0
back
 

diskuze k tématu: Audi A6 2,5 TDI V6 – lákavá, leč velice riziková koupě!

category of topic classification: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy, německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.01.2008 08:46, už zase strašení lidí
Pěkný článek, i když bych řekl, že zde autor některá fakta až moc dramatizuje. Celý článek potom působí dojmem "strašáka" na případné kupce takového auta, což je myslím trochu zbytečné.
Za prvé: zde na tipcars vyšlo na tento motor už několik článků, kde se neustále dokola omílá vyrázný turboefekt a špatný průběh točivého momentu. Zajímalo by mě, jestli páni redaktoři s takovým autem vůbec někdy osobně jeli. Ve skutečnosti nejsou zdaleka tak špatné, jak je zde uvedeno. Proto bych výroky typu "velmi nepříjemná jízda", které tady na adresu tohoto motoru už kdysi padly, pokládal za hodně přemrštěné, možná právě z toho důvodu, že jejich autor s takovým autem nikdy nejel.
Za druhé: je pravda, že tento motor (stále mluvím o 110 kW verzi) je hodně náchylný na zacházení a vyžaduje pravidelnou a kvalitní údržbu, hlavně pak pravidelné výměny kvalitního oleje po max. 15 tkm nebo 1 roce. Jak píše autor, longlife intervaly mu krutě nesvědčí, následkem čehož může dojít k vydření vaček už při ujetí 200 tkm. Zde je ale jedna skutečnost, na kterou se často zapomíná - mnoho aut s tímto motorem, hlavně audi a6, k nám bylo dovezeno z Německa, kde často sloužila jako služební vozy s nájezdem třeba 80 tkm za rok. Stačí se podívat na nabídky českých inzertních serverů, kde věšina těchto aut má najeto od 120 do 170 tkm, dovoz z D, samozřejmě bez servisní knížky. Že má mnoho z nich ve skutečnosti najeto ne 170, ale 370 tkm, a motor je často před smrtí, se často podle opotřebení např. interiéru ani nedá poznat. Pokud takovou porci km auto jezdilo na longlife intervaly, nemůže se nový majitel divit, že mu motor prakticky klekne po pár tisících km. Vždy když vidím v českém bazaru audi a6 z r.v. 1998, bez servisky a na tachometru svítí 130 tkm, musím se smát.
S autorem musím bohužel souhlasit, pokud se jedná o čerpadlo Bosch VP 44. Ovšem vliv na shoření výkonového stupně v ŘJ má často taky skutečnost, že lidem kolikrát dojde nafta, čerpadlo točí na prázdno, čímž dochází k enormnímu namáhání (přidírání) přesuvníku vstřiku a následnému "zčoudnutí" výkonového stupně.
Na závěr nechápu, proč autor vždy uvádí ceny případných oprav ve značkovém servisu. Asi jen blázen by jel do značkového servisu a nechal tam 50 tkč za výměnu přední nápravy, když se dá pořídit kvalitní náhrada z druhovýroby včetně práce za nějakých 15 tkč, je jen potřeba vědět, na koho se obrátit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.01.2008 09:15, balada
tento motor je vyníkající,mám ha jako zátěž u nakladače na hnůj.musí se jen dobře upevnit a vše je OK
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.01.2008 09:20, RE: už zase strašení lidí
A4 posted by:
Pěkný článek, i když bych řekl, že zde autor některá fakta až moc dramatizuje. Celý článek potom působí dojmem "strašáka" na případné kupce takového auta, což je myslím trochu zbytečné.
Za prvé: zde na tipcars vyšlo na tento motor už několik článků, kde se neustále dokola omílá vyrázný turboefekt a špatný průběh točivého momentu. Zajímalo by mě, jestli páni redaktoři s takovým autem vůbec někdy osobně jeli. Ve skutečnosti nejsou zdaleka tak špatné, jak je zde uvedeno. Proto bych výroky typu "vel...
