0
back
 

diskuze k tématu: Audi A6 2,5TDI Quattro - jak slouží po 280 tis. km?

category of topic classification: německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 11.01.2012 04:14, Kráska?
Kdyby zde bylo cokoli jiného, ale hranatá obluda? No každý máme jiné sny :)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 11.01.2012 05:24, Tiptronic
Výměna ŘJ kvůli uzamčenému tiptronicu na Audině, kravina. První co měl ten koumes co to dělal udělat, bylo napojení na počítač a nalejt tam znova SW, někdy stačí jen tu jednotku odemknout, cena opravy asi 500,-. Dělám automaty přes 10 let a nikdy jsem nikomu nenabízel ani generálku ani výměnu ŘJ (to je totiž někdy ještě horší) kvůli zamknutému tiptronicu na Audi nebo Passatu. U Audi je totiž ten problém, že převodovka je spárována s autem (motorem) a někdy se ŘJ převodovky nebo motoru rozhodne, že spolu nebudou komunikovat, výsledek je potom tohle. To napojení by auto mělo dělat samo (ne jako u Forda kde to musí udělat servis počítačem), jenže když se to takhle zblázní (naprosto nahodile), tak se to spolu nebaví dokud to nerezetnete. A ještě maličkost, pokud se mění ŘJ u automatu (jen koncern), ta jednotka musí být zakoupena nová a naprogramovaná pro daný motor nebo musí být vyměněna za použitou od stejného motoru, jinak si zaděláváte do budoucna na obrovský problém
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 11.01.2012 06:59, RE: Kráska?
Th0r posted by:
Kdyby zde bylo cokoli jiného, ale hranatá obluda? No každý máme jiné sny :)
každej si může snad koupit co chce,ne? Když se mu líbí, tak se mu líbí,máš se zabejvat technikou a né citovou vazbou majitele!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 11.01.2012 07:12, 2.5 TDI
2.5 naftohrnky v jádru nejsou špatný motory, problém je, jak píšeš, že 9 z 10 aut je deklarováno s najetýma 130 000 - 160 000 km ...jak úsměvné, že?
Samozřejmě nepopírám to, že tyto motory maj občas problémy s naftovým čerpadlem, ve starších verzích váhy vzduchu a nějaké drobnosti.
Ale, jak zde každý tyto motory pomlouvá,ohledně vaček a tekoucího oleje.....
Problém vaček je způsoben Long Lifem, je to zabiják těchto motorů! Prostě u auta s 300 000 km(které jsou běžně doopravdy najeté) už nemá olej po 20 000km správné mazací schopnosti a kdo ten olej mění po 30 000km, tak je vymalováno!
Začnou se vydírat, kousky vydřeného kovu ucpou kanálky, co jdou hydroštelama a pak už se to celé jen prohlubuje a urychluje.
Myslím že verze 132kW má na vačkách rolny, ale i tak se na nich tento problém objevil.
U tohoto motoru se neofic. doporučuje měnit olej po 10 tis.km, max po 15 tis. Kdo tohle dodržuje z vačkama nemá problém.
A co se týče chcaní oleje všude možně, odvětrání klikovky jde přes filtr odlučování olejové mlhy. U starší verze byla předepsána výměna myslím po 90 000km a u Tvé verze bylo sítko a to se má tuším jen propláchnout a vyčistit.
Samozřejmě většina servisů nemá o tomto filtru ani tuchaa podle toho to pak vypadá, filtr zasranej, v klikovce tlak, jak prase a motor tlaší olej, kudy to jen jde!
Shrnuto, kdo mění olej po 10 tis. dbá o ten filtr, tak mu auto lítá, jak divý a najede půl mega, jak prd....dokuď nezdechne čerpadlo
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 11.01.2012 08:15, xenony
Je vidět, že autor je "odborník" - čidla na obou nápravách mají všechna auta osazená xenonovými světlomety. Xenony totiž musí disponovat automatickou regulací sklonu světlometu - do řídící jednotky (většinou samostatné pro xenony) jdou data ze senzorů na nápravách (aktuální zatížení a pohyby karoserie) i ze senzorů v obou světlometech (aktuální nastavení) a dle těchto dat ŘJ řídí nastavení světlometů.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 11.01.2012 10:21, Motor
Měl jsem o toto auto s touto motorizací velký zájem, ale právě strach z nesprávné výměny oleje resp. z intervalu mě odradil, protože spoustu lidí co znám, tak měnili právě přidřené vačky, turbo, čerpadlo. Mám dotaz, dá se vůbec ještě dneska sehnat tato audina s průběhem třeba 180tkm a s motore v super stavu??

