0
back
 

diskuze k tématu: Velké dilema: Passat nebo Superb?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy, německá vozidla, česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 16.02.2009 20:23, rada
Rozhodně Passat!!! Uvědomte si, že Němci nikdy nedopustí, aby Škoda měla lepší kvalitu než jejich domovská VW, proto jsem šel do VW a nelituji. (Měl jsem jak Škody, tak nyní Passat 1,9 TDi 96 kw, B6). Mj. o tom svědčí i ceny ojetin Škody a VW, VW se daleko lépe drží na ceně. Mějte se
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 16.02.2009 21:06, rada
Re: Baggio Nesmíme zapomenout že Superb se vyráběl v Kvasinách, kde si vždy dali záležet na pečlivé práci a vždy tam vyráběli "speciální" Škodovky nebo jejich verze. Proto bych kvalitu jejich práce považoval za plně srovnatelnou s těmi co vyráběli Passat. Nehledě na to, že se obě auta montovala s téměř shodných dílů vyrobených ze stejných materiálů.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 16.02.2009 21:11, rada
Milý Petře! Je "hezké", že jste se svým superb 1.9 TDi spokojen, ale slovo "robustní" se k němu NEhodí, je mi líto (NEbyla by to pravda - m.j. pan Hlinka to testoval).
Superb první generace je opravdu NEpříliš kvalitním vozidlem a je "jen" taková "zhoršená/zlevněná" varianta starého passat (pro tehdy ještě NEnáročný trh číny). Zkuste skoro JAKÝKOLIV jiný model střední třídy (klidně "obyč." Citroën C5) a rozjet se někam nad 160-170 km/h a "chválit" podvozek supeb a "robustnost" konstrukce pak už JISTOJSITĚ NEbudete ,-)
Navíc škoda superb skončila v posledních hodnoceních spolehlivosti německého GTÜ ve kategorii vozů střední třídy do 3 let stáří jako POSLEDNí, ale k NEdoporučení bych měla i "podstatnější" důvody - NEjsem fanynka passat, ale celkovou konstrukcí je opravdu "lepším" vozem (jednoznačně - což ale asi NEpřekvapí, že? - Baggio má samozřejmě pravdu).
Pěkný den
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 16.02.2009 21:41, rada
Kylie, ty jsi asi v Superbu ani Passatu nejela, jinak to nevidim. "Zhoršená varianta Passatu", kde na to chodíš? Čím to máš podložené, čím zhoršená? "NEjsem fanynka passat, ale celkovou konstrukcí je opravdu "lepším" vozem" , promiň ale Superb a Passat jsou technicky shodné akorát Superb je trochu delší, nic víc, nic míň. Kdyby sis sedla dopředu do Superbu nebo Passatu a byl na volantu odlouplý znak výrobce tak nepoznáš v čen sedíš. Vážně nevím co tu pořád řešíš. Jo a jen tak pro zajímavost, prodloužený Passat pro Čínu si vyráběl VW sám.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 16.02.2009 22:05, rada
Stačí maličko číst .... ,-)
Zkuste si o konstrukci podvozku superb něco PŘEČÍST a "chválit" jistojistě od té chvíle NEbudete ..
Spíše ja zajímavé, odkud VY to své "přesvědčení" berete?
To vaše "nic víc, nic míň" - TO je přeci ono - TO dělá docela ZÁSADNĚ jiné chování vozu - je to opravdu JEN nastavení podvozku NEhodné evropských silnic!
VW si vyráběl passat pro čínu "sám"? Tenhle vtip nějak NEchápu - superb si vyrábí přece TAKÉ "sám" - a je to opravdu "stejný" vůz (že se maličko změní maska apod. to z vozu "jiné" auto přece neudělá ...
