0
back
 

diskuze k tématu: Frontera dti nebo Jeep Grand Cherokee lpg?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, automobilky, německá vozidla, americká vozidla, typ vozidla, osobní
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 06.02.2013 11:50, Frontera dti nebo Jeep Grand Cherokee lpg?
Dobry den, momentalne zvazuji koupi ojeteho vozu pro horsi pristup k memu domu a to predevsim v zime kdy musim vyjizdet zasnezeny kopec. Jde mi predevsim o spolehlivost, urcity komfort a slusne jizdni vlastnosti. Mymi favority jsou Jeep Grand Cherokee 4.0 na LPG rok cca 1998 a Opel Frontera 2.2 DTi rok cca 1999. Popripade zda byste doporucil jiny vuz s kvalitni ctyrkolkou a a spotrebou do cca 10l PHM.

Tomas Burian
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Tuesday 26.02.2013 22:28, Re:
Dobrý den. Oba vozy splní to, co od nich očekáváte. Za sebe Vám ale doporučím Jeep Grand Cherokee s pohonem LPG. Spotřeba se sice bude pohybovat přinejlepším kolem 15-ti litrů LPG na 100 km, vzhledem k jeho prakticky poloviční ceně oproti benzínu to ale nevidím jako problém. Rovněž tento atmosférický motor nabízí dobrou spolehlivost. Vůz bude určitě komfortnější než Opel Frontera a nabídne slušné jízdní vlastnosti. Fronteru bych Vám nedoporučil kvůli jejímu motoru, který se nedá považovat za spolehlivý.
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Friday 17.05.2013 08:59, je nutný off road?
Pokud jde jen o vyjetí zasněženého kopce v zimě, nevidím důvod živit pravý off-road, který nemůže nabídnout komfort ani servisní náklady běžného cestovního auta s pohonem všech kol. Zkuste se nad tím zamyslet, jestli by Vám nestačila taková Octavia 4x4 (v základu vyšší podvozek a víceprvková zadní náprava), která se s dobrý zimním obudí dokáže vyhrabat z ledasčeho (zkoušeli jsme to ). Nebo nějaké auto se stálým pohonem všech kol. Dostupné jsou Audi A4 první generace, Subaru Impreza nebo legacy (dvoulitr stačí). Spotřebu udržíte do 10 litrů a nákladově vás ani jedno nezruinuje.

