0
back
 

diskuze k tématu: Alfa Romeo 156 Sportwagon - vyplatí se koupit?

category of topic classification: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy, italská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 17.08.2010 07:52, rada
Ahoj. Zas bych se toho tolik nebál jak tady píšou ostatní, s Alfou sice zkušenosti nemám, ale sám sem o ní uvažoval. Nakonec jsem teda šel do Mondea ST a nelituji, ale Alfy jsou opravdu krásné a verze Sportwagon mi přijde hezčí, než sedan. Půjde jen o to pečlivě vybrat, ale to je u každého auta stejné a dobře se starat. Jako alternativu bych se zamyslel třeba nad Lancií Lybrou. Dá se sehnat za obdobné peníze a za ně nabízí docela dost, akorát jich moc není, takže výběr bude asi dost úzký...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 17.08.2010 08:46, rada
Jeden borec tady chtěl ukázat, že umí žbleptnout pár slov německy a popsal nespolehlivost FIATU v němčině...okey. Někdo jiný by mohl třeba v Rumunštině.
Jinak Alfa Romeo není italské auto. Podvozek + řízení TRW (montuje se do BMW), elektronika komplet BOSCH (ta samá od váhy až po poslední relé jako u jiných aut), brzdiče ATE, u vyšších verzí jsou tlumiče Bilstein Mercedes), pružiny Eibach, některé díly Carella se vyrábějí v Polsku, na spoustě dalších dílu je Made in Austria, Germany. Myslím i na výfuku, originál rádia jsou Japan...spojky jsou Valeo, hydraulika taktéž...mám pokračovat? Na nafťácích spolupracoval MErcedes...atd
Z lidí mluví závist, protože nemají peníze na údržbu nebo na AR jako nové auto. Tak popichují. A když je svezeš zachovalou 156 tak jdou do kolen...ale pak stejně řeknou, že by se toho báli...a že to italové dělali na 5 let, päk se zapne samolikvidační systém, aby si člověk běžel pro novou Alfu...
Jinak určitě ti Alfu nedoporučím. V téhle ceně jsou všechna auta před generálkou. MAjí dobrou karosérii, maji dobrý interiér..tam problém nebude!!! Není to Opel, není to VW s olupujícími se plasty...tohle bude v 100proc stavu. Ale podle mých zkušeností se i pěkná zachovalá AR v cenách 70-90 000 rok výroby 98,99 neobejde bez investice kolem 50 000 - 60 000. Platí pro benzín!!!!! U dieselu počítek ještě tak 20 000 až 30 000 navíc. Nikdo ti za 80 000 nedá auto v pořádku. Bude to hromada maličkostí, které auto nezastaví, ale bude třeba je udělat. Můj příběh. Pokud nejsi fanatik a nemáš garáž, kup nějakého svižného japonce...
ceny náhradních dílů, které bývají při koupi 10 let starého auta K.O.
sada svíček 8x Ngk Platinum 3900
zapalovací kabely sada 3000
spojka sada, hydr. ložisko: Luk komplet 4200
horní ramena TRW, Swag 1700
silentbloky dolník ramen Delphi 4kusy 1700
klínový řemen + kladky 3500
rozvody řemen plus kladky, práce 6000
termostat (velmi důležitý) 1000
filtr vzduchový Bosch 350
váha vzduchu Bosch 2500
5 litrý Selenia 10w 60 plus filtr 2000
2 litry převdový olej 75w-90 650
výměna brzdovky, servo 500
chladící kapalina 5 litrů 400
pak může být v prdeli variátor, výměna při rozvodech...stojí 4900
přední kotouče...skvělý výběr!! Brembo max kolem 1500 kus
nefunguje-li motorek světlomteů (u STK!!!) komplet světlo stojí od Carella 2700, Bosch 2450 (internet)
tlumič vpředu sachs 2500, kyb 2000, stavitelný Koni 3300
uložení tlumiče vpředu Sachs 450, vzadu 1800
Tohle jsou věci, které bude třeba u takového auta udělat. Mají to tak známí i já. ¨Diesel nebrat!!! Pohodlná a úsporná AR 156 bude mít 250 000 minimum. Pak koupit turbo, vstřiky....Dvouhmoťák. Ten nemá pouze 1.9 77Kw, ale kdo by investoval do 77 Kw. Nebrat taky 2.0. Je to klasik motor, ale drahé rozvody a je třeba ještě preventivně rozebrat spodek a omrknout klikovku a čerpadlo oleje.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 17.08.2010 08:46, rada
