanadě to tak funguje, podle mě je to nejspravedlivější systém ze všech. Nejezdíš? Dej si řidičák do depozitu. Jezdíš? Tak plať. A pro jistotu bych zavedl spoluúčast na způsobené nehodě - na lidi bohužel nic jiného než finanční bič neplatí.
A co když třeba zase jezdí jedním autem více řidičů,třeba manželé mají jedno auto,dcera,nebo syn používají vozidlo rodičů,to by byl akorát kšeft pro pojišťovny.
Ale Fando, pojišťovny si to vždycky nastaví tak, aby to byl kšeft. Teď je to dobročinnost? Ne, když vydělaj málo, tak to zvednou VŠEM. Proč má třeba zaměstnavatel platit pojištění za auta, kterýma nejezdí, ale jezdí jeho zaměstnanci? Kdo bourá - firma, majitel, nebo řidič? Proč rodičům napaří na to auto malus když s tím nabourá synáček? Škodu vždycky způsobuje element mezi pedálama a sedačkou, ne samotný auto.
Ono by to spíš chtělo,aby pojišťovny skutečně uplatňovali bonusy a malusy.Sám jsem měl nehodu v 18 letech,ale rozbil jsem pouze svoje auto,žádná pojistka se neuplatňovala.Od té doby jezdím 25 let bez nehody a letos my zvedli pojistku a příští rok se údajně bude zdražovat zas.Dnes i některé pojišťovny při první nehodě malusy neuplatňují,aby nepřišly o klienta a platíme to všichni.
Omlovám se za to uplatňovaly,ale na klávesnici píšu blbě.


Neomlouvej se, přece tu nejsme žádný tzv. gramatický fašisti
respond
Pepe
number of posts1133
date of registration09.05.2007
Saturday 20.09.2014 11:54, RE: jadran
Petr S posted by:
Pepe posted by:
brin posted by:
Attila posted by:
Jasne, jak jsem psal, ja ten clanek uplne chapu, jezdival jsem se vselijakymi auty,a aby byla pohoda neni dulezita kara, ale nalada na palube...konec koncu i cesta muze byt cil...A uvazoval jsem taky o kombinaci male auto + rakev, ale dnes jsem rad, ze mam muj ingot a citim se v nem bezpecne.Mj. spotreba se dlouhodobe po okrskach pohybuje 6.3, na dlnicich to okolo 150km/h leze k 7mi...tzn neni to prilis daleko od pandy.A ruku na srdce, vy si fakt prejete dalsi dane k spotrebce, dph za naftu, silnicni dani a dalnicni znamce?Ja mam zato ze uz je rozdil proti pande zahrnut tam.Stastne kilometry v jakemkoliv aute!
Další daně si rozhodně nepřeji, měl jsem na mysli pouze změnu stávajícího povinného ručení tak, aby se platilo za poměr ceny a hmotnosti, což dává mnohem větší smysl než výkon nebo obsah. Toť vše. Někteří hned reagují řekl bych trochu přehnaně... A nejen na tento komentář.
Psal jsem to sem už několikrát, ale nevadí. Pojištěný auto kvůli způsobené škodě je zvěrstvo. Pojištěnej má bejt řidič, včetně SVÝCH bonusů a malusů, za který si může jen a jen SÁM! Tam jde adresně zohlednit věk, bydliště a historii. Žádný přepis na dědečka na venkově, kterej má řidičák 50 let... Když mám 5 aut, proč jsou všechna pojištěná, když můžu řídit právě jen jedno? To auto nemůže za to, jakej dřevák nebo Fittipaldi v tom sedí. Např. v Kanadě to tak funguje, podle mě je to nejspravedlivější systém ze všech. Nejezdíš? Dej si řidičák do depozitu. Jezdíš? Tak plať. A pro jistotu bych zavedl spoluúčast na způsobené nehodě - na lidi bohužel nic jiného než finanční bič neplatí.
Pokud např. manželka nebo dítě řídí občas, ale pravidelně, tak bude pořád běhat do depositu, aby se ušetřilo... Jen proto, že někdo má 5 aut a chce taky ušetřit :) Jinak pointu pojistky na řidiče chápu. Nicméně česká realita je, že v rodině je většinou 1 auto, max. 2. Pojistka je v tuto chvíli tím pádem výhodná pro většinu. Mně je to jedno jelikož máme 2 auta a jsme 2 řidiči a jezdíme oba každý všední den.


Mně je to taky víceméně jedno, když chci ta auta mít, tak se musím přizpůsobit, nemám s tím problém. Jen podotýkám, že výpočet pojistného podle výkonu, obsahu motoru, věku a bydliště osoby, na kterou je vozidlo hlášeno je na hlavu postavenej nesmysl se spoustou obezliček. Uvedu příklad - mám ve firmě 1 velký bourací kladivo. Myslíš, že ho mám pojištěný na škodu, kterou může způsobit? Ne, mám pojištěný všechny zaměstnance "na blbost", páč samo nářadí žádnou škodu nezpůsobí. Pojištěnej řidič je to nejjednodušší a nespravedlivější, co může bejt. Apropos - když chce někdo "ušetřit", tak si nekupuje auto, to dá rozum .
respond
Petr S
number of posts1242
date of registration28.11.2008
Sunday 21.09.2014 00:59, RE: jadran
Pepe posted by:
Petr S posted by:
Pepe posted by:
brin posted by:
Attila posted by:
Jasne, jak jsem psal, ja ten clanek uplne chapu, jezdival jsem se vselijakymi auty,a aby byla pohoda neni dulezita kara, ale nalada na palube...konec koncu i cesta muze byt cil...A uvazoval jsem taky o kombinaci male auto + rakev, ale dnes jsem rad, ze mam muj ingot a citim se v nem bezpecne.Mj. spotreba se dlouhodobe po okrskach pohybuje 6.3, na dlnicich to okolo 150km/h leze k 7mi...tzn neni to prilis daleko od pandy.A ruku na srdce, vy si fakt prejete dalsi dane k spotrebce, dph za naftu, silnicni dani a dalnicni znamce?Ja mam zato ze uz je rozdil proti pande zahrnut tam.Stastne kilometry v jakemkoliv aute!
Další daně si rozhodně nepřeji, měl jsem na mysli pouze změnu stávajícího povinného ručení tak, aby se platilo za poměr ceny a hmotnosti, což dává mnohem větší smysl než výkon nebo obsah. Toť vše. Někteří hned reagují řekl bych trochu přehnaně... A nejen na tento komentář.
Psal jsem to sem už několikrát, ale nevadí. Pojištěný auto kvůli způsobené škodě je zvěrstvo. Pojištěnej má bejt řidič, včetně SVÝCH bonusů a malusů, za který si může jen a jen SÁM! Tam jde adresně zohlednit věk, bydliště a historii. Žádný přepis na dědečka na venkově, kterej má řidičák 50 let... Když mám 5 aut, proč jsou všechna pojištěná, když můžu řídit právě jen jedno? To auto nemůže za to, jakej dřevák nebo Fittipaldi v tom sedí. Např. v Kanadě to tak funguje, podle mě je to nejspravedlivější systém ze všech. Nejezdíš? Dej si řidičák do depozitu. Jezdíš? Tak plať. A pro jistotu bych zavedl spoluúčast na způsobené nehodě - na lidi bohužel nic jiného než finanční bič neplatí.
