0
back
 

diskuze k tématu: Ojeté Subaru Legacy – jak poslouží auto za 200 tis. Kč?

category of topic classification: japonská vozidla
ctverak
number of posts255
date of registration01.08.2007
Tuesday 13.01.2015 22:04, legacy
Pokud se Legacy líbí tak proč ne, konkrétně u japonce za 200tis bych doporučoval mít havarijní pojistku, jelikož plechařina v druhovýrobě prakticky neexituje a pak stačí vlastní vinou rána na předek a člověk se nestačí divit kolik může stát třeba haupna.
respond
eTeflon
number of posts173
date of registration04.11.2008
Wednesday 14.01.2015 03:36, RE: Spolehlivost
salix posted by:
eTeflon posted by:
Kamarád dříve Subaru kupoval, měl Tribecu, několik naftových Foresterů, Legacy Kombi origo LPG a kolik problémů s auty bylo, to jsem tomu ani nechtěl věřit. Nevím, jestli měl smůlu, ale abych měl i při ostřejší jízdě po 10tk úplně KO brzdy? Spotřeba dieselu i při téměř nešlapání na pedál 7,8L? v 20tkm praskla sedačka řidiče (jezdila s tím jeho žena cca 50kg). A pořád dokola výfuk ložiska, pořád něco drnčelo atd. Jak jsem napsal, byl to zapálený Subarysta, který začínal ještě na "hranaté" Impreze a všechny kupoval vždy nové. Ty poslední v Subaru Opava. Ale opravdu mi přijde brutální, po 10tkm při výměně oleje měnit brzdy a ze servisní prohlídky, která by měla stát běžně u jiných aut kolem 3-8tkm, to bylo vždycky 15-20. Ještě se tu někdo zmiňoval o výkonu, myslím že on měl právě v Legacy tu 2,5L 121kW a že bych si z toho výkonu sednul na zadek? Prostě nepřesvědčilo. A ty automaty? Nevím no, nechápu proč nepoužívají špičkové ZF nebo Aisin. Netvrdím, že musí mít 8 kvaltů. Měl jsem 5ti stupňový a perfektní!Nevím no ale po této zkušenosti si já osobně Subaru nekoupím. Je to jen můj názor a samozřejmě nikomu ho nenutím
.... který začínal ještě na "hranaté" Impreze.Nevím,ale Impreza nikdy nebyla hranatá.Začínala tuším v roce 1993.Já ji měl z roku 94 do lońska a byla kulatá , atmosféra bez turba , permanentní 4x4 s možností řadit ještě redukce u všech rychlostí.Používal jsem ji na vesnici a dost ji dával za uši a za těch dvacet let jsem měl jen jednou závadu nad rámec běžného opotřebení.Odešlo mi jakési čidlo v motoru snímající otáčky klikovky.Stálo 4200Kč a měnil jsem si ho sám.Spotřeba na dálku po dálnici do 130km/h 7,5l, .......


Dobře, měl pro sebe nějaké Imprezy - hranatou myslím tu první - Tribecu, pro 3 vedoucí 1 Legacy 2 Forestry diesel a jeho žena taky nějaké + jedno erární takové to 6ti místné hnusné co vypadá že se převrátí se skleněnou střechou. Jen vím, že tady u nás to měli i doktoři a prostě všichni odešli k jiným Evropským značkám.

Nebudu se tady s Vámi hádat, paní je zřejmě rozhodnutá a ví do čeho jde. Za mě nedoporučuji.
Je to můj názor odvozený z několika exemplářů. A o chování prodejce v Opavě pomlčím, ale to asi není problém subaru, ale problém téměř všech prodejců a servisů.

respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Wednesday 14.01.2015 08:55, RE: motory BMW
Zdeny60 posted by:
Jsou kapitolou samou o sobě. Zejména profláknutá generace dýzlů, dále celá generace přímovstřikových benzínových agregátů, od 1,6THP počínaje....K tomu lehce pokulhávající kvalita provedení v posledních ca 5 letech, celkem nedobré zpracování aut jako celku a za co platíme? Za předražené auto rpůměrné technické úrovně, nacpané potenciálně poruchovou eltkronikou a s motory, které nepatří zrovna mezi etalon kvality. Ještě, že aspoň některé z nich nabídnou celkem povedený dyzajn (mimo potvor typu X3/X6 a pod kreatůr) a trochu toho výkonu, který ovšem nijak nepřevyšuje konkurenci v dané třídě objemu a koncepce.


