0
back
 

diskuze k tématu: Alfa Romeo 156 - rozšířené zkušenosti majitele

category of topic classification: italská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 09.04.2010 13:24, RE: Oktávka 1.8T sen závodníka
gablenz posted by:
Ukázala mi záda, protože Škoda měla, má a vždycky bude mít nad japonskými, italskými a francouzskými vozy navrch...Jsou to holt poctivá auta pro poctivé české lidi. Skvělé motory pro fajnšmekry, podvozek, který šetří kapsu každého poctivě pracujícího české muže....prostě snová auta, která by ve své garáži měl parkovat každý, kdo to myslí s ježděním vážně.

No a já ti říkám tolik, strč si svoji o ČTYŘI KW výkonnější Octávii do prdele, pak si tu prdel zalep lepící páskou a nahlas si prdni! A de...
Nevim, esi jsem to pochopil správně a esi jsi můj příspěvek vůbec četl, pro jistotu ho vložím i zde. Já navíc žádnou oktávku nemám, jsem hrdým majitelem Toyoty Corolly 1.6 81 kW r.v. ´99 (i když jsou to pro většinu lidí auta nezajímavá, nudná, bez duše a pod.) a nikdy bych neměnil za jakoukoliv škodovku, vw, bávo nebo (a to neber osobně) třeba alfu romeo nanejvýš tak za nějaké subaru.

A zde můj příspěvek k 156 vs 1.8T:
Nevim, jestli je to tady jěště aktuální, ale důvod, proč tě naklepalo 1.8T bych hledal v přeplňování. Díky foukání mívají turbomotory plošší a výše položenou křivku točivého momentu (i když krouťák jako takový je nesmysl, jde jen o výkon podělený ůhlovou rychlostí klikové hřídele, což jsou vlastně otáčky; je to jenom marketingový tah, aby se lidi, co o tom nic nevědí mohli prsat, že ten jejich traktor má 400 Nm), což dle informace ze závorky znamená, že v nižších otáčkách jsou výkonnejší. A jelikož se jedná o benzin, spektrum využitelných otáček je asi 2násobné oproti naftě. Sečteno, podtrženo: výkon, tolik potřebný k tomu aby se auto rozjelo (žádnej krouťák), reprezentovaný řekněme obsahem plochy pod výkonovou křivkou, je u foukaného benzínu (1,8T) větší než obsah plochy pod atmosférickou 1.8TS. Tam asi bude důvod, proč 1.8T naklepe 1.8TS a je tam zároveň důvod, proč 1,9TDi 96 kW nikdy nenaklepe 1.8TS -> protože plocha pod výkonovou křivkou TDi je mnohem menší, jelikož nafťáky ve 4000 umírají.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 09.04.2010 13:27, RE: PArgi Sorry
gablenz posted by:
Ukázala mi záda, protože Škoda měla, má a vždycky bude mít nad japonskými, italskými a francouzskými vozy navrch...Jsou to holt poctivá auta pro poctivé české lidi. Skvělé motory pro fajnšmekry, podvozek, který šetří kapsu každého poctivě pracujícího české muže....prostě snová auta, která by ve své garáži měl parkovat každý, kdo to myslí s ježděním vážně.

No a já ti říkám tolik, strč si svoji o ČTYŘI KW výkonnější Octávii do prdele, pak si tu prdel zalep lepící páskou a nahlas si prdni! A de...
Já nejdřív zareagoval aniž bych si přečetl ten tvůj příspěvek k minulé recenzi....už jsem předem čekal něco o fakt moooc hustým krouťáku, kerej dá náklep i těm třiválcům a přitom bere skoro jako nafťák vole....Že se vyjádříš k problematice poměrně slušně a odborně, to jsem ve své paranoii nečekal...hahahahaha.....no není se čemu divit....padesát procent příspěvků je o tom jak je ten Ital moc na hovno a jak vítězí koncernový um nad nenávistí a úskočností italské chobotnice...

