0
back
 

diskuze k tématu: Coupé nebo ostrý hatchback do 50.000,-

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, automobilky, francouzská vozidla, typ vozidla, osobní
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 21.04.2013 13:43, Coupé nebo ostrý hatchback do 50.000,-
Dobrý den,

mám na vás dotaz ohledně koupě sportovněji laděného vozu do 50.000,-

Líbí se mi Peugeot 406 coupé 2.0i, ale zároveň se bojím toho že auto nebude dostatečně zábavné, a tato vlastnost přebije i jinak dokonalý vzhled(je mi 20.let a bude to moje první vlastní auto, či-li nemůžu uvažovat o koupi 3.-litrové verze V6)

Z toho důvodu naopak uvažuji o koupi malého ostrého hatchbacku. Kamarád má Peugeot 106 Rallye (1.4 55kw) a jízda v něm je zábavná a když z něj vystoupím tak mám úsměv od ucha k uchu.

Ale na v těchto vozech je zase problém, malá výbava(v porovnáním s Peugeotem 406 coupé).

Prosil bych vás tedy o radu co pro mě jako 20 letého bude nejlepší. Záleží mi na jízdních vlastnostech auta, zábavné a pružné jízdě, a lepší výbavě(klimatizace, el. okna aj.) a to vše do 50.000 nebráním se žádné značce, ale ten \"vysněný vůz\" splnil mé požadavky :)
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Monday 27.05.2013 23:03, Re:
Dobrý den. Jako zábavné auto bych Vám mohl doporučit Ford Puma nejlépe s motorizací 1.7 16 V. Lze sehnat poměrně dobře vybavené verze. Pokud motoru odpustíte trochu vyšší spotřebu benzínu, jeho 96 kW Vám nabídne velmi dobrou dynamiku, s lehkou Pumou si totiž poradí velmi snadno. Dále byste se měl zajímat i o Ford Focus. Jedná se o daleko praktičtější vůz než Ford Puma, nabídne také perfektní jízdní vlastnosti, výbornou spolehlivost a slušnou výbavu. Obyčejně jej doporučuji s motorem 1.6 16V, který je naprosto dostatečný pro běžné jezdění, pokud ale kladete vyšší nároky na dynamiku jízdy, zvolte větší osmnáctistovku nebo dvoulitr.
respond
Arthuro
number of posts82
date of registration11.06.2013
Friday 14.06.2013 08:57, Lancia Delta 1.8 16v 96kW
Ciao,
Podívej se po jedné z posledních Lancií Delta, r.v. 1997-1999, dá to sice trošku práci najít zachovalý kousek, zkus zapátrat i v BRD, A a samozřejmě v Itálii, a určitě nebudeš zklamán.
Lancia, alespoň pro mne, má, na rozdíl od Fordu, Oplu a VW, obrovské charizma. Sám mám v rodině Dedru 1.6 16v, což je technicky shodný sedan, rád se s ní občas projedu, jinak ji řídí moje žena, auto je naprosto v pohodě, v pořádku a naprosto spolehlivé. Pod plechama je technika Fiat, takže sehnat spotřební materiál není vůbec žádný problém, samozřejmě situace s plechřinou je malinko horší, určitě však není neřešitelná...