Dík za info

T
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 11.01.2012 10:47, RE: Motor
eTeflon posted by:
Měl jsem o toto auto s touto motorizací velký zájem, ale právě strach z nesprávné výměny oleje resp. z intervalu mě odradil, protože spoustu lidí co znám, tak měnili právě přidřené vačky, turbo, čerpadlo. Mám dotaz, dá se vůbec ještě dneska sehnat tato audina s průběhem třeba 180tkm a s motore v super stavu??

Dík za info

T
myslím, že s Vámi udaným počtem km těžko, nicméně bych se nebál ho vzít na inzerát od někoho, kdo tomu rozumí. Samozřejmě s sebou si vzít zkušeného technika, kterej pozná zvuk dojebaných hydroštělů ( jejich nefunkčnost je úměrná k sedření vaček). Nnebo optimum, pokuď někdo již čerstvě měnil vvačkovou hřídel (ale bacha aby to nebylo nějaké blááto) - doloženo fakturou, pak na tomto motoru měnit olej po 10 tis. , vyčistit mnou popsaný filtr a neměl bych strach. No a čerpadlo,...může se posrat, ale taky nemusí a přeci jen ty ceny už nejsou tak hroznéé, jak byly dříve a na netu je toho spousta....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 11.01.2012 10:49, RE: Motor
eTeflon posted by:
Měl jsem o toto auto s touto motorizací velký zájem, ale právě strach z nesprávné výměny oleje resp. z intervalu mě odradil, protože spoustu lidí co znám, tak měnili právě přidřené vačky, turbo, čerpadlo. Mám dotaz, dá se vůbec ještě dneska sehnat tato audina s průběhem třeba 180tkm a s motore v super stavu??

