0
back
 

diskuze k tématu: Volkswagen Golf III 1,9 TDI - jezdí i po patnácti letech

category of topic classification: německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.11.2008 06:19, recenze
Jedna z těch lepších recenzí. Člověk alespoň vidí, kolik do toho za pár let nacpe. Možná je lepší si podobnou statitiku raději nevést, 66k (bez paliva) na 50kkm je docela síla.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.11.2008 07:16, RE: recenze
Alda posted by:
Jedna z těch lepších recenzí. Člověk alespoň vidí, kolik do toho za pár let nacpe. Možná je lepší si podobnou statitiku raději nevést, 66k (bez paliva) na 50kkm je docela síla.
Fakt dobra recenze, takhle si vest historri auta, to je obdivuhodne. Od majitele bych se nebal koupit i fakt stare auto, kdyz ma takto zdokumentovanou historii
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.11.2008 08:21, .. a zase ty kilometry!
Myslím, že největší vinu na tom relativně vysokým počtu závad nese právě skutečný počet najetých km, který bude patrně x-krát vyšší, než stav na tacho, jak autor správně uvedl...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.11.2008 08:23, Golf klasse
Dobrá recenze,pečlivé záznamy o autě,lepší než si vede autorizovaný servis.
Golf 3 byl dříve etalon třídy,zejména spolehlivý.Dnes to neplatí jenže očividně je to vina tachometru, po cca 250-300tkm se to dá obhájit.I tak je ,ale 66tis za takovou dobu neadekvátní investice.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.11.2008 08:43, RE: Golf klasse
Tomi posted by:
Dobrá recenze,pečlivé záznamy o autě,lepší než si vede autorizovaný servis.
Golf 3 byl dříve etalon třídy,zejména spolehlivý.Dnes to neplatí jenže očividně je to vina tachometru, po cca 250-300tkm se to dá obhájit.I tak je ,ale 66tis za takovou dobu neadekvátní investice.
no ono to zase tak nevyhodne neni chlapci,jelikoz kdyby si koupil novejsi a drazsi a do neho treba investoval do oprav mene,tak mu ty prachy zase sebere ztrata hodnoty,ktera bude ´mnohem vyssi
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.11.2008 08:56, RE: Golf klasse
baworak posted by:
no ono to zase tak nevyhodne neni chlapci,jelikoz kdyby si koupil novejsi a drazsi a do neho treba investoval do oprav mene,tak mu ty prachy zase sebere ztrata hodnoty,ktera bude ´mnohem vyssi
zajímavá úvaha,ale nesouhlasím.
Pořád je lepší mít novější auto bez poruch,které ztrácí hodnotu,ale jezdí a funguje než staré,s kterým budu každé 2 měsíce něco řešit,ale říkat si,že jsem za rok ztratil teprve 10-15tisíc z hodnoty.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.11.2008 09:07, RE: Golf klasse
baworak posted by:
no ono to zase tak nevyhodne neni chlapci,jelikoz kdyby si koupil novejsi a drazsi a do neho treba investoval do oprav mene,tak mu ty prachy zase sebere ztrata hodnoty,ktera bude ´mnohem vyssi
Na tom něco je. Ale to se na to díváš pouze z hlediska peněz a ne z hlediska toho, že Tě třeba některá závada zaskočí v nevhodnou dobu. Za druhé ne každý by třeba všechny uvedené záležitosti opravil za pouhých 66 tKč, ale odvezl by auto do servisu a hotovo a cena by pak byla královská. Čili dalším faktorem je faktor času, který se musel autu věnovat čili kolik hodin servisu odpovídá hodině provozu - to taky napoví. Ovšem takovou statistiku si nevedu ani já, a to mám taky o autě napsaný kde co . Je to víc než 2 roky z5, co jsem sem posílal svou recenzi na Vectru A a pok jsem cca každýho 1/4 roku dopisoval do diskuze, co jsem řešil a kolik to stálo. Bohužel dnes už je to víceméně k ničemu, protože u tak starých aut je to skoro jedno. Tenkrát jsem to řešil opačně, než tady autor, koupil jsem to nejlepší, co se dalo sehnat a přes 3 roky na to prakticky nemusel, krom běžné údržby, šáhnout. Ale to je o štěstí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.11.2008 09:49, RE: .. a zase ty kilometry!
