0
back
 

diskuze k tématu: Ford Mondeo 2.5 V6 - nové zkušenosti našeho čtenáře po šesti letech

category of topic classification: německá vozidla
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Tuesday 31.03.2015 08:42, Telenovela pokračuje:)
a to je vlastně všechno co jsem chtěl říct. Článek jsem nečetl, jdu to napravit.
respond
cmk
number of posts21
date of registration24.10.2006
Tuesday 31.03.2015 09:24, Spotreba oleje
Jak mam brat vazne recenzi od nekoho, komu spotřeba oleje u 6 valcoveho motoru 1 litr na 5.000km prijde moc?
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Tuesday 31.03.2015 10:03, RE: Spotreba oleje
cmk posted by:
Jak mam brat vazne recenzi od nekoho, komu spotřeba oleje u 6 valcoveho motoru 1 litr na 5.000km prijde moc?


já se v šestiválcích plácám už skoro 20 let, počínaje Scorpiem přes Maximy, VelSatis, tři 350Z, G35, 328Ci, Z3 3.0 až po současné FX35. a jediné co žralo olej byla Z3 s motorem M54B30 u kterého je to ve vyšších otáčkách skoro povinnost a které jako jediné má dvoustupňovou kontrolu oleje-oranžová kontrolka signalizuje úbytek, červená nedostatek. u jiných šestiválcových aut jsem mezi výměnami nedolíval ani deci. ale faktem je že měním obvykle po deseti tisících km a kontoluji každou třetí plnou. takže spotřeba litr na 5000 by mě vadila také. ano, vím že výrobci udávají toleranci až litr na 1000 takže to je v podstatě zanedbatelné, ale taky by mi to vadilo a zkoušel bych jak tomu zamezit. osobně bych vyzkoušel Castrol High Mileage 15W40 dal jsem sem odkaz který bohužel zmizel...
respond
bitner
number of posts216
date of registration19.06.2012
Tuesday 31.03.2015 10:51, RE: Spotreba oleje
cmk posted by:
Jak mam brat vazne recenzi od nekoho, komu spotřeba oleje u 6 valcoveho motoru 1 litr na 5.000km prijde moc?


Taky me to zarazilo, vubec bych to neresil. Ale nebrani mi to brat tu recenzi vazne. Na ten miniaturni najezd je tech zavad na muj vkus trochu moc, ale asi to je zpusobeno spise vekem.
Necely rok ted provozuju ´99 Focus 1,6 16V. Oleje to zere kolem tech 0,6 az 0,7 l na 1000 km. Najeto to ma odhadem 320 000 (udaj na tacho rika 190 000). Rezne - hlavne zadni dvere a pate dvere zevnitr. Zespodu je to relativne ciste, ale hodne me stve rez v zadnich podbezich (pri pohledu z boku je to za tlumicem - nevim, na kolik je to nosna cast, ale mam obavu, ze to je nosna cast karoserie).
Central (do zamku, ne dalkovy), funguje za teplot pod 10 °C pouze ve dverich u spolujezdce, okna nekdy stahovat jdou, nekdy ne. Nedavno mi to po vymene baterky zacalo chcipat po zahrati, kupodivu stacilo vymenit vzduchovy filtr vcetne kusu molitanu, ktery "ucpava" vyusteni jakehosi "EGR ventilu" pod samotny filtr. Rucni brzda brzdi jenom jedno kolo, asi je zatuhly mechanismus.
Dal me uz trapi asi jen smrad z klimatizace, ktery loni na jare nevyresila ani dezinfekce vyparniku (podezrivam debilne umisteni kabonivy filtr). Po desti se mi mlzi predni okno, zateka do kabinoveho filtru, ale zajimave je, ze do auta se voda nedostane. Pro odmlzeni musim zapnout klimatizaci.
Najedu s tim asi tak 7000, takze krome mrtve baterky a toho chcipani zbytek necham, jak je.
Holt 16 let stary kram, ale jezdi a to je hlavni.
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Tuesday 31.03.2015 11:50, RE: Spotreba oleje
bitner posted by:
cmk posted by:
Jak mam brat vazne recenzi od nekoho, komu spotřeba oleje u 6 valcoveho motoru 1 litr na 5.000km prijde moc?
Taky me to zarazilo, vubec bych to neresil. Ale nebrani mi to brat tu recenzi vazne. Na ten miniaturni najezd je tech zavad na muj vkus trochu moc, ale asi to je zpusobeno spise vekem.Necely rok ted provozuju ´99 Focus 1,6 16V. Oleje to zere kolem tech 0,6 az 0,7 l na 1000 km. Najeto to ma odhadem 320 000 (udaj na tacho rika 190 000). Rezne - hlavne zadni dvere a pate dvere zevnitr. Zespodu je to relativne ciste, ale hodne me stve rez v zadnich podbezich (pri pohledu z boku je to za tlumicem - nevim, na kolik je to nosna cast, ale mam obavu, ze to je nosna cast karoserie).Central (do zamku, ne dalkovy), funguje za teplot pod 10 °C pouze ve dverich u spolujezdce, okna nekdy stahovat jdou, nekdy ne. Nedavno mi to po vymene baterky zacalo chcipat po zahrati, kupodivu stacilo vymenit vzduchovy filtr vcetne kusu molitanu, ktery "ucpava" vyusteni jakehosi "EGR ventilu" pod samotny filtr. Rucni brzda brzdi jenom jedno kolo, asi je zatuhly mechanismus.Dal me uz trapi asi jen smrad z klimatizace, ktery loni na jare nevyresila ani dezinfekce vyparnikuPo desti se mi mlzi predni okno, zateka do kabinoveho filtru, ale zajimave je, ze do auta se voda nedostane. Pro odmlzeni musim zapnout klimatizaci.Najedu s tim asi tak 7000, takze krome mrtve baterky a toho chcipani zbytek necham, jak je.Holt 16 let stary kram, ale jezdi a to je hlavni.