Jinak z té dvojice bych bral Fronteru, ale s 2,0 benzínem. Reálná spotřeba jen trochu vyšší, ale jde o velmi odolný a jednoduchý motor.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Friday 17.05.2013 12:09, Pasti
prachsprostou oktávku s haldexem. To co píšete jsou pasti...
respond
Ricky001
number of posts12
date of registration15.03.2011
Friday 17.05.2013 16:21, RE
Před pár lety jsem řešil stejný problém, špatný přístup k baráku a věčně neprotažená cesta. Rozhodl jsem se pro Subaru Forester 2.0i 92kW. Stálý pohon 4x4, redukce, světlá výška 20cm, minimální náklady na servis a spolehlivost. Spotřeba benzínu 9,5l nebo 11l LPG. Od té doby zimu neřeším, vyjedu všude a je to celkem pohodlný i na delší cestování.
respond
ctverak
number of posts255
date of registration01.08.2007
Friday 17.05.2013 22:36, Vitara
Asi před rokem jsme doma také řešili podobné dilema, tatka potřeboval odolného teréňáka pro myslivost a do užšího výběru se dostal Subaru Forestr a Suzuki Grand Vitara. I když Subaru není špatné auto, tak nakonec jsme vybrali Vitaru 2004 s dieslem což je vlastně motor 2.0 HDI od PSA. Výhodou Vitary je klasická koncepce s tuhou zadní nápravou a žebřinovým rámem, pro terén ideální koncepce. Forestr je určitě univerzálnější a na silnici bude i komfortnější, pro váš účel bych bral Forestr. Další možností může být Toyota RAV4 a nebo Honda CR-V, zasněžený kopec s nima vyjedete taky.
respond
Generis
number of posts4
date of registration08.09.2008
Sunday 19.05.2013 11:56, Spolehlivé 4x4
Jsem vlastníkem již druhého modelu vozu KIA Sorento 2,5 CDI a lze s jistototu prohlásit že se jedná o velmi slušnou a povedenou čtyřkolku. S modelem rv 2002 a trochu vylepšeným modelem rv 2008 jsem najezdil dost přez 100 tis km a požadavky které zde byli uvedeny lze tímto vozem splnit. Jedná se o celkem spolehlivé vozidlo se spotřebou od 7,6 do 9.00 l/100km (dle nohy a agresivity řidiče) které díky rámu, náhonu 4x4, slušnému motoru a slušným pneu (pokud je obujete) má na SUV až nečekaně dobré teréní vlastnosti. Vezmeme -li v úvahu možnost dobré výbavy která je u tohoto modelu dnes na trhu nabízena a celkem slušného komfortu jízdy který tento model nabízí již v cenách kolem 100 tisíc Kč, lze si koupí tohoto vozu splnit svá očekávání. Nakonec je ještě nutné upozornit na fakt že čím větší pozornost při výběru auta takovéto cenové relace a takovéhoto stáří budete věnovat jeho technickému stavu tím méně starostí budete mít s následnými náklady na jeho údržbu.
respond
Generis
number of posts4
date of registration08.09.2008
Sunday 19.05.2013 12:12, RE: Pasti
Reno posted by:
prachsprostou oktávku s haldexem. To co píšete jsou pasti...


Obávám se že tato "rada" Vám problém nevyřeší, auto typu Oktávka s relativně nízkým podvozkem, velmi často chudičkou výbavou, které se prodává za nesmyslné ceny a s prostorem pro posádku (hlavně v zadu) který připomíná velorex je řešení které Vaše očekávání určitě nenaplní.
Až na výjímky (Subaru Forester) Vám žádný silniční "kočko-pes" s 4x4 dobré SUV či Off-Road nenahradí.
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Monday 20.05.2013 08:46, Forester
Forester je asi nejuniverzálnější volba, hlavně díky světlé výšce. Rozhodování bych zúžil na Oktu 4x4 a Forestra. Nejlépe by bylo se s oběma projet a prohlédnout si je. Pak bych se asi rozhodnul s přihlédnutím ke stavu konkrétních aut a očekávanými náklady. Hlavní je vyzkoušet funkčnost pohonu všech kol a zjistit, zda byl v Haldexu měněný olej.
respond
rojack
number of posts145
date of registration06.01.2009
Monday 20.05.2013 14:34, RE: Pasti
Generis posted by:
Reno posted by:
prachsprostou oktávku s haldexem. To co píšete jsou pasti...
Obávám se že tato "rada" Vám problém nevyřeší, auto typu Oktávka s relativně nízkým podvozkem, velmi často chudičkou výbavou, které se prodává za nesmyslné ceny a s prostorem pro posádku (hlavně v zadu) který připomíná velorex je řešení které Vaše očekávání určitě nenaplní. Až na výjímky (Subaru Forester) Vám žádný silniční "kočko-pes" s 4x4 dobré SUV či Off-Road nenahradí.


Skutečně si myslíte, že pro občasné vyjetí zasněženého kopce k domu - chápu to jako běžnou komunikaci, jen při nasněžení to klouže - je třeba off-road, či trvalý pohon obou náprav? 90% jízd bude po normální suché silnici, někdy po dálnici, a tam se potom bude majitel s off-roadem jenom trápit. Spotřeba, boční vítr, hluk.......
Naprosté většině offroudářů a suvčkářů by dnes stačil připojitelný pohon a normální nízké auto. Kdo z nich totiž potřebuje nutně projíždět rozblácený potok nebo se v zimě denně za hustého sněžení trmácí na krkonošskou chalupu?

