0
back
 

diskuze k tématu: wolksvagen polo diesel nebo nebo benzín

category of topic classification: poradna, jaké palivo vybrat, automobilky
europa00
number of posts37
date of registration25.01.2016
Monday 25.01.2016 22:24, wolksvagen polo diesel nebo nebo benzín
ráda bych koupila toto auto tak od roku 2006 - do 2008.
trasy kratší popojíždění po městě plus delší trasy 40 km tam a zpět...úplně dlouhé trasy vyjímečně
Jen se nemůžu rozhodnout pro palivo...vetšina dieslu má už nalítáno kolem 100, 150 tkm a tom lepším případě.... vím že naftáky vydrží ale zase už jsou asi náročnější na udržbu v těchto nalítaných km...a celkově co je lepší u tak malého a starého typu auta..děkuji
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Monday 25.01.2016 22:45, Polo 9N3
Do tohohle Pola se dával jen jeden dobrý benzín - 1,4. Tříválce 1,2 jsou dobré jen do města, jakýkoliv dálniční provoz je zničí. Raritní 1,8T v GTI asi nemá cenu hledat.
Diesel se dával 1,4 TDI který je velmi odolný a má dobrou spolehlivost a výbornou spotřebu. Ovšem hlučnost je, aspon pro mě, u osobáku nepřijatelná.
1,9 TDI je daleko lepší ale je jich málo a málokdo je prodá.
Polo v této generaci je velmi odolné a kvalitní auto, ale drahé a v benzínu jen ta 1,4.
Mrknul bych se na Fabii I. Stejné auto, větší výběr i u motorů.
Nebo krapet menší Yaris, případně benzínové Clio.
respond
europa00
number of posts37
date of registration25.01.2016
Monday 25.01.2016 23:16, díky za radu
jeeee, dekuji za radu...jenže já jsem nějak na ty wolksvageny...ono ja bud chci koupit šrot do 40 000 a je mi jedno značka nebo když už mám kupovat něco za 100 000 tak chci alespon auto které se mi bude líbit a bude na něj spoleh..upřímně škodovky tohoto roku a ceny jsou popelnice..horší design jsem snad nevidela...peuegoty tem musim pochválit design i u starších aut, alee zase mě před franckama všichni varují....a já si zase finančně nemůžu až tak vyskakovat..jinach bych mela pasata 2015 .-) ale na to fakt nemám .-)
respond
europa00
number of posts37
date of registration25.01.2016
Monday 25.01.2016 23:21, drahé ale zase mu tolik nepada cena
no já právě našla dost těch aut ale 85% benzín...diesel vjímečně..a každý mi radí ať vybírám podle toho jaké vzdálenosti budu jezdit..zatim fakt město a případně 2 x tydně 80 km po dálnici....jsem baba a houbelec tomu rozumim...takže nevím jestlisi mám počkat na diesel až bude nějaký fajn kup nebo koupit benzin, kterých je celkem dost k mání...zase to servisovaní dieslu..vetsinou to má nalítane pres 150 tkm....je to stare auta a vetinou to po takove dlouho dobe proste potrebuje vetsi udržbu..ale nevim co potrebuji benziny..už jsem z toho jelen .-)
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Tuesday 26.01.2016 01:19, proč naftu???
1,4 TDI bere tak 4-5l, ale je to hrozný traktor. Já bych to nechtěl, leda v dodávce.
1,9 TDI jezdí za 5-6l ale blbě se schání.
1,4 16V jsem v Golfu V jezdil do 7l. Ten motor je jednoduchý a u starého auta menší pravděpodobnost drahé poruchy.

Každopádně pokud nenajedete víc než 20t km za rok tak na diesel kašlete, jsou s tím jen problémy. U té 1,4 16V jen po nákupu vyměntěe rozvody a olej za maximálně 8000,- a máte klid. U nafty jsou vstřiky, turbo, mají daleko víc najeto... podle mě je do tak malého auta nafta blbost.
Malé auta Frantíci umí, 207, C3 nebo Clio nejsou v benzínu o nic horší jak to Polo. Hezké je i Punto.
respond
kristian2
number of posts273
date of registration31.03.2015
Tuesday 26.01.2016 08:40, k
jednoznačně benzín .1,9 tdi v tomto případě - je ta neblbější varianta
respond
europa00
number of posts37
date of registration25.01.2016
Tuesday 26.01.2016 09:02, kolik že to žere??
děkuji zas info..kolik že vám žral 7 l na 100km?? to je nejak hodne ne?
já sháním to malé polo, že to má i nízkou spotřebu

jsem myslela tak 5 až 6 max na 100Km
respond
David V
number of posts2054
date of registration16.05.2007
Tuesday 26.01.2016 09:47, RE: kolik že to žere??
europa00 posted by:
děkuji zas info..kolik že vám žral 7 l na 100km?? to je nejak hodne ne?já sháním to malé polo, že to má i nízkou spotřebujsem myslela tak 5 až 6 max na 100Km