Pokud např. manželka nebo dítě řídí občas, ale pravidelně, tak bude pořád běhat do depositu, aby se ušetřilo... Jen proto, že někdo má 5 aut a chce taky ušetřit :) Jinak pointu pojistky na řidiče chápu. Nicméně česká realita je, že v rodině je většinou 1 auto, max. 2. Pojistka je v tuto chvíli tím pádem výhodná pro většinu. Mně je to jedno jelikož máme 2 auta a jsme 2 řidiči a jezdíme oba každý všední den.
Mně je to taky víceméně jedno, když chci ta auta mít, tak se musím přizpůsobit, nemám s tím problém. Jen podotýkám, že výpočet pojistného podle výkonu, obsahu motoru, věku a bydliště osoby, na kterou je vozidlo hlášeno je na hlavu postavenej nesmysl se spoustou obezliček. Uvedu příklad - mám ve firmě 1 velký bourací kladivo. Myslíš, že ho mám pojištěný na škodu, kterou může způsobit? Ne, mám pojištěný všechny zaměstnance "na blbost", páč samo nářadí žádnou škodu nezpůsobí. Pojištěnej řidič je to nejjednodušší a nespravedlivější, co může bejt. Apropos - když chce někdo "ušetřit", tak si nekupuje auto, to dá rozum .


Má být každý řidič autobusu pojištěný na škodu co způsobí autobusem nebo je jednodušší pojistit ten autobus? Nemluvě o strojvedoucích vlaku, pilotech letadel atd. Není to tak jednoznačné.
respond
jmenonick
number of posts2
date of registration22.03.2012
Sunday 21.09.2014 03:50, ....
Hele ta 78cka v nicku bude hadam hodnota tveho IQ? Jestli si myslis ze ve 150ti na dalnici se v octavce nezabijes ale v Pande ano, tak myslim ze jsem se trefil. Organy se trhaji v 80km/h to ti ten airbag navic asi moc nepomuze
respond
Pavlik
number of posts1325
date of registration09.10.2008
Sunday 21.09.2014 09:08, RE: ....
jmenonick posted by:
Hele ta 78cka v nicku bude hadam hodnota tveho IQ? Jestli si myslis ze ve 150ti na dalnici se v octavce nezabijes ale v Pande ano, tak myslim ze jsem se trefil. Organy se trhaji v 80km/h to ti ten airbag navic asi moc nepomuze


Pokud někdo nechápe, že větší auto je bezpečnější, neměl by se raději vyjadřovat k inteligenci ostatních. A čím vyšší rychlost při nehodě, tím větší je rozdíl v bezpečnosti malého a velkého auta.
respond
Pepe
number of posts1133
date of registration09.05.2007
Sunday 21.09.2014 09:35, RE: jadran
Petr S posted by:
Pepe posted by:
Petr S posted by:
Pepe posted by:
brin posted by:
Attila posted by:
Jasne, jak jsem psal, ja ten clanek uplne chapu, jezdival jsem se vselijakymi auty,a aby byla pohoda neni dulezita kara, ale nalada na palube...konec koncu i cesta muze byt cil...A uvazoval jsem taky o kombinaci male auto + rakev, ale dnes jsem rad, ze mam muj ingot a citim se v nem bezpecne.Mj. spotreba se dlouhodobe po okrskach pohybuje 6.3, na dlnicich to okolo 150km/h leze k 7mi...tzn neni to prilis daleko od pandy.A ruku na srdce, vy si fakt prejete dalsi dane k spotrebce, dph za naftu, silnicni dani a dalnicni znamce?Ja mam zato ze uz je rozdil proti pande zahrnut tam.Stastne kilometry v jakemkoliv aute!
Další daně si rozhodně nepřeji, měl jsem na mysli pouze změnu stávajícího povinného ručení tak, aby se platilo za poměr ceny a hmotnosti, což dává mnohem větší smysl než výkon nebo obsah. Toť vše. Někteří hned reagují řekl bych trochu přehnaně... A nejen na tento komentář.
Psal jsem to sem už několikrát, ale nevadí. Pojištěný auto kvůli způsobené škodě je zvěrstvo. Pojištěnej má bejt řidič, včetně SVÝCH bonusů a malusů, za který si může jen a jen SÁM! Tam jde adresně zohlednit věk, bydliště a historii. Žádný přepis na dědečka na venkově, kterej má řidičák 50 let... Když mám 5 aut, proč jsou všechna pojištěná, když můžu řídit právě jen jedno? To auto nemůže za to, jakej dřevák nebo Fittipaldi v tom sedí. Např. v Kanadě to tak funguje, podle mě je to nejspravedlivější systém ze všech. Nejezdíš? Dej si řidičák do depozitu. Jezdíš? Tak plať. A pro jistotu bych zavedl spoluúčast na způsobené nehodě - na lidi bohužel nic jiného než finanční bič neplatí.
Pokud např. manželka nebo dítě řídí občas, ale pravidelně, tak bude pořád běhat do depositu, aby se ušetřilo... Jen proto, že někdo má 5 aut a chce taky ušetřit :) Jinak pointu pojistky na řidiče chápu. Nicméně česká realita je, že v rodině je většinou 1 auto, max. 2. Pojistka je v tuto chvíli tím pádem výhodná pro většinu. Mně je to jedno jelikož máme 2 auta a jsme 2 řidiči a jezdíme oba každý všední den.
Mně je to taky víceméně jedno, když chci ta auta mít, tak se musím přizpůsobit, nemám s tím problém. Jen podotýkám, že výpočet pojistného podle výkonu, obsahu motoru, věku a bydliště osoby, na kterou je vozidlo hlášeno je na hlavu postavenej nesmysl se spoustou obezliček. Uvedu příklad - mám ve firmě 1 velký bourací kladivo. Myslíš, že ho mám pojištěný na škodu, kterou může způsobit? Ne, mám pojištěný všechny zaměstnance "na blbost", páč samo nářadí žádnou škodu nezpůsobí. Pojištěnej řidič je to nejjednodušší a nespravedlivější, co může bejt. Apropos - když chce někdo "ušetřit", tak si nekupuje auto, to dá rozum .
Má být každý řidič autobusu pojištěný na škodu co způsobí autobusem nebo je jednodušší pojistit ten autobus? Nemluvě o strojvedoucích vlaku, pilotech letadel atd. Není to tak jednoznačné.


Jednoduchý. Opět firemní zkušenost. Lidi jsou pojištěný na škodu způsobenou zaměstnavateli do výše 3 čistých platů, spoluúčast 10% až 1/3. Celá firma je pojištěná na křížovou zodpovědnost vůči ostatním subjektům od 50 tis do 15mio. Neříkej mi, že je pojištěnej vlak, a ne ČD, letadlo a ne aerolinky. To je jen zoufalej pokus o argumentaci. Tady se bavíme o spravedlivosti v pojištění, a ty tady začneš lítat letadlama . To je tak těžký připustit, že je blbost, když bonusy a malusy jsou vztahovaný na vozidlo a ne na řidiče? Nic přece nevypoví o riziku líp, než historie řidiče. Nějaké kubatury, adresa na venkově, přepis na dědečka, co má ŘP 50 let je zavádějící.
respond
bitner
number of posts216
date of registration19.06.2012
Sunday 21.09.2014 17:43, RE: jadran
Pepe posted by:
Petr S posted by:
Pepe posted by:
Petr S posted by:
Pepe posted by:
brin posted by:
Attila posted by:
Jasne, jak jsem psal, ja ten clanek uplne chapu, jezdival jsem se vselijakymi auty,a aby byla pohoda neni dulezita kara, ale nalada na palube...konec koncu i cesta muze byt cil...A uvazoval jsem taky o kombinaci male auto + rakev, ale dnes jsem rad, ze mam muj ingot a citim se v nem bezpecne.Mj. spotreba se dlouhodobe po okrskach pohybuje 6.3, na dlnicich to okolo 150km/h leze k 7mi...tzn neni to prilis daleko od pandy.A ruku na srdce, vy si fakt prejete dalsi dane k spotrebce, dph za naftu, silnicni dani a dalnicni znamce?Ja mam zato ze uz je rozdil proti pande zahrnut tam.Stastne kilometry v jakemkoliv aute!
