0
back
 

diskuze k tématu: Spolehlivý automat - výběr

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, typ vozidla, osobní
TomasB
number of posts401
date of registration11.02.2019
Tuesday 09.04.2019 08:11, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Spolehlivý automat - výběr
citation:
reakce na: mufik.martin, 09.04.2019 07:13 (Pochybuji, ze nekdo u meho Cit ...)


No třeba u Powershiftu to máš jistotu.
respond
David V
number of posts2054
date of registration16.05.2007
Tuesday 09.04.2019 11:33, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Spolehlivý automat - výběr
citation:
reakce na: mufik.martin, 09.04.2019 07:13 (Pochybuji, ze nekdo u meho Cit ...)


Včera jsem opět nevydržel a měl rozepsanou odpověď, kterou jsem následně smazal, ale dneska jste to tady někteří vystihli, tak jsem se znovu neubránil to komentovat.
Repas automatu je zhruba na úrovni spojky s 2-hmoťákem, se kterým se u ojetiny většina lidí smíří. Údržba automatu je pouze o výměnách oleje někde na úrovni 60 tkm (pro dálnici se dá interval prodloužit třeba na 80 tkm a pro město zkrátit třeba na 50 tkm) a program automatu většinou chrání i motor od nepříznivého provozu, zatímco s manuálem si necitlivý člověk může opětovně zničit jak motor tak setrvačník a spojku. To by s atomatem musel dělat vyloženě hovadiny.
Mám rok zkušenost s automatem, je to Aisin s klasickým hydrodynamickým měničem a toto řešení vnímám jako nejspolehlivější už z pohledu konstrukce. Dle různých pramenů na internetu se závady automatu v 80% případů připisují zanedbáním výměn olejů a pokud se závady projevují často u aut dotažených ze zahraničí, pak je to jasný důkaz neustáleho nastavování přijatelného údaje na tachometru. V Německu na jejich dálniční síti ten automat běží skoro bez zatížení.
A dále pak souhlasím s tím, že i opožděná 1. výměna ve 100 tkm neznamená automaticky, že je převodovka brzo na odpis. Záleží to na režimu provozu.
Dřív jsem se automatu bránil jen kvůli spotřebě a "žraní" výkonu motoru, ale vloni jsem si koupil auto, které má výkon na rozdávání a vzhledem k pořizovací ceně mi nevadí ani spotřeba přes 10 litrů (už s Mondeem jsem jezdil za 9, takže to takový skok nebyl) a zcela otevřeně říkám, že je s automatem neskutečně příjemná jízda, tedy ve spojení s motorem, který jede, kdykoliv se mu řekne. I stání v kolonách má najednou úplně jiný rozměr.
respond
vavrisimo
number of posts178
date of registration03.07.2013
Tuesday 09.04.2019 12:26, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Spolehlivý automat - výběr
Souhlas s tím co tady píšete. Mé aktuální auto je taky automat (první v životě) a měnit na manuál už z mnoha důvodů nechci. Čím bych chtěl přispět jsou zkušenosti s dvouspojkou, respektive v mém okolí je několik různých aut od VAG, typicky kombinace 2.0 TDi a 6°DSG s mokrými spojkami. Auta byla kupována zhruba se 150 až 200 000km, relativně mladá, tzn. s velkým ročním proběhem a všechna měla doložený servis, který se samozřejmě dodržuje nadále. Teď aktuálně mají některá z nich už lehce přes 300 000 a žádné hororové historky se nekonají. Jasně, dvouspojka asi nikdy nebude tak pohodlná jako měničový automat, zvláště ve městě, ale pokud člověk netráví čas jen tam, tak bych se nebál ani jich. S rezervou na případnou opravu, samozřejmě :)
respond
TomasB
number of posts401
date of registration11.02.2019
Tuesday 09.04.2019 19:33, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Spolehlivý automat - výběr
citation:
reakce na: David V, 09.04.2019 11:33 (Včera jsem opět nevydržel a mě ...)