A4 posted by:
Myslím, že největší vinu na tom relativně vysokým počtu závad nese právě skutečný počet najetých km, který bude patrně x-krát vyšší, než stav na tacho, jak autor správně uvedl...
Taky myslim ze ten najezd neodpovida ani nahodou, docela kalvárie s tim autem....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.11.2008 10:50, RE: Golf klasse
David V posted by:
Na tom něco je. Ale to se na to díváš pouze z hlediska peněz a ne z hlediska toho, že Tě třeba některá závada zaskočí v nevhodnou dobu. Za druhé ne každý by třeba všechny uvedené záležitosti opravil za pouhých 66 tKč, ale odvezl by auto do servisu a hotovo a cena by pak byla královská. Čili dalším faktorem je faktor času, který se musel autu věnovat čili kolik hodin servisu odpovídá hodině provozu - to taky napoví. Ovšem takovou statistiku si nevedu ani já, a to mám taky o autě napsaný kde co :-...
Jasně že je to o štěstí, ale když je cena nižší než u ostatních ojetin stejné vozu a motorizace, tak to přece není jen tak. Když jsem kupoval auto já, tak jsem taky mohl vzít stejné levnější. Neudělal jsem to a 2 roky (cca 27t km) jezdím bez starostí. Měnil jsem jen rozvody, brzd. desky a gumy ve stabilizátoru (žárovky a pneu nepočítám).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.11.2008 11:18, RE: Golf klasse
Alda posted by:
Jasně že je to o štěstí, ale když je cena nižší než u ostatních ojetin stejné vozu a motorizace, tak to přece není jen tak. Když jsem kupoval auto já, tak jsem taky mohl vzít stejné levnější. Neudělal jsem to a 2 roky (cca 27t km) jezdím bez starostí. Měnil jsem jen rozvody, brzd. desky a gumy ve stabilizátoru (žárovky a pneu nepočítám).
Zdravím pánové a možná i dámo, mám stejného golfa variant, akorát ještě ne TDi, ale TD, je z roku 96. V podstatě mohu potvrdit to co zde píše autor, myslím, že to sedí na všechny VW z téhle doby. Jinak co se týče kilometrů, tak já mám teď na tachometru 329 tkm, poctivých a eviduju si taky každou kačku vloženou do oprav a údržby auta, samozřejmě krom paliva, to jen občas zčítnu orientačně, a žere mi to kolem 6 l/100 km.
Jinak 66 tKč je a není moc, pokud to vztáhneme k najetým kilometrům, tak je to cca 1,3 Kč/km, chybí už jen zákonné pojištění, které je celkem zanedbatelné (řekněme ujedu 15 tkm a zaplatím cca 5 tKč vč. pojištění skla), tak to máme cca 0,3 Kč/km, takže fixní náklady máme cca 1,6 Kč/km a variabilní jsou na palivo, u Tdi cca 1,5 Kč/km (5l x 30 Kč)/100, takže máme 3,1 Kč/km, což mi přijde velice slušné, 3 Kč/km dá člověk jen za palivo např. u nějakého většího benzíňáku ježděného jen po městě.
Jinak je pravdou a je to celkem výstižné, že golf vždycky dojede, aspoň já měl vždy to štěstí, že když se něco vysralo, tak to bylo blízko domova, a jen jednou to bylo, kvůli čemu jsem nenastartoval - stopventil na čerpadle, přesně řečeno od něj upadl drátek, tudíž byl elmag. ventil pořád zavřený a do čerpadla nešla nafta, kdyby to člověk věděl, spraví to na cestě za pár minut. Spínačka je častej problém, aby ne, když už ní někdo tolikrát otočil.