Jinak.....já už Octávii taky osedlal...nejednou. Nejlepší motor je 1.9 TDi 81 Kw. V klidu. Ale té Octávii chybí ta strašná lehkost a kultivovanost AR 156ky. Octávia je mnohem topornější. AR 156 je strašně čilá, jede lehce a rychle reaguje na řízení. Když se ještě uvelebíš v těch anatomických sedačkách a vezmeš do ruky ten dobře tvarovaný volant, tak máš novou drogu....a další auta mi můžou vylízat prdel. Třeba i ta 159ka. To je jako srovnávat čokoládovou bonboniéru Orion ze supermarektu s tím, co si koupíš někde v Jižních Tyrolích ve specizalizovaném obchodě.....tomu českému bude chybět rafinovanost a kvalitní suroviny.

I kdyby se mi mělo to auto pojebat dvacetkrát, tak ho budu pořád zastávat. A navíc, proč by se mělo jebat? V německém hodnocení Autobild a AutoMotoSport byly následující věty: VÝBORNĚ zpracovaná tuhá karoserie. Solidní převodovky. Špičkové diesely a benzínové šestiválce.....atd. Akorát ten 2.0TS byl kritizován za pár much ,které můžou, dostane-li se, do rukou dementa, vyrůst až do rozměru hovádka. A jinak pokud vím ta italská elektronika, která se pořád sere.....no, ono je to ale komplet Bosch....úplně celá eletronika! Nemluvě o rakouském chladiči a chaldiči klimy, nápisy na výfuku jsou taky německé...atd. Tohel už je globální auto...tohel není žádný rodilý Ital....to byla tak ještě Giulia nebo Alfetta. A kde byly Volkswageny v dobách Alfetty ( třeba 1980) ?????? Alfetta.....vzadu náprava De dion s wattovým přímovodem....transaxle převodovka vzadu....dvoulitr 96Kw, vpředu lichoběžník....co měl tehdejší Golf I ?????
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 09.04.2010 13:32, Toyta Avensis
Abysi Pargi nemyslel, že jsem Alfa výmaz tak slintám nad Avensisem....to mě hodně zaujalo. A stačila by mi u něj ta 1.8 VVti. Dobré jízdní vlastnosti....design se mi z nějakého důvodu líbí.....to bych bral. Ale trošku zase na AR notu...není náhodou, co jsem alepsoň četl, ta zadní náprava Avensisu někde obšlehnutá? Neměla takovou už dávno před ním AR 166?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 09.04.2010 15:58, RE: PArgi Sorry
gablenz posted by:
Já nejdřív zareagoval aniž bych si přečetl ten tvůj příspěvek k minulé recenzi....už jsem předem čekal něco o fakt moooc hustým krouťáku, kerej dá náklep i těm třiválcům a přitom bere skoro jako nafťák vole....Že se vyjádříš k problematice poměrně slušně a odborně, to jsem ve své paranoii nečekal...hahahahaha.....no není se čemu divit....padesát procent příspěvků je o tom jak je ten Ital moc na hovno a jak vítězí koncernový um nad nenávistí a úskočností italské chobotnice...

