0
back
 

diskuze k tématu: Subaru Legacy (2009-2014) - vyplatí se jako ojetina?

category of topic classification: japonská vozidla
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Friday 16.10.2015 09:58, Očekávám
velmi výživnou diskusi
za mně: 3,6 - slušný automat, skutečný pohon všech kol.
Určitě ne diesel.
Variátor s 2,5 a viskózní spojkou v případě, že to jináč nepude:)
respond
subarák
number of posts106
date of registration22.03.2010
Friday 16.10.2015 12:49, RE: Očekávám
Reno posted by:
velmi výživnou diskusi za mně: 3,6 - slušný automat, skutečný pohon všech kol.Určitě ne diesel.Variátor s 2,5 a viskózní spojkou v případě, že to jináč nepude:)


Trochu tě opravím, 2,5 variator namá visko sojku, ale vícelamelovou (podobný haldexu), jinak za mě za 400 tis toho moc nebude, jediný co bych bral je 2,5 s manuálem 6kv, ale těch je hodně málo, variátor je peklo, zejména tyhle první kusy budou mít určitě nějaké dětské nemoci, naftu s euro 5 jen novou a na dlouhý trasy, jinak nebrat. Takže jediný co se dá doporučit, hup na mobile.de a pokusit se tam zachránit nějaký manuál s 2,5 benzinem, ale i to bude těžký, ani v Německu jich moc není. 2,5 atmo není žádný závodní kousek, ale na normální pohodový jezdění bohatě stačí a pokud se jednou za 100 tis vymění rozvody (u novějších motorů řady FB je už řetez, ale tam asi nedosáhnete) a dáte pozor na hladinu oleje tak je to motor na 1/2 mega kilometrů. 3,6 za 400tis nekoupíte.
respond
sympatico
number of posts54
date of registration04.03.2014
Friday 16.10.2015 14:33, Legacy, Outback IV.gen.
Jako subaru fanda bych řekl- vybírejte uvážlivě. Čtvrtá generace obou aut velmi vyrostla, ale také si přibalila na cestu spoustu problémů.

Zásadní průšvih - naftový motor. Po uvedení na trh a aplausu nedočkavých diesel fanoušků nastalo kruté rozčarování. Ten motor byl časovaná bomba, a spoustu lidí stál takové peníze a nervů po soudech, že mě překvapuje, že to automobilka v Evropě ustála...a to myslím vážně. Dnes už má plno motorů problém vyřešen, ale přesto bych označení 2.0D nechal být...

Celková kvalita zpracování zaostala za třetí generací. Úsměvná nabídka motorů, vezmeme-li v potaz ztráty díky automatické převodovce a třem diferenciálům. Můžete vybírat z dvoulitru nebo dva a půlky. V obou případech se z Vás velmi brzy stane klidný a předvídavý řidič , což bude v pohodě, protože podvozek bude stíhat vždy a všude

Motor 3.6 je stále cenově vysoko, většinou se jedná o importy z Usa nebo Kanady- lepší varianta, má primární tachometr v km. Ale Lego s 3.6 je nesehnatelné.

Jediný slušný motor se dával ( a prodával i v CZ) do legacy, 2.5 turbo, 191kw tuším. Bohužel tento implantát z Imprezy dost často prověřil solventnost svého majitele, a to víc, než bylo zdrávo. Sám jsem asi před třemi měsíci jel pro Legacy kombi 2010, 2.5 turbo, prodával ofiko dealer v Olomouci, najeto 200.000km. Šokovalo mě doslova papírové zpracování dveří, když jsem pak jedním kolem stál v kanálové výpusti a nemohl zavřít kufr a pak konsternovaně poslouchal prodejce : jo pane, to je normální, jim se takhle kroutí kastle jak nestojíte na rovině, kufr nezavřete...u ostré verze legacy bych vážně nečekal kroucení karoserie na blbém kanále :(

Ovšem pak přišlo to hlavní, faktury za opravy za x set tisíc, na tom autě se podělalo komplet všechno...autorizák tam dával olej 5w-30, když jsem to viděl v servisce a podotkl, že to byla příčína generálky motoru, odsekl, že jsem nějaký chytrý...pak vyšlo najevo, že po generálce už tam lili 10w-60...ani se neomluvil A kopání automatu byla už jen třešnička na dortu, když ještě vyšlo najevo, že prodávající před prodejem olej v převodovce dvakrát vyměnil...zbytečně.

Takže motor, svezení a celkový look Legacy GT je pecka, ale když jsem viděl, co se může podělat na takovém autě každých 10tkm, děkuji pěkně, nechci.

Plusy auta- zajímavý vzhled, čtyřkolka bez kompromisů, variátor- obrovské plus. Jako člověk, který najezdil statisíce km s automaty, říkám ano, ano, ano. Ještě nikdo nevymyslel nic lepšího než variátor, žádné prodlevy, žádné cukání, pořád optimální otáčky. Manželka má v Muránu už 260tkm, převodovka funguje absolutně bez závad, a jízda s CVT je prostě požitek. Neposlouchejte názory někde v hospodě, půjčte si auto s variátorem a udělejte si vlastní názor.