´´(podezrivam debilne umisteni kabonivy filtr)´´ tak to jsi mi připoměl výměnu kabinového filtru u Micry K11-je schovaný za kastlíkem před spolujezdcem a abys ho vyměnil musíš vyndat celou kompletní palubku nebo vylámat kus plastu z palubky za kastlíkem, jinak vyndat nejde. asi nikdo nepočítal s tím že se bude měnit...naštěstí to tam není vidět takže vylámání plastu vyhrálo
respond
bitner
number of posts216
date of registration19.06.2012
Tuesday 31.03.2015 12:55, RE: Spotreba oleje
tomaskrtek posted by:
bitner posted by:
cmk posted by:
Jak mam brat vazne recenzi od nekoho, komu spotřeba oleje u 6 valcoveho motoru 1 litr na 5.000km prijde moc?
Taky me to zarazilo, vubec bych to neresil. Ale nebrani mi to brat tu recenzi vazne. Na ten miniaturni najezd je tech zavad na muj vkus trochu moc, ale asi to je zpusobeno spise vekem.Necely rok ted provozuju ´99 Focus 1,6 16V. Oleje to zere kolem tech 0,6 az 0,7 l na 1000 km. Najeto to ma odhadem 320 000 (udaj na tacho rika 190 000). Rezne - hlavne zadni dvere a pate dvere zevnitr. Zespodu je to relativne ciste, ale hodne me stve rez v zadnich podbezich (pri pohledu z boku je to za tlumicem - nevim, na kolik je to nosna cast, ale mam obavu, ze to je nosna cast karoserie).Central (do zamku, ne dalkovy), funguje za teplot pod 10 °C pouze ve dverich u spolujezdce, okna nekdy stahovat jdou, nekdy ne. Nedavno mi to po vymene baterky zacalo chcipat po zahrati, kupodivu stacilo vymenit vzduchovy filtr vcetne kusu molitanu, ktery "ucpava" vyusteni jakehosi "EGR ventilu" pod samotny filtr. Rucni brzda brzdi jenom jedno kolo, asi je zatuhly mechanismus.Dal me uz trapi asi jen smrad z klimatizace, ktery loni na jare nevyresila ani dezinfekce vyparnikuPo desti se mi mlzi predni okno, zateka do kabinoveho filtru, ale zajimave je, ze do auta se voda nedostane. Pro odmlzeni musim zapnout klimatizaci.Najedu s tim asi tak 7000, takze krome mrtve baterky a toho chcipani zbytek necham, jak je.Holt 16 let stary kram, ale jezdi a to je hlavni.
´´(podezrivam debilne umisteni kabonivy filtr)´´ tak to jsi mi připoměl výměnu kabinového filtru u Micry K11-je schovaný za kastlíkem před spolujezdcem a abys ho vyměnil musíš vyndat celou kompletní palubku nebo vylámat kus plastu z palubky za kastlíkem, jinak vyndat nejde. asi nikdo nepočítal s tím že se bude měnit...naštěstí to tam není vidět takže vylámání plastu vyhrálo