U BMW můžeš koupit elektromotor, tříválec, čtyřválec, šestiválec, osmiválec, dvanáctiválec. U Subaru můžeš koupit čtyřválec
U BMW můžeš koupit vozy s předním náhonem, se zadním náhonem s pohonem 4x4, u Subaru
jen 4x4, i když mají teď sportovní kupé s RWD, první za celou dobu
U BMW můžeš koupit dvouspojkovou převodovku, špičkový osmistupňový automat ZF, manuál.
U Subaru manuál s problematicky řadící kulisou, pravděpodobně kvůli diferenciálům, nebo variátor.
U BMW můžeš koupit skutečně pohledné modely, u Subaru musíš vzít zavděk tím, co je.
U BMW můžeš koupit asi tak 20 modelů, u Subaru 4? Nebo 5?
Pravděpodobně nějaký důvod, proč je BMW prémie a Subaru pro specificický okruh zákazníků bude...

Ale tahle diskuse opravdu není o BMW, ale o Subaru. Já zastávám názor, že mít pohon 4x4 celoročně
zapnutý je zhovadilost, která - zhoršuje jízdní vlastnosti po většinu času, a zvyšuje zbytečně spotřebu
paliva. A když se člověk skutečně potká se situací, kdy potřebuje 4x4, vyřeší se to v pohodě řetězy...
Líbilo by se mi, kdyby mělo auto trvale poháněnou zadní nápravu a tlačítkem by se dala připojit náprava
přední... Nejsem si jistý, ale mělo to tak být u Huyndai Genesis limuzíny, resp. tam to mělo být jako ekonomická "mapa", kdy se prostě pohon 4x4 vypnul a byla poháněná jenom zadní náprava.

respond
Valnoha
number of posts322
date of registration03.01.2011
Wednesday 14.01.2015 09:02, Subaru x BMW
Přileju trošku do ohníčku....
Otec loni vyměnil e60 530xd za Forestra XT. Kdyby mu nebylo líto propadu ceny která logicky s nákupem nového auta nastává tak by to hned dal pryč. Bohužel žádný prodejce nebyl ochoten zapůjčit auto na víkend jak je tomu u jiných značek běžně zvykem a z desetiminutové testovací jízdy pozná člověk kulový... Co se týče ostatních motorizací tak boxer diesel měl projev jak multikára a 2,0 a 2,5 benzín výkonostně na toto auto mimo mísu. 2,0Turbo kterým je osazeno si o papírovém výkonu 190Kw může taky nechat zdát ale špatně nejede. Problém je spíše v převodovce...
Designově je to ale dle mého názoru auto pěkné.
respond
salix
number of posts35
date of registration17.02.2009
Wednesday 14.01.2015 17:28, RE: motory BMW
Reno posted by:
Zdeny60 posted by:
Jsou kapitolou samou o sobě. Zejména profláknutá generace dýzlů, dále celá generace přímovstřikových benzínových agregátů, od 1,6THP počínaje....K tomu lehce pokulhávající kvalita provedení v posledních ca 5 letech, celkem nedobré zpracování aut jako celku a za co platíme? Za předražené auto rpůměrné technické úrovně, nacpané potenciálně poruchovou eltkronikou a s motory, které nepatří zrovna mezi etalon kvality. Ještě, že aspoň některé z nich nabídnou celkem povedený dyzajn (mimo potvor typu X3/X6 a pod kreatůr) a trochu toho výkonu, který ovšem nijak nepřevyšuje konkurenci v dané třídě objemu a koncepce.
U BMW můžeš koupit elektromotor, tříválec, čtyřválec, šestiválec, osmiválec, dvanáctiválec. U Subaru můžeš koupit čtyřválec U BMW můžeš koupit vozy s předním náhonem, se zadním náhonem s pohonem 4x4, u Subaru jen 4x4, i když mají teď sportovní kupé s RWD, první za celou dobu U BMW můžeš koupit dvouspojkovou převodovku, špičkový osmistupňový automat ZF, manuál. U Subaru manuál s problematicky řadící kulisou, pravděpodobně kvůli diferenciálům, nebo variátor. U BMW můžeš koupit skutečně pohledné modely, u Subaru musíš vzít zavděk tím, co je. U BMW můžeš koupit asi tak 20 modelů, u Subaru 4? Nebo 5? Pravděpodobně nějaký důvod, proč je BMW prémie a Subaru pro specificický okruh zákazníků bude... Ale tahle diskuse opravdu není o BMW, ale o Subaru. Já zastávám názor, že mít pohon 4x4 celoročně zapnutý je zhovadilost, která - zhoršuje jízdní vlastnosti po většinu času, a zvyšuje zbytečně spotřebu paliva. A když se člověk skutečně potká se situací, kdy potřebuje 4x4, vyřeší se to v pohodě řetězy... Líbilo by se mi, kdyby mělo auto trvale poháněnou zadní nápravu a tlačítkem by se dala připojit náprava přední... Nejsem si jistý, ale mělo to tak být u Huyndai Genesis limuzíny, resp. tam to mělo být jako ekonomická "mapa", kdy se prostě pohon 4x4 vypnul a byla poháněná jenom zadní náprava. [/quote