Jinak dobře vybírejte, u lega je trochu trapas, že můžete trefit pěkný kousek se sportovním paketem, auto bude vypadat dravě a ostře, a pak Vám v každém kopci ujede Škoda Yeti protože oba benzínové čtyřválce bez turba jedou...nic moc. Outback je taková hezká praktická krabice, ale pokud máte chalupu na kopci, nebo preferujete klidnou bezpečnou jízdu za všech podmínek, tak bych sáhl po Outbacku 2.5 s variátorem, po prvním majiteli s CZ rodným listem. Bude mít jistě plnou historii, pravděpodobně fajn majitele s kontaktem na subaru clubu a ze všech možností to bude ta nejlepší.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Friday 16.10.2015 14:50, RE: Legacy, Outback IV.gen.
sympatico posted by:
Jako subaru fanda bych řekl- vybírejte uvážlivě. Čtvrtá generace obou aut velmi vyrostla, ale také si přibalila na cestu spoustu problémů.Zásadní průšvih - naftový motor. Po uvedení na trh a aplausu nedočkavých diesel fanoušků nastalo kruté rozčarování. Ten motor byl časovaná bomba, a spoustu lidí stál takové peníze a nervů po soudech, že mě překvapuje, že to automobilka v Evropě ustála...a to myslím vážně. Dnes už má plno motorů problém vyřešen, ale přesto bych označení 2.0D nechal být...Celková kvalita zpracování zaostala za třetí generací. Úsměvná nabídka motorů, vezmeme-li v potaz ztráty díky automatické převodovce a třem diferenciálům. Můžete vybírat z dvoulitru nebo dva a půlky. V obou případech se z Vás velmi brzy stane klidný a předvídavý řidič , což bude v pohodě, protože podvozek bude stíhat vždy a všude Motor 3.6 je stále cenově vysoko, většinou se jedná o importy z Usa nebo Kanady- lepší varianta, má primární tachometr v km. Ale Lego s 3.6 je nesehnatelné.Jediný slušný motor se dával ( a prodával i v CZ) do legacy, 2.5 turbo, 191kw tuším. Bohužel tento implantát z Imprezy dost často prověřil solventnost svého majitele, a to víc, než bylo zdrávo. Sám jsem asi před třemi měsíci jel pro Legacy kombi 2010, 2.5 turbo, prodával ofiko dealer v Olomouci, najeto 200.000km. Šokovalo mě doslova papírové zpracování dveří, když jsem pak jedním kolem stál v kanálové výpusti a nemohl zavřít kufr a pak konsternovaně poslouchal prodejce : jo pane, to je normální, jim se takhle kroutí kastle jak nestojíte na rovině, kufr nezavřete...u ostré verze legacy bych vážně nečekal kroucení karoserie na blbém kanále :( Ovšem pak přišlo to hlavní, faktury za opravy za x set tisíc, na tom autě se podělalo komplet všechno...autorizák tam dával olej 5w-30, když jsem to viděl v servisce a podotkl, že to byla příčína generálky motoru, odsekl, že jsem nějaký chytrý...pak vyšlo najevo, že po generálce už tam lili 10w-60...ani se neomluvil A kopání automatu byla už jen třešnička na dortu, když ještě vyšlo najevo, že prodávající před prodejem olej v převodovce dvakrát vyměnil...zbytečně.Takže motor, svezení a celkový look Legacy GT je pecka, ale když jsem viděl, co se může podělat na takovém autě každých 10tkm, děkuji pěkně, nechci. Plusy auta- zajímavý vzhled, čtyřkolka bez kompromisů, variátor- obrovské plus. Jako člověk, který najezdil statisíce km s automaty, říkám ano, ano, ano. Ještě nikdo nevymyslel nic lepšího než variátor, žádné prodlevy, žádné cukání, pořád optimální otáčky. Manželka má v Muránu už 260tkm, převodovka funguje absolutně bez závad, a jízda s CVT je prostě požitek. Neposlouchejte názory někde v hospodě, půjčte si auto s variátorem a udělejte si vlastní názor. Jinak dobře vybírejte, u lega je trochu trapas, že můžete trefit pěkný kousek se sportovním paketem, auto bude vypadat dravě a ostře, a pak Vám v každém kopci ujede Škoda Yeti protože oba benzínové čtyřválce bez turba jedou...nic moc. Outback je taková hezká praktická krabice, ale pokud máte chalupu na kopci, nebo preferujete klidnou bezpečnou jízdu za všech podmínek, tak bych sáhl po Outbacku 2.5 s variátorem, po prvním majiteli s CZ rodným listem. Bude mít jistě plnou historii, pravděpodobně fajn majitele s kontaktem na subaru clubu a ze všech možností to bude ta nejlepší.


info o GT mně zaujalo, to auto se mi hodně líbilo.
ale na tom variátoru se obávám neshodneme:)

respond
Pavlik
number of posts1325
date of registration09.10.2008
Friday 16.10.2015 15:19, RE: Legacy, Outback IV.gen.
Reno posted by:
sympatico posted by:
Jako subaru fanda bych řekl- vybírejte uvážlivě. Čtvrtá generace obou aut velmi vyrostla, ale také si přibalila na cestu spoustu problémů.Zásadní průšvih - naftový motor. Po uvedení na trh a aplausu nedočkavých diesel fanoušků nastalo kruté rozčarování. Ten motor byl časovaná bomba, a spoustu lidí stál takové peníze a nervů po soudech, že mě překvapuje, že to automobilka v Evropě ustála...a to myslím vážně. Dnes už má plno motorů problém vyřešen, ale přesto bych označení 2.0D nechal být...Celková kvalita zpracování zaostala za třetí generací. Úsměvná nabídka motorů, vezmeme-li v potaz ztráty díky automatické převodovce a třem diferenciálům. Můžete vybírat z dvoulitru nebo dva a půlky. V obou případech se z Vás velmi brzy stane klidný a předvídavý řidič , což bude v pohodě, protože podvozek bude stíhat vždy a všude Motor 3.6 je stále cenově vysoko, většinou se jedná o importy z Usa nebo Kanady- lepší varianta, má primární tachometr v km. Ale Lego s 3.6 je nesehnatelné.Jediný slušný motor se dával ( a prodával i v CZ) do legacy, 2.5 turbo, 191kw tuším. Bohužel tento implantát z Imprezy dost často prověřil solventnost svého majitele, a to víc, než bylo zdrávo. Sám jsem asi před třemi měsíci jel pro Legacy kombi 2010, 2.5 turbo, prodával ofiko dealer v Olomouci, najeto 200.000km. Šokovalo mě doslova papírové zpracování dveří, když jsem pak jedním kolem stál v kanálové výpusti a nemohl zavřít kufr a pak konsternovaně poslouchal prodejce : jo pane, to je normální, jim se takhle kroutí kastle jak nestojíte na rovině, kufr nezavřete...u ostré verze legacy bych vážně nečekal kroucení karoserie na blbém kanále :( Ovšem pak přišlo to hlavní, faktury za opravy za x set tisíc, na tom autě se podělalo komplet všechno...autorizák tam dával olej 5w-30, když jsem to viděl v servisce a podotkl, že to byla příčína generálky motoru, odsekl, že jsem nějaký chytrý...pak vyšlo najevo, že po generálce už tam lili 10w-60...ani se neomluvil A kopání automatu byla už jen třešnička na dortu, když ještě vyšlo najevo, že prodávající před prodejem olej v převodovce dvakrát vyměnil...zbytečně.Takže motor, svezení a celkový look Legacy GT je pecka, ale když jsem viděl, co se může podělat na takovém autě každých 10tkm, děkuji pěkně, nechci. Plusy auta- zajímavý vzhled, čtyřkolka bez kompromisů, variátor- obrovské plus. Jako člověk, který najezdil statisíce km s automaty, říkám ano, ano, ano. Ještě nikdo nevymyslel nic lepšího než variátor, žádné prodlevy, žádné cukání, pořád optimální otáčky. Manželka má v Muránu už 260tkm, převodovka funguje absolutně bez závad, a jízda s CVT je prostě požitek. Neposlouchejte názory někde v hospodě, půjčte si auto s variátorem a udělejte si vlastní názor. Jinak dobře vybírejte, u lega je trochu trapas, že můžete trefit pěkný kousek se sportovním paketem, auto bude vypadat dravě a ostře, a pak Vám v každém kopci ujede Škoda Yeti protože oba benzínové čtyřválce bez turba jedou...nic moc. Outback je taková hezká praktická krabice, ale pokud máte chalupu na kopci, nebo preferujete klidnou bezpečnou jízdu za všech podmínek, tak bych sáhl po Outbacku 2.5 s variátorem, po prvním majiteli s CZ rodným listem. Bude mít jistě plnou historii, pravděpodobně fajn majitele s kontaktem na subaru clubu a ze všech možností to bude ta nejlepší.
info o GT mně zaujalo, to auto se mi hodně líbilo.ale na tom variátoru se obávám neshodneme:)