Asi máte pravdu, že článek působí "strašákovsky".....to ano, ale na druhou stranu se musím zastat Tomáše Dusila, protože myslím že zrovna on či Martin Vaculík jsou lidé, kterí s tim autem jeli nejednou a vědí o čem píší.
Ono kdybyste pravidelně četl články v Auto-moto-speciálu či z časopisu AutoOjetiny, pravděpodobně byste zjistil psychologii autora......
Já osobně když jsem jel prvně s A6 2,5TDi V6, byl jsem naprosto uchvácen honosným interiérem, pružností motoru a jinými vlastnostmi luxusního vozu, ale až když člověk projede více vozů v této kategorii, tak se mu otevřou oči a má možnost srovnání.......pak jsem teprve poznal, že přužnost motoru není vůbec dobrá.
V tomto ohledu musíte brát závěry Tomáše Dusila jako daleko více "extrémní", protože oproti nám běžným řidičům má možnost projet se s téměř každým vozem a to hned několikrát - proto upozorňuje na věci, kterých si my ostatní ani vevšimneme.

Na druhou stranu nutno podotknout, že čtenář, který přijde na tento web poprvé, musí si myslet, že ten či onen model je největší propadák století....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.01.2008 09:33, RE: už zase strašení lidí
A4 posted by:
Pěkný článek, i když bych řekl, že zde autor některá fakta až moc dramatizuje. Celý článek potom působí dojmem "strašáka" na případné kupce takového auta, což je myslím trochu zbytečné.
Za prvé: zde na tipcars vyšlo na tento motor už několik článků, kde se neustále dokola omílá vyrázný turboefekt a špatný průběh točivého momentu. Zajímalo by mě, jestli páni redaktoři s takovým autem vůbec někdy osobně jeli. Ve skutečnosti nejsou zdaleka tak špatné, jak je zde uvedeno. Proto bych výroky typu "vel...
Me by zajimalo, kdzy rozdil mezi 110kw a 132 je pouze v naladeni, vyresi tedy chiptuning charakteristiku 110kw verze? Autor se nikde nezminoval o dalsich rozdilech nez hlavne v naladeni, coz bych prave chip mohl zmenit. Ani ne kvuli tomu, aby se zvedl vykon, ale aby se upravila charakteristika motoru. Bylo by to tedy mozne, nebo je to hloupost?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.01.2008 10:35, RE: balada
anonym posted by:
tento motor je vyníkající,mám ha jako zátěž u nakladače na hnůj.musí se jen dobře upevnit a vše je OK
Je škoda, že do snad každý diskuze vstupuje plno blbečků, který se domnívají, jak jsou vtipný, viď anonyme?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.01.2008 10:44, RE: balada
A4 posted by:
Je škoda, že do snad každý diskuze vstupuje plno blbečků, který se domnívají, jak jsou vtipný, viď anonyme?