Takže Octavia, Forester, Suzuki SX4, atd.... podle peněženky.
respond
David V
number of posts2054
date of registration16.05.2007
Monday 20.05.2013 14:49, RE: Forester
Paul posted by:
Forester je asi nejuniverzálnější volba, hlavně díky světlé výšce. Rozhodování bych zúžil na Oktu 4x4 a Forestra. Nejlépe by bylo se s oběma projet a prohlédnout si je. Pak bych se asi rozhodnul s přihlédnutím ke stavu konkrétních aut a očekávanými náklady. Hlavní je vyzkoušet funkčnost pohonu všech kol a zjistit, zda byl v Haldexu měněný olej.


Forester je určitě skvělá volba, ale pokud by někdo chtěl převážet hodně věcí, tak kufr tam není kdoví co.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Monday 20.05.2013 17:06, RE: Pasti
rojack posted by:
Generis posted by:
Reno posted by:
prachsprostou oktávku s haldexem. To co píšete jsou pasti...
Obávám se že tato "rada" Vám problém nevyřeší, auto typu Oktávka s relativně nízkým podvozkem, velmi často chudičkou výbavou, které se prodává za nesmyslné ceny a s prostorem pro posádku (hlavně v zadu) který připomíná velorex je řešení které Vaše očekávání určitě nenaplní. Až na výjímky (Subaru Forester) Vám žádný silniční "kočko-pes" s 4x4 dobré SUV či Off-Road nenahradí.
Skutečně si myslíte, že pro občasné vyjetí zasněženého kopce k domu - chápu to jako běžnou komunikaci, jen při nasněžení to klouže - je třeba off-road, či trvalý pohon obou náprav? 90% jízd bude po normální suché silnici, někdy po dálnici, a tam se potom bude majitel s off-roadem jenom trápit. Spotřeba, boční vítr, hluk.......Naprosté většině offroudářů a suvčkářů by dnes stačil připojitelný pohon a normální nízké auto. Kdo z nich totiž potřebuje nutně projíždět rozblácený potok nebo se v zimě denně za hustého sněžení trmácí na krkonošskou chalupu?Takže Octavia, Forester, Suzuki SX4, atd.... podle peněženky.


čím víc off-road(SUV) tím víc náklady v podobě drahých pneu, nenažranost permanentní 4x4, atd atd.
běžný český chalupník vystačí s oktávkou, protože ta, relativně mladá, bude vždycky lacinější než nějaký velký krám patnáct let starý... zkrátka na vyjetí zasněženého kopce je off-road jako kladivo na mravence...
když ne oktávku, tak Passata B5 s torsenem, 1,9 TDI...

respond
sintom
number of posts3
date of registration24.10.2006
Tuesday 21.05.2013 14:35, Frontera
Dobrý den, jelikož jsem měl již 4 Frontery, doporučil bych vám tu. A však dobrá se bude shánět velmi těžko. Navíc je tam jedna důležitá věc a to pokud by jste vybíral dlouhou tedy 5 dveří. Tak určitě motor 3,2 benzin, nebo naftu od roku 2003 tedy motor 88 KW předchozí s motorem 85 KW mají velké problémy se vstřikovacím čerpadlem, cena repase vychází na cenu vozu, a pokud již jí někdo udělal ale amatersky čeká vás to znovu, tedy toto 100 % ne !, Pokud budete volit krátkou, u nafty platí totéž, ale zde již můžete i benzinový motor 2,2i 100 KW krátká je o téměř 200 Kg lehčí ( 1650 Kg) a na toto tento motor stačí na dlouhou ne. Zde se dostanete se slušnou nohou na spotřebu 10 L/100 u dlouhé s 3,2 na 13 /100 u Nafty 88 KW na pouhých 8 L/100. Ano je to velmi lehké auto, tedy bere opravdu málo. Navíc veškeré technologie jsou jednoduché (žádná can sběrnice) tedy i levné opravy a dost dílů na vrakovištích za pár korun.
Pohon 4x4 je řešen přiřazením předních kol na kluzkém povrchu, tedy standardně jedete jen na zadek což také ubírá tření a spotřebě paliva. V případě terénu je redukce 1:2 tedy nádherně vyjedete i prudké kopce.

