0
back
 

diskuze k tématu: Který benzínový motor vybrat do ojeté Škody Fabia III?

category of topic classification: česká vozidla
Autohlavou.cz
number of posts1
date of registration09.11.2018
Friday 09.11.2018 11:03, 1.0 mpi 55kw nebo 1.2 tsi 81kw
Dobrý den,
já bych volil variantu 1.0 mpi 55 kw z důvodu nízké spotřeby a výhledově výtečné spolehlivosti.
Pokud byste přeci jen jezdili po dálnici a vadil by Vám projev 3 válcového motoru, volil bych 1.2 TSI o výkonu 81 kw s 6-ti stupňovou manuální převodovkou.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Friday 09.11.2018 13:24, Podle typu trasy
Pokud se jezdí málo, kratší trasy, úplně stačí 1.0 MPI 55kw! Měl jsem týden Fa3 kombi s tímto motorem a dokonce se neztratila ani na dálnici. Zkušenost majitelů ukazuje, že jde o spolehlivý motor, na rozdíl od podobného motoru HTP, který se dával do Fabie I, II atd.
Vybíral bych přímo od dealerů Škody, kde lze narazit na vozy, co jsou v pětileté záruce ještě.

ALE: všemi deseti bych doporučoval VW POLO se stejným motorem. Ten rozdíl v kvalitě dílů a interiéru je opravdu velký. Přitom cenově se pořád budete pohybovat pod 300tis. Projít si www.dasweltauto.cz, je tam slušný výběr, vozy často ještě v záruce. Kdo zkusí Polo už nechce Fábii, za tím si stojím

Nebojte se ani přiškrcené verze 1.0 MPI 44kw, v nejhorším za cca 3500kč lze motor přečipovat na těch 55kw u profesionální firmy.
respond
petrk
number of posts66
date of registration21.04.2018
Saturday 10.11.2018 07:23, RE: Podle typu trasy
V tomto případě bude panovat asi všeobecná shoda, že v případě malého nájezdu by bylo nejlepší jít do motoru 1,0 MPI 55 kW s nepřímým vstřikem paliva. Nevýhodou je snad pouze to, že Fábie vybavené tímto motorem nemají tak rozsáhlou výbavu, jako s motory TSI (nemají automatickou klimatizaci, vyhřívaná sedadla, nová Fábie s tímto motorem nemůže mít LED světla apod.) Je otázkou, jestli je to na popojíždění po městě třeba a není jich taková nabídka ojetých (např, ročních) vozů.
VW POLO bude mít lepší odhlučnění než Fábie a vypadá i tak trochu dospěleji, ale je otázkou, jestli to za ty peníze stojí -)

Pod čarou ... manželka má 12 let starou Fábii I s motorem 1,2 HTP 40 kW (BMD) ... tj. dle recenzí tu nejhorší motorizaci ... aktuálně najeto 185.000 km. Na motor se zatím (musím zaťukat) vůbec nemuselo sáhnout a do města (jízdy kolem 5 km) je to moc příjemné autíčko, takže je to i o způsobu využití a péči, která se autu dává
respond
Kornaz
number of posts65
date of registration15.04.2017
Saturday 10.11.2018 08:01, RE: 1.0 mpi 55kw nebo 1.2 tsi 81kw
citation:
reakce na: Autohlavou.cz, 09.11.2018 11:03 (Dobrý den, já bych volil varia ...)


Trojvalec vo Fabii3 1.0 Mpi 55kw do mesta vykonovo staci, ale v porovnani s Tsi je to hlavne v pruznosti katastrofa.
Problemom su aj slabsie prevodovky, ktore pri urcitej rychlosti vydavaju cudne zvuky, taktiez pri vytlaceni spojky - je to vlastnost tychto prevodoviek. Mne to ale liezlo na nervy.
Odporucam novsi 1.2 tsi s remenom.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Monday 12.11.2018 10:46, RE: RE: Podle typu trasy
citation:
reakce na: petrk, 10.11.2018 07:23 (V tomto případě bude panovat a ...)


Ahoj, Fábie s motory 1.0 MPI jsou dostupné ve výbavě Style(velmi doporučuji), kde jse automtická klimatizace standardem.
Málem bych zapoměl - všem Fábiím 3 rezne lem kolem SPZ osvětlení - to platí až do faceliftu, kdy dostala Fabie LED osvětlení a "bludné" proudy přestaly způsobovat tento jev. A teď problém - většina servisů v záruce jen kosmeticky ošetří a nedá tam LED osvětlení, takže koroduje to znova.
U Pola nikdo problém nehlásí

Ještě to HTP - dodnes není jasné proč při stejném servisu jednomu HTP odejde a druhému ne. Zatím kluci z HTP klubu přišli na to jen měnit často olej a mít olej na vyšší teploty. Nikdy vůz netrápit vysokou rychlostí na delší dobu. Já se staral maximálně co to šlo, a stejně cca při 125tis km. začly klepat ventily atd..
respond
gottak
number of posts204
date of registration10.06.2010
Monday 12.11.2018 11:14, RE: RE: Podle typu trasy
citation:
reakce na: petrk, 10.11.2018 07:23 (V tomto případě bude panovat a ...)