Ač souhlasim s Vašim názorem, tentokrtát mi to ale přišlo neurážející a vtipné !! Myslim ten nakladač....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.01.2008 10:45, Automaticka prevodovka
Tazatel se zminoval take o tom, ze jeho vyhlednuta A6 ma automatickou prevodovku. Ta skryva take nemale nebezpeci, pokud nebyla spravne servisovana a nebylo s ni zachazeno odpovidajicim zpusobem. Dojde-li na nejhorsi, muze oprava ve znackovem servisu presahovat 180 tisic Kc za novou, dokonce i sikovne neznackove autoservisy zvladnou repasi az okolo 60 tisic Kc. Pokud mate auto od znameho, snad vite, jaky ma k autu vztah a jak se o nej zhruba staral.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.01.2008 10:55, Jako vždy
Já myslím, že se prostě člověk při koupi ojeté A6 musí chovat jako při koupi jakékoliv jiné ojetiny. Jasný původ, servisní knížka. Tohle je kategorie vozů, které se prostě nekupují k ježdění do supermarketu v sobotu + do kostela v neděli. Většina z nich (netvrdím, že se nanajde výjimka) bude mít slušnou porci kilometrů, takže už i u 5 let starého vozu bych bral oblíbených 135tis se značnou rezervou. A pak stejně počítat s tím, že když se tam něco po...re, tak oprava prostě nestojí pár kaček jako na Feldu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.01.2008 10:56, ja ho mam v garazi
myslim ze ten clanek vyzniva tak hororove protoze vsechno co se muze pokazit na a6 je napsane vcelku ale u kazdyho kusu je to relativni.zminovane zavady existuji a mozna je nekdo vychyta i najednou,ale myslim ze poctivym zaobchazenim s vozem se da toho moc usetrit.a co jsem si vsiml na a6 je ze temer kazda ma vice mene zanesenou vahu vzduchu a proto motor dela turboefekty nebo ma vykon jako sdi.ja osobne vahu nemenim ale cistim palickami do usi a benzinem.mechanik z vw by se asi smal ale funguje to.je tam bosch a predtim jsem to cistil i u mb cdi vaha pierburg a taky ok.myslim ale ze je objektivni pravda ze jizda v konkurenci 5er,e klasse,je jiny kafe.i kdyz nedelali naftovou ctyrkolku.myslim e39 a w210.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.01.2008 11:29, RE: už zase strašení lidí
mufik.martin posted by:
Me by zajimalo, kdzy rozdil mezi 110kw a 132 je pouze v naladeni, vyresi tedy chiptuning charakteristiku 110kw verze? Autor se nikde nezminoval o dalsich rozdilech nez hlavne v naladeni, coz bych prave chip mohl zmenit. Ani ne kvuli tomu, aby se zvedl vykon, ale aby se upravila charakteristika motoru. Bylo by to tedy mozne, nebo je to hloupost?
132kW verze ma afaik jine turbo, pravdepodobne i vetsi mezichladic, v kazdem pripade tech odlisnosti bude vic.
Ad ty verze. Odlisnym naladenim 110kw vznikla 114kW verze, 120kW je odlisne naladeni te silnejsi. Proto jsou ty dvojice motoru tak podobne v chovani i v problemech.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.01.2008 11:40, RE: už zase strašení lidí
A4 posted by:
Pěkný článek, i když bych řekl, že zde autor některá fakta až moc dramatizuje. Celý článek potom působí dojmem "strašáka" na případné kupce takového auta, což je myslím trochu zbytečné.
Za prvé: zde na tipcars vyšlo na tento motor už několik článků, kde se neustále dokola omílá vyrázný turboefekt a špatný průběh točivého momentu. Zajímalo by mě, jestli páni redaktoři s takovým autem vůbec někdy osobně jeli. Ve skutečnosti nejsou zdaleka tak špatné, jak je zde uvedeno. Proto bych výroky typu "vel...
Já ho mám v A6 najeto 380.000km a asi v 350.000 jsem měnil 2x komplet hlava, turbo a pár drobností za 50.000 kč. Měl sem předtím 2,5 tdi 5 válec - 480.000km bez problému a jezdí dodnes vše puvodní
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.01.2008 11:59, RE: balada
A4 posted by:
Je škoda, že do snad každý diskuze vstupuje plno blbečků, který se domnívají, jak jsou vtipný, viď anonyme?
tezko nekomu anonymne vycitat, ze je anonym... Teda jde to, ale pak vypadas jako vul
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.01.2008 14:03, RE: už zase strašení lidí
anonym posted by:
132kW verze ma afaik jine turbo, pravdepodobne i vetsi mezichladic, v kazdem pripade tech odlisnosti bude vic.
Ad ty verze. Odlisnym naladenim 110kw vznikla 114kW verze, 120kW je odlisne naladeni te silnejsi. Proto jsou ty dvojice motoru tak podobne v chovani i v problemech.