"... superb je trochu delší" - tedy ono i "jen" delší na stejné platformě se chová "jinak", ale tady byl "ultraamatérsky" prodloužen rozvor, což vede k NEdostatečným jízdním vlastnostem - vhodným možná pro čínu před mnoha lety (dnes už také spíš ne), to že se vůz nakonec prodával (docela úspěšně - snad 100 000 ks) i v původních zemích EU bylo spíše překvapením (to ale i "superúspěšnost" Dacia - kvalita bohužel moc "v kurzu" asi není)
PS: Ještě jednou čtu váš příspěvek a to "nadšení" pro konstrukčně jedno z NEJSLABŠÍCH aut posledních let je věru "neuvěřitelné", je mi líto, ale i takový hyundai konstrukcí "poctivější" auto
Vím že takováto slova bez znalosti souvislostí znějí asi až "drsně", ale je to tak (a doporučuji nějaký "autotisk" - z česky psaných třeba Auto Diesel či AUTO MOTO Speciál, nebo automobil - pokud ten "nej-" chcete, sahněte rovnou po britském EVO
PPS: Děkuji pěkně, passat B5/6 V6 2.8 30V docela VELMi dobře znám (a mně je JEDNO co má jakou značku, já klidně "zkritizuji" i vw "top" model Phaeton a v koncernu zůstanu a R8 by mne v garáži VĚRU NEuráželo) a "ohrnu" nos na V6 2,5 TDi a "pochválím" 2.0 TFSi .... a víte proč? Protože tak to prostě JE
Pěkný den ,-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 16.02.2009 22:16, rada
Osobně bych z těchto dvou vozů nechtěl ani jeden, ale kdybych už si musel jeden vybrat, byl by to jednoznačně Passat. Oby tyto vozy jsou jízdně "impotentní" (sorry musel jsem použít toto slovo), ale passat je pořád lepší, než jeho nepovedený derivát, vzniklý rozříznutím a následným prodlouložením o 10 cm. Takové zvěrstvo si vskutku jen tak někdo nedovolí. Tímto zákrokem samozřejmě utrpěla torzní a ohybová tuhost a na jízdních valstnostech je to znát. Opravdu jsem u žádného, byť sebestaršího vozu nezažil, aby se mi v táhlé zatáíčce projížděné vyšší rychlostí vlnil pod zadkem. Představa, co by se stalo, kdybych se potřeboval náhle vyhnout překážce, mě dodnes děsí. Když už trváte na koncernovém voze, volte passata s motorem 1,9 TDI a budete spokojen. Naopak 2,5 TDI je podle mě jedním z nejhorších motorů za posledních 10 let.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 16.02.2009 22:31, rada
Tohle nemá asi cenu dál rozebírat. Vždycky se snažím dívat na věc objektivně a bez předsudků a než vynesu nějaký závěr tak si tu věc (auto) vyzkouším. Z tohoto hlediska mě ani Superb ani Passat nezklamali. Nenastupoval jsem do nich s pocitem "to jsou ale zastaralá a blbá auta" nebo "jak jen toho prodlouženého Passata mohli vyrobit". Vždy si rád vyzkouším nějaké jiné auto. Teď bubu mluvit o obou. Líbilo se mi jak vypadá (Superb), jak je zpracované, všechno na svém místě a jízda bez problémů. Žádné BMW ale zase dostatečně pohodlné. Klidně bych s oběma jezdil každý den. To je mé hodnocení z pohledu normálního řidiče jako je třeba tazatel. Kdyby se tu řešil třeba Phaeton vs. C6 nehodnotil bych, protože jsem ani v jednom nejel, ale Superb vs. Passat ohodnotit můžu. A dle mého názoru to nejsou (ani jedno) vůbec špatná auta.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 16.02.2009 23:06, rada
NEuražte se Paule, ale BEZ nějakých emocí, doporučuji si o konstrukci superb něco prostudovat, dle ODBORNÍKŮ je to opravdu "nejodfláklejší" konstrukce vozu střední třídy, která byla v poslední pětiletce na trhu - buďte "náročnější" .. tady NEjde o srovnání s bmw, ale zatímco passat "nemusím", je stále VÝRAZNĚ lepší a "normálním" vozem střední třídy (já bych sice volila JINAK, a NEjen C5, ale před něj bych dala i mazdu 6 a Hondu Accord a Subaru Legacy ale to vše jsou "normální" vozy střední třídy - superb NE ... až TAK je to konstrukčně "zlé" - já bych takové "šlendriánství" NEpodporovala (přiznávám že mne to trochu až "uráží")
