0
back
 

diskuze k tématu: Zkušenost s TSI + T-cross/Captur II

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat
Roller.01
number of posts16
date of registration10.12.2022
Wednesday 14.12.2022 20:17, Zkušenost s TSI + T-cross/Captur II
Zdravím vás, mám hned 3 dotazy:

1). Chci se zeptat těch, kteří s nimi mají reálné dlouhodobé zkušenosti (a kteří se o ně skutečně starají), jestli jsou motory TSI s 3 válcem a přímostřikem oproti atmosférickým 4 válcům skutečně tak špatné, jak o nich kolují legendy. (Optimálně těch, kteří s ním jezdí spíše kratší trasy.)
2). Pokud byste volili mezi Capturem II a T-crossem, pro který byste se rozhodli a proč?
3). A jak je na tom Captur II s přesností řazení u 4 válcového manuálu?


Děkuji.
respond
nahlásit
Pepanek
number of posts45
date of registration16.01.2022
Wednesday 14.12.2022 22:17, RE: Zkušenost s TSI + T-cross/Captur II
citation:
reakce na: Roller.01, 14.12.2022 20:17 (Zdravím vás, mám hned 3 dotazy ...)

Nechci se vás člověče dotknout, ale i podle vašeho předchozího dotazu na zánovní crossover si myslím, že bod 3) je naprosto irelevantní, protože stejně nic nepoznáte.
respond
nahlásit
Roller.01
number of posts16
date of registration10.12.2022
Wednesday 14.12.2022 22:38, RE: RE: Zkušenost s TSI + T-cross/Captur II
citation:
reakce na: Pepanek, 14.12.2022 22:17 (Nechci se vás člověče dotknout ...)


Děkuji za příspěvek přímo k věci.
Ono se v tom sice dnes zorientovat není pro člověka, který pro kterého nejsou auta alfa a omega dne zrovna easy, ale třeba poradí někdo jiný.
respond
nahlásit
KoobaS
number of posts1067
date of registration23.04.2014
Thursday 15.12.2022 14:25, RE: Zkušenost s TSI + T-cross/Captur II
citation:
reakce na: Roller.01, 14.12.2022 20:17 (Zdravím vás, mám hned 3 dotazy ...)


Jednoznačně Captur II s turbotříválcem. Renault dlouho dělal 0,9tCe a některé varianty 1,0 tCe s nepřímým vstřikem. A to je argument, kterej VW s tsi nemá jak přebít...
respond
nahlásit
Roller.01
number of posts16
date of registration10.12.2022
Friday 16.12.2022 01:08, RE: RE: Zkušenost s TSI + T-cross/Captur II
citation:
reakce na: KoobaS, 15.12.2022 14:25 (Jednoznačně Captur II s turbot ...)


To znamená prosím tě 1,3TCE s 96 nebo 103kW? Už jsem z toho fakt jelen...
respond
nahlásit
KoobaS
number of posts1067
date of registration23.04.2014
Friday 16.12.2022 08:19, RE: RE: RE: Zkušenost s TSI + T-cross/Captur II
citation:
reakce na: Roller.01, 16.12.2022 01:15 (To znamená prosím tě 1,3TCE se ...)


Do Capturu II se dávaly dohromady asi 4 motory.
1,0tce - tříválec, podle mě se ido capturu dávala verze s nepřímým vstřikem - ta slibuje nejdelší provoz při nejmenších investicích. Rozhodně se ale montovala i verze s přímým vstřikem
1,3tce - čtyřválec, vždy přímý vstřik. Je to nová generace motorů, která se poučila z nepovedené předchozí generace. Zkušenosti jsou zatím výborné i co se týče spolehlivosti.
1,5dci - nafta, čtyřválec. Léty prověřený skvěle fungující motor. V Capturu II už ale bude mít adblue a nemá smysl ho hledat...
1,6 hybrid - amtosférická 1,6 s nepřímým vstřikem a vlystním renault hybridním ústrojím. Teoreticky nejvhodnější pro krátké trasy. Je to ale zatím neprověřený systém, kde se renault vydal úplně jinou hybridní cestou než většina ostatních. V nabídce jich ale stejně bude minimum a budou drahé.

Pokud se nepletu, tak je to tak, že benín s výkonem do 100 koní má nepřímý vstřik, nad 100 koní přímý vstřik. Hledat tedy motorizaci s označením tce90.

A pokud můžu něco doporučit. Tak si najděte někoho, kdo Vám bude s nákupem auta asistovat. Může to do budoucna ušetřit dost peněz...
respond
nahlásit
Belous
number of posts47
date of registration23.01.2013
Friday 16.12.2022 10:13, RE: RE: RE: RE: Zkušenost s TSI + T-cross/Captur II
citation:
reakce na: KoobaS, 16.12.2022 08:19 (Do Capturu II se dávaly dohrom ...)