Prosmvás, těch motorů 2,5TDiV6 je asi 10 různých verzí. To Vám samozřejmě žádný Dusil nenapíše, protože by se musel probrat rozsáhlými manulály a musel by si něco zjisťovat atd.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.01.2008 16:09, RE: ja ho mam v garazi
autofanda posted by:
myslim ze ten clanek vyzniva tak hororove protoze vsechno co se muze pokazit na a6 je napsane vcelku ale u kazdyho kusu je to relativni.zminovane zavady existuji a mozna je nekdo vychyta i najednou,ale myslim ze poctivym zaobchazenim s vozem se da toho moc usetrit.a co jsem si vsiml na a6 je ze temer kazda ma vice mene zanesenou vahu vzduchu a proto motor dela turboefekty nebo ma vykon jako sdi.ja osobne vahu nemenim ale cistim palickami do usi a benzinem.mechanik z vw by se asi smal ale funguje...
No,pokud budete pozorně číst,tak jediné slušné automobily podle mistrů redaktorů jsou Lancia kappa a Nissan Almera a MB 124.Vše ostatní je šunt.Bral bych jejich články s rezervou.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.01.2008 18:59, horor?
nevím proč někomu dlouhodobá údržba takového auta připadá jako horor? A taky je to jenom upozornění na věci, které můžou "odejít"- né že zaručeně odejdou.
Kdyby se do ojetých aut s pořizovací cenou nad milion dával jenom benzín/nafta a olej, tak fabie můžou přestat vyrábět.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.01.2008 18:59, ivo
kde ty ceny autor bere nechapu
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.01.2008 20:49, RE: ivo
anonym posted by:
kde ty ceny autor bere nechapu
musím se připojit k místním názorům. Opravdu nechápu, kde autoři berou ceny oprav které zde uvádí. Věřím tomu, že když půjdete do značkového servisu, a budou Vás tam chtít natřít maximálním způsobem, tak se na tyhle ceny asi dostanete. Osobně neznám moc lidí, kteří by si např. pro turbo do 8 let starého auto šli do značkového servisu, když je plná annonce nabídek starších, nebo možnosti repase, za pětinovou cenu. A tak je to se vším, od čerpadla, přes motory atd... A leckdy se pánové, kteří sem píší až přeodbornělé články mýlí i s cenami v autorizovaných servisech, onehdy se se mnou jeden z nich hádal, že stahovačka na octavku stojí 3500tis, přitom jsem jich už kupoval asi 20, a vždy stála do 1500kč (ve značkovém servisu)
Jinak také souhlasím s tím, že vyrobit kvalitní auto, které by vyhovovalo pánům Vaculíkům, Dusilům a jim podobným, je asi nadlidský úkol.
Nepochybuji o jejich odborných znalostech, ale chtělo by to ty články psát trochu jiným způsobem, než oním: "já mám pravdu, vy nevíte nic"
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.01.2008 22:12, mé zkušenosti z A6 - 2003 - 2,5 TDI - 132 kw
Dobrý den všem čtenářům rád bych se vyhnul citovému či subjetivnímu naladění příspěvku tedy pouze heslovitě.
- vuz zakoupen 8/2004 - jako předváděcí
- dosud ujeto 202 000
- od pořízení zrušen longlife interval na doporučení mechaniků
- vyměněna komplet přední náprava a pravé ložisko předního kola
- při výměně rozvodů čištěno sítko seperátoru (zde dávám autorovi za pravdu bylo velmi zaneseno)
- vůz se bohužel 3× stal cílem zlobějů (vypáčené zámky, poškozený lak dveří)
- servisováno neznačkovým, ale znalým servisem s patřičnou výbavou
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.01.2008 22:26, RE: balada
anonym posted by:
tezko nekomu anonymne vycitat, ze je anonym... Teda jde to, ale pak vypadas jako vul
Héézký
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 26.01.2008 00:09,
Prostě nekupujte dízly sou to strašný sračky.............
respond
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.