Neslo mi o vymenu, jak o to, ze do nej prsi z celniho skla. Spravna vymena s demontazi sterace je nesmysl, staci trochu nadzvihnout kryci plast....bohuzel tim vic pak do toho tece.
respond
Driver79
number of posts130
date of registration20.11.2014
Tuesday 31.03.2015 15:47, RE: Spotreba oleje
bitner posted by:
cmk posted by:
Jak mam brat vazne Po desti se mi mlzi predni okno, zateka do kabinoveho filtru, ale zajimave je, ze do auta se voda nedostane. Pro odmlzeni musim zapnout klimatizaci.Najedu s tim asi tak 7000, takze krome mrtve baterky a toho chcipani zbytek necham, jak je.Holt 16 let stary kram, ale jezdi a to je hlavni.


U focusu by mel na kabinovým filtrem být takový plastový žlábek (součást krytu pod stěračem) na odvádění vody do boků, tedy do odtokového žlabu. Pokud ho tam nemáš, nebo je odtržen, nějak ho tam přidělej zpět (přilep, nahřát pájkou, apod...).
respond
rojack
number of posts145
date of registration06.01.2009
Tuesday 31.03.2015 17:55, S tím Focusem je to dobrá bžunda
no, možná je to tak, že jsi spokojený, protože jsi nepoznal normální auto
Mám Vectru 18 let starou 1,8 benzin, jo, o Opelu se taky vypráví zkazky, ale kromě toho, že občas upadl výfuk, upadla páčka směrovky, apod., všechno jsem to musel dát spravit, ale pořád všechno funguje, nic nechcípá, jezdí to.
A k tématu: spotřeba oleje od výměny do výměny je 0.
respond
Zdeny60
number of posts1232
date of registration08.09.2009
Tuesday 31.03.2015 18:36, Spotřeba oleje
Subaru Legacy 3,0 H6 180kW SpecB MY2007 - spotřeba oleje na interval 15000km - neměřitelná. Oleje Millers CSF 10w50

Infiniti G37 MY2010/11 - spotřeba oleje na interval 15000km - neměřitelná. Olej Total Quarts 10w50

Nevím, proč by měl V6 motor brát nějak olej.

Pro zajímavost manželčino Legacy 2,0R MY2006 spotřeba oleje na interval 15000km - neměřitelná. Olej Sunoco Synturo Sportivo 5w50.

Mazda 3MPS r.v. 2010 - interval 10000km - spotřeba na interval 0,3l - 0,4l, olej Mazda Selenia

Pořiď si japonce nebudeš muset dolívat olej.
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Tuesday 31.03.2015 19:08, RE: Spotreba oleje
bitner posted by:
Na ten miniaturni najezd je tech zavad na muj vkus trochu moc, ale asi to je zpusobeno spise vekem.


Ono to není ani tak věkem auta jako tím, že je to recenze člověka, který se o auto stará nadstandardně. Tedy řeší i věci, které by normální řidič ani nezaznamenal a jezdil by víceméně spokojeně.
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Tuesday 31.03.2015 21:00, asi bych to prodal...
...dokud je na to zájemce, páč rzi a šotků v elektrice bude jen přibývat a oleje ubývat, ale pokračování recenze se povedlo
respond
bitner
number of posts216
date of registration19.06.2012
Tuesday 31.03.2015 21:49, RE: S tím Focusem je to dobrá bžunda
rojack posted by:
kromě toho, že občas upadl výfuk, upadla páčka směrovky, apod., všechno jsem to musel dát spravit.