Jeep je těžší, o dost... Hodně věcí je ala Amerika, tedy se hodně sšpatně opravují pohon je stálý 4x4 s né příliš vymakaným způsobem tedy odchází. také jej málokdy seženete v manuálu a automat starého typu (tedy hydraulický bez možnosti sekvenčního řazení) se pěkně blbě opravuje a hydroměnič odchází po cca 200tis Km (stejný typ má ale i Frontera) tedy u obojího se vyhnout pokud si nebudete jist že auto je ve 100% stavu. Jakýkoliv náznak nepřesného přeřazení, je cesta do pekla Repase stojí kolem 40.000 + hydroměnič. Tedy téměř cena vozu.

Pokud přemýšlíte i nad jinými podobnými vozy např. Suzuki Grand Vitara, starší Sorento, atd. Určitě volte Fronteru !
Hlavně pořádně projet a zkontrolovat (hučící zadní dif, nepřesné řazení, vynechávající palubka, vynechávající znaky pal. pc, netěsnosti, dále zadní stěrač. To jsou nejčastější vady. A rozhodně né motor 85 KW. Pohon 4x4 zkoušet jen na kluzku) Když uvidíte odřený volant nikdy nevěřte že auto má pod 150tis určitě si vyjedte Cebii či podobné za těch 500 to stojí. Ihned po nákupu vyměnte všechny oleje tedy i převodovky a diferenciály většinou to nikdo nedělá auto s eničí a je vyšší spotřeba.
respond
Rover623
number of posts96
date of registration14.04.2009
Wednesday 22.05.2013 00:00, 4x4
Asi bych to trochu rozložil, Fronteru nelze doporučit díky tomu, že její spolehlivost je značně diskutabilní a díly poměrně drahé. Některé motory (jako zde již zmíněný dvoulitr) jsou sice spolehlivé ale rozhodně jim nesekunduje odolný podvozek, jeho životnost je dost proměnlivá a jízdně to auto také není nic moc a uvnitř to dle mého vypadá děsně (zlaté Aro).

Jeep na plyn je sice hezká volba, ale ve většině případů je to dovoz z USA s automatem a právě u té převodovky může být problém. Lidé co to umí v ČR opravit se dají spočítat na prstech jedné ruky, levné to nebude a u tak starého auta je riziko vady převodovky poměrně značné. Jinak je to auto poměrně bezproblémové.

Navrhovaná Octavie s haldexem je naprosto mimo mísu, to auto je katastrofa. Zadní kola se připojují až po prokluzu předních, ale tak blbě, že se to auto dřív zahrabe a pak už ani připojení zadní nápravy nepomůže. Mám s tím zkušenosti, na rozbláceném kopci se auto prostě zahráblo a šel se hledat traktor.