U Capturu II, tedy cca. od roku 2020, má nepřímý vstřik 3válcový motor H4Dt s objemem 999ccm. Z počátku se prodával naladěný na 74kW (TCe100) a nyní se prodává podladěný na 67kW (TCe90). Existovala i verze pro LPG.

Předchozí verze Capturu měla také motor označený TCe90, ale to by jiný motor (H4Bt) s objemem 898ccm a tam si nejsem jistý s typem vstřikování.

Obavy o přesnost řazení bych neviděl tak černě. Ano, existují lepší, ale také horší...

A ještě dobový test Capturu II: https://www.auto.cz/test-renault-captur-1-0-tce-zaklad-ktery-prekvapi-135361
respond
nahlásit
KoobaS
number of posts1067
date of registration23.04.2014
Friday 16.12.2022 10:25, RE: RE: RE: RE: RE: Zkušenost s TSI + T-cross/Captur II
citation:
reakce na: Belous, 16.12.2022 10:13 (U Capturu II, tedy cca. od rok ...)


Díky za doplnění. Ta starší verze 0,9tce v Capturu I měla vždy nepřímé vstřikování.
respond
nahlásit
Roller.01
number of posts16
date of registration10.12.2022
Friday 16.12.2022 20:53, RE: RE: RE: RE: RE: Zkušenost s TSI + T-cross/Captur II
citation:
reakce na: Belous, 16.12.2022 10:13 (U Capturu II, tedy cca. od rok ...)


Super chlapi, díky moc. A už se skoro bojím zeptat, ale z Japonských aut tohoto typu z let 2018-22 co?
respond
nahlásit
Zdeny60
number of posts1249
date of registration08.09.2009
Saturday 17.12.2022 08:19, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Zkušenost s TSI + T-cross/Captur II
citation:
reakce na: Roller.01, 16.12.2022 20:53 (Super chlapi, díky moc. A už s ...)


Vidím, že předchozí rady byly marný. Tak abychom tam zanesli ještě trošku více obav, tak je třeba připomenout, že moderní přímovstřikové motory používají v normě EUR 6 také částicové filtry (GPF - gasoline particle filter). Další strašák za nemálo peněz, který odejde bez výstrahy, pokud se auto s přímým vstřikem provozuje nesprávným způsobem. Jinak k dotazu japonské auto: ano, existují. Sám jedno mám od loňska doma (r.v. 01/2021) - Subaru Outback. má vše, co má mít. Atmosféra, nepřímý vstřik, 4x4, X-mode, Eye sight. Nemá GPF. Má zcela bezproblémové CVT, generacemi prověřené. Průchod terénem . Spolehlivost. Bezpečnost. pro vás jiná cesta není. Jen si připravte milion... Darmo vám už cokoliv radit. Dostal jste kupu dobrých rad a přijdte s dotazem na TSI !!!!!!
respond
nahlásit
Belous
number of posts47
date of registration23.01.2013
Saturday 17.12.2022 12:32, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Zkušenost s TSI + T-cross/Captur II
citation:
reakce na: Roller.01, 16.12.2022 20:53 (Super chlapi, díky moc. A už s ...)


Z Japonců v podobné velikosti jako je Captur bych vybíral mezi:

Mazda CX-3 2.0
Toyota C-HR 1.8 hybrid
Honda HR-V 1.5

Neznáme rozpočet, požadavky na prostor, provozní režim, ale za mě bych bral tu Mazdu. CX-3 jsem nejezdil, jen menší 2ku (model z r.2010) a doteď lituju, že jsem ji prodal.
respond
nahlásit
Roller.01
number of posts16
date of registration10.12.2022
Saturday 17.12.2022 21:54, RE: RE: RE: RE: Zkušenost s TSI + T-cross/Captur II
citation:
reakce na: KoobaS, 16.12.2022 08:19 (Do Capturu II se dávaly dohrom ...)


Těmi zkušenosti s 1,3 tce 4vál. jsou prosím tě myšleny ty 2roky, co se C2 dělá, nebo se někam dával už dřív?
respond
nahlásit
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Sunday 18.12.2022 10:02, RE: RE: RE: RE: RE: Zkušenost s TSI + T-cross/Captur II
citation:
reakce na: Roller.01, 17.12.2022 21:54 (Těmi zkušenosti s 1,3 tce 4vál ...)


Motor 1,3 TCe se montuje cca 5 let do různých modelů Renaultu, Nissanu a Mercedesu. Pochází ze společného vývoje Renault - Mercedes a zatím se jeví jako skvělá volba. Je tichý, výkonný a má nízkou spotřebu. Díky chlazeným výfukovým svodům se rychle ohřívá. Ale jako každý přímovstřik není vhodný pro časté krátké trasy a jen málokterý zatím překročil 150 tisíc ujetých km, takže spolehlivost u vysokých nájezdů je neznámá.....
respond
nahlásit
Roller.01
number of posts16
date of registration10.12.2022
Monday 19.12.2022 00:49, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Zkušenost s TSI + T-cross/Captur II
citation:
reakce na: Pavlik, 18.12.2022 10:02 (Motor 1,3 TCe se montuje cca 5 ...)


