0
back
 

diskuze k tématu: Vybíráme praktické auto na přespání dvou lidí

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, německá vozidla, česká vozidla, francouzská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 30.06.2009 04:59, "Spací" auto
Se spaním v kombíku mám bohaté zkušenosti, byť ne ve dvou. Zásadní informací je, že dva se v něm skutečně pohodlně nevyspí – na to je prostor příliš úzký. Pár nocí, když je člověk orvaný a když se dva milují – ano, ale má to svoje limity. Podobně pozor na délku: v Passatu nebo Mondeu se při posunu předních sedadel dopředu vytvoří plocha 190 cm, ale pak se do prostoru předních sedadel vejde omezené množství věcí. V Octavii by delší chlap už asi měl problémy.
Doporučuju udělat si do auta matraci maximálně využívající šířku, ideálně po delších stranách vyříznutou podle tvarů interieru. Zadní sedáky u Passatu vyndavám a používám jen sklopená opěradla.
Za uvedenou cenu už lze sehnat i Transportera T4, v němž lze jednoduše udělat prostorově královské spaní. Lze uvažovat i o vozu typu Peugeot Expert/Citroen Jumpy, to je takový „polotransporter“. Velkorysý prostor by byl ve velké dlouhé Dacii, ale nevím, jestli je ojetina do 130k už dostupná a jestli by to byl dobrý nápad.
Při rozhodnutí bych se řídil i tím, co je pro vůz hlavním použitím a jak důležité ono spaní je. Kdysi jsem kvůli němu snil o T4, ale nakonec jsem si spočítal, že kvůli omezenému počtu noclehů živit tak velký vůz nemá smysl. S Passatem 66kW sice nejezdím rychle, ale úsporně a nocování zvládám v pohodě. Možná bych bral i tu Oktávku, nejradši starý motor 81kW, klidně opět i jednoduchý a úsporný 66kW, jelikož jezdím sám a nemusím závodit. Plochu délky 185 cm, které měřím, bych vzadu snad vytvořil, akorát několikery lyže 190 cm, které hodně převážím, už by asi dělaly problém, o 210cm nemluvě. Rakev vozit nechci. Ale to už je OT.
Ještě bych připomenul Volva: kamarád nedávno koupil V70 rok 1999, 2,5 TDi za 100k. A samozřejmě Mondeo. Měl jsem kdysi krátce staré (rok 1995) 1,8 TD, prostorově větší než Passat B4 i B5, a nové vypadá také velké.
Dalším směrem uvažování je nějaké MPV. Na nich mi ale vadí, že jdou spíše do výšky než délky, přičemž já potřebuju hlavně tu délku. Výška je dobrá, když by „obyvatel“ auta chtěl vzadu i sedět, jízdním vlastnostem vozu ale neprospívá. Jestli ale chcete opravdu jen zalézt a spát, výšku nepotřebujete.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 30.06.2009 07:53, RE: "Spací" auto
vodi posted by:
Se spaním v kombíku mám bohaté zkušenosti, byť ne ve dvou. Zásadní informací je, že dva se v něm skutečně pohodlně nevyspí – na to je prostor příliš úzký. Pár nocí, když je člověk orvaný a když se dva milují – ano, ale má to svoje limity. Podobně pozor na délku: v Passatu nebo Mondeu se při posunu předních sedadel dopředu vytvoří plocha 190 cm, ale pak se do prostoru předních sedadel vejde omezené množství věcí. V Octavii by delší chlap už asi měl problémy.
Doporučuju udělat si do auta matraci ...
