0
back
 

diskuze k tématu: Alfa Romeo 156 2,4 JTD - další zkušenosti majitelky

category of topic classification: italská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 20.03.2012 08:57, snížený podvozek
Není mi jasné, zda byl podvozek snížen celý nebo jen na nápravě, kde pružina praskla. Dále se tomu kroku divím, protože já to na autě měl a musel jsem to dát pryč, neb to bylo krajně nepohodlné. Připisuju tomu na vrub i kompetně vytlučené horní uložení tlumičů. U Alfy citlivé na přední nápravu s těžkým naftovým motorem to považuju vyloženě za nerozumné a odhaduji mnohem častější údržbu přední nápravy.
Zaskočila mě i cena za výměnu termostatu, může mi někdo přibížit, co je na termostatu atypického nebo je snad nepřístupně umístěn?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 20.03.2012 10:53, RE: snížený podvozek
David V posted by:
Není mi jasné, zda byl podvozek snížen celý nebo jen na nápravě, kde pružina praskla. Dále se tomu kroku divím, protože já to na autě měl a musel jsem to dát pryč, neb to bylo krajně nepohodlné. Připisuju tomu na vrub i kompetně vytlučené horní uložení tlumičů. U Alfy citlivé na přední nápravu s těžkým naftovým motorem to považuju vyloženě za nerozumné a odhaduji mnohem častější údržbu přední nápravy.
Zaskočila mě i cena za výměnu termostatu, může mi někdo přibížit, co je na termostatu atypické...
Ze zajímavosti jsem se podíval na ceny v elitu a za termostat tam chtějí 1400-2700Kč asi podle kódu motoru, takže mě cena za výměnu ani nepřekvapuje. Dle obrázku bych tipoval, že to bude spojený díl s nějakým čídlem.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 20.03.2012 11:10, RE: snížený podvozek
Dr.Xander posted by:
Ze zajímavosti jsem se podíval na ceny v elitu a za termostat tam chtějí 1400-2700Kč asi podle kódu motoru, takže mě cena za výměnu ani nepřekvapuje. Dle obrázku bych tipoval, že to bude spojený díl s nějakým čídlem.
To mě právě překvapuje, protože obecně jsou termostaty na mnoho aut v řádu jednotlivých stokorun. Tahle drahá výměna by spíše ukazovala, že se mění celá skříň s termostatem, ne jen samotný ventil. Na obrázek kouknu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 20.03.2012 11:55, Spotřeba
Motor 2,4 JTD se uvádí jako velmi "charakterní" s pěkným zvukem, ale příšernou spotřebou, byť pohání jen jednu nápravu bývá běžná spotřeba okolo 8 i více litrů...
Těm šesti se mi moc nechce věřit...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 20.03.2012 13:04, Alfa s naftou
Správný vlastník Alfy vám řekne, že do Alfy patří benzín. Naftové Alfy jsou trochu kontroverzní, pro většinu lidí už Alfa s naftou není Alfa, na druhou stranu benzínové motory jsou na rozdíl od dieselu který pochází od Fiatu, dost citlivé na kvalitu oleje a údržbu. Nejsou nespolehlivé (kdo tohle tvrdí je diletant), ale velmi háklivé na to, když se něco zanedbá, to pak má katastrofální následky. Co se týče snižování podvozku, to považuji za obrovskou chybu, tuhle srandu neodnese jenom přední náprava, ale i uchycení motoru a pro někoho možná překvapivě i palubka a uložení čelního okna. Problém je hlavně v majitelích těchto aut, kdo nikdy neměl benzínovou Alfu, nepochopí co to znamená značka Alfa Romeo, protože správný majitel Alfy by nikdy nic tak sadistického jako snížení podvozku a nasazení jiných kol svému autu neudělal, proto se tyhle hrůznosti objevují hlavně na naftových Alfách.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 20.03.2012 15:52, RE: Spotřeba
Michal posted by:
Motor 2,4 JTD se uvádí jako velmi "charakterní" s pěkným zvukem, ale příšernou spotřebou, byť pohání jen jednu nápravu bývá běžná spotřeba okolo 8 i více litrů...
Těm šesti se mi moc nechce věřit...
U prvních motorů 2.4JTD ( 100 a 103kw ) bývala spotřeba běžně kolem 6-7l, u pozdějších různých verzí šla spotřeba již rapidně nahoru
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 20.03.2012 16:38, RE: Alfa s naftou
Rover623 posted by:
Správný vlastník Alfy vám řekne, že do Alfy patří benzín. Naftové Alfy jsou trochu kontroverzní, pro většinu lidí už Alfa s naftou není Alfa, na druhou stranu benzínové motory jsou na rozdíl od dieselu který pochází od Fiatu, dost citlivé na kvalitu oleje a údržbu. Nejsou nespolehlivé (kdo tohle tvrdí je diletant), ale velmi háklivé na to, když se něco zanedbá, to pak má katastrofální následky. Co se týče snižování podvozku, to považuji za obrovskou chybu, tuhle srandu neodnese jenom přední nápr...
ten pětiválec je ale opravdu povedený a má krásný zvuk...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 20.03.2012 19:47, RE: snížený podvozek
David V posted by:
To mě právě překvapuje, protože obecně jsou termostaty na mnoho aut v řádu jednotlivých stokorun. Tahle drahá výměna by spíše ukazovala, že se mění celá skříň s termostatem, ne jen samotný ventil. Na obrázek kouknu.