To žral Golf. U Pola z roku 2008 věřím tomu, že se k té 6-ce může podívat. Koukněte na Spritmonitor, tam jsou nejvyšší výskyty 6,4 i 6,8, takže kolem těchto čísel se budete motat. Rozdíl litru spotřeby je momentálně 3000 Kč/10 tkm, tak si to zvažte. Do takového auta bych naftu nechtěl a pokud v něm bude, tak bych zbystřil, zda to nebyl služebák a není před nepříjemnými (finančně) výměnami. Navíc nafta při krátkých trasách trpí a náběh topení nemusí být z nejrychlejších (záleží na výbavě, ale u Pola vůbec nevím).
Pokud píšete kratší trasy, tak to je řekněme 10 km jedna jízda, tedy 20 všední den a 80 víkend, čili 250*20+50*80=9000 km --> to bych naftu ani nezvažoval kvůli roční úspoře +/- 3000 Kč.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Tuesday 26.01.2016 11:45, RE: kolik že to žere??
David V posted by:
europa00 posted by:
děkuji zas info..kolik že vám žral 7 l na 100km?? to je nejak hodne ne?já sháním to malé polo, že to má i nízkou spotřebujsem myslela tak 5 až 6 max na 100Km
To žral Golf. U Pola z roku 2008 věřím tomu, že se k té 6-ce může podívat. Koukněte na Spritmonitor, tam jsou nejvyšší výskyty 6,4 i 6,8, takže kolem těchto čísel se budete motat. Rozdíl litru spotřeby je momentálně 3000 Kč/10 tkm, tak si to zvažte. Do takového auta bych naftu nechtěl a pokud v něm bude, tak bych zbystřil, zda to nebyl služebák a není před nepříjemnými (finančně) výměnami. Navíc nafta při krátkých trasách trpí a náběh topení nemusí být z nejrychlejších (záleží na výbavě, ale u Pola vůbec nevím).Pokud píšete kratší trasy, tak to je řekněme 10 km jedna jízda, tedy 20 všední den a 80 víkend, čili 250*20+50*80=9000 km --> to bych naftu ani nezvažoval kvůli roční úspoře +/- 3000 Kč.


Můj kolega dojíždí každý pracovní den do práce po dálnici cca 90km jedním směrem. Dříve jezdil Multivanem, ale to auto pod 9l prostě nejede. Tak před 4 roky koupil nové Polo 1,2TDI. Všichni se mu smáli, není žádný drobek. A taky všichni prorokovali jak se to auto bude sypat. Nic z toho se nestalo. Auto má přes 160t km a na motoru se měnil jen olej+filtr a rozvody dle plánu. Jinak vůbec nic. Celkově jen pneu a žárovky. Vše původní. Spotřeba je dle gps knihy jízd 3,6l/100km. Auto stálo 240t. bez DPH pokud si pamatuji takže už se vlastně zaplatilo.
Jasně, pohodlí neni jako v autě vyšší třídy, ale ve třídě Pola je to maximum. A to neni žádná hrůza, taky jsem si ho půjčil a byl jsem velmi překvapený. Motor je tichý (CR), neklepe se celé auto jako u staré 1,4TDI, topí to hned... Nevidím chybu. Jediné omezení je to že přes 140 už je to líná mrcha. Ale tak do 120 to zvládá v klidu.
Jak by se to ale chovalo při denním pojíždění po městě je otázka.
Samozřejmě na tohle Polo nestačí udaný finanční limit tazatelky a kdyby ano bude před smrtí.
respond
Pepe
number of posts1133
date of registration09.05.2007
Tuesday 26.01.2016 12:06, RE: díky za radu
europa00 posted by:
jeeee, dekuji za radu...jenže já jsem nějak na ty wolksvageny...ono ja bud chci koupit šrot do 40 000 a je mi jedno značka nebo když už mám kupovat něco za 100 000 tak chci alespon auto které se mi bude líbit a bude na něj spoleh..upřímně škodovky tohoto roku a ceny jsou popelnice..horší design jsem snad nevidela...peuegoty tem musim pochválit design i u starších aut, alee zase mě před franckama všichni varují....a já si zase finančně nemůžu až tak vyskakovat..jinach bych mela pasata 2015 .-) ale na to fakt nemám .-)