Připojuji se k názoru a chtěl bych vyzdvihnout Volvo V70. Po sklopení opěradel zadních sedaček vznikne rovná plocha téměř 190cm dlouhá. Motor 2,5 TDi důvěrně známý z Audi A6 se může chlubit spotřebou 6,5-7 litrů nafty na 100km a s výkonem 140 koní nebude žádný kopec problém
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 30.06.2009 08:40, RE: "Spací" auto
Chrochtadlo posted by:
Připojuji se k názoru a chtěl bych vyzdvihnout Volvo V70. Po sklopení opěradel zadních sedaček vznikne rovná plocha téměř 190cm dlouhá. Motor 2,5 TDi důvěrně známý z Audi A6 se může chlubit spotřebou 6,5-7 litrů nafty na 100km a s výkonem 140 koní nebude žádný kopec problém
Určitě Octávii f tédéíčku to je fakt nejlepší fáro na světě!!!Když v tomhle combi pro 2.lidi sklopíte sedadla udělá se tam celkem velký hrb,který vám bude asi vadit a na délku by jste museli mít tak max. do 170.cm!!!Jinak existuje stááášně moc lepších aut než 01, které vám nabídnou za stejné peníze o hooodně víc muziky,to V70 určitě i ta 406 zkusil bych klidně BMW E39 tam se spí v pohodě,argumenty levných ND na škodovky těm už snad věří jen škodovkáři,nebo Mondeo 2 za 135.tis v benzínu taky super,nebo avensis atd..,jen proboha né ten předražený KRÁM z MB.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 30.06.2009 09:13, RE: "Spací" auto
dagoš posted by:
Určitě Octávii f tédéíčku to je fakt nejlepší fáro na světě!!!Když v tomhle combi pro 2.lidi sklopíte sedadla udělá se tam celkem velký hrb,který vám bude asi vadit a na délku by jste museli mít tak max. do 170.cm!!!Jinak existuje stááášně moc lepších aut než 01, které vám nabídnou za stejné peníze o hooodně víc muziky,to V70 určitě i ta 406 zkusil bych klidně BMW E39 tam se spí v pohodě,argumenty levných ND na škodovky těm už snad věří jen škodovkáři,nebo Mondeo 2 za 135.tis v benzínu taky supe...
Jedině Mondeo 01 a výše, je s tím minimum manipulace, přední sedačky SE NEMUSÍ ANI POHNOUT, stačí pouze sklopit zadní opěradla dopředu, vyndat roletku a je připavené letiště (spím s tímhle "podhlavníkem", neboť když se nevyklopí sedáky, tak plocha není úplně rovná, ale směrem k hlavě se to zvyšuje, to mi vůbec nevadí). Stejně místa na spaní než v Mondeu 2 je snad jen v tom Volvu V70 (v rámci kategorie), jinak na šířku nemá konkurence šanci. Hrana je nízko a v pohodě, dá se uléhat kufrem nebo dveřma dle libosti. A vepředu na sedačky se vejde většina věcí, lyže klidně můžou být vevnitř podélně, je tam fakt více než metr a půl na šířku. No a jak bylo napsáno, je rozdíl, jestli se má chlap rovnat do postele 170 nebo 190 cm!
Benzínové Mondeo 01 nebo 02 se dá v udávané relaci sehnat, je to držák, dvoulitru se nikdy nic nestane, mění se jen běžné díly na brzdách a podvozku.
Jak může někdo chtít auto na spaní a ptát se na scvrklého hybrida Octavii? Na spaní jsou pouze auta střední třídy a výše - Octavie je na spaní a na sezení vzadu leda pro hobity!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 30.06.2009 09:26, Opel Omega
Pokud vím, tak Opel Omega má obrovský kufr a po sklopení sedadel vznikne velmi dlouhá rovná plocha!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 30.06.2009 09:37, Peugeot 406 Break
P 406 Break mohu k tomuto účelu plně doporučit. Sám jeden vlastním a mám ověřeno, že po sklopení zadních sedaček vznikne téměř 2m dlouhá, naprosto rovná plocha. Na delší cestování je taky Peugeot podstatně pohodlnější než oba zmíněné "kostitřasy" od koncernu VW, jak co se sedadel týče, tak odpružení, zkušenost mám s oběma typy aut řádově několik tisíc km. Dále, pokud by jste volil benzínový motor, mohu plně doporučit 2.0i 16v (97 kW), u P406 verze před faceliftem v.r.99.