Tak ja na Polu s motorem 1.2 40kW, r.v. 2002, aktuálně najeto 352 tisíc km, a motor pořád šlape jako hodinky....tak asi tak ohledně té spolehlivosti 1.2 HTP....
Olej 0W-30 Shell měním po 15 tisících, nejezdím přes 4000 otáček....
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Monday 12.11.2018 13:37, RE: RE: RE: Podle typu trasy
citation:
reakce na: gottak, 12.11.2018 11:14 (Tak ja na Polu s motorem 1.2 4 ...)


To je možná ono, navíc HTP verzí je přes deset, některé měly myslím i části z PL, jiné ne. U Pola mě to nepřekvapuje. Ostatně kdo někdy srovnal Octávii II 2006-2009 vs VW Jetta pochopí, jak to u koncernu chodí Dokonce motory 1.6 MPI, které u Oct II berou při větším nájezdu olej, "záhadně" olej neberou v Golfu, A3 a jejich variantách
Jenže i přesto, co tady se píše o HTP, jako bývalý vlastník Fa1 i Fa2 s těmito motory narovinu říkám, že se nevyrovnají 4-válcům 1.4 od Renaultu, přes Fiaty až po koncerny, ten komfort je jinde prostě.
respond
gottak
number of posts204
date of registration10.06.2010
Wednesday 14.11.2018 11:20, 1.2 HTP
Je fakt , že do Pola se vybíraly serie motoru s mensimi vulemi = tj. lepší, a ostatni slo do Fabie, podle toho to taky vypadá.
Jinak na ježdění po městě je 1.2HTP přijemnější díky kratším převodům, zvlášť na 2. a 3. stupeň, než třeba 1.4 16V, která všude jinde vede, nemluvě o kultivovanosti a výkonu....
respond
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Wednesday 14.11.2018 20:02, RE: 1.2 HTP
citation:
reakce na: gottak, 14.11.2018 11:20 (Je fakt , že do Pola se vybíra ...)


Problémy motorů HTP nesouvisí s nějakými tolerancemi součástek motoru.To je pěkná blbost. Zrovna tak motory 1.6 mpi braly olej jak v octavii ,tak i v golfu. Problémem motorů HTP byla především dvouventilová hlava motoru u všech verzí 40 kw a některých 44 kw verzí a dále teplem znehodnocený olej u všech verzí. Dvouventilová hlava uměla za určitých situací nasát piliny z katalyzátoru.Následkem toho došlo k vydření vodítek ventylů a jejich následnému podpálení. Proto například polo dostal jako první i ve verzi 44 kw čtyřventylovou hlavu motoru,kterou používali verze 47 a 51 kw. Doma mám verzi 51 kw ,olej používám klasiku 10w-40 ,akorát měním po 10 000 km. a zatím bez nejmenších problémů 178 000 km a to jezdíme na LPG ,kdy je motor ještě více tepelně namáhán.
respond
gottak
number of posts204
date of registration10.06.2010
Thursday 15.11.2018 09:26, RE: RE: 1.2 HTP
citation:
reakce na: Fanda, 14.11.2018 20:02 (Problémy motorů HTP nesouvisí ...)


Víš proč se tam ty ventyly podpalovaly? Protože je tam větší vůle ve vodítkách ventilů....
A víš na co trpí 4-ventilové HTP? Na přeskakování řetezů, který je napínán napínákem , co funguje na tlak oleje....
Mám info přímo z automobilky, nevěř moc tomu co najdeš na webu, ani mr. cimbu neví všechno....
respond
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Thursday 15.11.2018 18:07, RE: RE: RE: 1.2 HTP
citation:
reakce na: gottak, 15.11.2018 09:26 (Víš proč se tam ty ventyly pod ...)