Ciao Arthuro
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Friday 14.06.2013 09:08, tak co tedy?
nejdříve si srovnejte co chcete- 406 coupé je spíše auto kategorie GT, tedy relativně rychlé v přímce, pohodlné, vhodné na dlouhé cesty. ale na okresky to nebude. naopak 106ka v uváděném provedení je skutečně zábavné a hravé autíčko, pravý hothatch, ale souložit se v něm moc nedá-na rozdíl od 406ky. navíc zaujmete méně slečen. ale budete vysmátější, rozhodně na okreskách a ve městě. dálnice bude bída. doporučil bych něco mezi, bude toho víc a snad si vyberete-třídveřová 306 dvoulitr, Alfa 147, BMW Compact, Astra Coupé, Fiat Coupé, Hyundai Coupé, Toyota Celica....doporučil bych to auto které bude co nejnovější, radějí více airbagů, a hlavně takové které budete schopný servisovat. pokud máte v okolí garážistu pažoutistu tak i tu 406ku. a třílitra se nebojte, dokáže jezdit za překvapivě málo, navíc se s ním obvykle pojí vysoká výbava, menší nájezd a bývá o dost levnější neboť lidé jsou ´´slaboši´´ a nechtějí ho (šmarja třílitr-to tě sežere!). viz. 2002 za 30k. na Sauto. edit-ještě jeden tajnej tip, ale nevím jestli se trefím do vkusu ještěskoroteenagera: MB 124 kupéčko, 300 nebo 320CE.
respond
rojack
number of posts145
date of registration06.01.2009
Friday 14.06.2013 10:22, RE: Re:
Karel - TipCars.com posted by:
Dobrý den. Jako zábavné auto bych Vám mohl doporučit Ford Puma nejlépe s motorizací 1.7 16 V. Lze sehnat poměrně dobře vybavené verze. Pokud motoru odpustíte trochu vyšší spotřebu benzínu, jeho 96 kW Vám nabídne velmi dobrou dynamiku, s lehkou Pumou si totiž poradí velmi snadno. Dále byste se měl zajímat i o Ford Focus. Jedná se o daleko praktičtější vůz než Ford Puma, nabídne také perfektní jízdní vlastnosti, výbornou spolehlivost a slušnou výbavu. Obyčejně jej doporučuji s motorem 1.6 16V, který je naprosto dostatečný pro běžné jezdění, pokud ale kladete vyšší nároky na dynamiku jízdy, zvolte větší osmnáctistovku nebo dvoulitr.


S tím Focusem to byl vtip, že?
Nechcete cpát první verzi Focuse dvacetiletýmu klukovi pro zábavu a sportovní jízdu, že?
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Friday 14.06.2013 12:04, RE: Re:
rojack posted by:
Karel - TipCars.com posted by:
Dobrý den. Jako zábavné auto bych Vám mohl doporučit Ford Puma nejlépe s motorizací 1.7 16 V. Lze sehnat poměrně dobře vybavené verze. Pokud motoru odpustíte trochu vyšší spotřebu benzínu, jeho 96 kW Vám nabídne velmi dobrou dynamiku, s lehkou Pumou si totiž poradí velmi snadno. Dále byste se měl zajímat i o Ford Focus. Jedná se o daleko praktičtější vůz než Ford Puma, nabídne také perfektní jízdní vlastnosti, výbornou spolehlivost a slušnou výbavu. Obyčejně jej doporučuji s motorem 1.6 16V, který je naprosto dostatečný pro běžné jezdění, pokud ale kladete vyšší nároky na dynamiku jízdy, zvolte větší osmnáctistovku nebo dvoulitr.
S tím Focusem to byl vtip, že? Nechcete cpát první verzi Focuse dvacetiletýmu klukovi pro zábavu a sportovní jízdu, že?


a proč ne??? dvoulitr ve třídvířku pro dvacetiletého zajdu jako sportovní náčiní bohatě postačí!
respond
cubec
number of posts92
date of registration28.04.2010
Saturday 15.06.2013 00:47, Ford Puma
Osobně jsem měl jako své první auto ve 20 Ford Puma a můžu ríci, žře jsem toho nikdy nelitoval, jen ze začátku si bylo potřeba zvyknout, že je to něco jiného něž mají ostatní. Po prvním roce jsem uvažoval o změně a zakoupení Golfu nebo A3, ale naštěstí mě to přešlo a Puma mi spolehlivě bez poruch sloužila další 2 roky. Výkon je dostatečný pro jízdu rychlostmy i přes 200km/h, zrychlení dobré i na dnešní poměry a přilnavost v zatáčkách je s dobrým obutím úchvatná. Je potřeba pečlivě vybírat nezrezlý a netuněný kus, hlavně koukat se po lepších vybavách okolo roku 2000. Ceny náhladních dílů nejsou jako u Felicie, ale jsou vcelku nízké a je dostatek dílů z druhovýroby i případně z druhé ruky. Je to menší vozítko, ale člověk průměrné postavy se vměstná bez problémů.
Jako auto pro 20ti letého člověka je to ideální volba, která naučí člověka dobře řídit a posléze bude rozumět pojmům jako "upovídaný volant" a "čitelný podvozek". Focus 2,0i je taky dobrá volba, ale už to neí takové individulistické auto jako Puma. Spotřeba se mi pohybovala okolo 7 litrů, což není nijak děsivé, ale když jí člověk nešwtří, tak stoupné k 10, dostat se přes tuto hranici bývá i při sportovnější jízdě nad povolenými limity velice těžké. Díky malé nádrži není dojezd nijak oslinvý, ale v ČR není problém sehnat benzínku, takže mě to netrápilo. Spousta lidí provádi upgrade brd z Focusu či Mondea, čož není vzhledem k menším seriovým brzdám nepochopitelné. V přímém porovnáním třeba s BMW 320i E36 z těch let jednoznačně vítězí. Puma je celkově velice povedené auto, ne nadarmo to bylo auto roku Top Gearu roku 1997 kdy vyšla na trh.