Výkonově ideální, velmi pružný, spotřeba na delších, souvislých štrekách 8 - 8,5l / 100km, v kombinaci do 9l / 100km, v autě v nižších otáčkách teměř neslyšný, ve vyššých velmi kultivovaný a s krásným zvukem. Podle slov blízkého příbuzného a zároveň prodejce u Citröenu "jeden z nejpovedenějších motorů, který kdy PSA vypustil do světa". Verze po faceliftu od r.v. 99, 100kW, je sice o něco úspornější, co se však týká spolehlivosti a kultivovanosti, je na tom tento motor o něco hůř než jeho předchůdce (97kW) . Příliž doporučuji slabší motor 1.8i 16v, pro toto auto nemá dostatečný výkon, což ve výsledku znamená , že je nutno motor více vytáčet a vyšší spotřebu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 30.06.2009 10:29, To má být vtip?
V éře noclehů za 15-20 Euro?
Spal dotyčný vůbec někdy v jakémkoli autě?
To by mi za to teda stálo, absolvovat takový očistec ještě někdy v životě.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 30.06.2009 10:46, Nezávislé topení
Překvapuje mne, že autor článku, "odborník", pro "spací auto" vůbec nezmiňuje možnost nezávislého topení. Zkušenost s ním nemám, ale podle mého názoru pak umožňuje prakticky celoroční "bivakování". Do příštího auta bych ho chtěl, i když ne nutně kvůli noclehu
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 30.06.2009 10:47, možnosť
ak by Vám išlo o menšie auto, jedinečná možnosť je Mazda Demio, ktorá ako jediná umožňuje sklopenie predných sedadiel i zadných operadiel do roviny, teda interiér sa premení na dvojlôžko.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 30.06.2009 10:50, RE: To má být vtip?
Kyle posted by:
V éře noclehů za 15-20 Euro?
Spal dotyčný vůbec někdy v jakémkoli autě?
To by mi za to teda stálo, absolvovat takový očistec ještě někdy v životě.
No nevím, radši bych se vyspal ve vlastním čistém autě, které znám, než v nějakém hostelu za 15 EUR. Párkrát se mi stalo, při dlouhé cestě, že jsem to "zaříznul" i na natažené sedačce - samozřejmě pouze jednorázově, a pomohlo. Lepší než mikrospánek. Kombík nemám, ale domnívám se, že 2-3 noci by se přespat dalo. I v dlouhé limuzíně.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 30.06.2009 10:54, Na spaní bych doporučil:
Hymermobil 680 SL nebo některý z řady Liner. Tam se vyspíte líp než doma.
Nemůžete-li překročit vámi uvednený cenový strop, pořiďtě si něco na podvozku Ducata nebo Jumpera, nabídka je široká.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 30.06.2009 11:32, RE: To má být vtip?
Mirko posted by:
No nevím, radši bych se vyspal ve vlastním čistém autě, které znám, než v nějakém hostelu za 15 EUR. Párkrát se mi stalo, při dlouhé cestě, že jsem to "zaříznul" i na natažené sedačce - samozřejmě pouze jednorázově, a pomohlo. Lepší než mikrospánek. Kombík nemám, ale domnívám se, že 2-3 noci by se přespat dalo. I v dlouhé limuzíně.
Tak možná pro masochisty, ne? A sprchovat se ráno nebo večer na benzince s kamioňákama? Nebo snad vůbec? Fuj.... Radši dám pár éček, vyspím se jako člověk, odpočinu si, navíc neriskuju pokutu. Pokud se nepletu, takovej nocleh v autě může vyjít pěkně draho...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 30.06.2009 11:54, RE: To má být vtip?
Kyle posted by:
V éře noclehů za 15-20 Euro?