Když to shrneme, kupovat ojeté auto s automatem je risk a je potřeba mít jasně zdokladovanou a neprůstřelnou historii. Kupovat ojetinu s automatem jako dovozovku je už spíše hazard. Důvodem prodeje právě může být převodovka jdoucí do věčných lovišť. Obecně, kdo to servisuje jak se má, tak problémy nebývají. Jen tedy opravdu u fordího Powershiftu fakt stačí malinko přešvihnout servisní interval a jde do kopru. Klasický hydroměnič na to není tolik náchylný, ale když už ho někdo dokurví, tak jediné spolehlivé a "trvalé" řešení je komplet výměna nebo opravdu komplet repas, ale někým, kdo fakt ví, co dělá a v CZ prakticky nikdo takový není. Ukazovali mi v servisu převodovku, kterou měnili za novou a která byla po "opravě" v Kapsu.
Kam automat nepatří, tak jednoznačně malé motory. Opravdu minimum vidím na 2,0 motoru. Naopak výkonnější motory jsou lepší s automatem. Například takové M3 bez automatu se nedá prakticky využít potenciál auta, protože ani sebelepší pilot to s klasickým manuálem nedokáže využít na maximální potenciál auta. Kecy některých, že takové auto jen s manuálem, tak to může tvrdit jen někdo, kdo za volantem něčeho takového nikdy neseděl. Nebo Mustang má také skvělý automat a je to paráda. Testoval jsem 540i, rovněž těch 250kW je s tím automatem perfektní. Nebo motorizace od MB 350d nebo 400d, tam automat patří. Aktuálně mám objednané E400d a to je prostě neskutečná pecka to auto. Celkově, nejen tím, že to má 250kW a 700Nm, ale prostě celkově. Ale pro mě je základ nové auto na objednávku, žádná ani předváděčka, referenčka a podobně. Prostě si to chci zaprdět sám od prvních km a ne že se na tom někdo nejdřív vyřádní jako na předváděčce, která dostane pohulit celkově.
respond
TomasB
number of posts401
date of registration11.02.2019
Tuesday 09.04.2019 19:58, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Spolehlivý automat - výběr
citation:
reakce na: TomasB, 09.04.2019 19:33 (Když to shrneme, kupovat ojeté ...)


například tady je automat skvělá volba https://www.youtube.com/watch?v=ybJ3B7pC0aw
Zároveň si neodpustím napsat, že Mustang není auto pro každého, protože je sice velmi zábavný, celou dobu úsměv od ucha k uchu, ale je i dost nebezpečný. Neodpouští chyby. Narozdíl od Mercedesů nebo BMW s obdobnou dravostí. Ty naopak vyžehlí kdejakou chybu řidiče.
respond
eCORE
number of posts94
date of registration12.03.2014
Wednesday 10.04.2019 12:00, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Spolehlivý automat - výběr
citation:
reakce na: TomasB, 09.04.2019 19:33 (Když to shrneme, kupovat ojeté ...)


Nesouhlasím, že automat sám o sobě nějak zásadně zvyšuje riziko u ojetiny. Myslím si naopak, že auto s hydroměničem nebo max. mokrou dvouspojkou (kterou ale nechci kvůli častému provozu ve městě = v kolonách) s větším motorem může hodně vydržet bez zásadních problémů vysoký nájezd, pokud se mění olej.
Pokud Váš názor vychází ze zkušeností s Powershiftem = suchá dvouspojka, dokážu to pochopit - to je totiž přesně typ převodovky, který bych si nevybral.

Riskantní je kupovat ojeté auto! Ale jako u každého rizika se je rozumní lidé snaží eliminovat, třeba tím, že si zjistí maximum informací, vybírají auto od známých, prověří historii, konzultují s odborníky i laiky na forech apod.
respond
vavrisimo
number of posts178
date of registration03.07.2013
Wednesday 10.04.2019 13:00, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Spolehlivý automat - výběr
Powershift, alespoň pokud se bavíme o Mondeu, by měl mít spojky v olejové lázni, v podstatě je to to samé jako DSG DQ250 používané u VW od Borg Warner, u Fordu je od Getragu. Když tak mě vyveďte z omylu. Jak už tu zaznělo, kritické je u dvouspojek dodržovat servisní interval na výměnu oleje po 60 000km, v případě provozu ve městě je dobré interval zkrátit.

Co se týče původního požadavku, tzn. auto střední třídy, 2012+, benzín, měničový automat, tak si nejsem jistý, jestli je možné něco podobného nalézt, když už, tak výběr asi nebude velký. Buď bude nutné navýšit rozpočet, nebo se zaměřit na diesely, třeba zmiňovanou C5.
respond
Gazi007
number of posts8
date of registration07.04.2019
Wednesday 10.04.2019 14:02, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Spolehlivý automat - výběr
citation:
reakce na: vavrisimo, 10.04.2019 13:00 (Powershift, alespoň pokud se b ...)