Pokud hodláte jezdit hlavně po silnicích a opravdu je nutné vyjet jen mizernou cestu k domu, je pojízdná stodola k ničemu. Vysoké servisní náklady, jízdní vlastnosti, diskomfort při jízdě kdy fouká vítr, pneumatiky stojí přibližně 4x tolik co na osobák. V takovém případě bych doporučil spíš buď malé 4x4, něco jako Daihatsu Terios nebo něco s permanentním náhonem 4x4, tedy Subaru Outback, Legacy nebo ten Forester
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Wednesday 22.05.2013 07:41, RE: 4x4
Rover623 posted by:
Asi bych to trochu rozložil, Fronteru nelze doporučit díky tomu, že její spolehlivost je značně diskutabilní a díly poměrně drahé. Některé motory (jako zde již zmíněný dvoulitr) jsou sice spolehlivé ale rozhodně jim nesekunduje odolný podvozek, jeho životnost je dost proměnlivá a jízdně to auto také není nic moc a uvnitř to dle mého vypadá děsně (zlaté Aro).Jeep na plyn je sice hezká volba, ale ve většině případů je to dovoz z USA s automatem a právě u té převodovky může být problém. Lidé co to umí v ČR opravit se dají spočítat na prstech jedné ruky, levné to nebude a u tak starého auta je riziko vady převodovky poměrně značné. Jinak je to auto poměrně bezproblémové.Navrhovaná Octavie s haldexem je naprosto mimo mísu, to auto je katastrofa. Zadní kola se připojují až po prokluzu předních, ale tak blbě, že se to auto dřív zahrabe a pak už ani připojení zadní nápravy nepomůže. Mám s tím zkušenosti, na rozbláceném kopci se auto prostě zahráblo a šel se hledat traktor.Pokud hodláte jezdit hlavně po silnicích a opravdu je nutné vyjet jen mizernou cestu k domu, je pojízdná stodola k ničemu. Vysoké servisní náklady, jízdní vlastnosti, diskomfort při jízdě kdy fouká vítr, pneumatiky stojí přibližně 4x tolik co na osobák. V takovém případě bych doporučil spíš buď malé 4x4, něco jako Daihatsu Terios nebo něco s permanentním náhonem 4x4, tedy Subaru Outback, Legacy nebo ten Forester


Na blátě nebo mokré trávě se zahrabe i X5ka ale není to pohonem 4x4, ale pneumatikama. Nevěřím tomu, že oktávka s haldexem nevyjede zasněžený kopec. Krom toho jsem psal, B5 passat měl Torsen.

respond
sintom
number of posts3
date of registration24.10.2006
Wednesday 22.05.2013 09:12, No....
Tak ještě se vrátím k Fronteře, Podvozek naprosto skvělej a popravdě nemá na něm co odejít. Má klasický rám, v zádu pružiny vepředu torzky a klasický tlumiče. Pokud nehučí zadní dif (i to se dá primitivne opravit) nic neodchází. Převodovka klasika, rozvodovka s redukcí mechanická primitivní, připojení předku primitivní, kolečko na kolečko. Takže toho bych se fakt nebál. Toho že je to stodola ano souhlas. Taky je to teréní auto a né břichoplaz.
Interier a výbava dostačující, tedy Tempomat, počítač, výhřev sedaček, klima, elektrická skla, centrál na dálku alarm, nevím kdo by chtěl víc od auta za 100tis. Jestli chce někdo auto slonu v zrcátku, děšťový senzor a vestavěnou navigaci.. proč ne, ale asi si připlatí a zase zvedne možnost poruch.
To jestli je auto hezké nebo ne je o vkusu, mě se líbí, jak zvenčí tak uvnitř. a opět co by jste chtěli za 100 tis ???

Pokud se přesuneme úplně do základní dimenze SUV a auto s 4x4, Tak i Octavie vyjede dost, ale nemožnost uzavření pohonu předek zadek, je nahouby, přiřazení prostě není spolehlivý. A navíc nízká světlá výška. A to nezmiňuju Mazdu Tribute, Hondu CRV, Ford Maverick, Hjundééé Santafe, kde v prvních verzích (tedy kolem těch 100tis) bylo přiřazení zadku za pomocí viskospojky, tedy naprosto nespolehlivý a neučiný systém kničemu) Tedy pokud vybírám auto za 100 a nechci auto velký (Fronteru) Je tu pak malý výběr, jediné co mě tak napadá je je Nisan Xtrail to by byla dobrá volba, ovšem zase problém málo a drahých dílů.

Torssen (mezinápravový diferenciál s uzávěrkou u pasátů super, ale zase je to auto nízké a těžké, tedy vyšší spotřeba a nízká světlá výška A opět, nelze manuálně uzavřít, tedy zase trochu nespolehlivé.