Jinak.....já už Oc...
V pořádku, hlavně že se vše vysvětlilo. Jinak abych zase nevypadal jako zapřísáhlý odpúrce turbodieslů, můj názor na věc je takový, že když lidé cestují tisícky kilometrů mimo města, po dálnici, prosím, mějte si své turbodiesly, ale když si člověk koupí malé auto do města a opatří ho dieslovým agregátem, tak to mi hlava nebere. Dělá to randál, kultivovanost chodu se rovná nule a navíc ten bordel co z toho leze...žádný ekologický diesel neexistuje, CO2 je ten nejméně škodlivý plyn, co při hoření vzniká a příroda se s tím vypořádá v pohodě. Ovšem na zneškodnění jedovatých plynů jako CO, NOx a nemluvě o prašném úletu, zas takové účinné mechanismy nemá a ty mechanismy nemají ani lidská plíce. Potvrdí asi každý, kto byl v americe, že vzduch v tamních městech je mnohem dýchatelnější, než v Evropě, a to i navzdory faktu, že průměrný americký městský automobil je 3 tony těžký a s 5litrovým benzinovým osmiválcem. Dále k turnodieslům a plnění emisních norem Euro VI a pod...tak schválně kto z majitelů ekologiského dieslu s mamutím krouťákem do města ví, za jak dlouho začne katalyzátor efektivně pracovat? Odpověď zní, že podstatně pozdeji, než když se dovezou z domova do práce a z práce domů. To znamená, že jedou sice za 6 na 100 (mimochodem já se svou corollou 1,6 benzim jezdím při defenzivní jízdě - a jinak nejezdím - za 5,4 na letních a za 5,8 na zimních...tak kto je pak ekolog) a že tou cestou způsobili tisícky nádorů a karcinomů, to jde stranou.

No, je to tu zřejmě trochu od věci, ale budu to psát raději do každé diskuze, proteže lidi se nezajímají, nevědí; jsou pouze masírování naftovou lobby, která musí nějak zaplatit drahý vývoj a provoz a nějak zakrýt neekologické chování turbodieslů spolu s nemožnými jízdními vlastnostmi žvásty o nízkých emisích CO2 a vysokém a velice podstatném (dokonce podstatnějším údajem než je výkon samotný, chacha) krouťáku (což je silná devize všech přeplňvaných motorů, nejenom naftových) a slepě přijímají nepodstatná fakta a pak tím ještě obtěžujou slušné lidi a nevnímají ani nadprahové vysvětlující argumenty mluvící ve všech směrech pro benzínové motory...ale jak jsem řekl, nejsem zapřísáhlý odpůrce naftových motorů ))
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 09.04.2010 18:12, RE: Oktávka 1.8T sen závodníka
pargi posted by:
Nevim, esi jsem to pochopil správně a esi jsi můj příspěvek vůbec četl, pro jistotu ho vložím i zde. Já navíc žádnou oktávku nemám, jsem hrdým majitelem Toyoty Corolly 1.6 81 kW r.v. ´99 (i když jsou to pro většinu lidí auta nezajímavá, nudná, bez duše a pod.) a nikdy bych neměnil za jakoukoliv škodovku, vw, bávo nebo (a to neber osobně) třeba alfu romeo nanejvýš tak za nějaké subaru.

A zde můj příspěvek k 156 vs 1.8T:
Nevim, jestli je to tady jěště aktuální, ale důvod, proč tě naklepalo 1...
A to ještě nepočítají s tím, že stojí-li proti sobě stejně výkonný nafťák s benzinem, třeba 80kW o psané maximálce 195 km/h, tak ten nafťák točí kolem 3800 ot., potom je už opravdu chcíplej. Kdežto benziňák točí zpravidla 6000 ot. a výkon drží až do 6200 ot. To znamená, že nafťák má nižší převod, který jeho krouťák pěkně deklasuje. Když se zapřu proti spotřebě a nepůjdu s tím atmos. benziňákem pod 3000 ot., to znamená budu včas odřazovat, tak tomu nafťáku stačím v tempu bohatě.
Před léty jsem tady napsal, že až budou benziny vybaveny technikou jako ty nafťáky (turba, vstřiky a pod.), tak jim budou kroutit krkem s polovičním objemem. Ta doba právě nastává. Ovšem problém tepelné účinnosti zůstává.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 09.04.2010 18:26, Co dodat.
Při pohledu na foto motorového prostoru, 12 let starého auta, lze jen smeknout. Totéž platí i o vnitřku.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 09.04.2010 18:42, RE: Co dodat.
Abík posted by:
Při pohledu na foto motorového prostoru, 12 let starého auta, lze jen smeknout. Totéž platí i o vnitřku.
Ta fotka nevystihla pravý stav. Ve skutečnosti bysis tam mohl rozbalit svačinu a pojíst....a to jsem motor ani jednou neumyl!!! Tak je zespoda poctivě zakrytovaný. Vpředu plastové podběhy, které přecházejí do rozměrného dolního krytu, který kryje i svody a první díl před katalyzátorem. Vzadu jsou podběhy z kobercoviny...prý kvůli větrání vlhkosti. Celý výfuk má plechové stínění...z hliníku. Veškerá vedení pod autem jsou uložena v plastovém šasi......Mechanik v pozitivním smyslu nadával na ten spodní kryt motoru jak je poctivě přidělaný mnoha šrouby s vnitřním tisícihranem. Trvalo mu to dvacet deset minut, než to všechno odšrouboval...atd.....