S názorem na diesel souhlasím - velmi špatná zkušenost s 2,0 boxer diesel v rodině.
V názoru na variátor se diametrálně rozcházíme. Jestli vám v Muranu při takovém nájezdu funguje, buďte rád, většinou nepřežije 100 tisíc km.
respond
Zdeny60
number of posts1232
date of registration08.09.2009
Friday 16.10.2015 16:50, Jednoduchá otázka - jednoduchá odpověď.
Vyplatí se tento vůz. Nevyplatí.
Jako starý Subarista musím smutně zkonstatovat, že Subaru v současné modelové řadě těch velkých modelů (tedy po r. 2009, kdy přišlo nové legacy i Outback, oté XV a zejména nový Forester), je prostě již zcela mimo toho, co proslavilo kdysi tuto značku. tedy mrštné, spolehlivé vozy s vynikajícími schopnostmi na silnici i v terénu, líbivým vzhledem a zejména legendární spolehlivostí. Subaru se poevropštilo, protože jim nejde o pár nadšených fanooušků, ale o prodejej i v Evropě, kde vládně jiná móda.
Po roce 2010 je prakticky nesehnatelný model s manuální převodovkou, CVT je sice výborné po technické stránce, ale díky řešení ohonu mát z 2,5 výkonově průměrnou 1,6-1,8, ale rozhodně ne 2,5 se 127kW.
Zpracování se zhoršilo, což mohu opět smutně zkonstatovat. Sám vlastním dva shodné Legacy (typ IV) a ve srovnání s "velkými" modely po r. 2010 je vidět, kde se všude krutě šetřilo. Ale navzdory všemu stále Subaru patří mezi to nejlepší, co lze v této třídě a ceně koupit - spolehlivost sice poklesla, jako u vše bez výjimky značek, vytratila se hbitost a mrštnost (po přesednutí ze svého Legay 2006 do Outbacku 2010 jsem si připadal, jako bych jel na koni-houpe se, sedí se vysoko, ale stále ten kůň jede velmi dobře). Když kupovat SUbaru, musel bych najít důvod mít model s CVT. Jednak si musí každý zvážit, zdali je ochoten trpět velký motro utluměný koncepcí pohonu s jízdním projevem lepší 1,6 a hlavně, Subaru není levné auto. Viz prodejní ceny, ceny servisů a ceny dílů, potažmo má svá úskalí, jako nutnost zcela bez výjimky respektovat předpisy výrobce o prováděných servisech akontrolách. Pokud toto majitel zanedbá, což ve spojitosti s lidmi, kteří při pořízení auta rozeznívají jen barvu a to, je li to sedan nebo hlavně kombi, nic víc, může být krutě tvrdé procotnutí z drahé opravy. Dražší,. než kde jidne v dané třídě. Ale - seže li někdo kus, který nebyl bouraný a má prvotřídní servis a péči, a navíc, když auto tzv.- sedne, je tu jistý předpoklad, že bude majitel spokojen. Přiznám bez mučení, že jsem jako následníka svého Legacy z roku 2006 hledal i mezi současnou ojetou gerenrací (tedy před současnou modelovou řadou 20115) a našel jsem i hezký manuál, ale už mě to tak nebralo. Sice jízda v porovnání se vším běžným byla jistojistě lepší a příjemnější, ale musel bych hodně sleviz ze svých zvyklostí a pocitů. Takže nakonec jsem nový model nevzal a stále si opečovávám to staré výtečné Legacy z roku 06 a 214.000km.
Asi bych si ho šel otestovat, kdybych o něm přemýšlěl, ale také bych vlezl do Accorda 2,4 a do Mazdy 6, ovšem tam bych byl obezřetný díky jejím potížím s korozí, zejména před FL 2010, ale i po něm. Ostatní japonské značky, jako Lexus GS či IS jsou jen RWD´problém může nastat v zimě, Toyota nic nemá, protože Avensis je těžkopádný křížník, němci jsou kapitolou samo o sobě, takže moc toho na výběr ve střední třídě nzebývá, chchi li poctiový pohon 4x4, pak už skoro vůbec nic.
SUbaru XV je malé a předražené, Forester se už jen tak jmenuje, ale není to, co byl v modelové řadě do r. 2007, prostě stará dobrá éra Subaru skončila a méme z ní jakýsí stadard doby. Když SUbaru, pak rozohdně před r. 2008 - tedy Legacy IV, OUtback III, či Forester 2006-2007 s 2,0i či 2,5XT a manuálem.
respond
otík
number of posts12
date of registration18.02.2012
Friday 16.10.2015 18:51, Outback diesel, proč ne ? ale prověřit, a to tak že hodně.
Dovolím si přispět svojí troškou do mlýna.

