0
back
 

diskuze k tématu: Volkswagen Transporter T5 - populární užitkáč

category of topic classification: německá vozidla, typ vozidla, užitkové
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.10.2012 09:35, rada
jeden jsem sedlal pred lety a vydrzel snad vsechno.Mel najeto 600tis.a stale startoval a jezdil jako novy.Jenze to tam byl motor 2,5D bez turba a to uz se dnes nenosi.Jinak si myslim ze mezi dodavkami je to ta nej volba.Kdo to ma tak to chvali.Byvaly doby kdy jsem ho chtel i do rodiny.Preji stastnou ruku pri vyberu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.10.2012 10:17, rada
Já mám ve firmě 4 transity. Pořizovačka úplně jinde než u VW, ale to si asi slyšet nechtěl.... Pokud Transportera tak jedine 1,9Tdi. Sice nejede, ale na druhou stranu se nes..ype.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.10.2012 11:09, rada
Asi před cca desíti lety koupil šéf Transportera 1,9 TD jakožto sanitní vůz. Fungl novej. Během půlroku se na autě vysypalo snad vše,co mohlo. Už nevím přesné pořadí závad,ale jako první se měnila převodovka. Pak koupil dalšího,notně ojetého a ten po výměně spotřebních dílů makal vzorně. Takže se starším,provozem prověřeným vozem chybu neuděláte
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.10.2012 13:29, rada
Jednoho Multivana ( bohužel nevím motor ) má jeden známý a co mi vše vyprávěl, tak to je celkem fetišporno . V záruce odešla převodovka ( závadu nevím ) a neuznali celou, spolúčast několik desítek, turbo komplet výměna - neuznáno, zatékání do interiéru - spoluúčast, poloosa - ohoblovaný drážkování. Prý se to u nich stává, že prý tam teče voda, zoubky jsou dost jemný a normálně vyreznou a když je to volnější, tak se to vyžvejká. To už po záruce. Poté spojka a dvojhmota s prací kolem 40-50, přesně nevím. Kdyby v něm nebylo prý tolik, tak už by šel dávno do světa. Ale takhle si ho nechávají a doufají, že bude klid . O pravdivosti nemám důvod pochybovat. O pravdivosti NIKOHO přesvědčovat nehodlám.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.10.2012 16:02, rada
no skoro všechny funglovky na tom budou asi dneska stejně.... Mám s dodvákami dost zkušeností, od starého transita, přes starého transportera, toyotu až po nového transita. Jednoznačně vede co do spolehlivosti a celkového zpracování Transporter 2000 2,4 D, pětiválec, super kočár. S ním na špici stará Toyota Hiace 2,5D 75Kw, kdyby měla klimu tak je na firmě ještě teď, většího pracanta jsem nezažil. Super ovládání, spořeba v normě, prodávala se když měla na tacho 477tkm,a borec s ní dodnes jezdí. Krom spotřebáku jediný závažný problém. Nový Transit 2006 85Kw má 120 tkm, zatím bez problému, ale těm dvěma nesahá ani po kotníky. Jedinná jeho výhoda je spotřeba do 8l, když potřebuju tak jede, a má klimu. Když se vrátím k dotazu, tak transportera bez turba už asi tazatel nesežene, anebo asi po smrti, tak bych se přiklonil asi k 1.9 tdi. Párkrát jsem se s ním svezl, je to docela fajn.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.10.2012 19:31, rada
urcite motor 2.5 TDi- PD 96kw je nejlepší z nabídky VW hodně dobrá spotřeba, slušný zátah, rychlá dodávka bezpečné na předjíždění. Máme od r.v. 2008 spokojenost.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.10.2012 19:54, rada