Z toho co jsem zatím zjistil a načetl, tak máte pravdu. On je ten výběr opravdu velmi omezený a kombinace benzín + hydrodynamický měnič nebo "mokrá spojka" je dost problém. V ceně řekněme do 350 tis (max 400 tis) s malým nájezdem do 75 tis km (aby se eliminoval možný problém s přejetím výměny oleje), jasnou servisní historií v kombi/MPV nižší střední/střední třídy lze v podstatě vybírat jen z dieselů a tam je zase problém u většího podílu městského provozu.
I tak zůstává v podstatě jen koncernový cokoliv (Octavia, Golf, Passat) s 2,0TDI s "mokrým" 6° DSG, Opel (Insignia, Astra, Zafira - také většinou diesel s hydrodynamickým měničem) a Peugeot (308 - zatím favorit, 508) obecně většinou diesel v novějším s hydrodynamickým Aisinem.
Snad to někomu pomůže, případně někdo dopíše další možnosti.
respond
vavrisimo
number of posts178
date of registration03.07.2013
Wednesday 10.04.2019 14:29, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Spolehlivý automat - výběr
Osobně, pokud bych primárně jezdil po městě, mrknul na třetí generaci Priusu, případně Auris Hybrid, kde to dává velký smysl. Samozřejmě to není zadarmo a chce to ústupky jinde.

https://www.autickar.cz/clanek/je-toyota-prius-nova-w123/
respond
Gazi007
number of posts8
date of registration07.04.2019
Wednesday 10.04.2019 14:33, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Spolehlivý automat - výběr
citation:
reakce na: vavrisimo, 10.04.2019 14:29 (Osobně, pokud bych primárně je ...)

Toto není kombi/MPV pro rodinu a hybrid ani elektromobil fakt zatím ne. Ale díky za tip, pro někoho možná zajímavý.
respond
sheogorath
number of posts527
date of registration27.05.2016
Wednesday 10.04.2019 16:30, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Spolehlivý automat - výběr
Ono i s tim dodrzovanim intervalu vymeny naplne to neni vzdycky tak ruzovy - ja mam v servisnim planu vymenu oleje po 60kkm, nicmene, primo vyrobce (ZF) ve sve dokumentaci pise, ze pokud je kr. moment vyssi, nez tusim 470Nm, mela by se napln menit po 30kkm. Ze by zamer snizit zivotnost?

Po najetych 300kkm uz je poznat unava menice, ale stale funguje bez cukani...

Zalezi taky, co komu vyhovuje - me treba DSG nesedlo, mam radeji HDM
respond
Jerry1122
number of posts123
date of registration16.02.2018
Wednesday 10.04.2019 19:32, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Spolehlivý automat - výběr
citation:
reakce na: Gazi007, 10.04.2019 14:02 (Z toho co jsem zatím zjistil a ...)


Já bych se těch Dsg nebál ani do města, pak to jen chce častější výměnu oleje a bude to ok. Osobně jezdim ročně okolo 25 tisíc km, z toho město bude možná tak polovina a převodovku mám 7stupňovou s mokrými spojkami DQ500, motor v naftě a převodovka se chová skvěle, jediné mínusy jsou popojíždění v kolonách, ale i tam to jde pokud se s tim člověk naučí. Další mínus u DSG je při dobržďování do nízkých rychlostí okolo 20 a pak najednou rychlé a přidání plynu, tam je přeřazení trochu znát, že převovka je trochu zmatená
Ale pokud se s tím někdo naučí a v tom městském popojízdění bude mít klidnou nohu a nepojede brzda plyn, nebude problém ani v pohodlí ani ve spolehlivosti.
respond
Zdeny60
number of posts1232
date of registration08.09.2009
Thursday 11.04.2019 10:51, KOmbi MPV pro rodinu
Zazněly tu všelijaké názory. přidám svůj. Mám již X té auto s automatem. Specializuji se pouze na Japonce. Několik Subaru (převodovky Aisin), nyní Infiniti G řady, kde netuším, jaká převodovka tam je. Zásadní věcí je: pokud ojetinu, tak řádně zkusit za tepla/studena/zpátečka. POkud vše funguje bez různých zádrhelů, no problem. Druhá zásada: okamžitě vyměnit olej bez ohledun ato, jde o náplň celoživotní. blbost. kdo maže, ten jede. Dělám to a nemám jediný problém. A nyní k výběru: proč tu nepadla HONDA CR-V? Motory 2+2,4, ekonimické, tiché a hlavně spolehlivé. Převodovky hydroměničové AISIN, bezproblémové. Prosotor, komfort jízdy, excelentní spolehlivost auta jako celku, velůmi slušná výbava. Nehnijí, jako jiné značky, tak rychle. Přesto základní ošetření doporučené (spodek, dutiny). Dá se sehnat provedení jen FWD, nebo AWD (nějaký systém připojitelné zadní nápravy, do lehčího terénu a sněhu zclea v pohodě). Já jsem osobně testoval Hondu CR-V s 2,0 (ale podotýkám, byl to manuál) a auto mě velmi mile překvapilo komfortem jízdy, přesným řízením avýkonnými brzdami, tichem na palubě a spotřebou. Po test drive (město-mimo město cca 60km) pod 7/100. A to v dnešní době žere kdejaký oturbený 3 válcvoý zázrak. to by byol můj tajný tip. Jinal novývůz se dá v akci sehnat (Bartyzal mívá akce) za velmi slušné ceny.
respond
finding
number of posts114
date of registration09.12.2012
Saturday 13.04.2019 18:58, RE: KOmbi MPV pro rodinu
tady zase padají moudra...auto s automatem je risk apod. ono vážení každé auto je risk. v dnešní době kdy má auto životnost průměrného mobilu je to tak.