Auto nemá náznak koroze...skoro bez patiny na podvozklu. Všude hliník nebo černě nabarvená ocelolitina....ale i přesto ti hodně lidí řekne, že to je zpuchřelý Ital...a to je dobře. Mrkni na autoscout.de........156ky tam ještě dnes šplhají mnohdy až k 250 000 za poslední facelifty, nemluvě o GTA verzích. Tady to je za pár korun.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 09.04.2010 18:47, RE: PArgi Sorry
pargi posted by:
V pořádku, hlavně že se vše vysvětlilo. Jinak abych zase nevypadal jako zapřísáhlý odpúrce turbodieslů, můj názor na věc je takový, že když lidé cestují tisícky kilometrů mimo města, po dálnici, prosím, mějte si své turbodiesly, ale když si člověk koupí malé auto do města a opatří ho dieslovým agregátem, tak to mi hlava nebere. Dělá to randál, kultivovanost chodu se rovná nule a navíc ten bordel co z toho leze...žádný ekologický diesel neexistuje, CO2 je ten nejméně škodlivý plyn, co při hoření ...
No tak ekologie je důležitá. Ovzláště tady na ostravsku....je zbytečné mít pětilitrový diesel v nějakém SUV a popojíždět s ním mezi rádoby nákupnímy centry...a se znakem invalidy za předním sklem. Specialita našeho Ostravska. Každý sedmičkový bavorák nebo Touareg řídí invalida....a ostraha nebo policajti radši přivřou oči. Když mrkneš na první parkovací místa blízko vchodu, tak tam uvidíš Panameru, Cayenne, 7er...a všechno to řídí invalidi...haha...chudáci.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 10.04.2010 11:41, RE: Toyta Avensis
gablenz posted by:
Abysi Pargi nemyslel, že jsem Alfa výmaz tak slintám nad Avensisem....to mě hodně zaujalo. A stačila by mi u něj ta 1.8 VVti. Dobré jízdní vlastnosti....design se mi z nějakého důvodu líbí.....to bych bral. Ale trošku zase na AR notu...není náhodou, co jsem alepsoň četl, ta zadní náprava Avensisu někde obšlehnutá? Neměla takovou už dávno před ním AR 166?
Zdravím, tak dneska nemůžeš říct, že je něco obšlehnutého, protože bys to msel říci skoro o všem (obzvlášť v automobilovém průmyslu) a přitom pracně vyhledat úplně prvního výrobce, který s tím přišel na trh...
Pokud bych byl extremista, mohl bych říct, že je dnes prakticky každý vůz kopií prvního automobilu na světě... ;o)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 10.04.2010 13:22, RE: Oktávka 1.8T sen závodníka
gablenz posted by:
Ukázala mi záda, protože Škoda měla, má a vždycky bude mít nad japonskými, italskými a francouzskými vozy navrch...Jsou to holt poctivá auta pro poctivé české lidi. Skvělé motory pro fajnšmekry, podvozek, který šetří kapsu každého poctivě pracujícího české muže....prostě snová auta, která by ve své garáži měl parkovat každý, kdo to myslí s ježděním vážně.