proste zavodacik. Nie ako konformita ( Primera, 626, Vectra ) Skratka ten kto si kupuje Alfu by ju nemal chciet len preto, ze potrebuje prevazadlo. Na to su ine auta. Vela aut. Aut ako je Alfa je malo. Alfa je na to aby ste kym sa dostanete z A do B vyviedli co najviac kravin a pri tom sa skerili a bavili a bali. To su proste uplne ine motory inak naladene, s uplne odlisnym charakterom od zbytku konkurencie. Nedaju sa porovnat s Bmw ani s Audi ani s Hondou. Vsetky auta by mohli kludne lepsie spolahlivejsie, komfortnejsie a bla bla bla. Alfa akoby tu prezila az zo starych casov, ked motory revali a nahanali strach. Ked bolo treba stale nieco vylepsovat a dotahovat, a o znackach ako su Panasonic - pardon Honda ci co nebolo ani chyru lebo proste neboli. Alfa je odkaz na historiu, tradicia, individualita, blaznovstvo, posadnutost, rev - presne to co mercedes na opacnom pole - uplne ine auto
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 17.08.2010 08:50, rada
pekne
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 17.08.2010 08:56, rada
No a až tohle všechno uděláš, vyměníš...počítej že u 80 000 auta se dostaneš s těmi díly a prací kolem zhruba plus mínus základní sumu 120 000, 130 000, tak pojedeš po cestě, nebudeš se dívat na přístrojovku, na znak automobilky na volantu a nebudeš vědět, že nejdeš v BMW 3, Mazda 6, Honda Accord....třeba za 400 000!!!! To je velká výhoda tohoto levnéh auta. Dostaneš něco za 130 000, co bude jezdit jako auto z roku 2007 za 400 000. Velmi hbité, kultivované, svižné, rychlé reakce, pohodlí, kvalitní plasty, tuhá karosérie...atd.
Ale dávat to dokupy....lepší je fakt mít ty prachy a udělat to najednou. A vysereš-li se na to, tak z toho auta nepoznáš nic, bude to troska, která člověka nasere.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 17.08.2010 09:05, rada
A ještě jedna věc. Když už teda lidi uznají, že AR 156 je dobrá, tak se alespoň chytnou kufru.....blbost!!! Te nje na tom autě to nejlepší! Dobře tak jsem to přehnal, ale 370 litrů v dobře přístupném kufru (tvar plus závěsy...vzpěry..tohle nemá jen tak někdo...) plus díra na lyže. Dva lidé tenhle kufr v pohodě nacopu i na dlouhou dovolenou, já s tím lejzdím na lyže...v klidu. Sice se do díry vleze pouze jeden pár lyží i v obalu, ale zato 185cm dlouhé. Klavír v něm neodvezete, ale už jsem vezl tři 50 Kg role střešní krytiny v šíři 150cm. Ti skladníci čuměli jak brka....
Kufr v pohodě!!!! Lepší než u Fabie...a psal někdo někdy o kufru Fabie????
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 17.08.2010 09:16, rada
Jo a když to máš do PRahy, tak to nekupuj...strašnéééé cesty. Opravdu. To nemá význam. Podvozek zas není tak choulostivý, ale přece jen to množství silentbloků trpí.
Jinak nej motor pro AR 156 je 1.8TS. Je pružný, má výkonovou gradaci od 5000...(strašlivou), jede už od 2000 otáček. Litinový blok je Fiat. Skutečný obsah je 1750..což je Alfa klasika. Maximálka je na rovině 210 km/h (tacho asi 220) absolutní maximum při jízdě z mírnéh klesání býva nějakých 217 km, (tacho 225-230). V kombinaci na dálkách žere kolem 7,5. Minimum činí při 90km/h 6.3, typický průměr 8,5. Při zvýšených nárocích na dynamiku kolem 9,5.
Dynamikou odpovídá 2,4 JTD 103Kw. JE lepší než 1.6, blíží se 2.0. 1.9 110 Kw je jen nepatrně lepší. Tyhle motory táhnou více odpspodu, ale když se dostane 1.8 v první fázai na 3500 a v druhé na 5000 tak ahoj diesely...spěchám, nemůžu čekat. JE to i váhou...1220 kg na 106 Kw. 103Kw na 1400 Kg.)