Když jste na ty "wolksvageny", tak se to naučte alespoň napsat . U "peuegota" mě to nevadí, tam stačí, že jste ze spolehlivých zdrojů varována
respond
Pepe
number of posts1133
date of registration09.05.2007
Tuesday 26.01.2016 12:09, RE: kolik že to žere??
PetrT posted by:
David V posted by:
europa00 posted by:
děkuji zas info..kolik že vám žral 7 l na 100km?? to je nejak hodne ne?já sháním to malé polo, že to má i nízkou spotřebujsem myslela tak 5 až 6 max na 100Km
To žral Golf. U Pola z roku 2008 věřím tomu, že se k té 6-ce může podívat. Koukněte na Spritmonitor, tam jsou nejvyšší výskyty 6,4 i 6,8, takže kolem těchto čísel se budete motat. Rozdíl litru spotřeby je momentálně 3000 Kč/10 tkm, tak si to zvažte. Do takového auta bych naftu nechtěl a pokud v něm bude, tak bych zbystřil, zda to nebyl služebák a není před nepříjemnými (finančně) výměnami. Navíc nafta při krátkých trasách trpí a náběh topení nemusí být z nejrychlejších (záleží na výbavě, ale u Pola vůbec nevím).Pokud píšete kratší trasy, tak to je řekněme 10 km jedna jízda, tedy 20 všední den a 80 víkend, čili 250*20+50*80=9000 km --> to bych naftu ani nezvažoval kvůli roční úspoře +/- 3000 Kč.
Můj kolega dojíždí každý pracovní den do práce po dálnici cca 90km jedním směrem. Dříve jezdil Multivanem, ale to auto pod 9l prostě nejede. Tak před 4 roky koupil nové Polo 1,2TDI. Všichni se mu smáli, není žádný drobek. A taky všichni prorokovali jak se to auto bude sypat. Nic z toho se nestalo. Auto má přes 160t km a na motoru se měnil jen olej+filtr a rozvody dle plánu. Jinak vůbec nic. Celkově jen pneu a žárovky. Vše původní. Spotřeba je dle gps knihy jízd 3,6l/100km. Auto stálo 240t. bez DPH pokud si pamatuji takže už se vlastně zaplatilo. Jasně, pohodlí neni jako v autě vyšší třídy, ale ve třídě Pola je to maximum. A to neni žádná hrůza, taky jsem si ho půjčil a byl jsem velmi překvapený. Motor je tichý (CR), neklepe se celé auto jako u staré 1,4TDI, topí to hned... Nevidím chybu. Jediné omezení je to že přes 140 už je to líná mrcha. Ale tak do 120 to zvládá v klidu. Jak by se to ale chovalo při denním pojíždění po městě je otázka.Samozřejmě na tohle Polo nestačí udaný finanční limit tazatelky a kdyby ano bude před smrtí.


Po těch Polech 1,2 TDI jsem koukal venku, je jich jako šafránu. V Lupu 3l je předpokládám stejnej motor...ale snad vždy ve spojení s robotem, to vypadá na průser, ne?
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Tuesday 26.01.2016 12:17, Když VW Polo tak 1.4 v benzínu
Zdravím, s Vašim nájezdem budete maximálně spokojená s benzínovým Polem 1.4 16v. Jinak s tímhle motorem na okreskách lze jezdit do 6l. Doporučuji jezdit na kvalitní benzín (OMV MaxxMotion nebo Shell Power Race), dávat klasické aditivum VIF Super a budete jezdit ještě o půl litru méně.
Polo minulé generace je odolné auto a ceny ojetin se drží docela vysoko.
Co se týče motoru 1.2 HTP - obejít obrovským obloukem, poločas rozpadu motoru je 150tis. km, pak začne klesat komprení tlak ve válcích, monžá přeskočí řetěz a další katastrofy. Generální opravu motoru originál servis vůbec nedělá, kvalitní neznačkový serivs GO dělává za 30tis. kč. Pak je tu ještě převodovka, která díky silný vibracím HTP časem získá vůle v ložiscích a začne být hlučná - jinými slovy NEBRAT HTP, NEBRAT HTP
Ještě rada po koupi - nechte vyměnit olej i všechny filtry (olejový, vzduchový i pylový), pak silně doporučuji vyměnit rozvody. Není to zase tak hrozná investice a oplatí se...
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Tuesday 26.01.2016 12:37, 1,2TDI
Pepe - 1,2TDI v Lupu je stará PD, v Polu je už CR. Je to uplně jiný motor.
V tom našem je normální pětikvalt.
V ČR už se neprodává kvůli ceně a Škodovka ho ze stejného důvodu nedává do Greenline. Levnější je masovka 1,4TDI.