Pěkný den
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 16.02.2009 23:33, rada
Dobrý den, musim říct, že jsem měl možnost jezdit, jak Passatu b6 r.v.2002 tak mam zkušenost i se superbem 2,5 tdi automat. Vzhledem k tomu, že najezdim 70 tis. kilometrů ročně, tak passata už bych nechtěl, ano má super kufr,ale to je vše. U superba mam snížený podvozek a výborně drží na dálnici i ve 200 km/h. A s výbavou, kam se passat hrabe, superb mam v plné palbě. Jinak náprava trpí,jak u passata, tak u superba a ceny dílů jsou srovnatelné. Spotřeba je teda samozřejmě vyšší, s 2,5 tdi nebudete jezdit za 6 litrů, to ani náhodou, ale zase se člověk sveze. A určitě bych si šel obě auta projeta pak se rozhodněte, protože každej preferuje jiné auto. Jinak ještě k recenzím, na každém autě se najdou klady a zápory a je jedno, jestli máte bmw nebo audi nebo c5. Kolega má Bmw 735i dal za to milion a je věčně v servisu a ten rozhodně neni zadarmo. Takže držim palce při výběru.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 17.02.2009 05:41, rada
Passata mame v Kaliforii a jsme velice spokojeny - ale Skoda Superb se tady bohuzel neprodava. Doporucujeme nemeckeho Passat - asi bude mit lepsi kvalitu nez Ceska Skodovka.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 17.02.2009 06:41, rada
Takže s tím co zde bylo napsáno,lze tak nějak souhlasit,obě auta jsou koncernová a protože VW sreiktně trvá na používání koncernových dílů při stavbě nových vozů,je to vlastně totéž,alespoň na cenu dílů,z praxe a po opravě několika až neuvěřitelně zničených vozů,lze říct asi tohle,jestli seženete v ČR zachovalé auto bude to velké štěstí.Passat je lepší s 1.9,Superb s 2.5,u Superba je na to lépe dimenzována přední náprava,ale 2.5 je opravdu hrozný motor.Passat je odolnější,ale také se s ním obvykle hůř zachází.Motory 1.9 zvládnou hodně kilometrů proto bych se nebál ani většího tachometrového stavu,u nás chce stejně každý auto do 150 tis. najetých km,takže pokud bude mít auto víc,obvykle to svědčí o tom,že si nikdo nehrál s tachem.Na svezení jsou obě auta hrozná,prostě nuda a po pár kilometrech to svádí jet rychle,aby se člověk aspoň trochu odreagoval a bavil.S motorem 1.9 je jednoznačně lepší Passat,odolnější a poctivě zpracovaný.Superb je prostě Škoda a kdyby se vyráběl v roce 1970,jmenoval by se Škoda 110 LS
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 17.02.2009 07:19, rada
Na každém z jmenovaných vozů jsem najezdil cca 100 tisíc km na trasách Praha-Ostrava-Duesseldorf-Berlín a k tomu "po městě". Měl jsem je jako služební. Žádný podstatný rozdíl nevidím. V Passatu byla lépe nastavitelná opěrka pravé ruky řidiče. V Superbu nějak příjemněji fungovala klimatizace Climatronic, jinak totožná s tou v Passatu. Držák plechovek s nápoji pod pákou ruční brzdy v Superbu je ergonomická pitomost, otloukáte si klouby prstů. Pohodlí zadních sedadel v Superbu řidič nevyužije, spolujezdci ale byli názoru, že v tomto je Superb lepší. Poruchy - výměna lambda sondy v Passatu po 2 letech provozu, Superb - nula.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 17.02.2009 09:22, rada
No Kylie,davat jako priklad porad s panem Vaculikem,kterej pohani vse, co pochazi z koncernu, neni relevantni. A pokud jde o pana Hlinku, tak ta ukazuje prave proti vasemu tvrzeni.Narazova rychlost 120km/h, nepripoutan a prezil, zemrel az v nemocnici. Kdyby byl pripoutan,tak mel velkou sanci. Ukazte mi nehodu,treba C5, s celnim narazem,podobnou rychlosti a nepripoutanymi cestujicimi,kteri prezili a ziji dale