Vždyť jsem to psal,že ventyly se podpalovali v důsledku vydřených vodítek .Jo a problémy s rozvody u prvních ročníků 47 kw motorů,tak to je mi novina.
respond
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Thursday 15.11.2018 19:10, RE: RE: RE: RE: 1.2 HTP
citation:
reakce na: Fanda, 15.11.2018 18:07 (Vždyť jsem to psal,že ventyly ...)


pardon,podpalovaly
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Friday 16.11.2018 09:36, 1.0 MPI už problémy nedělá
Abych se vrátil k původním dotazu. Ten nový základní motor 1.0 MPI vypadá na držáka. Zatím nejsou žádné stížnosti na forech. Proto se mi líbí jako varianta pro nenáročného řidiče s malým nájezdem.
Ale budu se opakovat, lepší je Polo, to je bez debat
respond
DanikK
number of posts1
date of registration09.05.2016
Friday 16.11.2018 15:23, RE: 1.0 MPI už problémy nedělá
citation:
reakce na: BobanHTP, 16.11.2018 09:36 (Abych se vrátil k původním dot ...)


Spíš proč VW Group s jeho mrtvým řízením a uniformníma autama, když můžete mít Fiestu s nádhernou odezvou na volantu a výborným 1.0 ecoboostem 74/92kw. S tím je aspoň zábava jezdit.
respond
gottak
number of posts204
date of registration10.06.2010
Monday 19.11.2018 12:51, RE: RE: 1.0 MPI už problémy nedělá
citation:
reakce na: DanikK, 16.11.2018 15:23 (Spíš proč VW Group s jeho mrtv ...)


Problem bude po letech, tam kde má VW původní výfuk a moc nerezne , třeba 15 let....tam už ta Fiesta bude prokvetlá s prohnilými prahy....Ale každý preferuje něco jiného....Zajímaly by mě jak tenhleten Ecobůsturek přežije 300 tkm....

Jinak souhlas s tou odezvou volantu, nejel jsem s lepším, než FF2, pripadal jsem si jak v motokáře - teda jen to řízení, naopak příšernej středovej panel....
respond
KoobaS
number of posts1002
date of registration23.04.2014
Tuesday 20.11.2018 13:15, Re: 1,0 mpi
Minulý týden jsem měl v Irsku půjčený VW UP s litrovým motorem. KTerá výkonová varianta to byla upřímně nevím, dostal jsem od toho jenom klíče.
Za týden jsme ujeli cca 1500km se spotřebou 4,9 litru (dle dotankování).
Musím uznat, že jsem čekal, že litr bude línější, dokonce mi auto ani jednou nezdechlo, asi dvakrát jsem se zapomněl a rozjel se na dvojku... Tříhrnek má v nízkých otáček v tomhle výhodu...
Do nějakých 80kmh auto celkem obstojně zrychluje, bez problémů jsme zvládli i dálnice do 120kmh.
ALE, v Irsku je mnohem menší provoz, UP je lehký a dynamika do 80kmh je velmi ovlivněna právě nízkou váhou auta. Jakékoliv předjíždění nad 80kmh bylo nutné dlouho plánovat.
Převodovka a řazení hrůza. Částečně to určitě ovlivnilo to, že jsem nikdy předtím levou rukou neřadil, částečně taky to, že auta v půjčovně mají těžký život. Dost často jsem ale některé kvalty hledal... Tříválcová koncepce nějak zásadně nevadila, 90% lidí po rozjezdu nepozná, kolik válců motor má...
Jinak, auto i motor bez emocí, bez špetky jakýhokoliv charakteru. U auta ve výbavě "autopůjčovna" bylo zajímavý vidět, co vše se dnes do aut dá nedat...

Nicméně k motoru 1,0, do města a Fabie asi jo, mimo město za mě s otazníkem, na dálnici v čr vůbec... Jestli je to nepřímovstřik, takp ři dobrém olejovém managmentu může najet hodně...
respond
gottak
number of posts204
date of registration10.06.2010
Friday 23.11.2018 11:44, 1.0 TSI
1.0 TSi je přímovstřik, 1.0 MPI nepřímý vsřik, do VW UPu se dávala tuším verze 1.0 MPI 55 kW, jel jsem s tím parkrát po městě, dynamika dobrá, ale na delší cesty bych to osobně nebral....
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Tuesday 27.11.2018 09:45, Atmosférické motory jsou lepší u konkurence
Jen jsem chtěl připsat něco o tom co vidím kolem.
Jestli už chci atmosférický motor - univerzál, tak musím hledat u konkurence:
- Toyota Yaris 1.3
- Honda Jazz 1.3
- Suzuki Swift 1.2
- Mazda 2 1.5
- Ford Fiesta 1.25,1.4 nebo v nové Fiestě 1.1 Ti-VCT

Rád bych tady napsal, že výborný motor na všechno do malého auta je korejský 1.25 v Kia Rio a Hyundai i20, ale kamarádovi začal po cca 125tis.km brát olej až odešel do věčných lovišť, tak nevím náhoda?
respond




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.