Spal dotyčný vůbec někdy v jakémkoli autě?
To by mi za to teda stálo, absolvovat takový očistec ještě někdy v životě.
no já nevím, ale párkrát jsem v autě spal -jednou dokonce v Š105(to bylo nejhorší), ale míval jsem kombíka Fiat Tempra a přijízdě z GB se mi okolo půlnoci chtělo spát, tak jsem sjel z dálnice do obce, sklopil sedačky rozložil karimatku a spacák( pro jistotu jsem to sebou vezl) a vyspal jsem se do růžova a ráno pokračoval. Když spím někdy ve sněhovém záhrabu , tak mě někdy probudí zima, zatímco v autě je to vceku v pohodě! A než hledat nějaký nocleh(a to jsem jel služebně, takže by mě ten hotel vůbec ani finančně nebolel), tak to raději takovéto řešení!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 30.06.2009 12:05, Velké kombíky
Řekl bych, že éra opravdu velkých kombíků už byla. Nedávno jsem si prohlížel starého hranatého (B2?) Passata. To bylo vnitřního prostoru! Nebo stará Volva. A pamatujete na Volhu kombi, s naftovým motorem Perkins, někdy v 70. letech sen mnoha českých chalupářů. A myslím, že ani Wartburg kombi nebyl nejmenší.
Dneska se kombíky dělají většinou jako narostlejší hatchback (jasně, menší převisy, tužší kastle, snad lepší jízdní vlastnosti) a tomu, kdo chce velké auto, se předhazují vysoká a poměrně těžká, i když variabilní atd. MPV. Ale velký kombík má pořád něco do sebe, viz vyznavači starších modelů Volvo.
Ano, Standheizung je paráda a Volvo V70 s ním bych hned bral.
A ano, možnost jen sklopit zadní opěradla na sedáky u Mondea je pohodlná. A šířkou bylo skoro o 15 cm štědřejší než Passat. Mně ale víc vyhovuje demontáž zadních sedáků. Zvětšuje se tak cenný prostor mezi předními a zadními sedadly, vhodný na věci, navíc schované před sluncem nebo očima nenechavců.
Kylie: důvody, proč spát v autě, mohou být různé a je to věcí každého. Nemusí vůbec jít o ušetření peněz, i když na úrovni lidí kupujících auto do 135k už úspora 20 E za přespání může být zajímavá. Ne vždy a všude se hodí shánět onen úžasný nocleh za 15-20 E. Asi jako někdo rád spí ve stanu a jiný ne. A ne každému se kvůli omezenému počtu přespání vyplatí kupovat mikrobus či dokonce Wohnwagen, ne každý chce tahat obytný přívěs. Ovšem jak jsem se pozastavil už v prvním příspěvku, ve dvou je to opravdu nouzovka. Ale třeba to chtějí jenom jako sichr, kdyby nebyla možnost postavit stan, při bouřce apod.?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 30.06.2009 12:12, RE: To má být vtip?
Pepe posted by:
Tak možná pro masochisty, ne? A sprchovat se ráno nebo večer na benzince s kamioňákama? Nebo snad vůbec? Fuj.... Radši dám pár éček, vyspím se jako člověk, odpočinu si, navíc neriskuju pokutu. Pokud se nepletu, takovej nocleh v autě může vyjít pěkně draho...
Není problém zajet si pro sprchu do kempu, případně tam přímo přenocovat (u velkého auta pak nemusí rozbíjet stan)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 30.06.2009 13:11, no nevim
proč chce kvůli jednorázové dovolené shánět nutně auto,kde budou moct spát?
Předpokládám,že v něm nebude spát celý rok,tak ať koupí cokoliv a týden to vydrží na sklopených předních sedačkách.Když chce člověk šetřit musí něco vydržet.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 30.06.2009 13:56, RE: no nevim
Tomi posted by:
proč chce kvůli jednorázové dovolené shánět nutně auto,kde budou moct spát?