Další daně si rozhodně nepřeji, měl jsem na mysli pouze změnu stávajícího povinného ručení tak, aby se platilo za poměr ceny a hmotnosti, což dává mnohem větší smysl než výkon nebo obsah. Toť vše. Někteří hned reagují řekl bych trochu přehnaně... A nejen na tento komentář.
Psal jsem to sem už několikrát, ale nevadí. Pojištěný auto kvůli způsobené škodě je zvěrstvo. Pojištěnej má bejt řidič, včetně SVÝCH bonusů a malusů, za který si může jen a jen SÁM! Tam jde adresně zohlednit věk, bydliště a historii. Žádný přepis na dědečka na venkově, kterej má řidičák 50 let... Když mám 5 aut, proč jsou všechna pojištěná, když můžu řídit právě jen jedno? To auto nemůže za to, jakej dřevák nebo Fittipaldi v tom sedí. Např. v Kanadě to tak funguje, podle mě je to nejspravedlivější systém ze všech. Nejezdíš? Dej si řidičák do depozitu. Jezdíš? Tak plať. A pro jistotu bych zavedl spoluúčast na způsobené nehodě - na lidi bohužel nic jiného než finanční bič neplatí.
Pokud např. manželka nebo dítě řídí občas, ale pravidelně, tak bude pořád běhat do depositu, aby se ušetřilo... Jen proto, že někdo má 5 aut a chce taky ušetřit :) Jinak pointu pojistky na řidiče chápu. Nicméně česká realita je, že v rodině je většinou 1 auto, max. 2. Pojistka je v tuto chvíli tím pádem výhodná pro většinu. Mně je to jedno jelikož máme 2 auta a jsme 2 řidiči a jezdíme oba každý všední den.
Mně je to taky víceméně jedno, když chci ta auta mít, tak se musím přizpůsobit, nemám s tím problém. Jen podotýkám, že výpočet pojistného podle výkonu, obsahu motoru, věku a bydliště osoby, na kterou je vozidlo hlášeno je na hlavu postavenej nesmysl se spoustou obezliček. Uvedu příklad - mám ve firmě 1 velký bourací kladivo. Myslíš, že ho mám pojištěný na škodu, kterou může způsobit? Ne, mám pojištěný všechny zaměstnance "na blbost", páč samo nářadí žádnou škodu nezpůsobí. Pojištěnej řidič je to nejjednodušší a nespravedlivější, co může bejt. Apropos - když chce někdo "ušetřit", tak si nekupuje auto, to dá rozum .
Má být každý řidič autobusu pojištěný na škodu co způsobí autobusem nebo je jednodušší pojistit ten autobus? Nemluvě o strojvedoucích vlaku, pilotech letadel atd. Není to tak jednoznačné.
Jednoduchý. Opět firemní zkušenost. Lidi jsou pojištěný na škodu způsobenou zaměstnavateli do výše 3 čistých platů, spoluúčast 10% až 1/3. Celá firma je pojištěná na křížovou zodpovědnost vůči ostatním subjektům od 50 tis do 15mio. Neříkej mi, že je pojištěnej vlak, a ne ČD, letadlo a ne aerolinky. To je jen zoufalej pokus o argumentaci. Tady se bavíme o spravedlivosti v pojištění, a ty tady začneš lítat letadlama . To je tak těžký připustit, že je blbost, když bonusy a malusy jsou vztahovaný na vozidlo a ne na řidiče? Nic přece nevypoví o riziku líp, než historie řidiče. Nějaké kubatury, adresa na venkově, přepis na dědečka, co má ŘP 50 let je zavádějící.


LOL, nevim jak u autobusu a vlaku, ale u letadel je to naprosto stejne jak u aut. Letadlo je "povinne" pojistene na skody tretim stranam a certifikat musi byt porad na palube (plati jeden rok) a nepovinne je pojistene havarijne (to uz zalezi na vlastnikovi). Spravedlnost prosimte nikde nehledej, nebo se z toho zblaznis.
respond
Pavlik
number of posts1325
date of registration09.10.2008
Sunday 21.09.2014 19:48, RE: jadran
Pepe posted by:
Petr S posted by:
Pepe posted by:
Petr S posted by:
Pepe posted by:
brin posted by:
Attila posted by:
Jasne, jak jsem psal, ja ten clanek uplne chapu, jezdival jsem se vselijakymi auty,a aby byla pohoda neni dulezita kara, ale nalada na palube...konec koncu i cesta muze byt cil...A uvazoval jsem taky o kombinaci male auto + rakev, ale dnes jsem rad, ze mam muj ingot a citim se v nem bezpecne.Mj. spotreba se dlouhodobe po okrskach pohybuje 6.3, na dlnicich to okolo 150km/h leze k 7mi...tzn neni to prilis daleko od pandy.A ruku na srdce, vy si fakt prejete dalsi dane k spotrebce, dph za naftu, silnicni dani a dalnicni znamce?Ja mam zato ze uz je rozdil proti pande zahrnut tam.Stastne kilometry v jakemkoliv aute!
Další daně si rozhodně nepřeji, měl jsem na mysli pouze změnu stávajícího povinného ručení tak, aby se platilo za poměr ceny a hmotnosti, což dává mnohem větší smysl než výkon nebo obsah. Toť vše. Někteří hned reagují řekl bych trochu přehnaně... A nejen na tento komentář.
Psal jsem to sem už několikrát, ale nevadí. Pojištěný auto kvůli způsobené škodě je zvěrstvo. Pojištěnej má bejt řidič, včetně SVÝCH bonusů a malusů, za který si může jen a jen SÁM! Tam jde adresně zohlednit věk, bydliště a historii. Žádný přepis na dědečka na venkově, kterej má řidičák 50 let... Když mám 5 aut, proč jsou všechna pojištěná, když můžu řídit právě jen jedno? To auto nemůže za to, jakej dřevák nebo Fittipaldi v tom sedí. Např. v Kanadě to tak funguje, podle mě je to nejspravedlivější systém ze všech. Nejezdíš? Dej si řidičák do depozitu. Jezdíš? Tak plať. A pro jistotu bych zavedl spoluúčast na způsobené nehodě - na lidi bohužel nic jiného než finanční bič neplatí.
Pokud např. manželka nebo dítě řídí občas, ale pravidelně, tak bude pořád běhat do depositu, aby se ušetřilo... Jen proto, že někdo má 5 aut a chce taky ušetřit :) Jinak pointu pojistky na řidiče chápu. Nicméně česká realita je, že v rodině je většinou 1 auto, max. 2. Pojistka je v tuto chvíli tím pádem výhodná pro většinu. Mně je to jedno jelikož máme 2 auta a jsme 2 řidiči a jezdíme oba každý všední den.