Dík za info

T
jinak turbo je tu řešeno dobře,záleží na uživateli, jak se k němu chová, nechat zahřát před vytáčením, nechat dochladit, měnit vzduchovej filtr, občas tomu dát pořádně pod kotel a turbo bude spolehlivě pracovat
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 11.01.2012 16:58, RE: xenony
Pavlik posted by:
Je vidět, že autor je "odborník" - čidla na obou nápravách mají všechna auta osazená xenonovými světlomety. Xenony totiž musí disponovat automatickou regulací sklonu světlometu - do řídící jednotky (většinou samostatné pro xenony) jdou data ze senzorů na nápravách (aktuální zatížení a pohyby karoserie) i ze senzorů v obou světlometech (aktuální nastavení) a dle těchto dat ŘJ řídí nastavení světlometů.
Nedavno som to s niekym riesil. Tvrdil, ze Xn sa nastavuju iba pri zmene zatazenia. Pogooglil som a existuju 2 typy: a) iba so zmenou zatazenia b) aj pri prejazde nerovnosti
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 11.01.2012 17:02, RE: Tiptronic
Rover623 posted by:
Výměna ŘJ kvůli uzamčenému tiptronicu na Audině, kravina. První co měl ten koumes co to dělal udělat, bylo napojení na počítač a nalejt tam znova SW, někdy stačí jen tu jednotku odemknout, cena opravy asi 500,-. Dělám automaty přes 10 let a nikdy jsem nikomu nenabízel ani generálku ani výměnu ŘJ (to je totiž někdy ještě horší) kvůli zamknutému tiptronicu na Audi nebo Passatu. U Audi je totiž ten problém, že převodovka je spárována s autem (motorem) a někdy se ŘJ převodovky nebo motoru rozhodne, ...
Da sa opravit automaticka prevodovka na Forde Focus II? Co som zatial zistil, tak iba vymena za 140t Kc.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 11.01.2012 17:25, Spotřeba?
Nikdo se tady nepozastavil nad spotřebou nafty. Co se musí dělat pro to, aby byla takto vysoká? Lepší hodnotu průměrné spotřeby mám na 6-ti válcovém benzínu stejného obsahu. To je buď neustále ve městě (ale nač potom 2,5 motor) nebo jezdí po dálnicích veeeelmi rychle. Očekával bych kombi spotřebu kolem 7-mi litrů.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 11.01.2012 17:41, RE: Tiptronic
nicco posted by:
Da sa opravit automaticka prevodovka na Forde Focus II? Co som zatial zistil, tak iba vymena za 140t Kc.
Můžu nabídnout použitou i s autem tak za 100, a bonus lpg
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 11.01.2012 18:46, RE: Spotřeba?
David V posted by:
Nikdo se tady nepozastavil nad spotřebou nafty. Co se musí dělat pro to, aby byla takto vysoká? Lepší hodnotu průměrné spotřeby mám na 6-ti válcovém benzínu stejného obsahu. To je buď neustále ve městě (ale nač potom 2,5 motor) nebo jezdí po dálnicích veeeelmi rychle. Očekával bych kombi spotřebu kolem 7-mi litrů.
Asi proto, že ten motor všichni znají. Byl to opravdový zmetek. Jeden z nejhorších motorů od VW. Po městě to bralo 13 litrů...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 11.01.2012 19:38, RE: Spotřeba?
Michal posted by:
Asi proto, že ten motor všichni znají. Byl to opravdový zmetek. Jeden z nejhorších motorů od VW. Po městě to bralo 13 litrů...
I guwno.
měl jsem ho (120kW) v SUperbu, sice jen FWD, ale nebyl problém jezdit za průměr za 7,2. Takže na zadek přihodím litr do spotřeby a jsem na rund necelých 9. Takže jde to.

Ad motor: jak správně napsal autor v úvaze, za první tři roky (tedy většinou odpisové období) najede motor za svůj život najvíce. Pak to rapidně klesá a nájezd se zvětšuje tím méně, čím je auto starší. to praví statistika.
Takže u auta 10 let bych počítal takto:
3 roky 180 = kosnt.
6 let + 80
10let +45
Suma:cca 300-320tisíc km.

za tu dopbu je motor zralý na velký servis - vstřikovače, vačkový hřídel2x, pravděperobně čerpadlo (jak píše auto problém startů), modlit se, aby vydrželo čerpadlo, pak pár "detailů jako tlumiče, čepy, kosti, stabilizátory,brzdy - tj asi to minimu,m, co lze u takto starého auta čekat, bez ohledu na značku.
Holt je to jen stroj.
A pokud to někdo koupí v dobré víře, že "to je po servisu" bez hlubší znalosti věci, zapláče krutě na výsledkem.

kdepak, stará plečka a de facto ještě nafta = vražedná kombinace co do nákladů. Ale existuje i další vražedná kombinace - a tou je to, že takové auto koupí nějaký mladý čížek, vydá se z posledního hrachu a a po něm to koupí kavka. A je to...A odsud pochází ty zvěsto o 2,5TDI V6. byly to holt (a jsou) hodně populární auta a o nich se píše. O těch, co populární nejsou (Thalia, ŽIguli) se holt nepíše.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 11.01.2012 20:21, RE: xenony
nicco posted by:
Nedavno som to s niekym riesil. Tvrdil, ze Xn sa nastavuju iba pri zmene zatazenia. Pogooglil som a existuju 2 typy: a) iba so zmenou zatazenia b) aj pri prejazde nerovnosti
nastavují se:
1) podle rozložení zatížení na nápravách
2) podle pohybů karoserie - ale nejde o nerovnosti, ty řídící jednotka "odfiltruje". Jde o "trvalejší" pohyby jako je zvedání a klesání přední části auta při akceleraci a brzdění (reakční doba je cca 0,5-1 s.).
3) v závislosti na rychlosti jízdy - čím rychleji jedu, tím víc se zvedají
4) nejlepší typy se natáčí do stran podle natočení volantu a dokonce zvedají jen jeden světlomet (vnitřní strana zatáčky) abys měl co nejlepší rozložení světla (tam těch čidel a ŘJ bude "asi" trochu víc)