Měl jsem (zatím ) 3 Outbacky, 2001 2.5MT, 2007 2,5 MT, 2011 2.0D MT.

První koupený jako jetina od Freye se 70tkm, prodávaný se 225 tkm, za celou dobu kromě olejů, rozvodů, jendou spojka, krátce po koupi, za což mohl původní majitel - asi prase

Druhý dovezený ze Západního Německa jako Jáhreswágen od SUbaru Deutchland Friedberg, s 15tkm, prodávaný s tuším 90tkm, absolutně bez problému...další majitel řešil pak nějaké drobné na podvozku, ale i tak , super

Poslední, koupený fungl ze severu, jako skladovka bez vymýšlení, prodaný s necelými 120 tkm...opět, za celou dobu bez problému...ale to bylo asi tím že to bylo od funglovky....zarazila mě při první garančce nalitá sračka na čištění vstřiků, při kvalitě české nafty prý už bylo možná pozdě )) kdy už to kurňa skončí, že tu bude k dostání za normální prachy normální nafta...

Kvalita poslední generace, souhlas se ZDENY 60, trochu to ztrabantovatělo, to jo. A docela mě překvapilo, za jak dlouho se vysvítily přední xenony, ikdyž jsem je používal pořád, přes klíček. ale za dva roky uměly velmi bravurně vyrábět před autem tmu

Třetí lego /outback jednoznačně nejhezčí, ještě s bezrámovými okny atd...a 3.0 R H6 super....ale v poslední generaci je zase velký skok v dostaku místa, hlavně vzadu. Obecně velmi komfortní svezení, s dobrýma gumama obvzlášť.

Vždy originál servis, pocitvě po 15Tkm ( ročne jadu tak 30, takže dvakrát za rok do servisu je tak akorát ), normální lidské chování k vozu....řekl bych že se tím eliminovalo spusta porblémů

Kdybych chtěl dnes Oťase, tak bych šel asi také do 3.6, bo nic lepčího asi nevymysleli...s vyšší spotřebou bych se nějak popral....zátah 6tihrnku a zvuk, to je paráda, dost návykové a vlastnit Subaru je to, co pochopí jen ten, kdo ho vlastní....už jen to mávnutí. Přeji šťastnou ruku při výběru !
respond
frenmartjan
number of posts10
date of registration08.01.2012
Friday 16.10.2015 21:28, Taky jsem chtel kdysi Subaru
Taky jsem chtel kdysi Subaru Outback, rv 2007/2008. Pak jsem se svezl ve dvou kouscich s benzinovou 2.5 a bylo to nejvetsi zklamani, jake jsem kdy u auta zažil. Pocit z dynamiky vozu byl na urovni Fabie 1.2HTP. Prostě des. Vyzkousel jsem i kamaradovu H6 3.0, to uz byla jina liga, opravdu hezke svezeni, dobry pocit z podvozku, ale komu by se dneska chtelo jezdit za 12-15 l /100km ?!
Nakonec jsem v MIláně koupil Alfu Romeo 159SW 2.4JTD Q4 a maximální spokojenost. Čtyřkolka, jak má být, snad jen podvozek by mohl byt výš, na jezdeni v terenu to opravdu neni, to je fakt, obcas nekde taham bachor po zemi. Look je vsak bezkonkurenci, pohon 4x4 taky, spotreba skvela (7,5l/100).
Preju stastnou ruku pri vyberu Subaru, jen jsem se chtel podelit o svou zkusenost z minulosti...
respond
sympatico
number of posts54
date of registration04.03.2014
Saturday 17.10.2015 12:44, Variator
Pavlik posted by:
V názoru na variátor se diametrálně rozcházíme. Jestli vám v Muranu při takovém nájezdu funguje, buďte rád, většinou nepřežije 100 tisíc km.


To mě velmi mrzí, že máte tak špatné osobní a ověřené zkušenosti s CVT převodovkou v Muranu. Nejspíš po přečtení mé zkušenosti budu pro Vás úplný blázen :)

Murano jsem manželce kupoval před třemi roky. Hledal jsem normální slušné SUV, servisně nenáročné, spolehlivé, schopné zvládat dvakrát týdně cestu přes hory do německa a zpět, kdy každá zpáteční cesta znamená auto kompletně zaplněné těžkým zbožím pro její obchod.

Bohužel TribecaB9 se jí bytostně nelíbila, XC90 už byla moc přerostlá, X5 a Touareg nás absolutně nezajímali, a Murana v té době byly za zajímavé peníze.

Začal jsem hledat informace, protože známí co autům rozumí se chytali za hlavu, jak tam odchází převodovky, a že to auto je hrozný šmejd. A protože mám rád svoje peníze, a nechci je vyhazovat z okna, pátral jsem důkladně, jak to s tou spolehlivostí vlastně je.

A ukázala se zajímavá skutečnost. Murano, nabízené v Americe a Kanadě od roku 2003, bylo hrozně fajn auto. Pokud jste velký američan při těle, sedačka po otevření dveří sama odjede dozadu, abyste mohl pohodlně spadnout do sedačky a pak příjemnou klidnou jízdou dojel domů. To všechno fungovalo, limity na cestách v USA jsou většinou okolo 70mil/hod a auto nemělo problém. Jenže pak se tyhle verze začaly vozit do Evropy, a problém nastal. V USA jaksi nepočítali, že tohle auto bude jezdit po Evropě, kde existuje země co má dálnici za každou vesnicí a lidi tam běžně jezdí 170km/h .