Do Transporteru T5 určitě ne pětiválec 2.5Tdi. Na internetu je toho o něm dost... vydřené stěny válců, kroutící se bloky i hlavy, vodní pumpa která teče do mazacího okruhu, rozvody ozubenými koly taky nejsou věčné a spousta dalších "vychytávek"
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.10.2012 20:55, rada
Je to uplně jednoduché, když bude zájem o T4, tak jedině s 2.5TDi, pokud T5 tak pouze 1.9TDi. Nic jinýho nebrat...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.10.2012 23:27, rada
Mám ve firmě několik transportérů, sám jezdím už ve třetím multivanu. Nebudu tu psát o T4, což je asi nejlepší dodávka kterou kdo kdy vyrobil. Tenkrát se ještě šetřit nemuselo.... T5 pro zaměstnance jedině s 1,9 TDI 77Kw. Měl jsem i 63 Kw a to vážně nejede. Jednu 77Kw jsem pro zajímavost nechal načipovat, tenkrát sem měl multáka 96Kw a subjektivně ten transportér jel líp a bral o 3l/100km mín. Ovšem multák je také výrazně těžší než transporter skřín. Momentálně máme jednu 1,9 z r. 2004 která má najeto 413t. a jezdí bez problémů. Servis v pohodě, nad rámec udržby jen poloosa, spojka a jeden vstřik. Na rozdíl od kamarádova o 2 roky mladšího transita se skoro stejným nájezdem nehnije, interier celkem v pohodě, řadí lehce, jen prodřená bočnice sedadla od nasedání. To je ale právě při nákupu ojetiny problem - když bych ho stočil na 150t klidně to v pohodě projde. Je ale jasný že to auto už asi dlouho bez větších investic nevydrží. Takže za čas se bude nový majitel rozčilovat že transporter je při 200t. mrtvej. Přitom má mnohem víc, jen to neni vidět. To je "výhoda" ojetých francouzů a italů, tam to minimálně interier prozradí ihned. S 2,5 TDI mám zkušenost z multivanu a to dvakrát. Vždy verze 96kw, jednou předokolka podruhé čtyřkolka. Auta byla prodána při cca. 140t km a krom protočené poloosy u předokolky žádné problemy nebyly. Olej jsem měnil po 10t km i přes blbé kecy od mechaniků v servisu. Mám i nové 2,0 CR a jezdí uplně v pohodě, jen spotřeba je spíš na urovni té 2,5 PD. A 132Kw v multivanu neni o moc živější než 2,5 96Kw. Kamarád s T4 111Kw mi bez problému kdykoliv ujede.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 16.10.2012 07:39, rada
JÁ MÁM JIŽ 4 MULŤÁKA T5. VŽDY JSEM HO KUPOVAL JAKO OJETÉHO POD 100 TIS KM A PRODÁVAL KDYŽ MĚL NAJETO TAK 170 000KM. VĚŘÍM, ŽE VÝDRŽ VOZU JE TAKÉ DOST O TOM, JAK SE K NĚMU KDO CHOVÁ. PROBLÉM JE TEN, ŽE SPOUSTA LIDÍ TO POUŽÍVÁ JAK O ZÁVODNIČKU A STÁLE MÁM POD ZADKEM DIESLA, KTEREJ POTŘEBUJE SLUŠNÝ ZACHÁZENÍ. JÁ JSEM S MULŤÁKAMA JEZDIL JENOM S VLEKEM NALOŽENÝ NA MĚM AUTO, TAKŽE TÁHNUL ZA SEBOU 2T. NIKDY JSEM NEMĚL ŽÁDNEJ PROBLÉM. DÁVÁM DOBREJ OLEJ A MĚNÍM PO 15 TIS. JEN SE BOJÍM ŽE BRZO PŘIJDE POLOOSA. TA ODCHÁZÍ STEJNĚ JAK NA SHARANECH A TO SE MĚ STALO V DÁNSKU NA KŘIŽOVATCE A NABYLO TO PŘÍJEMNÝ. JINAK SI MYSLÍM, ŽE ZROVNA MULŤÁK NEMÁ KONKURENTA!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 16.10.2012 09:48, rada
jak už psali přede mnou - ber 1,9 tdi 62 a 77 kw, při nejhorším 2,5 tdi 96 kw. 1,9 od modelu 2006, 2,5 od modelu 2008
lepší, když 62 kw 1,9 tdi trochu čipneš (ale rozumně!), než koupit 2,5 tdi 96 kw