Mně je to taky víceméně jedno, když chci ta auta mít, tak se musím přizpůsobit, nemám s tím problém. Jen podotýkám, že výpočet pojistného podle výkonu, obsahu motoru, věku a bydliště osoby, na kterou je vozidlo hlášeno je na hlavu postavenej nesmysl se spoustou obezliček. Uvedu příklad - mám ve firmě 1 velký bourací kladivo. Myslíš, že ho mám pojištěný na škodu, kterou může způsobit? Ne, mám pojištěný všechny zaměstnance "na blbost", páč samo nářadí žádnou škodu nezpůsobí. Pojištěnej řidič je to nejjednodušší a nespravedlivější, co může bejt. Apropos - když chce někdo "ušetřit", tak si nekupuje auto, to dá rozum .
Má být každý řidič autobusu pojištěný na škodu co způsobí autobusem nebo je jednodušší pojistit ten autobus? Nemluvě o strojvedoucích vlaku, pilotech letadel atd. Není to tak jednoznačné.
Jednoduchý. Opět firemní zkušenost. Lidi jsou pojištěný na škodu způsobenou zaměstnavateli do výše 3 čistých platů, spoluúčast 10% až 1/3. Celá firma je pojištěná na křížovou zodpovědnost vůči ostatním subjektům od 50 tis do 15mio. Neříkej mi, že je pojištěnej vlak, a ne ČD, letadlo a ne aerolinky. To je jen zoufalej pokus o argumentaci. Tady se bavíme o spravedlivosti v pojištění, a ty tady začneš lítat letadlama . To je tak těžký připustit, že je blbost, když bonusy a malusy jsou vztahovaný na vozidlo a ne na řidiče? Nic přece nevypoví o riziku líp, než historie řidiče. Nějaké kubatury, adresa na venkově, přepis na dědečka, co má ŘP 50 let je zavádějící.


Ty tomu ale "rozumíš" . Proč auto na někoho přepisovat nebo vymýšlet jakékoli rádoby chytré kličky, když auto může "onen dědeček z venkova" pojistit komukoli zcela legálně. Nikde není psáno, že vlastník/provozovatel vozidla musí být totožný s pojistníkem .
respond
Petr S
number of posts1242
date of registration28.11.2008
Monday 22.09.2014 00:45, RE: jadran
Pepe posted by:
Petr S posted by:
Pepe posted by:
Petr S posted by:
Pepe posted by:
brin posted by:
Attila posted by:
Jasne, jak jsem psal, ja ten clanek uplne chapu, jezdival jsem se vselijakymi auty,a aby byla pohoda neni dulezita kara, ale nalada na palube...konec koncu i cesta muze byt cil...A uvazoval jsem taky o kombinaci male auto + rakev, ale dnes jsem rad, ze mam muj ingot a citim se v nem bezpecne.Mj. spotreba se dlouhodobe po okrskach pohybuje 6.3, na dlnicich to okolo 150km/h leze k 7mi...tzn neni to prilis daleko od pandy.A ruku na srdce, vy si fakt prejete dalsi dane k spotrebce, dph za naftu, silnicni dani a dalnicni znamce?Ja mam zato ze uz je rozdil proti pande zahrnut tam.Stastne kilometry v jakemkoliv aute!
Další daně si rozhodně nepřeji, měl jsem na mysli pouze změnu stávajícího povinného ručení tak, aby se platilo za poměr ceny a hmotnosti, což dává mnohem větší smysl než výkon nebo obsah. Toť vše. Někteří hned reagují řekl bych trochu přehnaně... A nejen na tento komentář.
Psal jsem to sem už několikrát, ale nevadí. Pojištěný auto kvůli způsobené škodě je zvěrstvo. Pojištěnej má bejt řidič, včetně SVÝCH bonusů a malusů, za který si může jen a jen SÁM! Tam jde adresně zohlednit věk, bydliště a historii. Žádný přepis na dědečka na venkově, kterej má řidičák 50 let... Když mám 5 aut, proč jsou všechna pojištěná, když můžu řídit právě jen jedno? To auto nemůže za to, jakej dřevák nebo Fittipaldi v tom sedí. Např. v Kanadě to tak funguje, podle mě je to nejspravedlivější systém ze všech. Nejezdíš? Dej si řidičák do depozitu. Jezdíš? Tak plať. A pro jistotu bych zavedl spoluúčast na způsobené nehodě - na lidi bohužel nic jiného než finanční bič neplatí.
Pokud např. manželka nebo dítě řídí občas, ale pravidelně, tak bude pořád běhat do depositu, aby se ušetřilo... Jen proto, že někdo má 5 aut a chce taky ušetřit :) Jinak pointu pojistky na řidiče chápu. Nicméně česká realita je, že v rodině je většinou 1 auto, max. 2. Pojistka je v tuto chvíli tím pádem výhodná pro většinu. Mně je to jedno jelikož máme 2 auta a jsme 2 řidiči a jezdíme oba každý všední den.
Mně je to taky víceméně jedno, když chci ta auta mít, tak se musím přizpůsobit, nemám s tím problém. Jen podotýkám, že výpočet pojistného podle výkonu, obsahu motoru, věku a bydliště osoby, na kterou je vozidlo hlášeno je na hlavu postavenej nesmysl se spoustou obezliček. Uvedu příklad - mám ve firmě 1 velký bourací kladivo. Myslíš, že ho mám pojištěný na škodu, kterou může způsobit? Ne, mám pojištěný všechny zaměstnance "na blbost", páč samo nářadí žádnou škodu nezpůsobí. Pojištěnej řidič je to nejjednodušší a nespravedlivější, co může bejt. Apropos - když chce někdo "ušetřit", tak si nekupuje auto, to dá rozum .
Má být každý řidič autobusu pojištěný na škodu co způsobí autobusem nebo je jednodušší pojistit ten autobus? Nemluvě o strojvedoucích vlaku, pilotech letadel atd. Není to tak jednoznačné.
Jednoduchý. Opět firemní zkušenost. Lidi jsou pojištěný na škodu způsobenou zaměstnavateli do výše 3 čistých platů, spoluúčast 10% až 1/3. Celá firma je pojištěná na křížovou zodpovědnost vůči ostatním subjektům od 50 tis do 15mio. Neříkej mi, že je pojištěnej vlak, a ne ČD, letadlo a ne aerolinky. To je jen zoufalej pokus o argumentaci. Tady se bavíme o spravedlivosti v pojištění, a ty tady začneš lítat letadlama . To je tak těžký připustit, že je blbost, když bonusy a malusy jsou vztahovaný na vozidlo a ne na řidiče? Nic přece nevypoví o riziku líp, než historie řidiče. Nějaké kubatury, adresa na venkově, přepis na dědečka, co má ŘP 50 let je zavádějící.


Bonusy a malusy přeci nejsou vztažené na vozidlo, ale na majitele vozidla (příp. obecně na pojistníka jak psal Pavlík). A jako vlastník/pojistník auta jsem holt víc zodpovědný za to komu ho půjčím. Levnější pojistka na venkově s tím podle mě nesouvisí. Ta by byla i v případě pojistky na řidiče nejspíš výhodnější na venkově vzhledem ke kupní síle a možná i ke statistikám nehod.
respond
Pepe
number of posts1133
date of registration09.05.2007
Monday 22.09.2014 08:52, RE: jadran
Petr S posted by:
Pepe posted by:
Petr S posted by:
Pepe posted by:
Petr S posted by:
Pepe posted by:
brin posted by:
Attila posted by:
Jasne, jak jsem psal, ja ten clanek uplne chapu, jezdival jsem se vselijakymi auty,a aby byla pohoda neni dulezita kara, ale nalada na palube...konec koncu i cesta muze byt cil...A uvazoval jsem taky o kombinaci male auto + rakev, ale dnes jsem rad, ze mam muj ingot a citim se v nem bezpecne.Mj. spotreba se dlouhodobe po okrskach pohybuje 6.3, na dlnicich to okolo 150km/h leze k 7mi...tzn neni to prilis daleko od pandy.A ruku na srdce, vy si fakt prejete dalsi dane k spotrebce, dph za naftu, silnicni dani a dalnicni znamce?Ja mam zato ze uz je rozdil proti pande zahrnut tam.Stastne kilometry v jakemkoliv aute!