Nejtišši je tenhle motor do 100km/h pak trochu zhrubne a zase se zklidní ve 140km/h.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 17.08.2010 09:50, rada
U takhle staré ojetiny, která už měla min. 2 majitele (imho je většinou před smrtí)je úplně jedno, co vybereš. Tak se vykašli na zdejší rady pepíků o spolehlivých Primerách apod. Z tebou vybraného okruhu favoritů hledej dobrý kus, až narazíš, kupuj, ihned zeservisuj a jezdi. Pár let by to mohlo vydržet. Když ne, hlavu bych si z toho jinak nedělal, stejně jde jen o 85tis., koupí se další kousek...tak šťastnou ruku.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 17.08.2010 10:46, rada
gablenz - pekne
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 17.08.2010 19:55, rada
-->gablenz: jsem rad, ze jste ten jazyk desifroval...jste evidentne bystry. V cestine bohuzel tuto slovni hricku neumim. Jinak ocenim, zvladnete-li to v Rumunstine, podobne hricky mam rad.
Vy jste zas dokazal, co dela alfisty tim, cim jsou-presvedcovat ostatni o tom, jak je alfa super. Ted alespon vim, kdo vsechno ji vyrabi, jaky ktery dil odkud je a jak tedy musi byt vuz kvalitni, skoro takovy internacional. Vidim tedy, ze vsichno ostatni lzou, testy spolehlivosti lzou, proste alfa a jedine alfa. Diky, prozrel jsem:) Hodne stesti s vasim vozem.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 17.08.2010 21:28, rada
nikto netvrdi ze je to naj auto ale od alfy nachcite prevazadlo
od kabrioletu nechcite kombik
od offroadu nechcite superbike
od superbike nechcite dislovy sedan
od V8 nechcite spotrebu 4,5l
od formuly nechcite vytrvalost
od kamionu nechcite spickove vykony na okreskach
Alfa je umenie, je rev, zabava, je az divne, ze v tomto storoci zije Alfa, je to ojedinely zjav a mimochodom dokaze obmedzene jazdit ako auto
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 17.08.2010 23:45, rada
Zdravim, takže názor na Alfu. Vidim to asi takto. Je osobní automobil a nad tim je Alfa Romeo. Sám vlastnim model 2,4JTD a jsem s tim nad míru spokojen. Vše co mi na tom za 4 roky ježdění a 30tis km ročně odešlo, bylo od BOSH (váha vzduchu, potenciometr plynu.) S Alfou si kupujete i životní styl, není to jen auto. Všeobecně platí že čim větší péči prevenci věnujete, tim více vám vydrží. Motor 2,4 jsem zvolil po delší úvaze a nakonec zvítězil díky nádhernému zátahu a krásnému zvuku. Pokud mátě trochu času navíc a kladný vztah k motorismu, nezbývá než Alfu doporučit. Budete-li chtít více info napište na havlicek@seznam.cz
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.08.2010 08:01, rada
Ten 2,4 JTD si musím poslechnout. Byl by to první diesel s krásným zvukem na světě. nějak to nechápu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.08.2010 09:11, rada
takže rekapitulace:
1.v Alfě za 70tis se budete po investici 50tis cítít jako v autě za 400tis.
2.Alfa je styl, každý se za ní otáčí, každý ji chce a respektuje
3. motory mají úžasný zátah a super zvuk, naftu nevyjímaje
4.jsou velmi spolehlivé, i přesto,že jim budete pořád nakládat,protože Vás do toho bude nutit
5.můžete se zdravit s Alfistama na silnicích a jezdit na srazy.