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 17.02.2009 09:37, rada
Volil bych Superba a to z důvodu, že je v tom i vzadu místo pro lidi. Výbava bude vyšší za stejnou cenu a není to auto, který má každej jako passat. Passata jsem sice neřídil a chování Superbu se mi na dálnici nad 160 zdálo už nestabilní, ale tazatel nepíše jaké rychlostní rekordy tím chce pokořit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 17.02.2009 11:07, rada
Dobry den, jezdil jsem v Superbu 1,9 i v Passatu 1,9 a je to uplne stejne. Passat se mi zdal trochu tvrdsi. Neni problem jezdit po nemecke dalnici kolem 200km/h s peknou spotrebou a v relativnim tichu. Potom jsem mel asi dva roky 2,8V6 Superba a byl jsem velmi spokojen. jasne ,je to benzin takze budete kritizovat spotrebu, ale na jiz zminovane nemecke dalnici jsem jezdil za 10-11l , ale klid v kabine a dostatek vykonu je uplne o necem jinem. Navic tento typ motorizace sezenete v prumeru o 100000,- levneji nez tdi. Takze i kdyz jsem se svym nazorem mimo Vas zajem, uvazoval bych i o teto motorizaci.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 17.02.2009 11:51, rada
Volil bych motor 2.8i V6 benzin s automatem (manual se možná ani nedodával) a za ušetřené peníze v rozdílu ceny benzin diesel bych namontoval LPG. Vlastní zkušenost AUDI A6 2.8i Q auto. spotřeba cca 13L/ 100km.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 17.02.2009 12:33, rada
Upřednostnil bych Škodu Superb. Jízdními vlastnostmi a komfortemi se Passatu plně vyrovná a je lacinější. Obsah 1,9 u nafťáku na naše poměry bohatě postačuje. Řeč je samozřejmě o limuzínách, kombi verze u Superbu zatím schází.U kombi a převážení těžkých nákladů by byl lepší nafťák dvaapůllitr. Náhradní díly a hodina práce opraváře v autorizovaném servisu jsou u Superbu přece jen o něco levnější.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 17.02.2009 14:19, rada
Já bych zvolil passata, přeci jen je jízdně o něco agilnější. Jinak zbytek vlastnostní je téměř totožný, superb je lépe odhlučněný a má líbivější interiér (pro mě). Možná i servis pro Superb bude levnější, přeci jen těch aut je tu hodně, stárnou a roste počet druhotných ND.....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 17.02.2009 14:21, rada
Kylie,on tady každej chodí kolem horký kaše,ale podle mě jseš normální blbka (e dle foto je to vidět),která si někde něco přečte aniž by tomu rozuměla, a pak chce svoje domnělé vědomosti prodávat na těchto diskusích.Prosimtě,běž diskutovat jinam,tvoje neumětelské názory tě vylučují z odborné diskuse.A dle toho,že máš názor uplně na všechno jseš fakt uplně mimo.
Jinak-pánovi doporučuji superba s motorizací 1,9TDI.Jezdil jsem s oběma vozy poměrně často,a superb je prostě větší,pohodlnější,spolehlivější, a také nepoměrně lépe prodejný vůz-určitě si ho nechcete nechat do smrti.
Doufám,že radu nebude psát pan Vaculík-ten by Vám doporučil nejspíš Mondeo..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 17.02.2009 14:42, rada
Já bych volil určitě Superba 1,9TDI, jelikož je komfortnější, v zadu je nadbytek místa a jízdní vlastnosti se mi zdají lepší. Co se týče motoru, tak 1,9 TDI 96kw je nejlepší volba. Spotřeba kolem 6-ti litrů je na takový vůz pěkná, motor má pěkný zátah a hodně vydrží! 2,5 TDI má spotřebu kolem 9-tilitrů a oproti 1,9 je paradoxně líný. A nemluvě o choulostivosti, nejvíce trpí vačky v hlavách které se vydírají. Oprava se pohybuje odhadem 60000kč. Takže z mého pohledu je volba jasná
respond
  1 2 3 ... 6




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.