Tedy můj závěr:
Malé spolehlivé SUV s inteligentním pohonem Xtrail,
Menší Offroad (plnohodnotný) Frontera
Klasický auto se 4x4 Octavia Scout
A nic ztoho v automatu


respond
Pepe
number of posts1133
date of registration09.05.2007
Wednesday 22.05.2013 20:58, RE: No....
sintom posted by:
Tak ještě se vrátím k Fronteře, Podvozek naprosto skvělej a popravdě nemá na něm co odejít. Má klasický rám, v zádu pružiny vepředu torzky a klasický tlumiče. Pokud nehučí zadní dif (i to se dá primitivne opravit) nic neodchází. Převodovka klasika, rozvodovka s redukcí mechanická primitivní, připojení předku primitivní, kolečko na kolečko. Takže toho bych se fakt nebál. Toho že je to stodola ano souhlas. Taky je to teréní auto a né břichoplaz. Interier a výbava dostačující, tedy Tempomat, počítač, výhřev sedaček, klima, elektrická skla, centrál na dálku alarm, nevím kdo by chtěl víc od auta za 100tis. Jestli chce někdo auto slonu v zrcátku, děšťový senzor a vestavěnou navigaci.. proč ne, ale asi si připlatí a zase zvedne možnost poruch. To jestli je auto hezké nebo ne je o vkusu, mě se líbí, jak zvenčí tak uvnitř. a opět co by jste chtěli za 100 tis ??? Pokud se přesuneme úplně do základní dimenze SUV a auto s 4x4, Tak i Octavie vyjede dost, ale nemožnost uzavření pohonu předek zadek, je nahouby, přiřazení prostě není spolehlivý. A navíc nízká světlá výška. A to nezmiňuju Mazdu Tribute, Hondu CRV, Ford Maverick, Hjundééé Santafe, kde v prvních verzích (tedy kolem těch 100tis) bylo přiřazení zadku za pomocí viskospojky, tedy naprosto nespolehlivý a neučiný systém kničemu) Tedy pokud vybírám auto za 100 a nechci auto velký (Fronteru) Je tu pak malý výběr, jediné co mě tak napadá je je Nisan Xtrail to by byla dobrá volba, ovšem zase problém málo a drahých dílů. Torssen (mezinápravový diferenciál s uzávěrkou u pasátů super, ale zase je to auto nízké a těžké, tedy vyšší spotřeba a nízká světlá výška A opět, nelze manuálně uzavřít, tedy zase trochu nespolehlivé. Tedy můj závěr: Malé spolehlivé SUV s inteligentním pohonem Xtrail, Menší Offroad (plnohodnotný) Frontera Klasický auto se 4x4 Octavia Scout A nic ztoho v automatu