Časté krátké trasy jsou bohužel to, co mě trápí, startuju několikrát za den.
Zkusím se někde projet s TCe 90...

Na druhou stranu, když by se o motor řádně (nadstandartně) pečovalo, tak by snad něco vydržet mohl, ne?:o)
respond
nahlásit
KoobaS
number of posts1067
date of registration23.04.2014
Monday 19.12.2022 08:34, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Zkušenost s TSI + T-cross/Captur II
citation:
reakce na: Roller.01, 19.12.2022 00:49 (Časté krátké trasy jsou bohuže ...)


Podstatné je to slovíčko snad. A asi i to slovo mohl.
Při poctivým nadstandardním servisu se vyloučí problém s ředěním oleje benzínem - nevyřeší to ale problém zakarbonovaného sání a sacích ventilů.
Captur není velké auto, ten litr s tím hýbe dostatečně. Na třech válcích není nic špatného.
respond
nahlásit
Zdeny60
number of posts1249
date of registration08.09.2009
Monday 19.12.2022 09:25, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Zkušenost s TSI + T-cross/Captur II
citation:
reakce na: KoobaS, 19.12.2022 08:34 (Podstatné je to slovíčko snad. ...)


Podle reakcí si myslím, že pán je masochista a vyžívá si v průserech. Sám píše, že profil jeho jízd budou krátké trasy. Argumentů, proč se na toto nehodí moderní přímovstřikové, přeplňované a GPF osazené motory. Takže - marné rasy. Ať si koupí, co s emu líbí. Evidentně mu nějaký servis nebude vadit...Takže s klidným svědomím doporučím výborný motor 1,4TSI, 1,33TCe, 1,4BoosterJet. Ať si vybere, co peněženka ráčí. Ještě bych upozornilo na skvělýž 1,5dCi od Renaltu, který je opravdu výtečný, nejsou s ním problémy, nežere (cca 4-4,5/100 nafty). Na krátké trasy bych ho neřešil...Darmo mluvit.
respond
nahlásit
Roller.01
number of posts16
date of registration10.12.2022
Monday 19.12.2022 12:39, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Zkušenost s TSI + T-cross/Captur II
citation:
reakce na: KoobaS, 19.12.2022 08:34 (Podstatné je to slovíčko snad. ...)


zakarbonovaného sání a sacích ventilů
- nezaberou na tohle aditiva?
respond
nahlásit
Zdeny60
number of posts1249
date of registration08.09.2009
Monday 19.12.2022 13:03, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Zkušenost s TSI + T-cross/Captur II
citation:
reakce na: Roller.01, 19.12.2022 12:39 (zakarbonovaného sání a sacích ...)


Ne. Fakt ne.
respond
nahlásit
KoobaS
number of posts1067
date of registration23.04.2014
Monday 19.12.2022 13:26, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Zkušenost s TSI + T-cross/Captur II
citation:
reakce na: Roller.01, 19.12.2022 12:39 (zakarbonovaného sání a sacích ...)


Zaberou, bude se jich tvořit a usazovat méně. O kolik méně? Nikdo neví. Budou se usazovat? Budou. Odstraní je aditiva? Neodstraní...
Už po několikáté. 1,3tCe ne, i když je to výborný motor. 1,0tCe 90koní ano.
Proč tu 1,3 vůbec tak strašně řešíte?
respond
nahlásit
Zdeny60
number of posts1249
date of registration08.09.2009
Monday 19.12.2022 15:52, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Zkušenost s TSI + T-cross/Captur II
citation:
reakce na: KoobaS, 19.12.2022 13:26 (Zaberou, bude se jich tvořit a ...)

ta aditiva velmi omezeně ošetří jen ventily a ventilová sedla. Už vůbec ne písty, kroužky a vůbec celý spalovací prostor. tyto motory umřou na karbon úplně stejně, jako ty, která aditiva neměly a navíc u obou (ať s a nebo bez aditiv) budou trpět olejem ředěným nespáleným benzínem.
respond
nahlásit
1 2
Nahlásit nevhodný příspěvek
jméno a příjmení:
e-mail:
Toto oznámení je činěno ve smyslu čl. 16 nařízení EU č. 2022/2065, o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (DSA).
Oznámení podávám, protože se domnívám, že příspěvek:
porušuje obecně závazný právní předpis
porušuje Všeobecné obchodní podmínky internetových stránek tipcars.com
Odesláním tohoto oznámení potvrzuji, že se v dobré víře domnívám, že informace a tvrzení v něm obsažené jsou přesné a úplné.


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2025, all rights reserved.