Další daně si rozhodně nepřeji, měl jsem na mysli pouze změnu stávajícího povinného ručení tak, aby se platilo za poměr ceny a hmotnosti, což dává mnohem větší smysl než výkon nebo obsah. Toť vše. Někteří hned reagují řekl bych trochu přehnaně... A nejen na tento komentář.
Psal jsem to sem už několikrát, ale nevadí. Pojištěný auto kvůli způsobené škodě je zvěrstvo. Pojištěnej má bejt řidič, včetně SVÝCH bonusů a malusů, za který si může jen a jen SÁM! Tam jde adresně zohlednit věk, bydliště a historii. Žádný přepis na dědečka na venkově, kterej má řidičák 50 let... Když mám 5 aut, proč jsou všechna pojištěná, když můžu řídit právě jen jedno? To auto nemůže za to, jakej dřevák nebo Fittipaldi v tom sedí. Např. v Kanadě to tak funguje, podle mě je to nejspravedlivější systém ze všech. Nejezdíš? Dej si řidičák do depozitu. Jezdíš? Tak plať. A pro jistotu bych zavedl spoluúčast na způsobené nehodě - na lidi bohužel nic jiného než finanční bič neplatí.
Pokud např. manželka nebo dítě řídí občas, ale pravidelně, tak bude pořád běhat do depositu, aby se ušetřilo... Jen proto, že někdo má 5 aut a chce taky ušetřit :) Jinak pointu pojistky na řidiče chápu. Nicméně česká realita je, že v rodině je většinou 1 auto, max. 2. Pojistka je v tuto chvíli tím pádem výhodná pro většinu. Mně je to jedno jelikož máme 2 auta a jsme 2 řidiči a jezdíme oba každý všední den.
Mně je to taky víceméně jedno, když chci ta auta mít, tak se musím přizpůsobit, nemám s tím problém. Jen podotýkám, že výpočet pojistného podle výkonu, obsahu motoru, věku a bydliště osoby, na kterou je vozidlo hlášeno je na hlavu postavenej nesmysl se spoustou obezliček. Uvedu příklad - mám ve firmě 1 velký bourací kladivo. Myslíš, že ho mám pojištěný na škodu, kterou může způsobit? Ne, mám pojištěný všechny zaměstnance "na blbost", páč samo nářadí žádnou škodu nezpůsobí. Pojištěnej řidič je to nejjednodušší a nespravedlivější, co může bejt. Apropos - když chce někdo "ušetřit", tak si nekupuje auto, to dá rozum .
Má být každý řidič autobusu pojištěný na škodu co způsobí autobusem nebo je jednodušší pojistit ten autobus? Nemluvě o strojvedoucích vlaku, pilotech letadel atd. Není to tak jednoznačné.
Jednoduchý. Opět firemní zkušenost. Lidi jsou pojištěný na škodu způsobenou zaměstnavateli do výše 3 čistých platů, spoluúčast 10% až 1/3. Celá firma je pojištěná na křížovou zodpovědnost vůči ostatním subjektům od 50 tis do 15mio. Neříkej mi, že je pojištěnej vlak, a ne ČD, letadlo a ne aerolinky. To je jen zoufalej pokus o argumentaci. Tady se bavíme o spravedlivosti v pojištění, a ty tady začneš lítat letadlama . To je tak těžký připustit, že je blbost, když bonusy a malusy jsou vztahovaný na vozidlo a ne na řidiče? Nic přece nevypoví o riziku líp, než historie řidiče. Nějaké kubatury, adresa na venkově, přepis na dědečka, co má ŘP 50 let je zavádějící.
Bonusy a malusy přeci nejsou vztažené na vozidlo, ale na majitele vozidla (příp. obecně na pojistníka jak psal Pavlík). A jako vlastník/pojistník auta jsem holt víc zodpovědný za to komu ho půjčím. Levnější pojistka na venkově s tím podle mě nesouvisí. Ta by byla i v případě pojistky na řidiče nejspíš výhodnější na venkově vzhledem ke kupní síle a možná i ke statistikám nehod.


Jo, ale platí se za vozidlo. A nikde není zohledněna rizikovost řidiče, který v danou chvíli vozidlo řídí. O to mi jde. Asi to neumím líp vysvětlit...
respond
Petr S
number of posts1242
date of registration28.11.2008
Monday 22.09.2014 23:15, RE: jadran
Pepe posted by:
Petr S posted by:
Pepe posted by:
Petr S posted by:
Pepe posted by:
Petr S posted by:
Pepe posted by:
brin posted by:
Attila posted by:
Jasne, jak jsem psal, ja ten clanek uplne chapu, jezdival jsem se vselijakymi auty,a aby byla pohoda neni dulezita kara, ale nalada na palube...konec koncu i cesta muze byt cil...A uvazoval jsem taky o kombinaci male auto + rakev, ale dnes jsem rad, ze mam muj ingot a citim se v nem bezpecne.Mj. spotreba se dlouhodobe po okrskach pohybuje 6.3, na dlnicich to okolo 150km/h leze k 7mi...tzn neni to prilis daleko od pandy.A ruku na srdce, vy si fakt prejete dalsi dane k spotrebce, dph za naftu, silnicni dani a dalnicni znamce?Ja mam zato ze uz je rozdil proti pande zahrnut tam.Stastne kilometry v jakemkoliv aute!
Další daně si rozhodně nepřeji, měl jsem na mysli pouze změnu stávajícího povinného ručení tak, aby se platilo za poměr ceny a hmotnosti, což dává mnohem větší smysl než výkon nebo obsah. Toť vše. Někteří hned reagují řekl bych trochu přehnaně... A nejen na tento komentář.
Psal jsem to sem už několikrát, ale nevadí. Pojištěný auto kvůli způsobené škodě je zvěrstvo. Pojištěnej má bejt řidič, včetně SVÝCH bonusů a malusů, za který si může jen a jen SÁM! Tam jde adresně zohlednit věk, bydliště a historii. Žádný přepis na dědečka na venkově, kterej má řidičák 50 let... Když mám 5 aut, proč jsou všechna pojištěná, když můžu řídit právě jen jedno? To auto nemůže za to, jakej dřevák nebo Fittipaldi v tom sedí. Např. v Kanadě to tak funguje, podle mě je to nejspravedlivější systém ze všech. Nejezdíš? Dej si řidičák do depozitu. Jezdíš? Tak plať. A pro jistotu bych zavedl spoluúčast na způsobené nehodě - na lidi bohužel nic jiného než finanční bič neplatí.
Pokud např. manželka nebo dítě řídí občas, ale pravidelně, tak bude pořád běhat do depositu, aby se ušetřilo... Jen proto, že někdo má 5 aut a chce taky ušetřit :) Jinak pointu pojistky na řidiče chápu. Nicméně česká realita je, že v rodině je většinou 1 auto, max. 2. Pojistka je v tuto chvíli tím pádem výhodná pro většinu. Mně je to jedno jelikož máme 2 auta a jsme 2 řidiči a jezdíme oba každý všední den.