Bobane, zvláštní že těch HTP daleko víc jezdí než stojí na vrakovištích. A bez generálek. Sám znám firmu kde je mají jako služební a neni vyjímka nájezd 300t+. Bez generálky. Sice chrastí, vibrují, řvou a žerou ale jedou. Každý den.
Jo, neni to nejlepší motor, ale to tvoje strašení hraničí z hysterií.
Stačí to nehonit po dálnici a je to v klidu, většinou. Je mi ale jasný že napíšeš že na škodaklubu je toho plno :D Aby ne, když je to nejprodávanější motor.

U té 1,4 16V jsou bohužel rozvody dražší než jinde ale neni to žádná trága.

Ale stejně bych si na takové skákání koupil Clio II 1,2 za 40t a udělá stejnou službu.
respond
KoobaS
number of posts1009
date of registration23.04.2014
Tuesday 26.01.2016 13:00, RE:
Bobane, tankovat kvalitní benzín je dobrá rada, ale... Dle testů benzínu a nafty v SM vždy vítězila paliva od Benziny. Navíc aditivovat prémiově aditivované benzíny z principu není moc dobré, protože nevíš co ti pak v nádrži vznikne... Takže já bych to upravil na benzin od Benziny a sem tam do něj přidat aditivum... Osobní zkušenost mám s verva naftou, když občas náhodou natankuji něco jiného, poznám to na dojezdu... Ale myslím že u nepřímovstřikového benzínu je docela jedno co do toho leješ když už je to aspoň trochu kvalitní...

PetrT: ke Cliu II bych ještě doplnil Punto, v létě jsem pro kamarádku sehnal Punto II 1,2 za 60 tisíc. Auto nebylo vzhledově nic moc (až by mě to možná odradilo ) ale po mechanické stránce naprosto v pořádku... Do těch 100 tisíc se vleze jak clio tak punto krásné a ještě zbyde na prvotní servis...
respond
Pepe
number of posts1133
date of registration09.05.2007
Tuesday 26.01.2016 13:58, RE: 1,2TDI
PetrT posted by:
Pepe - 1,2TDI v Lupu je stará PD, v Polu je už CR. Je to uplně jiný motor. V tom našem je normální pětikvalt. V ČR už se neprodává kvůli ceně a Škodovka ho ze stejného důvodu nedává do Greenline. Levnější je masovka 1,4TDI. Bobane, zvláštní že těch HTP daleko víc jezdí než stojí na vrakovištích. A bez generálek. Sám znám firmu kde je mají jako služební a neni vyjímka nájezd 300t+. Bez generálky. Sice chrastí, vibrují, řvou a žerou ale jedou. Každý den. Jo, neni to nejlepší motor, ale to tvoje strašení hraničí z hysterií. Stačí to nehonit po dálnici a je to v klidu, většinou. Je mi ale jasný že napíšeš že na škodaklubu je toho plno :D Aby ne, když je to nejprodávanější motor. U té 1,4 16V jsou bohužel rozvody dražší než jinde ale neni to žádná trága. Ale stejně bych si na takové skákání koupil Clio II 1,2 za 40t a udělá stejnou službu.