Ano, mění se celá "skříň" čidlo je napevno v kovovém dílu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 20.03.2012 19:55, RE: Alfa s naftou
Rover623 posted by:
Správný vlastník Alfy vám řekne, že do Alfy patří benzín. Naftové Alfy jsou trochu kontroverzní, pro většinu lidí už Alfa s naftou není Alfa, na druhou stranu benzínové motory jsou na rozdíl od dieselu který pochází od Fiatu, dost citlivé na kvalitu oleje a údržbu. Nejsou nespolehlivé (kdo tohle tvrdí je diletant), ale velmi háklivé na to, když se něco zanedbá, to pak má katastrofální následky. Co se týče snižování podvozku, to považuji za obrovskou chybu, tuhle srandu neodnese jenom přední nápr...
Jsem "praktický" člověk- proto hlavní rodiný auto je diesel- kvůli spotřebě- viz snížení a kola- vzhledově se snažím postupně blížit k verzi GTA- takže jakýpak sadistický snížení, když všechno je dělaný tak jako originální nejvyšší verze modelu- mám jí sníženou už rok a žádné extrémní opotřebení se nekoná......a k tomu že do alfy patří benzín, jednu alfu mám v benzínu- 146 1,6 boxer....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 20.03.2012 20:00, RE: snížený podvozek
David V posted by:
Není mi jasné, zda byl podvozek snížen celý nebo jen na nápravě, kde pružina praskla. Dále se tomu kroku divím, protože já to na autě měl a musel jsem to dát pryč, neb to bylo krajně nepohodlné. Připisuju tomu na vrub i kompetně vytlučené horní uložení tlumičů. U Alfy citlivé na přední nápravu s těžkým naftovým motorem to považuju vyloženě za nerozumné a odhaduji mnohem častější údržbu přední nápravy.
Zaskočila mě i cena za výměnu termostatu, může mi někdo přibížit, co je na termostatu atypické...
Podvozek byl snížen celý- nejsem magor abych nechala měnit pružiny jenom na jedný nápravě- když už tak už.- snížili sme o 3cm a na komfortu to oproti originálu nebylo až zas tak moc poznat a zatím se o moc vyšší opotřebení nápravy nekoná i když s tím do budoucna počítám- něco za něco- když chci mít krasavici, tak musím investovat do údržby.. termostat je tak drahý protože se nemění pouze čidlo, ale i kovový díl ve kterém je čidlo napevno nalisované.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 20.03.2012 21:09, RE: Alfa s naftou
petaoldova posted by:
Jsem "praktický" člověk- proto hlavní rodiný auto je diesel- kvůli spotřebě- viz snížení a kola- vzhledově se snažím postupně blížit k verzi GTA- takže jakýpak sadistický snížení, když všechno je dělaný tak jako originální nejvyšší verze modelu- mám jí sníženou už rok a žádné extrémní opotřebení se nekoná......a k tomu že do alfy patří benzín, jednu alfu mám v benzínu- 146 1,6 boxer....
Verze GTA není jen tupě snížená na pružinách, těch změn je tam víc než by se zdálo
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 21.03.2012 08:37, RE: snížený podvozek
petaoldova posted by:
Podvozek byl snížen celý- nejsem magor abych nechala měnit pružiny jenom na jedný nápravě- když už tak už.- snížili sme o 3cm a na komfortu to oproti originálu nebylo až zas tak moc poznat a zatím se o moc vyšší opotřebení nápravy nekoná i když s tím do budoucna počítám- něco za něco- když chci mít krasavici, tak musím investovat do údržby.. termostat je tak drahý protože se nemění pouze čidlo, ale i kovový díl ve kterém je čidlo napevno nalisované.
Jo, já se pak podíval ještě jednou na cenu pružin a za 6000 mi došlo, že budou všechny. Nicméně já na sníženém podvozku jezdil a můžu říci děkuji nechci. Ten výrazně snížený komfort za to, že mohu některou zatáčku, když je zrovna volná silnice projet o několik km/h rychleji mi za to nestál. U mě to odnesly uložení tlumičů, protože Mondeo má poměrně robustní podvozek, ale u Alfy bych očekával zkrácení životnosti více komponent na podvozku (alespoň o 25% ne-li o 1/3). To že se nekoná teď neznamená, že se tam během příštích 10-ti tisíc neudělají vůle, která se pak rychle zvětšují.