podle mého názoru pokud jde o automat...jako u manuálu nehrozí dvouhmota? spojka? lamely? synchrony v případě umělců? silonová ložiska? no hrozí... a v automatu zas hrozí měnič ale rozhodně ne po 100tkm. běžný automat vydrží násobky. dokonce starý tiptronic u superbu vydržel i bez jakékoli výměny oleje 290tkm než začal klouzat a to měl chip, nemluvě o automatech ZF - ty jsou skoro věčné při normálním používání, nebo ty aisiny taky když se aspoň po letech vymění olej...

obavy bych měl větší možná tak u suchého DSG VW (tedy i octa 1,6 atp.) , ale zpravidla to 30tKč řeší.
respond
Pavlik
number of posts1325
date of registration09.10.2008
Saturday 13.04.2019 19:19, RE: KOmbi MPV pro rodinu
citation:
reakce na: Zdeny60, 11.04.2019 10:51 (Zazněly tu všelijaké názory. p ...)


Zdeny, tvoje zkušenost s CR-V je celkem zajímavá. Dva kolegové si je v loňském roce koupili právě kvůli tomu vyřazovanému benzínovému dvoulitru - prý je blbuvzdorný a spolehlivý. To je asi pravda, na druhou stranu je také celkem hlučný (naftová 1,6 je odhlučněná lépe), vůbec nejede (chybí točivý moment, auto trochu ožívá až u 4000RPM, kdy zase v kabině docela řve) a reálná spotřeba po cca 20 tisících km je u předokolky 8 a u 4WD 8,5 litru na sto (na mizernou dynamiku auta celkem dost). A co mě totálně dostalo, je mizerné, ale opravdu mizerné odhlučnění podvozku. V tomhle je Tuscon nebo Kodiak o světelný rok dál.
respond
Pavlik
number of posts1325
date of registration09.10.2008
Saturday 13.04.2019 19:23, RE: RE: KOmbi MPV pro rodinu
citation:
reakce na: finding, 13.04.2019 18:58 (tady zase padají moudra...auto ...)


No nevím, 30 tisíc stojí u DSG výměna spojek, mechatronika je za další 30cítku a samozřejmě tam je také dvouhmota (DSG nemá hydroměnič, takže dvouhmotu potřebuje).
respond
Jerry1122
number of posts123
date of registration16.02.2018
Saturday 13.04.2019 19:38, RE: RE: RE: KOmbi MPV pro rodinu
citation:
reakce na: Pavlik, 13.04.2019 19:23 (No nevím, 30 tisíc stojí u DSG ...)