Je to jako Italské Rolexky, tolik výhod v jediném autě, točí se mi z toho hlava.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.08.2010 09:16, rada
tak s tím zvukem u toho ropného 2,4 už se tady někdo chlubil minulý týden. asi na tom něco bude
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.08.2010 09:52, rada
Ahoj... Jen stručně popíši svou zkušenost s Alfou....Jsem Alfista a 156 je podle mého podařený kousek - r.v. po roce 1998 co se týče 156! Vůbec neber v ohled pověsti auta typu - ital...to je děs, stále se sere apod...Já mohu osobně říct...Že za 6 let provozu jsme byli v servisu kvůli - váze vzduchu,vlnovci,výměně 1 čepu a výměně palivového měřáku....tyto položky se v servisu celkem pohybovaly do 10tis. za celých 6 let provozu...což si myslím, že není mnoho. Na tach. je 180tis a stále by jezdila jako dravá(kdyby nebylo nehody s tramvají,díky které jsme byli nuceni si pořídit novou - opět 156 r.v. 99).Tzn. vůbec se neboj do ní jít....V interiéru působí sportovně a komfortně zároveň, protože na předních sedadlech sedíš relativně nízko, opřen do sportovněji tvarovaných sedaček, kde na tebe(řidiče) koukají krásné dělené budíky(s ručičkami kolmo dole). Dále máš obrovský prostor pro nohy a tělo(sám měřím téměř 2m a vepředu je místa jako pro krále - proto se uvádí, že vzadu je méně místa) a hlavně není z laciných tvrdých plastů a´la škoda(ne že bych byl proti škodovce), ale palubovka je osazena pro mě daleko příjemnějšími měkčenými plasty líbivých tvarů(design italia - mají pro to cit)....Pokud se ti líbí exteriér už trošku starší 156, tak věz, že interiér je ještě o třídu výš! Není to samozřejmě žádný technický skost - tzn. přehršel čudlíků na palubovce ani volantu nehledej...je to řešeno(pro mě však jen plus) pragmaticky a skromně..na palubovce jsou tři budíčky - teplota vody v chladiči,hodiny,palivoměr...dále ovládání klimošky(1-zónová) + rádio...U ruční brzdy pak el. ovládání zrcátek....Pro mě další čudlíky( někdo asi potřebuje lechtat prdel při řízení )jsou zbytečné = nic mi nechybí. Ještě řeknu k motorizaci...naše první alfinka byla 1.6TS....pokud nejsi závodník, tak ti vystačí..ale spotřeba je vyšší(cca do 10l/100km)...motor můžeš vytáčet až do 7000ot./min., až potom je červené pole, takže to má grády...ale žádný mamutí výkon to není....1.8TS je už o poznání lepší...těch cca 30 koní je znát..navíc kroutící moment je znát hlavně u 3 a 4 stupně, kdy překlenutím 3.5tis.ot/min je znát raketový start....a ta ten roste a roste až do 6500tis.ot./min , kde je zruba maximum kr. momentu, takže člověk se při přejíždění skutečně vyblbne.....tzn. pro mě jasná rada - minimálně 1.8TS pokud benzín(obecně známo jako nejlepší model oproti 1.6 a 2.0TS)..S dieslem zkušenost nemám,nicméně určitě bude ekonomičtější na provoz(spotřeba) a rozsah krouťáku u dieslu se dle mého hodí víc na naše cesty...ale to už je na tobě. Poslední tip...mrkni na http://www.alfa156.cz/, kde jsou různé zkušenosti a tipy,rady atd. od majitelů alfy 156...může ti to pomoct...navíc jsou tam kontakty..klidne se zeptej...poradíTak hodně štěstí s výběrem....ať je to ten správny kus pro tebe....Ahoj....Radim
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.08.2010 09:57, rada
nechlubil to sem ja nstar, nemam alfu ale soferoval som nejake jednu som doporucil kamosovi a kupil ju mal ju dva roky problem bol servis na to BACHA vzdy to dokurvia. Vymena oleja a oni nieco odpisu tu je problem ozaj, najst dobry servis. A ta 2,4 nafta ma ozaj dobry zvuk aj prejav. Je to patvalec!!!!!!!! Mnam, uzasny zvuk. Alfa nieje nadauto. Alfa ale nieje prevazadlo. Je citliva na zachadzanie. Nepatri do ruk cloveku zvyknutemu na klasicke vozidlo. Ked je studena treba ju ucicikat a utesovat a teplotu zohriat nie len vody ale aj oleja. Atd.... Pochybujem, ze keby ma niekto ferrari tak sa k nemu chova ako k passatu. Pozor neprirovnavam k ferrari. Alfa je proste uplne ina a nema paru - teda priameho konkurenta.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.08.2010 11:38, rada
zdá se mi to nebo jsou všichni slováci padlý na hlavu?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.08.2010 11:50, rada
2,4 má vážně krásnej zvuk, není jako udrkanej VW. Nehledě na to že po drobných úpravách se spotřeba ustálí okolo 6 litrů průměru. Nicméně Davidovi bych doporučil jeden z benzinových motorů. Vlastnit diesel na 7tis km ročně je opravdu nesmysl. Pokud se rozhodneš pro a Alfu koupíš, nezískáš tim nejspolehlivější vůz na světě, ale za svoje peníze dostaneš auto které tě bude náramně bavit a užiješ si s nim spoustu legrace a Ford, Opel, Mazda budeš pozorovat už jen ve zpětném zrcátku.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.08.2010 11:56, rada
jezdil jsem dost dlouho s 3.0 TDI a o tom se mluví jako o nejkultivovanějším dieselu vůbec. Je 2,4 od alfa lepší?
respond
  1 2 3 ... 7




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.