No a já ti říkám tolik, strč si svoji o ČTYŘI KW výkonnější Octávii do prdele, pak si tu prdel zalep lepící páskou a nahlas si prdni! A de...
Oktávka I, nic proti ní, nad Alfou 156 v jízdních valstnostech rozhodně navrh nemá. Nevím, kde jste přišel na to, že má lepší podvozek. Naopak Octavia I má nejhorší podvozek, jaký můžete na současných autech najít (pořád se totiž vyrábí). Zhruba před 14 dny jsem byl nucen v ní týden jezdit (byl to Tour 1,9 TDI PD 74 kW, r.v. 2006). Auto ve skvělém stavu, nechyběl Climatronic apod. Ale ty jízdní valstnosti jsou otřesné a to nejen na dnenšní poměry. Nějvětším problémem tohohle auta je z dynamického pohledu dnes již enormní nedotáčivost kombinovaná s malou přilnavostí přední nápravy. Prostě je to přesně naopak, než o co se snaží kontsruktéři dnes. Takže Octavia 1,8 T sen závodníka určitě není. Věřte pár jich znám a ani jeden by tohle auto za boha nechtěl. Naopak 156 jezdí agilněji, než řada sportovních aut. První verze možná byly trochu více přetáčivé, než by bylo milé, ale od modernizace jsou již bez výhrad (osobní zkušenosti). Ono stačí porovnat, jak složitý má Alfa 156 podvozek ve srovníní s první Octávií a není těžké odhadnout, co bude lépe jezdit. Napsat, že Octavia I má lepší jízdní vlastnosti než AR 156 může jen člověk, který v životě v ničem nejel a nebo mladý kluk, kterému je nanejvýš 18 a nemá žádné zkušenosti s řízením vozu. Jiné to je v otázce oodlnosti a spolehlibvosti. Tam tuzemský vůz Alfu 156 jasně překonává. Je to typický příklad kovářského díla proti sportovní sofistikovanosti.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 10.04.2010 16:03, RE: Oktávka 1.8T sen závodníka
koos posted by:
Oktávka I, nic proti ní, nad Alfou 156 v jízdních valstnostech rozhodně navrh nemá. Nevím, kde jste přišel na to, že má lepší podvozek. Naopak Octavia I má nejhorší podvozek, jaký můžete na současných autech najít (pořád se totiž vyrábí). Zhruba před 14 dny jsem byl nucen v ní týden jezdit (byl to Tour 1,9 TDI PD 74 kW, r.v. 2006). Auto ve skvělém stavu, nechyběl Climatronic apod. Ale ty jízdní valstnosti jsou otřesné a to nejen na dnenšní poměry. Nějvětším problémem tohohle auta je z dynamickéh...
Tady někdo píše, že oktávka má lepší jízdní vlastnosti? Dočetl jsem se jenom o výkonnostním srovnání dvou motorů, nikoliv o srvnání jízdních vlastností dvou vozidel.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 10.04.2010 17:51, 1.8 asi nejlepsi motorizace
vasapasa posted by:
... děkuji autorovi za vyčerpávající zkušenost. Oproti tomu co tu bylo 2 týdny na zpátek je to balzám (myslím všechny ty rádoby recenze na 20 řádků)

V mém okolí MĚLI (ano už nemají) AR 2 známí... když se zeptám toho jednoho jak ji hodnotí tak říkal .... když do toho nasypeš 60 tak to i jezdí.
Ten druhej si už prej nikdy žádnou alfu nekoupí (taky měl 1.8 TS) ve 180 rána z motoru a motor KO... je to mechanik takže ví že auto potřebuje olej a takový ty věci (tzn. o auto se fakt staral)