Mně je to taky víceméně jedno, když chci ta auta mít, tak se musím přizpůsobit, nemám s tím problém. Jen podotýkám, že výpočet pojistného podle výkonu, obsahu motoru, věku a bydliště osoby, na kterou je vozidlo hlášeno je na hlavu postavenej nesmysl se spoustou obezliček. Uvedu příklad - mám ve firmě 1 velký bourací kladivo. Myslíš, že ho mám pojištěný na škodu, kterou může způsobit? Ne, mám pojištěný všechny zaměstnance "na blbost", páč samo nářadí žádnou škodu nezpůsobí. Pojištěnej řidič je to nejjednodušší a nespravedlivější, co může bejt. Apropos - když chce někdo "ušetřit", tak si nekupuje auto, to dá rozum .
Má být každý řidič autobusu pojištěný na škodu co způsobí autobusem nebo je jednodušší pojistit ten autobus? Nemluvě o strojvedoucích vlaku, pilotech letadel atd. Není to tak jednoznačné.
Jednoduchý. Opět firemní zkušenost. Lidi jsou pojištěný na škodu způsobenou zaměstnavateli do výše 3 čistých platů, spoluúčast 10% až 1/3. Celá firma je pojištěná na křížovou zodpovědnost vůči ostatním subjektům od 50 tis do 15mio. Neříkej mi, že je pojištěnej vlak, a ne ČD, letadlo a ne aerolinky. To je jen zoufalej pokus o argumentaci. Tady se bavíme o spravedlivosti v pojištění, a ty tady začneš lítat letadlama . To je tak těžký připustit, že je blbost, když bonusy a malusy jsou vztahovaný na vozidlo a ne na řidiče? Nic přece nevypoví o riziku líp, než historie řidiče. Nějaké kubatury, adresa na venkově, přepis na dědečka, co má ŘP 50 let je zavádějící.
Bonusy a malusy přeci nejsou vztažené na vozidlo, ale na majitele vozidla (příp. obecně na pojistníka jak psal Pavlík). A jako vlastník/pojistník auta jsem holt víc zodpovědný za to komu ho půjčím. Levnější pojistka na venkově s tím podle mě nesouvisí. Ta by byla i v případě pojistky na řidiče nejspíš výhodnější na venkově vzhledem ke kupní síle a možná i ke statistikám nehod.
Jo, ale platí se za vozidlo. A nikde není zohledněna rizikovost řidiče, který v danou chvíli vozidlo řídí. O to mi jde. Asi to neumím líp vysvětlit...


Pojistka se neplatí jen a pouze za vozidlo. Zohledňuje se i historie vlastníka auta. Jako majitel auta nemám povinnost půjčit klíčky každému kdo si o to řekne :)
respond
Pepe
number of posts1133
date of registration09.05.2007
Tuesday 23.09.2014 07:23, RE: jadran
Petr S posted by:
Pepe posted by:
Petr S posted by:
Pepe posted by:
Petr S posted by:
Pepe posted by:
Petr S posted by:
Pepe posted by:
brin posted by:
Attila posted by:
Jasne, jak jsem psal, ja ten clanek uplne chapu, jezdival jsem se vselijakymi auty,a aby byla pohoda neni dulezita kara, ale nalada na palube...konec koncu i cesta muze byt cil...A uvazoval jsem taky o kombinaci male auto + rakev, ale dnes jsem rad, ze mam muj ingot a citim se v nem bezpecne.Mj. spotreba se dlouhodobe po okrskach pohybuje 6.3, na dlnicich to okolo 150km/h leze k 7mi...tzn neni to prilis daleko od pandy.A ruku na srdce, vy si fakt prejete dalsi dane k spotrebce, dph za naftu, silnicni dani a dalnicni znamce?Ja mam zato ze uz je rozdil proti pande zahrnut tam.Stastne kilometry v jakemkoliv aute!
Další daně si rozhodně nepřeji, měl jsem na mysli pouze změnu stávajícího povinného ručení tak, aby se platilo za poměr ceny a hmotnosti, což dává mnohem větší smysl než výkon nebo obsah. Toť vše. Někteří hned reagují řekl bych trochu přehnaně... A nejen na tento komentář.
Psal jsem to sem už několikrát, ale nevadí. Pojištěný auto kvůli způsobené škodě je zvěrstvo. Pojištěnej má bejt řidič, včetně SVÝCH bonusů a malusů, za který si může jen a jen SÁM! Tam jde adresně zohlednit věk, bydliště a historii. Žádný přepis na dědečka na venkově, kterej má řidičák 50 let... Když mám 5 aut, proč jsou všechna pojištěná, když můžu řídit právě jen jedno? To auto nemůže za to, jakej dřevák nebo Fittipaldi v tom sedí. Např. v Kanadě to tak funguje, podle mě je to nejspravedlivější systém ze všech. Nejezdíš? Dej si řidičák do depozitu. Jezdíš? Tak plať. A pro jistotu bych zavedl spoluúčast na způsobené nehodě - na lidi bohužel nic jiného než finanční bič neplatí.
Pokud např. manželka nebo dítě řídí občas, ale pravidelně, tak bude pořád běhat do depositu, aby se ušetřilo... Jen proto, že někdo má 5 aut a chce taky ušetřit :) Jinak pointu pojistky na řidiče chápu. Nicméně česká realita je, že v rodině je většinou 1 auto, max. 2. Pojistka je v tuto chvíli tím pádem výhodná pro většinu. Mně je to jedno jelikož máme 2 auta a jsme 2 řidiči a jezdíme oba každý všední den.
Mně je to taky víceméně jedno, když chci ta auta mít, tak se musím přizpůsobit, nemám s tím problém. Jen podotýkám, že výpočet pojistného podle výkonu, obsahu motoru, věku a bydliště osoby, na kterou je vozidlo hlášeno je na hlavu postavenej nesmysl se spoustou obezliček. Uvedu příklad - mám ve firmě 1 velký bourací kladivo. Myslíš, že ho mám pojištěný na škodu, kterou může způsobit? Ne, mám pojištěný všechny zaměstnance "na blbost", páč samo nářadí žádnou škodu nezpůsobí. Pojištěnej řidič je to nejjednodušší a nespravedlivější, co může bejt. Apropos - když chce někdo "ušetřit", tak si nekupuje auto, to dá rozum .
Má být každý řidič autobusu pojištěný na škodu co způsobí autobusem nebo je jednodušší pojistit ten autobus? Nemluvě o strojvedoucích vlaku, pilotech letadel atd. Není to tak jednoznačné.
Jednoduchý. Opět firemní zkušenost. Lidi jsou pojištěný na škodu způsobenou zaměstnavateli do výše 3 čistých platů, spoluúčast 10% až 1/3. Celá firma je pojištěná na křížovou zodpovědnost vůči ostatním subjektům od 50 tis do 15mio. Neříkej mi, že je pojištěnej vlak, a ne ČD, letadlo a ne aerolinky. To je jen zoufalej pokus o argumentaci. Tady se bavíme o spravedlivosti v pojištění, a ty tady začneš lítat letadlama . To je tak těžký připustit, že je blbost, když bonusy a malusy jsou vztahovaný na vozidlo a ne na řidiče? Nic přece nevypoví o riziku líp, než historie řidiče. Nějaké kubatury, adresa na venkově, přepis na dědečka, co má ŘP 50 let je zavádějící.