Stalo se, co muselo. Olej v převodovce takovou zátěž nezvládl, auto začalo divně chrčet a převodovky kolabovaly. Servisy začaly objednávat náhradní převodovky, ovšem plno aut skončilo v bazarech s jistými repair hustými přípravky místo oleje v převodovce, a skončily v bazarech na export bez záruky.

Murano ofiko představené v Evropě roku 2005 už bylo úplně jinde. Z Nissanu unikly kusé informace, žádné automobilce by se nechtělo přiznat, že vytvořila kepl vhodný pro pomalou a klidnou jízdu. Zásadní věcí byl ovšem chladič oleje převodovky, která pak zvládala i ostré dálniční tempo. A ty zásadní změny se počítaly na desítky proti US modelu.

Od té doby, navzdory všem hoaxům, navzdory všem zaručeným zprávám, platí jedno- při normální údržbě má CVT v Muranu stejnou spolehlivost jako všechny jiné převodovky. Bez problémů zvládá 300tkm ( viděno osobně několikrát )...na autoscoutu nebo mobile.de jsou často kusy s nájezdem přes 200tkm, sleduji to, protože uvažuji o novém modelu, a nikdy jsem nezaregistroval getriebeschaden nebo getriebeprobleme.

Murano jsem manželce kupoval s nájezdem 190tkm, rok2005, stálo tenkrát v autocentrál Plzeň tuším 195t. Byl jsem tam, nechal číslo, že až bude za 170t, že si ho vezmu. Haha, se smichem mě vyprovodili. Za tři měsíce zavolali, jestli mám stále zájem . Nakonec jsem tam nechal 165t, 33t stálo LPG a jediné, co se na tom autě pokazilo, byly prasklé zadní výfukové svody, stály nemilých 7t :(
Vezmu-li v potaz, co to auto zvládá odvozit, pohodlí a spotřebu do 2,-Kč na kilometr, vůbec to nebyla špatná koupě.

Po městě jezdí ještě další tři Murana, zdravíme se, občas se zastaví za manželkou v obchodě a jejich zkušenost je stejná- problém žádný. A propos, všechny mají už přes 200tkm :)

Jeden můj známý, odborník na automaty, půl života je spravoval v USA, nyní funguje kousek za Prunéřovem, mi nedávno sděloval svojí "hitparádu " průšvihů. A protože je velmi schopný, a práce má nad hlavu, o něčem to vypovídá. Jeho "hitparáda" měla pořadí asi takové - jakékoliv 7stupňové DSG od VW. Dle jeho slov, větší mr**u ještě nikdy neviděl. Říkal, že to není možný, že to je schválně vyrobený aby to vydrželo 100tkm a každej další kilák nad je zázrak :). V těsném závěsu Povershift od Forda, zvláště okolo roku 2010-11. Pak klasika, Aisiny ve Volvu, ZF ve staršich sedmičkách- hlavně díky prý stupiditě majitelů, kteří považují výměnu oleje jednou za 100tkm naprosto normální. Dsg v Audi A6...první modely s třílitrovým dieselem a krouťákem lokomotivy už překročily hranici 300tkm a tam už převodovce zvoní hrana...Při dotazu na Murano krčil rameny : dělal jednou Murano, oprava s náhradním kitem z USA vyšla na 50t a majitel auto používal na tahání koní...ale i tak odešla ve 180t km. Na stabilní tahání čehokoliv je prý ta převodovka naprosto nevhodná, jinak v ní nevidí žádný problém.

A z tohoto hlediska, osobních zkušeností, je pro mě CVT v Muranu normální spolehlivá převodovka, s bonusem naprostého pohodlí díky kuželovým převodům, a pokud říkáte, že nevydrží 100tkm, tak je to naprostý nesmysl, který by měl spíše směřovat do VW.

Hlavně si myslím jednu věc, pokud se vrátím k základnímu tématu- inženýři v Subaru nebudou žádní pitomci. Pokud automobilka investuje nemalé prostředky a osazuje svoje auta variatory, není to z rozmaru. Já najezdím 80tkm ročně, preferuji automaty, ale CVT je pro mě vyšší liga...a to už jsem jich vyzkoušel až až. Pokud by to šlo, jinou převodovku bych v autě nechtěl. Absence čehokoliv rušivého, okamžitá reakce na plyn, optimální otáčky- Murano jezdí po městě při 1200rpm.

Zatím máme na Muranu najeto 260t. Očekávám, že 300tkm udělá naprosto v pohodě a vážně si nemyslím, že je to nějaká extra speciál výjimka. Jen pro info, Nissan v USA dává standardně záruku na CVT na 120 tisíc mil, nebo 10let, podle toho co nastane dříve, natolik svojí převodovce věří.

Pro mě je variátor stejně spolehlivá převodovka jako každá jiná při správné údržbě. Je škoda, že plno lidí, kteří ho nikdy neměli, mu nemůžou přijít na jméno. Jsem rád, že Subaru dává variator do svých modelů, myslím, že dobře ví, proč to dělají, a zkušenosti lidí na forech, kteří s tím najeli 150, 200tkm mi dávají za pravdu. Pomineme-li ostudnou nabídku motorů, na CVT píšou jenom chválu. a vůbec se nedivím. A pokud udělá Subaru kombi se slušným motorem ( nemyslím Levorg s oturbenou 1.6 ) a bude tam variator, tak mi udělá obrovskou radost :) A klidně si ho koupím s nájezdem 200tkm a budu mít klidné spaní . A pokud bych si chtěl rýpnout- znám několik majitelů Nissanu Murano. Nikdo neřešil převodovku. A zhruba stejně tolik lidí znám s VW Touran se 7 stupňovým DSG...a můžete hádat. Ano, jeden dokonce zaplatil za opravu polovinu kupní ceny auta, protože po náhradních dílech na tuto převodovku je na vrakovištích tak extrémní poptávka, že ceny jsou za hranicí absurdity...takže děkuji pěkně, radši CVT než kupu starostí.

respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Saturday 17.10.2015 14:24, RE: Variator
sympatico posted by:
Pavlik napsal : .