Aha, tak gratuluju k Oplu
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Tuesday 31.03.2015 22:01, Pěkná recenze na pokračování
Především obdivuju Davide, že dokážeš najít a opravit věci jako IMRC, zjistit jak se vymění tranzistor v IMRC a vůbec kolik času jsi ochotný věnovat opravám auta svépomocí. Moje poslední podobná anabáze byla, když jsem se snažil zjistit proč mi nefunguje ventilátor v kabině u Mazdy 626 z roku 89. Tehdy jsem měl asi týden rozdělanou palubku a po večerech zjiťštoval kudy kabel vede, kontroloval jsem všechny pojistky atd. Až jsem skoro náhodou objevil konektor v motorovém prostoru, kde byl ten tlustý měděný kabel komplet uhnilý. Tehdy jsme si řekl, že to bylo naposledy co se hrabu v autě, že to za ten čas nestojí, když by to autoelektrikář asi vyřešil za pár hodin. Dřív jsem si měnil i destičky, to bych zvládnul snad i dnes. Ale už mě to nebaví. Samotná práce není až tak časově náročná, ale ty věci kolem jako hledání návodů na internetu, jak to správně udělat a přitom něco nepodělat mi bralo dost času. Každopádně ať ti auto dál spolehlivě slouží.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Tuesday 31.03.2015 23:55, RE: Pěkná recenze na pokračování
Petr S posted by:
Především obdivuju Davide, že dokážeš najít a opravit věci jako IMRC, zjistit jak se vymění tranzistor v IMRC a vůbec kolik času jsi ochotný věnovat opravám auta svépomocí. Moje poslední podobná anabáze byla, když jsem se snažil zjistit proč mi nefunguje ventilátor v kabině u Mazdy 626 z roku 89. Tehdy jsem měl asi týden rozdělanou palubku a po večerech zjiťštoval kudy kabel vede, kontroloval jsem všechny pojistky atd. Až jsem skoro náhodou objevil konektor v motorovém prostoru, kde byl ten tlustý měděný kabel komplet uhnilý. Tehdy jsme si řekl, že to bylo naposledy co se hrabu v autě, že to za ten čas nestojí, když by to autoelektrikář asi vyřešil za pár hodin. Dřív jsem si měnil i destičky, to bych zvládnul snad i dnes. Ale už mě to nebaví. Samotná práce není až tak časově náročná, ale ty věci kolem jako hledání návodů na internetu, jak to správně udělat a přitom něco nepodělat mi bralo dost času. Každopádně ať ti auto dál spolehlivě slouží.



Přesně tak, moje slova. Vím že je spousta věcí co bych si uměl udělat na autě sám, ale proboha proč???
Jinak tedy obdivuji jak David slouží svému autu, já to mám tedy raději naopak
respond
David V
number of posts2054
date of registration16.05.2007
Wednesday 01.04.2015 00:55, Pane Směšný,
tak si myslím, že jsem se v těch odhadech vůbec nespletl
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Wednesday 01.04.2015 11:12, RE: Pěkná recenze na pokračování
PetrT posted by:
Petr S posted by:
Dřív jsem si měnil i destičky, to bych zvládnul snad i dnes. Ale už mě to nebaví. Samotná práce není až tak časově náročná, ale ty věci kolem jako hledání návodů na internetu, jak to správně udělat a přitom něco nepodělat mi bralo dost času. Každopádně ať ti auto dál spolehlivě slouží.
Přesně tak, moje slova. Vím že je spousta věcí co bych si uměl udělat na autě sám, ale proboha proč???Jinak tedy obdivuji jak David slouží svému autu, já to mám tedy raději naopak


To je o tom, jestli člověk auto jen používá, nebo je to i jeho koníček. Taky je to o tom, jestli máte servis, který je levný a dobrý a můžete mu věřit. No a v poslední řadě je to o tom, jestli existuje lepší dostupné vozidlo.

Například já s Davidem souhlasím v tom, že dnes je problém vybrat auto, které by vyhovovalo náročnému uživateli, který nemá neomezený rozpočet (jinak bych si koupil Tesla Model S). Takže si nekoupím nové auto, respektive jsou taková na která bych dosáhl, ale ta mi za to nestojí. Ojetina střední třídy je v 90% diesel, což nechci (8km cesta do práce je v kombinaci s moderními diesel fíčurami past). Výběr dobrých benzínových motorů v kombinaci se slušným autem střední třídy je velmi, velmi omezený. Nejvhodnější varianta se jeví Mondeo Mk4 s novýma turbomotorama SCTI, jako ojetina zatím vzácné a drahé. Možná ještě Mazda 6 2. generace. Takže současné Mondeo musí ještě posloužit. Závěr je jediný - jestli se na něj chci spolehnout, musím se starat.
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Wednesday 01.04.2015 11:12, RE: Pane Směšný,
David V posted by:
tak si myslím, že jsem se v těch odhadech vůbec nespletl