Golf je jednoduché, mechanicky dost odolné a spolehlivé auto. Možná mi to někdo nebude věřit, ale na tom mém (13 let starý, 329 tkm) je pořád původní výfuk, není ještě rozřízlý vzadu, tudíž nebyl měněn, zadní tlumič už má jen jeden obal a příruba co do něj vede už byla skoro upadlá (prasklá od vibrací a houpání) - zavařeno za 0 Kč, a středový tlumič už začíná mít také pupínky. Jinak je vespod golf na ty kilometry dost zachovalý, jen asi dvě místečka, kde se odloupl původní nátěr spodku je nepatrná koroze, prahy(bolest golfů) jsou zdravé.
Jediné místo kde jsem objevil korozi je pravý přední blatník úplně dole, po sundání plastového podběhu zjistíte, že se v tomhle místě drží vrstva písku a bahna, co se tam dostane škvírama. Na to pozor.
Veškeré opravy co byly na mém golfu provedeny jsou úměrné stáří a najetým kilometrům, koupil jsem ho od známých, takže vím, co se s ním dělalo, a před tím než jsem ho koupil, bylo měněno turbo (rozsypalo se), bylo to v cca 320 tkm a bylo původní, dále bylo měněno komplet topení i s ventilátorem.
Dostupnost dílů je perfektní a jsou levné, dá se říct, že ne o moc dražší než na favorita, samozřejmě, pominu-li věci, které favorit nemá
Až budu mít víc najeto, tak třeba sepíšu recenzi.

Tom
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.11.2008 12:26, RE: Golf klasse
T posted by:
Zdravím pánové a možná i dámo, mám stejného golfa variant, akorát ještě ne TDi, ale TD, je z roku 96. V podstatě mohu potvrdit to co zde píše autor, myslím, že to sedí na všechny VW z téhle doby. Jinak co se týče kilometrů, tak já mám teď na tachometru 329 tkm, poctivých a eviduju si taky každou kačku vloženou do oprav a údržby auta, samozřejmě krom paliva, to jen občas zčítnu orientačně, a žere mi to kolem 6 l/100 km.
Jinak 66 tKč je a není moc, pokud to vztáhneme k najetým kilometrům, ta...
Dobrý den "T"! Děkuji za "dámu" a oceňuji vaši závěrečnou větu (vzhledem k 329.000 km na tachometru), ale nedělám si legraci, vím že tehdy ještě vozy na takovéto nájezdy konstruovány byly.
Přeji mnoho další šťastných kilometrů ,-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.11.2008 12:44, RE: Golf klasse
Kylie posted by:
Dobrý den "T"! Děkuji za "dámu" a oceňuji vaši závěrečnou větu (vzhledem k 329.000 km na tachometru), ale nedělám si legraci, vím že tehdy ještě vozy na takovéto nájezdy konstruovány byly.
Přeji mnoho další šťastných kilometrů ,-)
To by se tady moc recenzí neobjevilo, kdyby každý čekal na překročení 300 tkm. A z příspěvku mi vychází, že majitel s autem ujel cca 9000 km, čož je na recenzi, která by zahrnula i spolehlivost, opravdu málo. Ovšem podle mě se dá napsat uživatelská recenze o tom, jak se auto ovládá a jak je praktické, a na to zase 9000 km může stačit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.11.2008 13:04, RE: Golf klasse
T posted by:
Zdravím pánové a možná i dámo, mám stejného golfa variant, akorát ještě ne TDi, ale TD, je z roku 96. V podstatě mohu potvrdit to co zde píše autor, myslím, že to sedí na všechny VW z téhle doby. Jinak co se týče kilometrů, tak já mám teď na tachometru 329 tkm, poctivých a eviduju si taky každou kačku vloženou do oprav a údržby auta, samozřejmě krom paliva, to jen občas zčítnu orientačně, a žere mi to kolem 6 l/100 km.