No to mě docela překvapuje, celou dobu žiju v přesvědčení že CVT se pro silná auta nehodí...
Ale u ojetého Murana vidím ten problém hlavně v tom že jich tu bude spousta ještě s neupravenou a hlavně zanedbanou převodovkou. Potom to je průser. Jnak až na příšerný interier se mi to auto líbí.

p.s. - DSG jsem měl a stále mám několik (Golf, Multivan, Touran, Yeti), najeto několik set tisíc km a bez problémů. O převodovce jsem vůbec nevěděl. Jen pro zajímavost ;) Ber to tak že se jich prodá zdaleka nejvíc, takže se jich i zákonitě nejvíc podělá. To že známej řešil jedno jen Murano při jeho prodejích u nás nic moc nevypovídá.

respond
sympatico
number of posts54
date of registration04.03.2014
Saturday 17.10.2015 15:35, Re : Variator
Samozřejmě že jedna zkušenost opraváře není relevantní, to plně chápu. Chtěl jsem ale uvést na pravou míru tvrzení :" převodovka v Muranu stojí za hovno a nevydrží ani sto tisíc km " Mám prostě jiné zkušenosti, svoje i z okolí , kdy auto zvládne dvoj i trojnásobné nájezdy bez problémů s převodovkou. Můj názor je- z hlediska spolehlivosti normální automat při normální péči.

A k DSG- ano, funguje perfektně. Viděl jsem dva Superby 3.6 s nájezdem 400tkm, a převodovka neměla problém. Ani u tdi 125kw, kde byl nájezd ještě vyšší. Ovšem to byly šestistupňové automaty. Ale sedmistupňové DSG je prostě průšvih, který pak donutil VW převodovku kompletně předělat. Jistě tu někdo bude vědět víc, o koncernové vozy se nějak zvlášť nezajímám- ale třeba Superba 3.6 nebo Passata r36 bych si klidně koupil i s nájezdem 250tkm, neměl bych problém, i s mým nájezdem, kdy by to auto mělo v podstatě za další dva roky 400tkm, a věřím, že by fungovalo. Ale do ojetého VW se sedmistupňovým DSG bych prostě nešel.
respond
sympatico
number of posts54
date of registration04.03.2014
Saturday 17.10.2015 16:02, Dodatek...
PetrT posted by:
No to mě docela překvapuje, celou dobu žiju v přesvědčení že CVT se pro silná auta nehodí...


To už neplatí, na US trhu, kde automaty dominují, jsou variátory dost rozšířené, nyní dost spojované s hybridy, ale používá je většina výrobců...zatím převažují v menších autech, ale tady namátkou pár aut s variátorem a slušným výkonem : Ford Five Hundred (CVT), Honda Odyssey 2008+ (CVT ), Infinity QX60 (CVT) , Lexus GS450h (CVT), Lexus LS 600h 5.0 (XF40, taky CVT ), Nissan Skyline (do roku 2007, CVT).

Obecně se dá říct, že v USA je zejména japonské automobilky nabízejí takřka ke každému modelu, s velkorysou zárukou, a výkonové omezení už je minulostí.
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Saturday 17.10.2015 17:14, RE: Dodatek...
sympatico posted by:
PetrT posted by:
No to mě docela překvapuje, celou dobu žiju v přesvědčení že CVT se pro silná auta nehodí...
To už neplatí, na US trhu, kde automaty dominují, jsou variátory dost rozšířené, nyní dost spojované s hybridy, ale používá je většina výrobců...zatím převažují v menších autech, ale tady namátkou pár aut s variátorem a slušným výkonem : Ford Five Hundred (CVT), Honda Odyssey 2008+ (CVT ), Infinity QX60 (CVT) , Lexus GS450h (CVT), Lexus LS 600h 5.0 (XF40, taky CVT ), Nissan Skyline (do roku 2007, CVT).Obecně se dá říct, že v USA je zejména japonské automobilky nabízejí takřka ke každému modelu, s velkorysou zárukou, a výkonové omezení už je minulostí.


u Lexusů to nazývají eCVT ale jedná se o planetovou převodovku. Nissan Skyline neboli Infiniti G35 coupé má klasický hydroměničový automat, měl jsem ho, rok 2005. ale cpou ho třeba do Nissanu Maxima A35/A36, už jsou na prodej výhradně s variátorem. znám člověka kterému právě v Muranu odešel, vinou přehřívání rychlou jízdou. také vím o několika Nissanech Micra, tam se jim hodně nepovedl. a naopak vím o Primeře která měla najeto přes 300.000km a fungoval. ono je to hodně o přístupu majitele. takže za mě u nového auta ano, u ojetiny u které nevím jak s ní kdo řádil ani omylem.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Saturday 17.10.2015 17:28, RE: Dodatek...
sympatico posted by:
PetrT posted by:
No to mě docela překvapuje, celou dobu žiju v přesvědčení že CVT se pro silná auta nehodí...
To už neplatí, na US trhu, kde automaty dominují, jsou variátory dost rozšířené, nyní dost spojované s hybridy, ale používá je většina výrobců...zatím převažují v menších autech, ale tady namátkou pár aut s variátorem a slušným výkonem : Ford Five Hundred (CVT), Honda Odyssey 2008+ (CVT ), Infinity QX60 (CVT) , Lexus GS450h (CVT), Lexus LS 600h 5.0 (XF40, taky CVT ), Nissan Skyline (do roku 2007, CVT).Obecně se dá říct, že v USA je zejména japonské automobilky nabízejí takřka ke každému modelu, s velkorysou zárukou, a výkonové omezení už je minulostí.


No tak to já bych si teda DSG s 250t nekoupil, to zase neee A už vůbec ne v R36.
Jinak CVT v hybridech neni klasické CVT, je to jen marketing.
Jako nového bych se CVT nebál, ale ojeté... jak píše krtek.