S tím využitím 4x4 u nás v Čechách s tebou víceméně souhlasím.Bydlím na českém venkově v 500m n.m. a i když byly tuhé zimy, tu trvalou čtyřkolku jsem plně využil tak tři týdny v roce.Když se jezdí často s vozíkem tak řekněme 2 měsíce v roce, když bych bydlel někde v Jizerkách, Krkonoších apod.,tak by to bylo asi půl roku.Chci tím říci, že máme tendenci poměřovat vše prťavým Českem, ale svět je obrovskej,mnohonásobně větší než naše zemička.Subaru je silniční čtyřkolka primárně dělaná na kvalitní silnice v zemích kde jsou tuhé zimy, kde ta trvalá 4x4 je využitelná třeba 8 měsíců v roce i víc.Třeba v Kanadě, v částech USA, ve Skandinávii, v Alpách, na Hokaidu apod.
Prostě nepoměřovat vše naším malým Českem, my jsme myslím té firmě (Fuji Heavy Industries - Subaru) dost u prd.le.Pro nás ta auta rozhodně nevyrábí.

Ještě jeden postřeh.Já jezdím opravdu hodně často s vozíkem.Tahám tak 5-7metráků a musím říci, že trakční schopnosti trvalé čtyřkolky jsou mnohonásobně lepší než jen předek, nebo zadek nebo jejich připojení při prokluzu.Mám možnost bohatého srovnání a dám ruku do ohně za to, že bez ohledu na typ povrchu sucho/mokro/sníh se mi s mým permanentním 4x4 jezdilo nejlépe , cítil jsem se nejjistěji.


respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Wednesday 14.01.2015 18:58, RE: motory BMW
Paní nic zdá se netahá, v Kanadě nebydlí, poměřuju českou optikou, protože žijeme v Česku...

respond
salix
number of posts35
date of registration17.02.2009
Wednesday 14.01.2015 19:47, RE: motory BMW
Reno posted by:
Paní nic zdá se netahá, v Kanadě nebydlí, poměřuju českou optikou, protože žijeme v Česku...


....ach jo, že já blbec se vůbec do té diskuze zapojil.No nic, tohle je můj poslední příspěvek.Howgh.
respond
Pavlik
number of posts1325
date of registration09.10.2008
Wednesday 14.01.2015 20:42, RE: motory BMW
salix posted by:
Reno posted by:
Paní nic zdá se netahá, v Kanadě nebydlí, poměřuju českou optikou, protože žijeme v Česku...
....ach jo, že já blbec se vůbec do té diskuze zapojil.No nic, tohle je můj poslední příspěvek.Howgh.