Jinak 66 tKč je a není moc, pokud to vztáhneme k najetým kilometrům, ta...
z vlastni zkusennosti vim o dalsim dulezitem rozdilu mezi starsimi a novymi auty: stare auto mi v mnoha pripadech opravi jakakoliv dilna,nebo dokonce kamos na parkovisti, jak je popsano v recenzi. u noveho auta jste bez znackoveho servisu s diagnostikou a dalsim vybavenim v haji.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.11.2008 13:48, RE: recenze
Mazel posted by:
Fakt dobra recenze, takhle si vest historri auta, to je obdivuhodne. Od majitele bych se nebal koupit i fakt stare auto, kdyz ma takto zdokumentovanou historii
Taky souhlas, pěkně napsáno.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.11.2008 13:49, RE: .. a zase ty kilometry!
mikes posted by:
Taky myslim ze ten najezd neodpovida ani nahodou, docela kalvárie s tim autem....
Počet kilometrů byl jasný i majiteli, vzhledem k stáří, ceně a využití vozidla se ale jedná o normální údržbu a spotřební materiál, plus pár drobností navrch.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.11.2008 13:55, RE: Golf klasse
Tomi posted by:
zajímavá úvaha,ale nesouhlasím.
Pořád je lepší mít novější auto bez poruch,které ztrácí hodnotu,ale jezdí a funguje než staré,s kterým budu každé 2 měsíce něco řešit,ale říkat si,že jsem za rok ztratil teprve 10-15tisíc z hodnoty.
Pravda je v obou pohledech, záleží, jaké jsou potřeby majitele. Pokud někdo jede dojednávat miliónové obchody a musí přijet včas, pak potřebuje novější a spolehlivější auto, pokud někdo jezdí na nákupy a normálně do práce, pak občasný výpadek není žádná tragédie. A přiznejme si, průměrný plat v této zemi není na to, aby člověk mávnul rukou nad úbytkem hodnoty 200 000 ročně. 10-15 tisíc ztráty, to je tak na autě za méně než 100 000.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.11.2008 13:57, RE: Golf klasse
Alda posted by:
Jasně že je to o štěstí, ale když je cena nižší než u ostatních ojetin stejné vozu a motorizace, tak to přece není jen tak. Když jsem kupoval auto já, tak jsem taky mohl vzít stejné levnější. Neudělal jsem to a 2 roky (cca 27t km) jezdím bez starostí. Měnil jsem jen rozvody, brzd. desky a gumy ve stabilizátoru (žárovky a pneu nepočítám).
reaguji na ALDA, taky by se mě líbilo za rok najet 13t km, při dobré koupi se kromě oleje nemusí nic spravovat, ale při 40t za rok se teprve ukáže výdrž vozu, nebo jak se předchozí majitel o auto staral. Milan
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.11.2008 14:03, Vodní pumpa
Můj mechanik říká - při každé druhé výměně rozvodů vyměnit i tu vodní pumpu. Je to relativně levný díl a pokud jsou rozvody dole, je výměna otázkou chvíle. Pár korun navíc, které se vyplatí.O výměně všech kladek na rozvodech nemluvě. Kterýsi výrobce na sadě rozvodů píše: "Nevyměníte-li kladky, nevyměňujte ani rozvody."
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.11.2008 14:45, Chybí vyjádření "nejvyšší"
...instance v oboru TDi, Muroňě Prvního - TDi (vše)znalého!
PS: Rudlíku kde jsi?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.11.2008 14:58, RE: Golf klasse
T posted by:
Zdravím pánové a možná i dámo, mám stejného golfa variant, akorát ještě ne TDi, ale TD, je z roku 96. V podstatě mohu potvrdit to co zde píše autor, myslím, že to sedí na všechny VW z téhle doby. Jinak co se týče kilometrů, tak já mám teď na tachometru 329 tkm, poctivých a eviduju si taky každou kačku vloženou do oprav a údržby auta, samozřejmě krom paliva, to jen občas zčítnu orientačně, a žere mi to kolem 6 l/100 km.
Jinak 66 tKč je a není moc, pokud to vztáhneme k najetým kilometrům, ta...
To je 55 KW s nepřímým vstřikováním?
respond
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.