Krtku co se dávalo do Mikry 1,4 automat r. 2005? To je příšerný svezení, cuká to jak robot a žere strašně.
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Saturday 17.10.2015 18:06, Micra
obávám se že to bylo CVT před smrtí CVT poznáš podle reakce-sešlápneš plyn, vyletí otáčky, nic se neděje, najednou se to začne rozjíždět ale otáčky se nemění. něco jako by ti prokluzovala spojka u manuálu. oni do těhle malejch městskejch poskoků klasickej automat nedávali, asi žádný výrobce. buď robotizovanej manuál á la C3 nebo CVT
respond
Zdeny60
number of posts1232
date of registration08.09.2009
Saturday 17.10.2015 19:33, CVT, LPG...
Zajímavé čtení. Co ěm překvapilo nejvíce, tak "fundované" názory od jedinců, kteří jsou chytřejší, než konstruktéři v automobilkách a doma mají nejméně tři vozy s CVT A přitom v tom ani neseděli, natiož aby s tím najezdili aspoň pár set kilometrů. Všichni vědí, koho tím mylsím. CVT je dnes vysoce spolehlivé zařízení, ale ne každému sedne do ruky. Bohužel, chětj nechtěj, je cíti mezistupeň mezi motorem a koly. U plynulé jízdy se to smaže, u rychlé jízdy s častou akcelerací je to prostě znát i u CVT SUbaru, kde je kombinován původní hydroměnič a svariátorem (to jen pro úplnost a pořádek, pro některé specialisty).
K mechanikovi, který dělá automaty - je jasné, že relativní % vozů Murano, na kterých dělal opravu CVT převodovky v ČR je mizivé - díky rozšíření auta. Potkat Murano, to potký´ám častěji Veyrona. Ale přesto osobně znám člověka s Murenem (má již druhé), navíc přestavěné n a LPG a o tom jsme s ním hovořil dvakrát - jeho Murano nikdy nemělo problém s CVT-ovšem nesmí si člověk myslet, že olje je tam doživotní. Jde o pána, který děla výhradní přestavby vozů Nissab pro firmu Color Car v Hradci králové - můžete ho navštívit a promluviot si s ním o jeho zkušenostech s Nissanem/Infiniti.
Má jej přestavěné na LPG , instalaci jsem viděl-dosud lepší jsem neviděl. To uvádím proto, že instalací LPG jsem viděl v životě bezpočet, ale ta jeho je prostě skvostná. Kdybych chtěl své auto předělta na LPG, půjdu k němu - jsem si jist, že budu spokojen. Neberte to, prosím, jako reklamu - jménofirmy jsem neuvedl a každý si to dohledá na netu.
Osobně jakožto technik vidím i tak potenciální riziko přestavyb japonského motoru na LPG, prostě mám podvědomé obavy o zničení hlav díky podpálení výfukových ventilů, ale jak patrno, jsou lidé, kteří vesele jezdí, točí kilometry a šetří. Ale je to každého vgěc, já k tomu odvahu nenašel, jsou odchovancem značky SUbaru. proto ani na Infiniti si LPG prozatím nedám. Těch pár tisíc km za rok mě nespasí.
Znovu k SUbaru - dnes jste mohli vidět v auto revue test na Levorga s CVT - 1,6/175HP. Pepa mi mluvil z duše: když Subaru, tak v dnešní době pouze Levorg. Podvozek nazval nadvozkem, podozky mají vozy ze stáje VW. CVT je dotažená k dokonalosti (snad se půjde někam svézt), auto je hezký, což je věcí vkusu. Ale co je hlavní - Subaru se vrátilo opět k mrštným řidičky precizním autům, jako byla kdysi legacy IV a to mě těší dvojnásob, neb za dva tři roky budou ojeté zánovní Levorgy a to bych mohl. Ovšem jak vidno, Subaru si své vozy cení, protože cena dnešního byla bezmála 900tCZK a to je setsakra sebevědomá cena. Ale asi Subari ví, proč ji v době dnešní obrovské konkurence takto nasadilo-stojí si za svým. A já jim držím palce. Bylo totiž načase přijít s něčím pořádným, po současném propadáku Legacy/Outback.
respond
Pavlik
number of posts1325
date of registration09.10.2008
Sunday 18.10.2015 10:05, RE: CVT, LPG...
Zdeny60 posted by:
Zajímavé čtení. Co ěm překvapilo nejvíce, tak "fundované" názory od jedinců, kteří jsou chytřejší, než konstruktéři v automobilkách a doma mají nejméně tři vozy s CVT A přitom v tom ani neseděli, natiož aby s tím najezdili aspoň pár set kilometrů. Všichni vědí, koho tím mylsím. CVT je dnes vysoce spolehlivé zařízení, ale ne každému sedne do ruky. Bohužel, chětj nechtěj, je cíti mezistupeň mezi motorem a koly. U plynulé jízdy se to smaže, u rychlé jízdy s častou akcelerací je to prostě znát i u CVT SUbaru, kde je kombinován původní hydroměnič a svariátorem (to jen pro úplnost a pořádek, pro některé specialisty).K mechanikovi, který dělá automaty - je jasné, že relativní % vozů Murano, na kterých dělal opravu CVT převodovky v ČR je mizivé - díky rozšíření auta. Potkat Murano, to potký´ám častěji Veyrona. Ale přesto osobně znám člověka s Murenem (má již druhé), navíc přestavěné n a LPG a o tom jsme s ním hovořil dvakrát - jeho Murano nikdy nemělo problém s CVT-ovšem nesmí si člověk myslet, že olje je tam doživotní. Jde o pána, který děla výhradní přestavby vozů Nissab pro firmu Color Car v Hradci králové - můžete ho navštívit a promluviot si s ním o jeho zkušenostech s Nissanem/Infiniti.Má jej přestavěné na LPG , instalaci jsem viděl-dosud lepší jsem neviděl. To uvádím proto, že instalací LPG jsem viděl v životě bezpočet, ale ta jeho je prostě skvostná. Kdybych chtěl své auto předělta na LPG, půjdu k němu - jsem si jist, že budu spokojen. Neberte to, prosím, jako reklamu - jménofirmy jsem neuvedl a každý si to dohledá na netu.Osobně jakožto technik vidím i tak potenciální riziko přestavyb japonského motoru na LPG, prostě mám podvědomé obavy o zničení hlav díky podpálení výfukových ventilů, ale jak patrno, jsou lidé, kteří vesele jezdí, točí kilometry a šetří. Ale je to každého vgěc, já k tomu odvahu nenašel, jsou odchovancem značky SUbaru. proto ani na Infiniti si LPG prozatím nedám. Těch pár tisíc km za rok mě nespasí.Znovu k SUbaru - dnes jste mohli vidět v auto revue test na Levorga s CVT - 1,6/175HP. Pepa mi mluvil z duše: když Subaru, tak v dnešní době pouze Levorg. Podvozek nazval nadvozkem, podozky mají vozy ze stáje VW. CVT je dotažená k dokonalosti (snad se půjde někam svézt), auto je hezký, což je věcí vkusu. Ale co je hlavní - Subaru se vrátilo opět k mrštným řidičky precizním autům, jako byla kdysi legacy IV a to mě těší dvojnásob, neb za dva tři roky budou ojeté zánovní Levorgy a to bych mohl. Ovšem jak vidno, Subaru si své vozy cení, protože cena dnešního byla bezmála 900tCZK a to je setsakra sebevědomá cena. Ale asi Subari ví, proč ji v době dnešní obrovské konkurence takto nasadilo-stojí si za svým. A já jim držím palce. Bylo totiž načase přijít s něčím pořádným, po současném propadáku Legacy/Outback.