A jen pro upřesnění. Termostat není čidlo, je to zařízení, které udržuje konstantní teplotu chladicí vody v motoru. Čidlo pouze tuto teplotu snímá. Termostat pracuje na principu roztažnosti materiálů s měnící se teplotou ( v autech nejčastěji).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 21.03.2012 12:26, RE: snížený podvozek
petaoldova posted by:
Ano, mění se celá "skříň" čidlo je napevno v kovovém dílu.
Na jednom fóru píšou, že se jedná o dvoucestný termostat s třemi vývody, který by měl zajištovat rychlejší ohřev vody v soustavě. Pokud by to tak opravdu fungovalo, tak to u nafty chápu. Jinak to beru jako zbytečně drahé řešení.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 21.03.2012 14:53, RE: snížený podvozek
David V posted by:
Jo, já se pak podíval ještě jednou na cenu pružin a za 6000 mi došlo, že budou všechny. Nicméně já na sníženém podvozku jezdil a můžu říci děkuji nechci. Ten výrazně snížený komfort za to, že mohu některou zatáčku, když je zrovna volná silnice projet o několik km/h rychleji mi za to nestál. U mě to odnesly uložení tlumičů, protože Mondeo má poměrně robustní podvozek, ale u Alfy bych očekával zkrácení životnosti více komponent na podvozku (alespoň o 25% ne-li o 1/3). To že se nekoná teď neznamená...
S tím zkrácením životnosti podvozku počítám do budoucna a i kdyby se životnost zkrátila na polovinu, tak mě to až zas tak moc nes... jelikož platím jenom díly se slevou, takže se to dá utáhnout a klidně to risknu=) S tím termostatem- omlouvám se za nepřesnou interpretaci....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 21.03.2012 14:58, RE: Alfa s naftou
Rover623 posted by:
Verze GTA není jen tupě snížená na pružinách, těch změn je tam víc než by se zdálo
Samozřejmě- jinak by to nebyla taková pecka, kdyby byla jenom snížená- ovšem přecijenom vyměnit vše najednou by bylo poněkud nákladné, proto postupujeme pomalu, ale jistě....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 21.03.2012 17:00, RE: snížený podvozek
petaoldova posted by:
S tím zkrácením životnosti podvozku počítám do budoucna a i kdyby se životnost zkrátila na polovinu, tak mě to až zas tak moc nes... jelikož platím jenom díly se slevou, takže se to dá utáhnout a klidně to risknu=) S tím termostatem- omlouvám se za nepřesnou interpretaci....
měl jsem snížené pružiny na Maximě, Eibachy, tuším že to bylo o nějakých 30mm, a ve 200k byl podvozek komplet původní (kdybych na ně nenarazil ve výprodeji za dvojku tak jsem je nekoupil). ale zase jsem měl origo 15ky kola a gumy 205/65. s 18kami to musí být vražedná kombinace.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 21.03.2012 17:02, RE: snížený podvozek
tomaskrtek posted by:
měl jsem snížené pružiny na Maximě, Eibachy, tuším že to bylo o nějakých 30mm, a ve 200k byl podvozek komplet původní (kdybych na ně nenarazil ve výprodeji za dvojku tak jsem je nekoupil). ale zase jsem měl origo 15ky kola a gumy 205/65. s 18kami to musí být vražedná kombinace.
ještě bych doplnil že jsem je tam dával při najetých cca 100k.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.03.2012 10:59, úpravy
Tak to musí slečna jezdit někde po mechu. Alfu Sportwagon jsem měl. Benzín s továrním sportpaketem sníženým o 2,5cm, ale nikdy jsem si nedovolil dát větší alu než 17ky (nakonec jsem se vrátil na 16ky). Opravdu, jizdní vlastnosti byly perfektní - prudce brzdit ze 180 na 60, abych stihl sjezd z dálnice nebyl problém a auto se ani neponořilo ani nerozvlnilo. Ale ten diskomfort byl hrozný. Na D1 pouze v levém pruhu. Ony k tomu nepřidaly ani ty nádherné MOMO sedačky
Jinak s tou naftou je to paradox. Cuore sportivo, ale když chce člověk sehnat benzínovou 159 v JTSku, nenajde - vše v naftě.
Nakonec se ze mě stal nechutný Nafťák-Passaťák
K Alfě se člověk nakonec vždy vrátí (pokud nezkrachuje..) Tak Alfám zdar.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.03.2012 16:39, RE: Alfa s naftou
petaoldova posted by:
Samozřejmě- jinak by to nebyla taková pecka, kdyby byla jenom snížená- ovšem přecijenom vyměnit vše najednou by bylo poněkud nákladné, proto postupujeme pomalu, ale jistě....
Tak trochu by mě zajímalo jak zesílíte uložení přední a zadní nápravy včetně uložení tlumičů, vyříznete kus auta a navaříte tam jinej
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 26.03.2012 09:08, RE: Alfa s naftou
Rover623 posted by:
Tak trochu by mě zajímalo jak zesílíte uložení přední a zadní nápravy včetně uložení tlumičů, vyříznete kus auta a navaříte tam jinej
tak majitelce pujde nejspis jenom o vzhled ne?
respond
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.