Frontera je tak svělé auto, že jste měl už 4. Docela spotřeba . Já tedy osobně, když jsem s autem spokojen, tak ho využívám co nejdéle. Ale proč ne...
respond
rojack
number of posts145
date of registration06.01.2009
Thursday 23.05.2013 10:31, Já tedy slyšel na Fronteru jen samá negativa
Proto se jich taky mnoho neprodalo a jejich výroba docela rychle skončila. Nebo ne?
respond
rojack
number of posts145
date of registration06.01.2009
Thursday 23.05.2013 10:34, RE: 4x4
Rover623 posted by:
Asi bych to trochu rozložil, Fronteru nelze doporučit díky tomu, že její spolehlivost je značně diskutabilní a díly poměrně drahé. Některé motory (jako zde již zmíněný dvoulitr) jsou sice spolehlivé ale rozhodně jim nesekunduje odolný podvozek, jeho životnost je dost proměnlivá a jízdně to auto také není nic moc a uvnitř to dle mého vypadá děsně (zlaté Aro). Jeep na plyn je sice hezká volba, ale ve většině případů je to dovoz z USA s automatem a právě u té převodovky může být problém. Lidé co to umí v ČR opravit se dají spočítat na prstech jedné ruky, levné to nebude a u tak starého auta je riziko vady převodovky poměrně značné. Jinak je to auto poměrně bezproblémové. Navrhovaná Octavie s haldexem je naprosto mimo mísu, to auto je katastrofa. Zadní kola se připojují až po prokluzu předních, ale tak blbě, že se to auto dřív zahrabe a pak už ani připojení zadní nápravy nepomůže. Mám s tím zkušenosti, na rozbláceném kopci se auto prostě zahráblo a šel se hledat traktor. Pokud hodláte jezdit hlavně po silnicích a opravdu je nutné vyjet jen mizernou cestu k domu, je pojízdná stodola k ničemu. Vysoké servisní náklady, jízdní vlastnosti, diskomfort při jízdě kdy fouká vítr, pneumatiky stojí přibližně 4x tolik co na osobák. V takovém případě bych doporučil spíš buď malé 4x4, něco jako Daihatsu Terios nebo něco s permanentním náhonem 4x4, tedy Subaru Outback, Legacy nebo ten Forester


No nevím. Jezdím s 4x4 Oct už několik let a to v horách. Vždy jsem vše vyjel, nikdy se "nezahrábl". Jezdím sice po sněhu a do kopců, ale po běžných cestách. Do terénu to auto není, to je pravda.
respond
d.a.m.
number of posts1
date of registration08.11.2009
Sunday 26.05.2013 00:28, RE: 4x4
Reno posted by:
Rover623 posted by:
Asi bych to trochu rozložil, Fronteru nelze doporučit díky tomu, že její spolehlivost je značně diskutabilní a díly poměrně drahé. Některé motory (jako zde již zmíněný dvoulitr) jsou sice spolehlivé ale rozhodně jim nesekunduje odolný podvozek, jeho životnost je dost proměnlivá a jízdně to auto také není nic moc a uvnitř to dle mého vypadá děsně (zlaté Aro).Jeep na plyn je sice hezká volba, ale ve většině případů je to dovoz z USA s automatem a právě u té převodovky může být problém. Lidé co to umí v ČR opravit se dají spočítat na prstech jedné ruky, levné to nebude a u tak starého auta je riziko vady převodovky poměrně značné. Jinak je to auto poměrně bezproblémové.Navrhovaná Octavie s haldexem je naprosto mimo mísu, to auto je katastrofa. Zadní kola se připojují až po prokluzu předních, ale tak blbě, že se to auto dřív zahrabe a pak už ani připojení zadní nápravy nepomůže. Mám s tím zkušenosti, na rozbláceném kopci se auto prostě zahráblo a šel se hledat traktor.Pokud hodláte jezdit hlavně po silnicích a opravdu je nutné vyjet jen mizernou cestu k domu, je pojízdná stodola k ničemu. Vysoké servisní náklady, jízdní vlastnosti, diskomfort při jízdě kdy fouká vítr, pneumatiky stojí přibližně 4x tolik co na osobák. V takovém případě bych doporučil spíš buď malé 4x4, něco jako Daihatsu Terios nebo něco s permanentním náhonem 4x4, tedy Subaru Outback, Legacy nebo ten Forester
Na blátě nebo mokré trávě se zahrabe i X5ka ale není to pohonem 4x4, ale pneumatikama. Nevěřím tomu, že oktávka s haldexem nevyjede zasněžený kopec. Krom toho jsem psal, B5 passat měl Torsen.



Zahrabat X5 není žádné umění, neboť X5 pro použití v blátě, nebo mokré trávě prostě není
Oktávka s Haldexem je na tom naprosto stejně a obě auta řadím do kategorie "za hodně peněz žádná muzika".
Baví mě tyhle řeči odborníků přes terén, když za slovem "terén" si představujete pět cm sněhu v Papírenské ulici
respond
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.