Neuraz se, nicméně Reno má pravdu - mě je u zadele jak velká firma auto vyrábí a kde má největší trh. Žiji v malém česku, ne v Kanadě či skandinávii a tak vybírám auto podle místních podmínek. U nás si málokdo koupí nejprodávanější US kategorii auta - V8 pick-up i když je pro US nejpraktičtější, prostě proto, že pro české podmínky zdaleka tak použitelný není.
respond
Giorgio
number of posts814
date of registration09.05.2007
Thursday 15.01.2015 05:41, RE: motory BMW
Pavlik posted by:
mě je u zadele jak velká firma auto vyrábí a kde má největší trh. Žiji v malém česku, ne v Kanadě či skandinávii a tak vybírám auto podle místních podmínek.


Stejně tak je paní nejspíše u zadele, jestli je je ta koncepce od Subaru využitelná podle místních diskutérů více jak 3 dny v roce. Ona si už auto vybrala a teď chce poradit ohledně konkrétního modelu co do potenciálních problémů, co pohlídat při nákupu, co čekat při provozu. Onen můj zmíněný kamarád s outbackem se stal skalním subaristou a jeho manželka tomu propadla taky, takže pro ni začali shánět imprezu. Pokud to má tazatelka podobně, nikdo ji tady pod rouškou anonymity nepřesvědčí, že si má třeba něco s haldexem.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Thursday 15.01.2015 08:28, RE: motory BMW
Giorgio posted by:
Pavlik posted by:
mě je u zadele jak velká firma auto vyrábí a kde má největší trh. Žiji v malém česku, ne v Kanadě či skandinávii a tak vybírám auto podle místních podmínek.
Stejně tak je paní nejspíše u zadele, jestli je je ta koncepce od Subaru využitelná podle místních diskutérů více jak 3 dny v roce. Ona si už auto vybrala a teď chce poradit ohledně konkrétního modelu co do potenciálních problémů, co pohlídat při nákupu, co čekat při provozu. Onen můj zmíněný kamarád s outbackem se stal skalním subaristou a jeho manželka tomu propadla taky, takže pro ni začali shánět imprezu. Pokud to má tazatelka podobně, nikdo ji tady pod rouškou anonymity nepřesvědčí, že si má třeba něco s haldexem.


ty krááávo no to je moc. Pod rouškou anonymity


Michal Kocmánek, Brno a klidně ti to zopakuju, ta paní se určitě nedostane nikdy do situace, ve které
by jí nestačila obyčejná oktávka 4x4...
respond
Zdeny60
number of posts1232
date of registration08.09.2009
Thursday 15.01.2015 13:59, porovnaji aut legacy vs. oktavka
Neni nic jednodussiho. Nez se svezt s oktavkou a legacy. Zaver necht si pani udela sama. Skoro si groufam oxhadnout,jak to dopadne. Bavime se o autech 2006-2008.
respond
free78
number of posts300
date of registration19.09.2008
Thursday 15.01.2015 18:23, RE: porovnaji aut legacy vs. oktavka
Zdeny60 posted by:
Neni nic jednodussiho. Nez se svezt s oktavkou a legacy. Zaver necht si pani udela sama. Skoro si groufam oxhadnout,jak to dopadne. Bavime se o autech 2006-2008.


Tak přesně takto jsem ve prospěch subaru mluvil i dříve já, než se nám v práci objevily služební Legacy. Ano, auto slušně jede (zkoušel jsem 2.5i), vaiátor není tak blbej jak sem předpokládal (během jízdy mění otáčky aby to nebylo jak jízda tramvají), vozidlo výborně sedí na cestě, ALE. Je tu opravdu velké ale. I ta pitomá škodovka by mohla Subaru školit co se týče kvality interiéru. Co to je za plast? Co to je za hrůzu na tom středovém tunelu? To je jak kazeťák AIWA z vietnamské tržnice.
Když k tomu všemu přičtu astronomické ceny náhradních dílů a to i klidně ve srovnání s BMW, tak děkuji, nechci.
EDIT: Náhradními díly nemyslím papírový vzduchový filtr, nebo olej, ale cokoliv co by se měnilo třeba po nehodě.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Thursday 15.01.2015 19:49, RE: porovnaji aut legacy vs. oktavka
Zdeny60 posted by:
Neni nic jednodussiho. Nez se svezt s oktavkou a legacy. Zaver necht si pani udela sama. Skoro si groufam oxhadnout,jak to dopadne. Bavime se o autech 2006-2008.