PS: Povídačky o tom, že je to auto pro holky každého přejdou, až uvídí vzdalucící se záď pumy v levém pruhu
respond
hilda
number of posts9
date of registration31.03.2012
Saturday 15.06.2013 20:08, auto pro zábavu
Nevím jestli ten dobrák, co je proti Focusu jezdil s dvoulitrem, ale rozhodně téměř 150 koní pod kapotou spolu s vynikajícím podvozkem dává možnost vyřádit se za volantem. Zátah motoru je výborný již od nízkých otáček. Třídveřák s křídlem nad zadním oknem je i šmrcovní.
Problém vidím v tom, že za 50.000,- se dobrý kousek nesežene
respond
rx343
number of posts31
date of registration18.02.2013
Sunday 16.06.2013 23:17, Ford focus
také řeším podobnou situaci akorád s tím rozdíle že už tohle řeším asi pul roku a ted nekdy už začnu vybírat vhodne auto.Byl mi jednoznačně doporučen Ford focus 1,6 16v 74kw super a spolehlivý motor,super podvozek s tímhle autem je "prý" zábava ostaně to same tvrdil v roce 1998 jeremy clarkson v přadu top gear říkal "this car is a big fun"

do 50 000 už by se dal sehnat slušný kousek a pokud chceš ten větší výkon na ukor vyšší spotřeby tak jdi i do toho dvoulitru.

takže za mě jednoznačně ford focus (také ted kupuji)
respond
TOM
number of posts58
date of registration10.12.2007
Monday 17.06.2013 15:26, Cougar
Auto, které by v souvislosti s tímto dotazem mělo určitě zaznít Je FORD COUGAR. A rovnou nejlépe 2,5 V6.
Nápady jako Focus nejsou špatné, ale pokud se snažím vžít do myšlení tazatele, tak mám pocit, že to nebude to, co hledá.
Pokud bych měl ještě zmínit další alternativy, projdi si, zvaž, porovnej, projeď..ještě Mitsubishi Eclipse a Volvo C70.
respond
rojack
number of posts145
date of registration06.01.2009
Monday 17.06.2013 15:38, RE: auto pro zábavu
hilda posted by:
Nevím jestli ten dobrák, co je proti Focusu jezdil s dvoulitrem, ale rozhodně téměř 150 koní pod kapotou spolu s vynikajícím podvozkem dává možnost vyřádit se za volantem. Zátah motoru je výborný již od nízkých otáček. Třídveřák s křídlem nad zadním oknem je i šmrcovní. Problém vidím v tom, že za 50.000,- se dobrý kousek nesežene


No, původní doporučení zmiňovalo mimo jiné i Focus 1,6, v ceně 50k by to byla první generace. A tož to si teda stojím za tím, že se jedná o auto pro důchodce na bezpečné a spolehlivé ježdění na chatu. Nikoli o auto pro dvacetiletého kluka na vybláznění - včetně předpotopního designu.
Ale nyní se z toho již vyvinul dvoulitr, třídveřák, s křídlem...........to už je jiné auto.
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Tuesday 18.06.2013 09:03, RE: auto pro zábavu
rojack posted by:
hilda posted by:
Nevím jestli ten dobrák, co je proti Focusu jezdil s dvoulitrem, ale rozhodně téměř 150 koní pod kapotou spolu s vynikajícím podvozkem dává možnost vyřádit se za volantem. Zátah motoru je výborný již od nízkých otáček. Třídveřák s křídlem nad zadním oknem je i šmrcovní. Problém vidím v tom, že za 50.000,- se dobrý kousek nesežene
No, původní doporučení zmiňovalo mimo jiné i Focus 1,6, v ceně 50k by to byla první generace. A tož to si teda stojím za tím, že se jedná o auto pro důchodce na bezpečné a spolehlivé ježdění na chatu. Nikoli o auto pro dvacetiletého kluka na vybláznění - včetně předpotopního designu. Ale nyní se z toho již vyvinul dvoulitr, třídveřák, s křídlem...........to už je jiné auto.