Za další. Když už se toho tak moc bojíte, existuje připojištění k havarijku, stojí to cca 2.000 ročně navíc a jde to jen pro auta mladší 10 let, ale je to pojistka právě na závady motoru, převodovky atd. A při správném servisování v autorizovaném servisu, což asi bude podmínka pro vyplacení pojistky, nebude problém.
Nemám to zatím detajlně pročtené, ale až mi vyprší záruka na autě, plánuju to dokoupit.
respond
Zdeny60
number of posts1232
date of registration08.09.2009
Saturday 13.04.2019 20:31, RE: RE: KOmbi MPV pro rodinu
citation:
reakce na: Pavlik, 13.04.2019 19:19 (Zdeny, tvoje zkušenost s CR-V ...)


přít se s tebou nebudu. CR-V mám prokutané a srovnané s řadou jiných aut, protože jsem o něj měl zájem, nciméně zůstal jsem u Subaru, což je důvod, proč CR-V dnes nemám. Ale - ticho - tos měl asi fakt smůlu, protože pokud nic, tak právě ticho v CR-V je přímo výsostné. Ve vysokých otáčkách (omezovač zasahuje u 6800rpm) motor logicky slyšet je, ale kdo z "normálních" lidí to tam točí? Převéžné pracovní otáčky při rodinné jízdě jsou mezi 2200-2800rpm a to o otoru nevíš. Hluk nevím, ale přišel mio jistě lepší, než například u tehdejšího mého Legacy a je minimálně srovnatelný s mým současným Outbackem, který je velmi velmi tichý . Důvodem, proč jsem CR-V nekpuil, byl jen a pouze jeden jediný od a to krátký kufr-kvůli převážení horských kol. Jinak by bylo CR-V doma. Testovací jízdu jsem provedl velmi svědomitě (Liberec, takže i kopce, i kousek dálnice) a pak ještě jednou u jiného prodejce Praha (pouze město) a spotřeba byla skutečně taková, jakou jsem naspal. je možné, že nejsem normální řidič, protože s Outbackem 2,5 123kW a trvalým pohonem 4x4 mám po 4 letech průměr 7,6/100 a to prosím včetně dálníčních přesunů na hory do zahraničí. Nakonec spritmonitor ukazuje také spotřeby, jaké jsem dosáhnul já. Pokud někdo hodnotí spotřebu auta jen po městě, s tím nelze nic dělat. je vyšší. Já po městě jezdím max. z 20%, takže mé spotřeby josu o více než 2/100 nižsí, když je srovnám, s kolegy subaristy se stejnými auty. Ale t není chyba auta, ale režimu, kde ho provozuješ. Jinak o kvalitě CR-V se nedá pochybovta, je opravdu vynikající. prpos, srovnávat CR-V za 580tCZK a Kodiak s turbomotorem a cenou hraničící s 1 milionem dokáže fakt jen -dosaď si sám, abych tě náhodou neurazil.
respond
Pavlik
number of posts1325
date of registration09.10.2008
Saturday 13.04.2019 22:57, RE: RE: RE: RE: KOmbi MPV pro rodinu
citation:
reakce na: Jerry1122, 13.04.2019 19:38 (Za další. Když už se toho tak ...)


V tom případě doporučuji důkladně pročíst pojistné podmínky a hledat na co se pojištění skutečně vztahuje. Ta pojistka kryje poruchy, nikoli běžné opotřebení....pojišťovna není charita.
respond
Pavlik
number of posts1325
date of registration09.10.2008
Saturday 13.04.2019 23:14, RE: RE: RE: KOmbi MPV pro rodinu
citation:
reakce na: Zdeny60, 13.04.2019 20:31 (přít se s tebou nebudu. CR-V m ...)


Zdeny, Kodiak i Tuscon stojí v základu stejně jako základní CR-V. Že nabízejí i dražší verze je dáno úrovní výbavy, která u CR-V není nic moc (dnes moderní "zábavní prvky" a výrazně silnější motory).
Motor není v CR-V slyšet jen v nízkých otáčkách do těch cca 3000, potom o sobě motor dává vědět mnohem více než bych od rodinného SUV čekal. Bohužel do 4000 RPM je auto totální mrtvola, a přiznám se, že 114kw bych mu nehádal ani v otáčkách - tobě to možná vyhovuje kvůli úžasné spotřebě , já mám raději "pod pedálem" dostupnou výkonovou rezervu. Největší šok jsem nicméně měl z mizerného odhlučnění podvozku, tam hluk není závislý na rychlosti ani otáčkách motoru.
PS: Opravdu by mě zajímal tvůj jízdní styl - rád bych věděl, jak dokážeš dosahovat o 2 litry nižší spotřeby než ostatní lidé. Na Spritmotoru je průměr 10,14 litru, já se pohybuji u svých aut o 3-4 deci pod průměrem a to se rozhodně neloudám. Proto bych rád věděl, jak dokážeš srazit spotřebu tak výrazně.
respond
1 2 3


update
you watch this topic

stop watching this topic




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.