Co to bylo za odhady?
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Wednesday 01.04.2015 15:02, RE: Pěkná recenze na pokračování
Koloss posted by:
PetrT posted by:
Petr S posted by:
Dřív jsem si měnil i destičky, to bych zvládnul snad i dnes. Ale už mě to nebaví. Samotná práce není až tak časově náročná, ale ty věci kolem jako hledání návodů na internetu, jak to správně udělat a přitom něco nepodělat mi bralo dost času. Každopádně ať ti auto dál spolehlivě slouží.
Přesně tak, moje slova. Vím že je spousta věcí co bych si uměl udělat na autě sám, ale proboha proč???Jinak tedy obdivuji jak David slouží svému autu, já to mám tedy raději naopak
To je o tom, jestli člověk auto jen používá, nebo je to i jeho koníček. Taky je to o tom, jestli máte servis, který je levný a dobrý a můžete mu věřit. No a v poslední řadě je to o tom, jestli existuje lepší dostupné vozidlo. Například já s Davidem souhlasím v tom, že dnes je problém vybrat auto, které by vyhovovalo náročnému uživateli, který nemá neomezený rozpočet (jinak bych si koupil Tesla Model S). Takže si nekoupím nové auto, respektive jsou taková na která bych dosáhl, ale ta mi za to nestojí. Ojetina střední třídy je v 90% diesel, což nechci (8km cesta do práce je v kombinaci s moderními diesel fíčurami past). Výběr dobrých benzínových motorů v kombinaci se slušným autem střední třídy je velmi, velmi omezený. Nejvhodnější varianta se jeví Mondeo Mk4 s novýma turbomotorama SCTI, jako ojetina zatím vzácné a drahé. Možná ještě Mazda 6 2. generace. Takže současné Mondeo musí ještě posloužit. Závěr je jediný - jestli se na něj chci spolehnout, musím se starat.


U té Tesly by tě asi po pořízení dost rychle přešly iluze. Dost lidí má předstvu že si dá na střechu domu panely a jezdí zadarmo. To opravdu ani v nejmenším nehrozí. Ono to té elektriky žere celkem dost.
Znám díky práci člověka co jí má a ono to zase tak nedostupné neni. Moje dodávka nestála o moc méně. Uvnitř moc místa neni a interier s tou obří obrazovkou místo jakýchkoliv tlačítek dost hrůza.

Ted jsme ale dělali pro člověka co koupil to končící mondeo s turbobenzínem a opravdu moc si to chválí. Cena nového auta byla ve výbavě Ghia pod 500t kč, což je krásný. Před tím měl Mk 3 ST 220 ale prodal to právě proto že se začaly srát přesně takové ty maličkosti které dělají život nepříjemným.
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Wednesday 01.04.2015 15:12, RE: Pěkná recenze na pokračování
PetrT posted by:
U té Tesly by tě asi po pořízení dost rychle přešly iluze. Dost lidí má předstvu že si dá na střechu domu panely a jezdí zadarmo. To opravdu ani v nejmenším nehrozí. Ono to té elektriky žere celkem dost.Znám díky práci člověka co jí má a ono to zase tak nedostupné neni. Moje dodávka nestála o moc méně. Uvnitř moc místa neni a interier s tou obří obrazovkou místo jakýchkoliv tlačítek dost hrůza. Ted jsme ale dělali pro člověka co koupil to končící mondeo s turbobenzínem a opravdu moc si to chválí. Cena nového auta byla ve výbavě Ghia pod 500t kč, což je krásný. Před tím měl Mk 3 ST 220 ale prodal to právě proto že se začaly srát přesně takové ty maličkosti které dělají život nepříjemným.


Ta obrazovka je slabší, ale jinak nevypadá zle. Ale k takovému autu je potřeba ještě garáž, nejlépe u baráku.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Wednesday 01.04.2015 16:00, RE: Pěkná recenze na pokračování
Koloss posted by:
PetrT posted by:
U té Tesly by tě asi po pořízení dost rychle přešly iluze. Dost lidí má předstvu že si dá na střechu domu panely a jezdí zadarmo. To opravdu ani v nejmenším nehrozí. Ono to té elektriky žere celkem dost.Znám díky práci člověka co jí má a ono to zase tak nedostupné neni. Moje dodávka nestála o moc méně. Uvnitř moc místa neni a interier s tou obří obrazovkou místo jakýchkoliv tlačítek dost hrůza. Ted jsme ale dělali pro člověka co koupil to končící mondeo s turbobenzínem a opravdu moc si to chválí. Cena nového auta byla ve výbavě Ghia pod 500t kč, což je krásný. Před tím měl Mk 3 ST 220 ale prodal to právě proto že se začaly srát přesně takové ty maličkosti které dělají život nepříjemným.
Ta obrazovka je slabší, ale jinak nevypadá zle. Ale k takovému autu je potřeba ještě garáž, nejlépe u baráku.


No dobíjet to na ulici si nějak nedovedu přestavit... normální prodlužkou to nedobiješ ani přes noc.

respond
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.