Bonusy a malusy přeci nejsou vztažené na vozidlo, ale na majitele vozidla (příp. obecně na pojistníka jak psal Pavlík). A jako vlastník/pojistník auta jsem holt víc zodpovědný za to komu ho půjčím. Levnější pojistka na venkově s tím podle mě nesouvisí. Ta by byla i v případě pojistky na řidiče nejspíš výhodnější na venkově vzhledem ke kupní síle a možná i ke statistikám nehod.
Jo, ale platí se za vozidlo. A nikde není zohledněna rizikovost řidiče, který v danou chvíli vozidlo řídí. O to mi jde. Asi to neumím líp vysvětlit...
Pojistka se neplatí jen a pouze za vozidlo. Zohledňuje se i historie vlastníka auta. Jako majitel auta nemám povinnost půjčit klíčky každému kdo si o to řekne :)


Fakt je to složitý... Mě jde o to, proč jsou některá vozidla účelově hlášená na seniory na vesnici (jezdí s tím potomci, ev. vnoučata), na osoby ZTP (a jezdí s tím členové rodiny), na vesnici (a jezdí se s tím po městě), na osobu s nejdelší a nejlepší historií (a jezdí s tím dítka s mokrými papíry)... Protože systém tomu nahrává, přímo k tomu vybízí... A přitom je to zavádějící. Holt to pochopit nechceš, tak to tak necháme. Beru to.
respond
Petr S
number of posts1242
date of registration28.11.2008
Wednesday 24.09.2014 00:48, RE: jadran
Pepe posted by:
Petr S posted by:
Pepe posted by:
Petr S posted by:
Pepe posted by:
Petr S posted by:
Pepe posted by:
Petr S posted by:
Pepe posted by:
brin posted by:
Attila posted by:
Jasne, jak jsem psal, ja ten clanek uplne chapu, jezdival jsem se vselijakymi auty,a aby byla pohoda neni dulezita kara, ale nalada na palube...konec koncu i cesta muze byt cil...A uvazoval jsem taky o kombinaci male auto + rakev, ale dnes jsem rad, ze mam muj ingot a citim se v nem bezpecne.Mj. spotreba se dlouhodobe po okrskach pohybuje 6.3, na dlnicich to okolo 150km/h leze k 7mi...tzn neni to prilis daleko od pandy.A ruku na srdce, vy si fakt prejete dalsi dane k spotrebce, dph za naftu, silnicni dani a dalnicni znamce?Ja mam zato ze uz je rozdil proti pande zahrnut tam.Stastne kilometry v jakemkoliv aute!
Další daně si rozhodně nepřeji, měl jsem na mysli pouze změnu stávajícího povinného ručení tak, aby se platilo za poměr ceny a hmotnosti, což dává mnohem větší smysl než výkon nebo obsah. Toť vše. Někteří hned reagují řekl bych trochu přehnaně... A nejen na tento komentář.
Psal jsem to sem už několikrát, ale nevadí. Pojištěný auto kvůli způsobené škodě je zvěrstvo. Pojištěnej má bejt řidič, včetně SVÝCH bonusů a malusů, za který si může jen a jen SÁM! Tam jde adresně zohlednit věk, bydliště a historii. Žádný přepis na dědečka na venkově, kterej má řidičák 50 let... Když mám 5 aut, proč jsou všechna pojištěná, když můžu řídit právě jen jedno? To auto nemůže za to, jakej dřevák nebo Fittipaldi v tom sedí. Např. v Kanadě to tak funguje, podle mě je to nejspravedlivější systém ze všech. Nejezdíš? Dej si řidičák do depozitu. Jezdíš? Tak plať. A pro jistotu bych zavedl spoluúčast na způsobené nehodě - na lidi bohužel nic jiného než finanční bič neplatí.
Pokud např. manželka nebo dítě řídí občas, ale pravidelně, tak bude pořád běhat do depositu, aby se ušetřilo... Jen proto, že někdo má 5 aut a chce taky ušetřit :) Jinak pointu pojistky na řidiče chápu. Nicméně česká realita je, že v rodině je většinou 1 auto, max. 2. Pojistka je v tuto chvíli tím pádem výhodná pro většinu. Mně je to jedno jelikož máme 2 auta a jsme 2 řidiči a jezdíme oba každý všední den.
Mně je to taky víceméně jedno, když chci ta auta mít, tak se musím přizpůsobit, nemám s tím problém. Jen podotýkám, že výpočet pojistného podle výkonu, obsahu motoru, věku a bydliště osoby, na kterou je vozidlo hlášeno je na hlavu postavenej nesmysl se spoustou obezliček. Uvedu příklad - mám ve firmě 1 velký bourací kladivo. Myslíš, že ho mám pojištěný na škodu, kterou může způsobit? Ne, mám pojištěný všechny zaměstnance "na blbost", páč samo nářadí žádnou škodu nezpůsobí. Pojištěnej řidič je to nejjednodušší a nespravedlivější, co může bejt. Apropos - když chce někdo "ušetřit", tak si nekupuje auto, to dá rozum .
Má být každý řidič autobusu pojištěný na škodu co způsobí autobusem nebo je jednodušší pojistit ten autobus? Nemluvě o strojvedoucích vlaku, pilotech letadel atd. Není to tak jednoznačné.
Jednoduchý. Opět firemní zkušenost. Lidi jsou pojištěný na škodu způsobenou zaměstnavateli do výše 3 čistých platů, spoluúčast 10% až 1/3. Celá firma je pojištěná na křížovou zodpovědnost vůči ostatním subjektům od 50 tis do 15mio. Neříkej mi, že je pojištěnej vlak, a ne ČD, letadlo a ne aerolinky. To je jen zoufalej pokus o argumentaci. Tady se bavíme o spravedlivosti v pojištění, a ty tady začneš lítat letadlama . To je tak těžký připustit, že je blbost, když bonusy a malusy jsou vztahovaný na vozidlo a ne na řidiče? Nic přece nevypoví o riziku líp, než historie řidiče. Nějaké kubatury, adresa na venkově, přepis na dědečka, co má ŘP 50 let je zavádějící.
Bonusy a malusy přeci nejsou vztažené na vozidlo, ale na majitele vozidla (příp. obecně na pojistníka jak psal Pavlík). A jako vlastník/pojistník auta jsem holt víc zodpovědný za to komu ho půjčím. Levnější pojistka na venkově s tím podle mě nesouvisí. Ta by byla i v případě pojistky na řidiče nejspíš výhodnější na venkově vzhledem ke kupní síle a možná i ke statistikám nehod.
Jo, ale platí se za vozidlo. A nikde není zohledněna rizikovost řidiče, který v danou chvíli vozidlo řídí. O to mi jde. Asi to neumím líp vysvětlit...
Pojistka se neplatí jen a pouze za vozidlo. Zohledňuje se i historie vlastníka auta. Jako majitel auta nemám povinnost půjčit klíčky každému kdo si o to řekne :)
Fakt je to složitý... Mě jde o to, proč jsou některá vozidla účelově hlášená na seniory na vesnici (jezdí s tím potomci, ev. vnoučata), na osoby ZTP (a jezdí s tím členové rodiny), na vesnici (a jezdí se s tím po městě), na osobu s nejdelší a nejlepší historií (a jezdí s tím dítka s mokrými papíry)... Protože systém tomu nahrává, přímo k tomu vybízí... A přitom je to zavádějící. Holt to pochopit nechceš, tak to tak necháme. Beru to.


Nikdy jsem s pojistkou nešidil, že bych přepisoval auto na dědečka nebo invalidu. Ani neznám nikoho kdo to tak dělal. Tak mě ani nenapadlo takhle uvažovat.