Předpokládám,že v něm nebude spát celý rok,tak ať koupí cokoliv a týden to vydrží na sklopených předních sedačkách.Když chce člověk šetřit musí něco vydržet.
To nevíš, jestli to chtějí využít jednou do roka. Třeba to jsou nějací skalní lezci nebo tzv. hikeři, kteří každý týden jezdí někam lézt a chtějí hned pod skalou či kopcem přespat.
Zamlada jsem v autě (VAZ 2104) spal každou chvíli - i když byla možnost spát vevnitř. Byl jsem tím dokonce známej. Když jsem jel k někomu na chalupu, už věděli, že pro mě není třeba lože připravovat, že přespim v Žigovi. Úhlopříčně jsem se tam docela pohodlně natáhl, ve dvou to bylo horší.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 30.06.2009 14:18, RE: Velké kombíky
vodi posted by:
Řekl bych, že éra opravdu velkých kombíků už byla. Nedávno jsem si prohlížel starého hranatého (B2?) Passata. To bylo vnitřního prostoru! Nebo stará Volva. A pamatujete na Volhu kombi, s naftovým motorem Perkins, někdy v 70. letech sen mnoha českých chalupářů. A myslím, že ani Wartburg kombi nebyl nejmenší.
Dneska se kombíky dělají většinou jako narostlejší hatchback (jasně, menší převisy, tužší kastle, snad lepší jízdní vlastnosti) a tomu, kdo chce velké auto, se předhazují vysoká a poměrně těž...
jen bych rád uvedl věci na pravou míru: dotaz na,který odpovídáš nepsala Kylie,ale Kyle.
je mi jasný,že spousta místních když vidí první písmena slova Kylie má temno před očima :) chápu to.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 30.06.2009 14:20, RE: no nevim
Muroň posted by:
To nevíš, jestli to chtějí využít jednou do roka. Třeba to jsou nějací skalní lezci nebo tzv. hikeři, kteří každý týden jezdí někam lézt a chtějí hned pod skalou či kopcem přespat.
Zamlada jsem v autě (VAZ 2104) spal každou chvíli - i když byla možnost spát vevnitř. Byl jsem tím dokonce známej. Když jsem jel k někomu na chalupu, už věděli, že pro mě není třeba lože připravovat, že přespim v Žigovi. Úhlopříčně jsem se tam docela pohodlně natáhl, ve dvou to bylo horší.
něco mi říká,že skalní lezci nepíšou sem na tipcars :) všichni přece ví,že skalní lezci mají Fabie v kombíku s tažným a vypůjčený karavan za 1000/týden.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 30.06.2009 14:41, RE: Nezávislé topení
Mirko posted by:
Překvapuje mne, že autor článku, "odborník", pro "spací auto" vůbec nezmiňuje možnost nezávislého topení. Zkušenost s ním nemám, ale podle mého názoru pak umožňuje prakticky celoroční "bivakování". Do příštího auta bych ho chtěl, i když ne nutně kvůli noclehu
no NT je zajimavy, ale porizovat ho do auta velikosti oktavky, proste kombik, je podle me blbost, to se na me nezlob. kdyby sme mluvili o transpiku, nebo tranzitu, chapal bych. jednu dovcu sme v nem absolvovali, a bylo to supr, mista vsude habadej. o tomhle autu uvazuju jako o dalsim, nenajezdim zase tak moc, takze trosku vyssi spotreba, nez magickych 6l me nezabije. hlavni vyhoda je v tom, ze treba kola, ...muzes nechat vzadu a prespat ve zbytku auta, v tomhle pripade bych chapal i to nezavisly topeni.
pred 2 rokama sem byl na jedny akci, konec rijna, kdyz sem sel ve 3 rano spat, auto zamrzly, ale spacak to jistil. a rano me budila kapajici voda ze zadniho skla jak odtavala mym dechem...romantika :D
respond
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.