0
back
 

diskuze k tématu: Jaký velkoprostorový vůz?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 26.03.2008 09:31, rada
A co takhle Hyundai Trajet 2,0 CRDi, uvažuju o něm ale nikde jsem se toho moc nedozvěděl. Prostor je větší než u Sharana, ceny jsou výrazně nižší a ten motor je prý taky celkem povedenej...Máte s ním někdo konkrétní zkušenosti???
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 26.03.2008 09:43, rada
Nebudu se zabývat vozy starších ročníků, které si někteří rádci pletou s mladšími typy a klidně zaměňují jednotlivé typy a generace. Mám osobní zkušenost s VW a Citroën, Sharan 1.9TDi (66kW a 81kW) vlastní je kamarád a bratranec, C8 má brácha. Sharan se slabým motorem je docela hrůza a víc stojí v servise než jezdí (závažné závady hnacího systému!!!). Mladší a silnější agregát dovoluje slušné svezení, ale jen řidiči a spolujezdci. Jednou jsem absolvoval cca 800km na zadních sedačkách a vůbec jsem si to neužil, to nejsem žádný obr 172cm, 80kg. Zadní "židličky" jsou vhodné jen pro děti do 12 let. Frekvence poruch, je také znatelně menší, nic co by sevymykalo z průměru.
Citroen C8, jedno ze čtyřčat: Peugeot P807, Fiat Ulysse II gen., Lancia Phedra, jejichž výroba byla zahájena 2002, je jednoznačně prostornější a pohodlnější. Auto je rok výr.2003, za 3 roky provozu a 45tis.km se měnily jen rozvody po koupi a destičky. Jedna závažněší závada, začal téci chladič, z aftermarketu za cca 5000Kč. Motory HDi jsou dostatečné pro svižnější pohodovou jízdu. Asi vhodnější bude 2.2HDi, ale nemám vyzkoušené. Od r.v. 2004 se za příplatek dodává také 6kvalt. Takže bych doporičil něco z francousko italkých čtyřčat.
Ještě zde nebyly zmíněny fr-it trojčata Peugeot Expert, Citroën Jumpy, Fiat Scudo, nejlépe od modernizace v r.2004. Poslední generace od r.2007 je dokonce velmi pohledná. Pohodlná malá dodávka komfortem se blížící osobáku. Není problém sehnat v provedení 5 až 9 míst s klimou.
Japonci jsou mi sympatičtí ale osobně nemám zkušenost. Kdybych vybíral já tak bych se podíval na: Mazda MPV, Toytota Avensis Verso a Previa.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 26.03.2008 10:45, rada
Vím, že to, co napíšu, spousta z vás bude kritizovat. Ale já jezdím s Chryslerem Voyagerem amiluju ho, má sice spoustu much a mušek, ale přesto na něj nedám dopustit. Má drahý servis, žere, ale vnitřní prostor a jeho uspořádání je prostě super. Třeba ne pro každého, pro mě a mojí rodinu ale ano. Od té doby, co jezdí na LPG, mi ani nevadí ta spotřeba. Mám už druhý typ, jeden z roku 1990, současný z r. 2003. Poruchy veškeré žádné.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 26.03.2008 13:37, rada
Vřele doporučuji Toyotu Avensis Verso. Vůz je prostorný,pohodlný,má skvělé jízdní vlastnosti a je spolehlivej.Nevím co víc od MPV očekáváte,ale myslím,že za zkušební jízdu určitě stojí.Budete mile překvapeni!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 26.03.2008 14:13, rada
Při narození třetího dítěte jsme řešily to samé. Moc jsme nepřemýšleli a asi po měsíci jsme koupily z Německa Ford Galaxy 98, motor 2,3. Dnes bych už preferoval diesel, ale tento motor měl jednu velkou výhodu - nemá rozvodový řemen, ale řetěz - ten se nemění!!! Tekže žádné investice při uvedení do provozu.
Chtěli jsme ho po dvou letech prodat, ale vždy po technické kontrole jsme se rozhodli si auto ponechat, protože jsme za čtyři roky provozu do auta neinvestovali kromě pneumatik nic. Benzinový motor je tichý a děti se pořád hádají, kdo bude sedět vzadu - auto jsou skutečně prostorné. Do francouzskoitalských aut by jsme nešli, i když jich je unás asi víc, než trojčat Sharan, Alhambra, Galaxy, takže jsou dostupnější např. ojeté díly. Naše další auto bude opět Ford Galaxy - i když hodně lidí ho pomlouvá ( prý rezatí ??).