dvoulitr třídvířko na hlínách v černé a se zaplacenou EKO rok 99 za 39. aktuální nabídka zde na TipCars.
respond
BMW528i
number of posts372
date of registration07.01.2013
Tuesday 18.06.2013 14:57, BMW e36
V této cenové kategorii bych jednoznačně doporučil BMW 318iS coupe (popř compact sedan). Motor je výkonný a překvapivě úsporný (kombinaci jsem s ním měl kolem 7,5l), podvozkově je to super auto, a navíc zadní náhon super auto na naučení a vyblbnutí, vše je na něj levné a dostupné. a coupe s bezrámovýmy dveřmi je opravdu nádherné auto i po letech. Navíc za 50000kč se dá vybrat opravdu pěkný kousek.
respond
BMW528i
number of posts372
date of registration07.01.2013
Tuesday 18.06.2013 15:03, RE: BMW e36
BMW528i posted by:
V této cenové kategorii bych jednoznačně doporučil BMW 318iS coupe (popř compact sedan). Motor je výkonný a překvapivě úsporný (kombinaci jsem s ním měl kolem 7,5l), podvozkově je to super auto, a navíc zadní náhon super auto na naučení a vyblbnutí, vše je na něj levné a dostupné. a coupe s bezrámovýmy dveřmi je opravdu nádherné auto i po letech. Navíc za 50000kč se dá vybrat opravdu pěkný kousek.


Ještě bych dodal k výše zmíněnému focusu, 2,0i 3 dveř je auto v ceně kolem 25-30tis nemá co nabídnout, je nepohodlné, nespolehlivé a o sportovní jízdě se nedá uvažovat (jen o takové spotřebě 10 a více litrů)
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Tuesday 18.06.2013 18:27, RE: Cougar
TOM posted by:
Auto, které by v souvislosti s tímto dotazem mělo určitě zaznít Je FORD COUGAR. A rovnou nejlépe 2,5 V6.


To nepochybně mělo - jako odstrašující příklad co nekoupit v žádném případě. Jsem hrdý ex-majitel
jednoho takového krasavce, co mu v zatáčce probliknula kontrolka mazání a o pět kilometrů dál už měl
zadřený motor. A zdaleka nejsem jediný.
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Wednesday 19.06.2013 08:45, RE: Cougar
Reno posted by:
TOM posted by:
Auto, které by v souvislosti s tímto dotazem mělo určitě zaznít Je FORD COUGAR. A rovnou nejlépe 2,5 V6.
To nepochybně mělo - jako odstrašující příklad co nekoupit v žádném případě. Jsem hrdý ex-majiteljednoho takového krasavce, co mu v zatáčce probliknula kontrolka mazání a o pět kilometrů dál už mělzadřený motor. A zdaleka nejsem jediný.


no jo, to se stává, když je někdo línej kontrolovat olej každou druhou plnou, nedejbože ho trochu dolejt...
respond
David V
number of posts2054
date of registration16.05.2007
Wednesday 19.06.2013 09:40, RE: Cougar
tomaskrtek posted by:
Reno posted by:
TOM posted by:
Auto, které by v souvislosti s tímto dotazem mělo určitě zaznít Je FORD COUGAR. A rovnou nejlépe 2,5 V6.
To nepochybně mělo - jako odstrašující příklad co nekoupit v žádném případě. Jsem hrdý ex-majiteljednoho takového krasavce, co mu v zatáčce probliknula kontrolka mazání a o pět kilometrů dál už mělzadřený motor. A zdaleka nejsem jediný.
no jo, to se stává, když je někdo línej kontrolovat olej každou druhou plnou, nedejbože ho trochu dolejt...