Přeji auto...
No, drzim palce, snad nedopadnete jako muj kamarad, ktery ma 8. alfu (vsechny odesly na motor) a momentalne ceka az se dovymeni komplet motor (2.0)
Alfu sice miluje, ale kdyz jede za hranice, rad si pujci moji spolehlivou Oktavii 96kW a 300nm a jede za prumernou 5,2 tam a zpet.
Myslim ze prave nizke porizovaci naklady maji svuj duvod u techto vozu.
(Stouchnout sem si musel a navic je to pravda :)

P.S.
Mimochodem nefackuje vas take mracitko u ridice ? Je to zvlastni jev, ale u vsech 8 alf co kamarad mel, mu sjizdi mracitko dolu a cloni mu i v noci. Resi to suchym nalepovacim zipem na stropnici.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 13.04.2010 15:27, RE: Vcelku ujde
logins01 posted by:
156 je zajímavé auto, dneska to koupiíte okolo 40.000.- a kupodivu i jezdí (viz můj jeden známej). Bude dělat rozvody a brzdy, zbytek je dobrej.
Já osobně bych se bál jediného - bezpečnosti. Sice jak píše recenzent - narozdíl od socka Octavek...to je hezký, jede, zatáčí, chladí, atd..ale až se do Vás někdo trefí, třeba ta "socka" Octava, o Fabii ani nemluvim, tak budete rozpáranej na šrot.....a ta škodovka ještě možná dojede po své ose....
No mám vlastní zkušenost z přímého čelního střetu 156ky 1.8TS z roku 2000 a Fábie ve městě (součet rychlostí tak cca 70-80 km/h), já ve 156ce sem vylezl úplně bez škrábance, pán z Fábie jen s odřenou rukou, ta 156ka vypadala o něco líp než ta Fábie, každopádně obě dvě byly totálky, o tom že samozřejmě vylítly airbagy asi psát nemusím, takže toť má osobní zkušenost.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 15.04.2010 11:32, RE: Oktávka 1.8T sen závodníka
koos posted by:
Oktávka I, nic proti ní, nad Alfou 156 v jízdních valstnostech rozhodně navrh nemá. Nevím, kde jste přišel na to, že má lepší podvozek. Naopak Octavia I má nejhorší podvozek, jaký můžete na současných autech najít (pořád se totiž vyrábí). Zhruba před 14 dny jsem byl nucen v ní týden jezdit (byl to Tour 1,9 TDI PD 74 kW, r.v. 2006). Auto ve skvělém stavu, nechyběl Climatronic apod. Ale ty jízdní valstnosti jsou otřesné a to nejen na dnenšní poměry. Nějvětším problémem tohohle auta je z dynamickéh...
Ach jo...ale dyť ten můj příspěvek 1.8T sen závodníka byla ironie.....a úplně nejhorší vlastnosti pod sluncem má Gol IV...v ničem horším jsem nejel....byl jsem z jízdy v šoku. Tak jak mě příjemně překvapil 1.9 Tdi 66Kw (ty kilowaty nesedí...dost dynamické svezení), tak jsem byl v šoku z podvozku.....mělo to vyloženě nebezpečné jízdní vlastnosti. absolutní nejistota v zatáčkách, nestabilní na špatné cestě, zaklekávalo to při brzdění a všelijak to táhlo různými směry....hrůůůůza. To Felicie jezdila x krát léééééépe.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 19.01.2012 00:10, RE: Vcelku ujde
gablenz posted by:
No aby taky ne! Dyť ty škodovky sou z poctivých plechů. To se hnedka vidí, jak je to mohutný a celkově vymazlený...kdepak ital...
kdyby si věděl kde se ty plechy výrabí a pro koho(jedna firma pro více značek)
respond
warrant
number of posts15
date of registration18.04.2017
Saturday 04.04.2020 09:12, odhlučnění
Je trochu hlučnější (řešitelně odhlučněním - https://www.2din.cz/odhlucneni-auta/), ale na 2. stranu u tak staršího auta nikde nic nevrže, což mě docela překvapilo.
respond
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.