Přeji správnou volbu...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 26.03.2008 16:22, rada
pokud chcete mit bezstarostni jizdu bez problemu a bez zavad ,pak volte vw ssaran nebo passat jen 1,9tdi verte mi vim o cem mluvim.... ....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 26.03.2008 16:40, rada
Jsem zastáncem japonských vozů (již jsem doporučoval Toyotu Avensis verso),ale málem jsem zapoměl,že jsem byl okouzlen Fordem S-Max.Netuším Váš rozpočet ,ale tento vůz mne absolutně nadchl co se týče vzhledu a vnitřního prostoru.Jel jsem v Octávii kombi na dovolenou a toto auto stálo vedle mne na odpočívadle a od té doby po něj pokukuji.Takovou pohodu jakou měli cestující v S-Maxu jsem silně záviděl,krásný interiér (neprolízal jsem jim auto na odpočívadle ale pak později v autosalónu Ford) a pak na dálnici před náma se choval tento vůz absolutně sebejistě,dá se říct jako sportovnější kombík,vyšší karoserie nijak neztěžovala jeho elegantně sportovní pohyb po silnici, jelikož má i vydařenou aerodynamiku,o čem svědčí pohled na vůz z profilu.
Ovšem co se týče motorů do tohoto vozu,to je otázka na odborníky na motory Ford a taky jakou motorizaci si představujete Vy.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 27.03.2008 06:53, rada
Já bych Vám poradil ke koupi Mazdu MPV, popřípadě novější Mazdu 5. Obě auta jsou prostorná, kvalitní a spolehlivá- benzinové motory jsou špička, naftové nadprůměrně dobré. Sharan, Alhambra i Galaxy jsou velice poruchové vozy, navíc s řadou kounstrukčních problémů ( např. přehřívání motorů TDI 66kW, nadměrné opotřebování podvozku vinou jeho poddimenzování ). Peugeot 807 a Citrönem C8 mají velmi dobré naftové i benzinové motory, ale kvalita dílenského zpracování a použitých materiálů v interiéru pokoulhává za konkurencí.






respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 27.03.2008 12:14, rada
Z vlastní zkušenosti radím: nebrat auta, která mají prostřední sedačku v druhé řadě užší než ty krajní. Upevnit tam tři autosedačky je pak stejné utrpení jako třeba v Octavii (střídavé čůrání dětí po půlhodině je pak doslova očistec ). Tím pádem zapomeňte třeba na Mazdu 5 (pokud tedy nechcete používat sedačky v kufru - to ovšem velmi omezuje jeho využití a potání v autosedačce taky není nejjednodušší). Ani Voyager není ideální řešení (jen dvě sedačky v druhé řadě a lavice ve třetí, velmi špatné nárazové testy). Kvůli bezpečnosti bych nedoporučoval ani Kia Carnival (navíc má jen velký diesel) a Hyundai Trajet. VW Multivan je neskutečně předražený, ovšem považuji ho za absolutní špičku v tomto segmentu. Zbývá tedy trojice Sharan a spol, P807 a spol a Espace. Sharan se vyrábí už velmi dlouho, chybu s ním asi neuděláte. Je trochu "tvrdší", ale v podstatě velmi dobré auto pro velkou rodinu. P 807 má velkou výhodu v posuvných dveřích - pro děti ideální záležitost. Spolehlivost je od ročníku 2004 dobrá, diesly výborné, nekrade se, 5 hvězdiček v NCAP. Když se dobře vybere a třeba přikoupí záruka na ojetinu je to podle mě nejlepší volba. Espace je asi nejpromyšlenější MPV, spolehlivost nedokážu posoudit, bezpečnost výborná, velmi pohodlný.