Děkuji, že jsi mi to vysvětlil Zdeny. Pokud starý fachman, který i k nákupu ponožek přistupuje jako technik, nechápe proč ne CVT v silnějším a těžším autě pro použití v Evropě, je to smutný výsledek edukačního procesu. Vůbec totiž nepochopil princip fungování CVT převodovky a tedy důvody proč v Evropských podmínkách obvykle moc nevydrží. Za mne - ojeté auto s CVT ani omylem. Nové snad(pokud vám nevadí jízdní projev variátoru), ale po záruce ihned prodat.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Sunday 18.10.2015 12:52, RE: CVT, LPG...
Zdeny60 posted by:
Znovu k SUbaru - dnes jste mohli vidět v auto revue test na Levorga s CVT - 1,6/175HP. Pepa mi mluvil z duše: když Subaru, tak v dnešní době pouze Levorg. Podvozek nazval nadvozkem, podozky mají vozy ze stáje VW. CVT je dotažená k dokonalosti (snad se půjde někam svézt), auto je hezký, což je věcí vkusu. Ale co je hlavní - Subaru se vrátilo opět k mrštným řidičky precizním autům, jako byla kdysi legacy IV a to mě těší dvojnásob, neb za dva tři roky budou ojeté zánovní Levorgy a to bych mohl. Ovšem jak vidno, Subaru si své vozy cení, protože cena dnešního byla bezmála 900tCZK a to je setsakra sebevědomá cena. Ale asi Subari ví, proč ji v době dnešní obrovské konkurence takto nasadilo-stojí si za svým. A já jim držím palce. Bylo totiž načase přijít s něčím pořádným, po současném propadáku Legacy/Outback.


Jeden motor /nevyzkoušený/, jedna převodovka, jeden švindl-4x4-pohon. S tím udělá Subaru díru do světa. Vizuálně se mi to auto, hlavně s STI paketem líbí hodně.
Taky jim držím palce, budou to potřebovat.

respond
subarák
number of posts106
date of registration22.03.2010
Sunday 18.10.2015 16:49, RE: CVT, LPG...
Reno posted by:
Zdeny60 posted by:
Znovu k SUbaru - dnes jste mohli vidět v auto revue test na Levorga s CVT - 1,6/175HP. Pepa mi mluvil z duše: když Subaru, tak v dnešní době pouze Levorg. Podvozek nazval nadvozkem, podozky mají vozy ze stáje VW. CVT je dotažená k dokonalosti (snad se půjde někam svézt), auto je hezký, což je věcí vkusu. Ale co je hlavní - Subaru se vrátilo opět k mrštným řidičky precizním autům, jako byla kdysi legacy IV a to mě těší dvojnásob, neb za dva tři roky budou ojeté zánovní Levorgy a to bych mohl. Ovšem jak vidno, Subaru si své vozy cení, protože cena dnešního byla bezmála 900tCZK a to je setsakra sebevědomá cena. Ale asi Subari ví, proč ji v době dnešní obrovské konkurence takto nasadilo-stojí si za svým. A já jim držím palce. Bylo totiž načase přijít s něčím pořádným, po současném propadáku Legacy/Outback.
Jeden motor /nevyzkoušený/, jedna převodovka, jeden švindl-4x4-pohon. S tím udělá Subaru díru do světa. Vizuálně se mi to auto, hlavně s STI paketem líbí hodně.Taky jim držím palce, budou to potřebovat.


Klidně udělá, protože 90% prodejů je Japonsko, Austrálie a Amerika, to je jiný automobilový svět než Evropa. Osobně mě to taky se.e, a nechápu tu politiku, každý model má jiný motor, který není možno získat v jiném modelu, proboha proč?, převodovka téměř výhradně automat, o který nestojím, asi budu muset zvážit jinou značku, po 15 letech jízdy jen se Subaru. Akorát nevím, co, protože Outback je pro mě ideální auto a nic podobnýho v podstatě není k mání.
respond
Zdeny60
number of posts1232
date of registration08.09.2009
Sunday 18.10.2015 16:57, RE: CVT, LPG...
Pavlik posted by:
Děkuji, že jsi mi to vysvětlil Zdeny. Pokud starý fachman, který i k nákupu ponožek přistupuje jako technik, nechápe proč ne CVT v silnějším a těžším autě pro použití v Evropě, je to smutný výsledek edukačního procesu. Vůbec totiž nepochopil princip fungování CVT převodovky a tedy důvody proč v Evropských podmínkách obvykle moc nevydrží. Za mne - ojeté auto s CVT ani omylem. Nové snad(pokud vám nevadí jízdní projev variátoru), ale po záruce ihned prodat.


Jezdil jsi s CVT? A pokud ano, kolik jsi toho s ní najezdil? Stačí mi odpověď typu ANO-NE a počet km.

respond
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.