S čím bych ale měl problém že bych v budoucnu měl platit za 2 auta a 4 členy rodiny zbytečně 2x tolik za povinné než teď. Nicméně chápu, že bys rád za svá auta platil méně, na tvém místě bych asi uvažoval stejně. Radši investuju do trvalejších hodnot než jsou auta. Současný systém pojištění aut mi přijde fér
respond
Pepe
number of posts1133
date of registration09.05.2007
Wednesday 24.09.2014 11:17, RE: jadran
Petr S posted by:
Pepe posted by:
Petr S posted by:
Pepe posted by:
Petr S posted by:
Pepe posted by:
Petr S posted by:
Pepe posted by:
Petr S posted by:
Pepe posted by:
brin posted by:
Attila posted by:
Jasne, jak jsem psal, ja ten clanek uplne chapu, jezdival jsem se vselijakymi auty,a aby byla pohoda neni dulezita kara, ale nalada na palube...konec koncu i cesta muze byt cil...A uvazoval jsem taky o kombinaci male auto + rakev, ale dnes jsem rad, ze mam muj ingot a citim se v nem bezpecne.Mj. spotreba se dlouhodobe po okrskach pohybuje 6.3, na dlnicich to okolo 150km/h leze k 7mi...tzn neni to prilis daleko od pandy.A ruku na srdce, vy si fakt prejete dalsi dane k spotrebce, dph za naftu, silnicni dani a dalnicni znamce?Ja mam zato ze uz je rozdil proti pande zahrnut tam.Stastne kilometry v jakemkoliv aute!
Další daně si rozhodně nepřeji, měl jsem na mysli pouze změnu stávajícího povinného ručení tak, aby se platilo za poměr ceny a hmotnosti, což dává mnohem větší smysl než výkon nebo obsah. Toť vše. Někteří hned reagují řekl bych trochu přehnaně... A nejen na tento komentář.
Psal jsem to sem už několikrát, ale nevadí. Pojištěný auto kvůli způsobené škodě je zvěrstvo. Pojištěnej má bejt řidič, včetně SVÝCH bonusů a malusů, za který si může jen a jen SÁM! Tam jde adresně zohlednit věk, bydliště a historii. Žádný přepis na dědečka na venkově, kterej má řidičák 50 let... Když mám 5 aut, proč jsou všechna pojištěná, když můžu řídit právě jen jedno? To auto nemůže za to, jakej dřevák nebo Fittipaldi v tom sedí. Např. v Kanadě to tak funguje, podle mě je to nejspravedlivější systém ze všech. Nejezdíš? Dej si řidičák do depozitu. Jezdíš? Tak plať. A pro jistotu bych zavedl spoluúčast na způsobené nehodě - na lidi bohužel nic jiného než finanční bič neplatí.
Pokud např. manželka nebo dítě řídí občas, ale pravidelně, tak bude pořád běhat do depositu, aby se ušetřilo... Jen proto, že někdo má 5 aut a chce taky ušetřit :) Jinak pointu pojistky na řidiče chápu. Nicméně česká realita je, že v rodině je většinou 1 auto, max. 2. Pojistka je v tuto chvíli tím pádem výhodná pro většinu. Mně je to jedno jelikož máme 2 auta a jsme 2 řidiči a jezdíme oba každý všední den.
Mně je to taky víceméně jedno, když chci ta auta mít, tak se musím přizpůsobit, nemám s tím problém. Jen podotýkám, že výpočet pojistného podle výkonu, obsahu motoru, věku a bydliště osoby, na kterou je vozidlo hlášeno je na hlavu postavenej nesmysl se spoustou obezliček. Uvedu příklad - mám ve firmě 1 velký bourací kladivo. Myslíš, že ho mám pojištěný na škodu, kterou může způsobit? Ne, mám pojištěný všechny zaměstnance "na blbost", páč samo nářadí žádnou škodu nezpůsobí. Pojištěnej řidič je to nejjednodušší a nespravedlivější, co může bejt. Apropos - když chce někdo "ušetřit", tak si nekupuje auto, to dá rozum .
Má být každý řidič autobusu pojištěný na škodu co způsobí autobusem nebo je jednodušší pojistit ten autobus? Nemluvě o strojvedoucích vlaku, pilotech letadel atd. Není to tak jednoznačné.
Jednoduchý. Opět firemní zkušenost. Lidi jsou pojištěný na škodu způsobenou zaměstnavateli do výše 3 čistých platů, spoluúčast 10% až 1/3. Celá firma je pojištěná na křížovou zodpovědnost vůči ostatním subjektům od 50 tis do 15mio. Neříkej mi, že je pojištěnej vlak, a ne ČD, letadlo a ne aerolinky. To je jen zoufalej pokus o argumentaci. Tady se bavíme o spravedlivosti v pojištění, a ty tady začneš lítat letadlama . To je tak těžký připustit, že je blbost, když bonusy a malusy jsou vztahovaný na vozidlo a ne na řidiče? Nic přece nevypoví o riziku líp, než historie řidiče. Nějaké kubatury, adresa na venkově, přepis na dědečka, co má ŘP 50 let je zavádějící.
Bonusy a malusy přeci nejsou vztažené na vozidlo, ale na majitele vozidla (příp. obecně na pojistníka jak psal Pavlík). A jako vlastník/pojistník auta jsem holt víc zodpovědný za to komu ho půjčím. Levnější pojistka na venkově s tím podle mě nesouvisí. Ta by byla i v případě pojistky na řidiče nejspíš výhodnější na venkově vzhledem ke kupní síle a možná i ke statistikám nehod.
Jo, ale platí se za vozidlo. A nikde není zohledněna rizikovost řidiče, který v danou chvíli vozidlo řídí. O to mi jde. Asi to neumím líp vysvětlit...
Pojistka se neplatí jen a pouze za vozidlo. Zohledňuje se i historie vlastníka auta. Jako majitel auta nemám povinnost půjčit klíčky každému kdo si o to řekne :)
Fakt je to složitý... Mě jde o to, proč jsou některá vozidla účelově hlášená na seniory na vesnici (jezdí s tím potomci, ev. vnoučata), na osoby ZTP (a jezdí s tím členové rodiny), na vesnici (a jezdí se s tím po městě), na osobu s nejdelší a nejlepší historií (a jezdí s tím dítka s mokrými papíry)... Protože systém tomu nahrává, přímo k tomu vybízí... A přitom je to zavádějící. Holt to pochopit nechceš, tak to tak necháme. Beru to.
Nikdy jsem s pojistkou nešidil, že bych přepisoval auto na dědečka nebo invalidu. Ani neznám nikoho kdo to tak dělal. Tak mě ani nenapadlo takhle uvažovat. S čím bych ale měl problém že bych v budoucnu měl platit za 2 auta a 4 členy rodiny zbytečně 2x tolik za povinné než teď. Nicméně chápu, že bys rád za svá auta platil méně, na tvém místě bych asi uvažoval stejně. Radši investuju do trvalejších hodnot než jsou auta. Současný systém pojištění aut mi přijde fér


Jak jsem psal nahoře, nemám s tím problém (de facto jeden pojistník a 8 pojištěných vozů), tohle je opravdu jedna z posledních věcí, na který by se dalo ušetřit. Takových případů, kdy je vlastník účelově jiný, než faktický provozovatel, znám v okolí dost. Nicméně problémy z toho plynoucí bych nerad řešil... Systém, o kterém mluvím, funguje, podle mě je spravedlivější. Tím bych to uzavřel...
respond
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.