pokud by to měl být novější model - t5 po fejsliftu, modelový rok 2010 a mladší - pak motory - 63, 75 a 103 kw. všechny jsou dvoulitry, rozdíl je, kromě výkonu, v převodovce a celkové hmotnosti soupravy (103kw je 6 kv a o 300 kg těžší přívěs). bohužel už máš filtr pevných částic ve všech...takže při popojíždění jenom po městě se časem zanese a doporučuju nejslabší verzi - zanese se nejpozději.

do města a na krátké trasy (např. praha - benešov) stačí nejslabší motory, prostřední motory jsou ideál. jen když budeš často tahat vlek a jezdit dálky (praha - mnichov na otočku, atp), je lepší silnější

samozřejmě to, co píšu, platí v případě řízení auta standardním bělochem, který si minimálně přečetl návod k obsluze a chová se podle něj...v týhle republice si každý myslí, že umí řídit a pak odcházejí turba, setrvačníky a jiné s výsledkem "to auto je křáp"

prodával jsem je
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 16.10.2012 09:50, rada
ještě k výměně olejů...doporučuju longlife a měnit po 20-25 tisících, nebo standardní a měnit po 10-15.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 16.10.2012 09:52, rada
ještě...u modelů s filtrem pevných částic samozřejmě bezpopílkovej olej
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 17.10.2012 10:47, rada
Bratranec má dva ve firmě. Občas se stím svezu, když vypomáhám. T4 jeden 66kw skřín a jeden 77Kw - multivan oba 1,9Tdi. 66Kw je jen "skřín s podlahou" na převoz nařadí a materiálu, druhý se sedadly pro lidi. 66 nejede ani prazdna a to je cca o 300 kg lehčí než mutivan se sedaly. Mají obě jako předváděčky cca od 2 tis km. 66kw má najeto něco přes 700.000 km. samé krátké trasy do cca 200km za den. ve 240 tis nový turbo, v 300 tis sedačky obě vyměněné. v 350 tis už druhá poloosa nevim kdy ji dělal poprvé + spojka. v 550 tis repas turba - je tam doted. V 650tis třetí poloosa + vnitřek a drobné poruchy se ted hrnou jak na pásu a asi ted bude zase spojka. Nejezdí okenka, nefunguje větrák atd. Skříň je orezlá na všech místech krom dveří. Uvažuje o koupi jiného auta. Ale to vše po 9 letech provozu. Auto snad nikdy nejede prázdné pořád má něco naloženo. Multivan má najeto cca 550.000 km po 7 letech. Poloosa každých 120- 150 tis km. Závady v elektronice - posuv sedaček, okenka, zatékání do kabiny. Vše řešeno v prvním roce na záruku. V 490 tis dělal turbo - jen repasi, a prasklé těsnění podhlavou. Jinak by asi turbo "turbilo" vesele stále dál. Kupodivu nerezne. 2x homokinetický kloub + poloosa kolem 300 tis. Jede slušně, ale jezdí se s ním delší trasy v kuse. Praha -Ostrava atd.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.10.2012 09:21, rada
podle udáváného stáří pro případnou koupi jsou asi poznatky s T4 mimo mísu...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.10.2012 14:51, rada
Proto bych na tazatelově místě bral T4...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.10.2012 23:23, rada
T4 se jako 1,9 TDI nikdy nedělal, viděl sem pár přestaveb, ale jako originál neexistuje. Pouze jako 2,4D, 2,5 TDI, 1,9D a 1,9TD. Plus benzíny.
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Friday 19.10.2012 09:00, trochu dlouhá Karavela :-)
rozvor 34000 mm??? to už je trojstěžník, ne? jinak velmi hezky napsané, škoda že jsou málo rozepsány benzínové V6 motory, přeci jen rozdíl dvou či tří litrů na sto pro někoho kdo chce velký osobní přepravník s nájezdem 10 k ročně je zanedbatelný. kdysi jsem měl možnost řídit Transita s benzínovým motorem 2.8 nebo 2.9, a to bylo sakra jiné svezení oproti 2.5D. klasický benzínový dvoulitr 85kw pokud vím trpěl vysokou spotřebou oleje jen v některých sériích, a dát ho do plynu (toroid pod autem) by taky nemuselo být od věci.
respond
David V
number of posts2054
date of registration16.05.2007
Friday 19.10.2012 10:18, RE: trochu dlouhá Karavela :-)
Souhlasím, že o 3 litry větší spotřeba pro někoho kdo málo najede, není velká bolest. A též souhlasím, že článek je poutavě napsán. U nás se jedna Caravella prohání, ale ta to má za pár, alespoň podle zvuku, co motor vyluzuje. Majtel to řeší poštěním rádia na plný pecky. No further comment.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Friday 19.10.2012 10:56, RE: trochu dlouhá Karavela :-)
David V posted by:
Souhlasím, že o 3 litry větší spotřeba pro někoho kdo málo najede, není velká bolest. A též souhlasím, že článek je poutavě napsán. U nás se jedna Caravella prohání, ale ta to má za pár, alespoň podle zvuku, co motor vyluzuje. Majtel to řeší poštěním rádia na plný pecky. No further comment.


Inu, článek je hlavně o Transportéru a to je především pracant, takže se nějaký ten rachot snese. Nicméně, benzínová 3,2 předělaná na plyn by nemusela být špatná, kdyby nebyla tak špatná


respond
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.