Trošku si přihřeji polivčičku: před půl rokem jsem řešil stejný problém, taky jsem vlastnil mondeo rv.2004 se stejným motorem, ale bohužel jak píše autor problémy se vstřikovači se mi taky nevyhnuly(dělal jsem je dvakrát, jednou repas po druhé originál, pak už držely) podotykám, že jsem vždy tankoval znakovou naftu, pokaždé dával aditivum(super vif) a měnil jsem každých 20000km (má se měnit při 60000km) originální palivový filtr. Vím že současný naftový motor je spolehlivý Psa (i když je proti Tdci-kód motoru myslil že puma docela zastaralý)a problémy se vstřikovači už netrpěl. Najedu přes 30000km ročně, měl bych mít tedy právo na diesel, ale dle mého názoru doba kdy se nafta ještě vyplatila, je ta tam(po odchodu legendárního 1.9 tdi 81kw -nejsem zastáncem koncernových vozu) jen kuse: problémy se vstřikovači,cr čerpadlem, nyní filtr pevných částic,dvouhota(v benzínu už je taky) turbo(pominu turbo benzíny) atd. Cenový rozdíl phm není až tak propastný, a doby kdy se dávala nafta z traktorů je ta tam. Navíc je naftový motor o nějakých cca 30kg těžší než benzínový motor, což se projevy hlavně neochotou zatáčet, navíc jsou větší nároky na přední nápravu(silnější pružiny, tlumiče atd.)v zimě než se vám zahřeje(myslím tím provozní teplotu motoru, ne to že je teplo v kabině), je hlučnější a má větší vibrace(i když moderní diesely ušly velký krok dopředu) pořád se nevyrovná benzínu, menší spektrum využitelných otáček motoru, a to pominu vyšší pořizovací náklady při koupi řádově desetitisíce atd. Zkrátka jediný pádný argument je pro diesel spotřeba(ve stejné výkonové verzi cca 2l nižší), ta se ale vyrovná vyššími serv. náklady (Netvrdím že se v benzínu nic nepokazí, ale dieselu je to pak řádově deseti tisíců) víc mě nenapadá (dovolte mě opravit) a to se mi zdá hodně malý důvod proč volit diesel.
Ja stejný problém řešil takto: http://moje.auto.cz/Svagi/ford-mondeo-kombi.html tedy starý (i když ne technologický, ještě s tvrzenýma sedlama ventilů) Volvo motor o objemu 2.5T pěti válec o výkonu 220 koní, montovaný mimochodem do fokusu st, také rs(s menšina upravama) předělaný na lpg, subjektivně nepoznám při normální jízdě že jedu na plný když hodně tlačím na "pilu" tak to trošku poznat jde (nemám 220 koní ale jen 200
) jinak na spotřebě plynu to poznat jde je cca o 1-2 vyšší(díky menší výhřevnosti LPG vůči benzínu) i tak jezdím na kilometr lépe než jakýkoliv diesel(1.75 kč/km počítáno dle aktuální ceny plynu 15,9kč.) a když si chci fakt užít, stačí natankovat vysokooktanový benzín a přepnout na benzín a tradá...
Neviděl bych to tEdy tak skepticky s tím plynem.
Kdyby si měl jakýchkoliv dotaz tak mi pošli zprávu, kontakt je uvedeny v odkazu.
Mnoho šťastný kilometrů přeji.