U citroenu myslím záleží, jestli má "aklitví" podvozek - ten by měl pohyby karoserie vyrovnávat (včetně bočních náklonů), ale pokud vím, tak se používal až u xantie v top výbavě.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 11.01.2012 20:35, RE: Kráska?
Th0r posted by:
Kdyby zde bylo cokoli jiného, ale hranatá obluda? No každý máme jiné sny :)
Hranatá obluda? Vždyť je to nejkulatější A6, co se dělala. Když jsem ji viděl poprvé, tak mi přišla přehnaně kulatá.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 11.01.2012 21:15, RE: Tiptronic
nicco posted by:
Da sa opravit automaticka prevodovka na Forde Focus II? Co som zatial zistil, tak iba vymena za 140t Kc.
Opravit jde jakýkoli automat, ale popište trochu blíže co vám to dělá, tedy spíš nedělá a jak to začalo
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 11.01.2012 21:45, RE: Tiptronic
Rover623 posted by:
Výměna ŘJ kvůli uzamčenému tiptronicu na Audině, kravina. První co měl ten koumes co to dělal udělat, bylo napojení na počítač a nalejt tam znova SW, někdy stačí jen tu jednotku odemknout, cena opravy asi 500,-. Dělám automaty přes 10 let a nikdy jsem nikomu nenabízel ani generálku ani výměnu ŘJ (to je totiž někdy ještě horší) kvůli zamknutému tiptronicu na Audi nebo Passatu. U Audi je totiž ten problém, že převodovka je spárována s autem (motorem) a někdy se ŘJ převodovky nebo motoru rozhodne, ...
hmm...tak toto jsem opravdu nevěděl. Bohužel situace na trhu servisů je taková, že za 500,- pochybuju, že toto někdo opraví. A tak jsem byl sice naštvaný, ale rád, že auto jede a nestálo to 30tis. Nicméně budu rád (a myslím, že nejen já), když se dovím kontakt na člověka, který toto umí vyladit ikdyby za víc než 500,-
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 11.01.2012 21:50, RE: xenony
Pavlik posted by:
Je vidět, že autor je "odborník" - čidla na obou nápravách mají všechna auta osazená xenonovými světlomety. Xenony totiž musí disponovat automatickou regulací sklonu světlometu - do řídící jednotky (většinou samostatné pro xenony) jdou data ze senzorů na nápravách (aktuální zatížení a pohyby karoserie) i ze senzorů v obou světlometech (aktuální nastavení) a dle těchto dat ŘJ řídí nastavení světlometů.
hmm je vidět, že ty jsi odborník....protože já měl víc aut s xenony (originál) a třeba u nissanu je senzor jen vzadu. Můj názor je ten, že audi a hlavně motor je tak těžký, že senzor jen vzadu je prostě málo.....pěkný den (autor článku)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 11.01.2012 21:56, RE: Motor
eTeflon posted by:
Měl jsem o toto auto s touto motorizací velký zájem, ale právě strach z nesprávné výměny oleje resp. z intervalu mě odradil, protože spoustu lidí co znám, tak měnili právě přidřené vačky, turbo, čerpadlo. Mám dotaz, dá se vůbec ještě dneska sehnat tato audina s průběhem třeba 180tkm a s motore v super stavu??

Dík za info

T
Dobrý den, pokud máte zájem, mám Audi na prodej....stavíme dům a stál víc, než kolik jsme měli rozpočet....jedná se o audi viz článek....kompletní dokumentace vč faktur a servisky. pěkný večer (tel.725249489) pěkný večer. David T.
respond
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.