Řeči o poruchových francouzských šmejdech jsou folklór: auto potřebuje pravidelnou předepsanou údržbu a kontroly, což samosebou něco stojí. Vybíral bych tedy podle kritérií v tomto pořadí: bezpečnost, tři plnohodnotná místa vzadu (je dobré vyzkoušet si poutání sedaček předem), dostatečně silný motor (auta jsou dost velká a 66 kw na ně nestačí), cena, pohodlí (sem počítám nejen podvozek alei třeba šoupačky). Absolvoval jsem stejný výběr jako vy kvůli třem dětem, vyzkoušel všechna zmíněná auta a nakonec skončil u P807/C8. Přeju šťastnou ruku .-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 27.03.2008 16:32, rada
Vcelku souhlas s Honzou. Hlavní devizou P806 bude asi to, že se nekrade tolik co Sharan. Pokud zvolíte P806/C8 , tak shánějte jejich klon FIAT Ullysse, protože je to totožné auto za menší peníz. O pohodlí a prostornosti nemá cenu psát, to si vyzkoušejte sami. Pokud hodláte utratit cca 400tisíc, tak by se Vám v bazaru měli náležitě věnovat. Vemte děti, psa a tchyni a zkuste si jednotlivá auta osedlat, zkušenost nad tisíc rad. A berte v úvahu, že tato auta mají běžný nájezd 40.000km ročně a proto v bazarech mohou být stočená o 100tisíc km a více.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 27.03.2008 19:37, rada
Dobrý den, četl jsem příspěvky v diskuzi a spíše než radou mohu přispět vlastní zkušeností. Měl jsem 3 roky Ford Galaxy TDi s nejslabším motorem 66kw, kupoval jsem jej jako ojetý. Najel jsem 145 tisíc kilometrů a musím s odstupem času říci, že to bylo doposud mé finančně nejméně náročné auto.
Za celou dobu se dělal jen běžný servis, rozvody, ale nic co by bylo enormě finančně náročné. Ani jednou se nestalo, že by nedojel. A největší výhoda byla, že se spotřeba trvale pohybovala od 6,5 do 7,5 litru nafty a to i při trvalé jízdě 160km/h po německých dálnicích. Přitom je vůz ještě rozumně velký, rozměry odpovídají zhruba VW Passat. Jediné co lze trochu vytknout jsou slabší brzdy při plném naložení a horší jízdní vlastnosti do zatáček díky vyššímu těžišti. Výkon motoru mi přišel dostatečný, odpovídá celkovému charakteru vozu, není to auto k závodění.
A poslední výhoda, Fordy se téměř nekradou!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 28.03.2008 00:47, rada
Vážení, žena mě přemluvila, že mám také přispět.. Po přečtení všech příspěvků-rad,
jsem došel k závěru, že solidních infprmací je málo a předem Vás opravdu"lituji".
... v tuto chvíli jsem si k počítači sedla já - manželka a pokračuji... manžel totiž mi četl některé příspěvky a komentoval je, samozřejmě ze svého pohledu, že některé údaje jsou nepřesné či zcela zkreslené nebo velice subjektivní atd. ... naše rodina s přibývajícími dětmi (máme 2 malé děti s potřebou sedaček) vyměnila auto kombika za Renault Espace, protože byl v momentální nabídce ... takže mám osobní zkušenosti... určitě je dobré volit toto velké auto z hlediska místa, bezpečnosti a konfortu pro cestující, rozhledu z auta (pro děti velice přitažlivé) a velkého zavazadlového prostoru (když jedeme na dovolenou i toto auto se zcela zaplní, např. při cestě na dovolenou na kolech jsme kola dali dovnitř auta)... z hlediska technických parametrů nejsem schopna poradit, ale manžel vždycky říká, že by potřeboval dát 3 auta dohromady, aby byl spokojen... takže je potřeba asi si stanovit priority a těch se držet a u ostatního volit kompromis... např. manžel chtěl ze začátku dát naše auto pryč, protože má menší prostor na nohy u řidiče, a když jezdí dlouhé trasy, bolela ho kolena - už si zvykl... dobře vyberte a uvidíte, že budete spokojeni s volbou "velkého" auta ... Já bych Vám radil asi takto:
když kupujete jetý auto, držte se zásadně technickým stavem-ideální velká kontrola, k tomu servisní knížku, garance-kdo se těmto věcem vyhýbá, má k tomu důvody..U nás se auta většinou prodávají z nějakého důvodu, falešný stav tachometru atd. ( moje zkušenost-AAA auto-nebrat, naproti tomu se jeví seriozně např: ww..autoplace.cz) Konkrétněji: výborná věc-šoupací zadní dveře, sedadla, která lze jednotlivě osadit či vyndat. S espacem jsme spokojeni, velmi pohodlné a prostorné(až na ty nohy). Mám za to, že nezáleží ani tak na konkretním typu z hlediska kvality, ale na tech.stavu a Vašich potřebách a finančních možnostech. Německo, švýcarsko je trh, kde se o auta podstatně lépe starají.. Japonci v kvalitě vedou..Přeji dobrý nákup.
respond
1 2 3 4




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.