Nechtěl bych předjímat řidičské schopnosti paní tazatelky, ale řekl bych, že většina žen nepojede do zatáčky tak, aby poznala limity auta a výrazněji cítila rozdíl mezi Haldexem a symetrickým AWD nebo
jak si to Subaru pojmenovalo.
Nebo třeba takový Passat B5, tam je tuším regulérní quattro, tzn. Torsen.

respond
Zdeny60
number of posts1232
date of registration08.09.2009
Friday 16.01.2015 05:59, Porovnání Octavia a Legacy
netrvdím a n ikdy jsem netvrdil, že běžný řidič ozná rozdíl v tom, zdali ho pohání čtyřkolka systém Subaru nebo systém haldex. Pud sebezáchovy je silnější, než aby tohle 99% řidičů mělo šanci poznat. Ale co pozná paní okamžitě, tak pohodlí posezu v Legacy a v Oktávce. Znovu opakuji, že je řeč o vozech z let 2006-2008. A zde tvrdím a trvám na tom, že toto pozná ihned každej. Legacy je prostě o třídu pohodlnější, než Oktávka. provedení sedadel je vesmírně lepší v Legacy (u oktávky doslova debilně provedené vedení sedáku, tvrdá sedadla a po chvíli provozu doslova prosezené bočnice), zatímco u legacy je sedačky výtečně anatomicky tvarovaná - POZOR - po FL už takové nebyly a šlo to dolů i u Legacy, ale 2006 ve verzi 2,0R má skutečně jedny z nej sedadel, na kterých jsem kdy seděl, včetně Volv a Lexusů) a pak, další věc, která paní upoutá po prvních metrech jízdy, je klid od podvozku. To rpopstě oktávka z této doby nedá. Další věc, u Legacy po 200.000km nic nikde nedrnčí, nechrastí, nerezonuje a neklepe, na rozdíl od Oktávky. reno, já měl oktávky dvě a s dalšími třemi mám tu čest jezdit v práci, taže vím, o čem mluvím. A věř, že usednutí z Oktávky do legacy je balzám.
A poznámku na závěr, ale zde si nejsem jist a nechce se mi to hleat - jaké lepší motory nabízí Oktávky z let 2006-32008? Je tam tuším 1,8T, ale drtivá většina jsou dýzly s bambilionem km a nebo dýchavičné 1,6i se 74kW. Takže i v tomto má Legacy navrch. neobhajuji ho jako fanatik, ale sanžíms e na věc díat pohlede člověka, který legacy měl dvě, nyní už jen jedno (SpecB jsem prodal) a jedzím v něm denodenně už 6 let.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Friday 16.01.2015 09:06, RE: Porovnání Octavia a Legacy
Zdeny60 posted by:
netrvdím a n ikdy jsem netvrdil, že běžný řidič ozná rozdíl v tom, zdali ho pohání čtyřkolka systém Subaru nebo systém haldex. Pud sebezáchovy je silnější, než aby tohle 99% řidičů mělo šanci poznat. Ale co pozná paní okamžitě, tak pohodlí posezu v Legacy a v Oktávce. Znovu opakuji, že je řeč o vozech z let 2006-2008. A zde tvrdím a trvám na tom, že toto pozná ihned každej. Legacy je prostě o třídu pohodlnější, než Oktávka. provedení sedadel je vesmírně lepší v Legacy (u oktávky doslova debilně provedené vedení sedáku, tvrdá sedadla a po chvíli provozu doslova prosezené bočnice), zatímco u legacy je sedačky výtečně anatomicky tvarovaná - POZOR - po FL už takové nebyly a šlo to dolů i u Legacy, ale 2006 ve verzi 2,0R má skutečně jedny z nej sedadel, na kterých jsem kdy seděl, včetně Volv a Lexusů) a pak, další věc, která paní upoutá po prvních metrech jízdy, je klid od podvozku. To rpopstě oktávka z této doby nedá. Další věc, u Legacy po 200.000km nic nikde nedrnčí, nechrastí, nerezonuje a neklepe, na rozdíl od Oktávky. reno, já měl oktávky dvě a s dalšími třemi mám tu čest jezdit v práci, taže vím, o čem mluvím. A věř, že usednutí z Oktávky do legacy je balzám.A poznámku na závěr, ale zde si nejsem jist a nechce se mi to hleat - jaké lepší motory nabízí Oktávky z let 2006-32008? Je tam tuším 1,8T, ale drtivá většina jsou dýzly s bambilionem km a nebo dýchavičné 1,6i se 74kW. Takže i v tomto má Legacy navrch. neobhajuji ho jako fanatik, ale sanžíms e na věc díat pohlede člověka, který legacy měl dvě, nyní už jen jedno (SpecB jsem prodal) a jedzím v něm denodenně už 6 let.