Přesně tak, ke stejnému konci je odsouzen každý motor, který má spotřebu oleje, pokud to nikdo nekontroluje. Pokud je mi známo, tak i motory od BMW si při ostřejší jízdě řeknou o svůj příděl oleje. Čili i tam je relativně snadné laxností motor zadřít.
Řekněme, že je chybou neinstalovat snímač nízké hladiny, pokud se u motoru očekává spotřeba oleje.
respond
BMW528i
number of posts372
date of registration07.01.2013
Wednesday 19.06.2013 10:18, RE: Cougar
David V posted by:
tomaskrtek posted by:
Reno posted by:
TOM posted by:
Auto, které by v souvislosti s tímto dotazem mělo určitě zaznít Je FORD COUGAR. A rovnou nejlépe 2,5 V6.
To nepochybně mělo - jako odstrašující příklad co nekoupit v žádném případě. Jsem hrdý ex-majiteljednoho takového krasavce, co mu v zatáčce probliknula kontrolka mazání a o pět kilometrů dál už mělzadřený motor. A zdaleka nejsem jediný.
no jo, to se stává, když je někdo línej kontrolovat olej každou druhou plnou, nedejbože ho trochu dolejt...
Přesně tak, ke stejnému konci je odsouzen každý motor, který má spotřebu oleje, pokud to nikdo nekontroluje. Pokud je mi známo, tak i motory od BMW si při ostřejší jízdě řeknou o svůj příděl oleje. Čili i tam je relativně snadné laxností motor zadřít. Řekněme, že je chybou neinstalovat snímač nízké hladiny, pokud se u motoru očekává spotřeba oleje.



Vlastnil jsem několik BMW a ty co byly v horším stavu a měly najeto 400 tkm a více olej žraly, ale pokud je motor v pořádku a má najeto poctivě kolem 200tkm, tak si nevezme ani kapku, od poslední výměn ny podzim mám na 528i najeto asi 10000km a pořád je ojel přesně na horní hranici

respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Wednesday 19.06.2013 10:45, RE: Cougar
BMW528i posted by:
David V posted by:
tomaskrtek posted by:
Reno posted by:
TOM posted by:
Auto, které by v souvislosti s tímto dotazem mělo určitě zaznít Je FORD COUGAR. A rovnou nejlépe 2,5 V6.
To nepochybně mělo - jako odstrašující příklad co nekoupit v žádném případě. Jsem hrdý ex-majiteljednoho takového krasavce, co mu v zatáčce probliknula kontrolka mazání a o pět kilometrů dál už mělzadřený motor. A zdaleka nejsem jediný.
no jo, to se stává, když je někdo línej kontrolovat olej každou druhou plnou, nedejbože ho trochu dolejt...
Přesně tak, ke stejnému konci je odsouzen každý motor, který má spotřebu oleje, pokud to nikdo nekontroluje. Pokud je mi známo, tak i motory od BMW si při ostřejší jízdě řeknou o svůj příděl oleje. Čili i tam je relativně snadné laxností motor zadřít. Řekněme, že je chybou neinstalovat snímač nízké hladiny, pokud se u motoru očekává spotřeba oleje.
Vlastnil jsem několik BMW a ty co byly v horším stavu a měly najeto 400 tkm a více olej žraly, ale pokud je motor v pořádku a má najeto poctivě kolem 200tkm, tak si nevezme ani kapku, od poslední výměn ny podzim mám na 528i najeto asi 10000km a pořád je ojel přesně na horní hranici


měl jsem e46 328 Ci a olej nebrala, ale neměl jsem jí tak dlouho abych to řekl na 100%. naopak Z3 3.0 coupé olej nebrala v nízkých a středních otáčkách, ve vysokých ano. a to měla najeto lehce přes 100k. naštěstí se s tím počítalo a proto byla dvě čidla na olej, oranžové upozornění a červené problém. krásně se to dalo poznat při řádění v Brně, před ním jsem dolil k horní rysce, po dojezdu skoro půl litru mínus. ale to bylo fakt rasování, chtěl jsem vědět co zetečko dokáže. a zase naopak měsíc ježdění normálním tempem bez dolívání.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Wednesday 19.06.2013 10:48, RE: Cougar
tomaskrtek posted by:
Reno posted by:
TOM posted by:
Auto, které by v souvislosti s tímto dotazem mělo určitě zaznít Je FORD COUGAR. A rovnou nejlépe 2,5 V6.
To nepochybně mělo - jako odstrašující příklad co nekoupit v žádném případě. Jsem hrdý ex-majiteljednoho takového krasavce, co mu v zatáčce probliknula kontrolka mazání a o pět kilometrů dál už mělzadřený motor. A zdaleka nejsem jediný.
no jo, to se stává, když je někdo línej kontrolovat olej každou druhou plnou, nedejbože ho trochu dolejt...


a vod čeho je tam ta kontrolka? BMW svítí už s pořádným předstihem, u tohohle úžasného sporťáku to bylo pět minut po dvanácté
vyznávám uživatelský přístup k vozu, stejně jako k počítači, nemusím vědět, co se děje vevnitř, já s tím autem chci jezdit, ne ho spravovat
respond
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.