Dík, proto jsem se ptal. To Polo TDI by mým současným potřebám vyhovovalo, ale i na mobile.de jsem (když jsem se o to víc zajímal) našel použitelné tak 3 kusy. On to málokdo jen tak prodá...
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Tuesday 26.01.2016 14:06, Vysokooktanový benzín redukuje počet tzv. samozápalů a zpravidla obsahuje více aditiv.
Poslední test pokud vím, tak vyhrál OMV MaxxMotion 100. Samotné gro je v tom, že pokud je méně samozápalů, nemusí tolik řídící jednotka zasahovat, tedy výkonová křivka je hladší, dále tím šetříte i motor. Je to na každém. Pro mě je příjemnější i kultivovanější chod motoru a o cca 0,2-0,4l menší spotřeba
respond
KoobaS
number of posts1009
date of registration23.04.2014
Tuesday 26.01.2016 14:58, RE: Vysokooktanový benzín redukuje počet tzv. samozápalů a zpravidla obsahuje více aditiv.
BobanHTP posted by:
Poslední test pokud vím, tak vyhrál OMV MaxxMotion 100. Samotné gro je v tom, že pokud je méně samozápalů, nemusí tolik řídící jednotka zasahovat, tedy výkonová křivka je hladší, dále tím šetříte i motor. Je to na každém. Pro mě je příjemnější i kultivovanější chod motoru a o cca 0,2-0,4l menší spotřeba


Tomu všemu samozřejmě rozumím. Ale pořád trvám na tom, že přidávat aditiva do již aditivovaného benzínu není dobré. Protože už to může začít škodit. Stejně tak si myslím, že u "starých" motorů (tedy cokoliv před downsizingem) má vyšší oktanové číslo tak minimální vliv, že je téměř nepostřehnutelné... Dnes jsou i standartní benzíny dostatečně kvalitní a pokud budeš tankovat u větších řetězců (za mě Benzina, případně OMV) tak nemůžeš motoru jakkoliv ublížit nebo nějak snížit jeho životnost. Toto téma se už řešilo nesčetněkrát... Já se trochu obávám, že si tankováním maxmotionu do svého focusu připlácíš pouze za lepší pocit, nikoliv ochranu auta...
respond
AnderN
number of posts53
date of registration09.05.2007
Tuesday 26.01.2016 18:53, Aditiva ...
Škodit to asi přímo nebude, to zbytečně strašíte. Ale řekněme, že se to pak mine účinkem
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Tuesday 26.01.2016 18:55, RE: 1,2TDI
Pepe posted by:
PetrT posted by:
Pepe - 1,2TDI v Lupu je stará PD, v Polu je už CR. Je to uplně jiný motor. V tom našem je normální pětikvalt. V ČR už se neprodává kvůli ceně a Škodovka ho ze stejného důvodu nedává do Greenline. Levnější je masovka 1,4TDI. Bobane, zvláštní že těch HTP daleko víc jezdí než stojí na vrakovištích. A bez generálek. Sám znám firmu kde je mají jako služební a neni vyjímka nájezd 300t+. Bez generálky. Sice chrastí, vibrují, řvou a žerou ale jedou. Každý den. Jo, neni to nejlepší motor, ale to tvoje strašení hraničí z hysterií. Stačí to nehonit po dálnici a je to v klidu, většinou. Je mi ale jasný že napíšeš že na škodaklubu je toho plno :D Aby ne, když je to nejprodávanější motor. U té 1,4 16V jsou bohužel rozvody dražší než jinde ale neni to žádná trága. Ale stejně bych si na takové skákání koupil Clio II 1,2 za 40t a udělá stejnou službu.
Dík, proto jsem se ptal. To Polo TDI by mým současným potřebám vyhovovalo, ale i na mobile.de jsem (když jsem se o to víc zajímal) našel použitelné tak 3 kusy. On to málokdo jen tak prodá...


Hele já když to Polo kolega vybral jsem tomu ani trochu nevěřil. Čekal jsem že se bude sypat. Ale drží a nic nenaznačuje že by držet nemělo. Obecně Polo uvnitř celkem dohání Golf a je málo aut ve třídě co dokáží navodit dojem že sedíš v dospělém autě. Na to že základ je už z r.2009 je to výkon.
Vůbec bych se ho nebál, ale asi nepůjde sehnat. Ten kus co máme byla skladovka s velkou slevou. Každý prý chtěl 1,4TDI., pokud chtěl naftu.

respond
europa00
number of posts37
date of registration25.01.2016
Tuesday 26.01.2016 19:01, :-)
je to hovorově buransky....stejně jako když se k cizím jménům přidává buransky ová .-) no stres
respond
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.