Tak to je jasný že legacy bude pohodlnější než okrávka. A i když v rámci třídy je legacy prostorově silně podprůměrné dvojkovou oktávku trochu překonává i v tom. A za podobné peníze. Ovšem nedokážu si představit že se někdo rozhoduje mezi oktou a legacy, to fakt asi ne.
Každopádně vybírat auto střední třídy pro rodinu tak legacy mě ani nenanapadne - zde řešená generace je hezká, ale prostorově nedostatečná. A současná je sice větší, zato však naprosto odporná vzhledem.

respond
mikelight
number of posts34
date of registration01.08.2010
Friday 16.01.2015 09:45, To je zas diskuze...
Panove, panove to se opet zvrhla jednou diskuse - pani presne vi, co chce, a vetsinu prispevku tvori zabomysi valky mezi skodovkou a subaru, pripadne jak pani od subaru odradit.

Palec nahoru pro: sympatico, mira rehak a zdeny60, ktery jedini pisi k veci a objektivne.

Pro ostatni - ano subaru neni nejlepsi znacka na svete, zadna takova ani neexistuje, je to auto pro nekoho, kdo vi, co chce, coz tazatelka evidentne vi.
A ze zere o neco vic, no a, ze to neni pojizdny iPOD, no a, ze karosarske dilu jsou drazsi, no a, protoze VSE je relativni - ti, co nadavaji, ze to zere moc, tak treba prohuli nebo propiji nekolik tisic mesicne, to si samozrejme neodpusti, ale mit tak auto co zere 9l, to uz je trosku out ze

Zaverem gratuluji tazatelce k vyberu vozu a preji, at dobre vybere, idealne na nejakem subaru klubu od fandy znacky.
respond
Schumi/nick
number of posts50
date of registration08.08.2014
Friday 16.01.2015 11:27, Legacy
Co k tomu dodat,jen velky palec nahoru pro Micklight,ja bych to lepsi nenapsal!Zdeny pocho taky...
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Friday 16.01.2015 12:22, recenze
Recenze odfláknutá, bývá zvykem nabídnout alternativu, což v tomto případě nevadí, ale aspoň zmínit cenu náhradních dílů, karosářských dílů by se slušelo.

Hoši, mně nevadí Subaru, já jenom nechápu, nač živit benzínovou čtyřkolku v českých podmínách. Řeči o prostornosti jsou fajn, ale ženských, co mají problémy se vejít do oktávky jsem mnoho neviděl.

respond
zeneva
number of posts75
date of registration24.08.2009
Friday 16.01.2015 12:40, Dobra volba
Odpurci nepochopi, srdcari nebudou zbytecne vysvetlovat, proc ano a proc ne
respond
David V
number of posts2054
date of registration16.05.2007
Friday 16.01.2015 14:30, RE: recenze
Reno posted by:
Recenze odfláknutá, bývá zvykem nabídnout alternativu, což v tomto případě nevadí, ale aspoň zmínit cenu náhradních dílů, karosářských dílů by se slušelo.Hoši, mně nevadí Subaru, já jenom nechápu, nač živit benzínovou čtyřkolku v českých podmínách. Řeči o prostornosti jsou fajn, ale ženských, co mají problémy se vejít do oktávky jsem mnoho neviděl.


Reno to je fakt irelevantní. Pro většinu účelů si stačí vybrat z portfolia jedné automobilky, třeba Dacii. Nač živit cokoliv dražšího?
respond
  1 2 3 ... 5




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.