0
back
 

diskuze k tématu: Auto do práce (cca 100k)

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit
GNLS
number of posts4
date of registration13.08.2015
Thursday 13.08.2015 17:33, Auto do práce (cca 100k)
Dobrý den,


zajímaly by mě Vaše názory a rady, rád bych pořídil auto do cca 100tisíc s tím, že budu jezdit budu zhruba 100km denně, takže ročně do 30000km.


předem děkuji
respond
nahlásit
stréc od piva
number of posts652
date of registration23.11.2007
Thursday 13.08.2015 18:45, RE: Auto do práce (cca 100k)
GNLS posted by:
Dobrý den, zajímaly by mě Vaše názory a rady, rád bych pořídil auto do cca 100tisíc s tím, že budu jezdit budu zhruba 100km denně, takže ročně do 30000km. předem děkuji


počítáte s vedlejšími výdaji?
30000km ročně = 60-90 000kč na benzínu (naftě)
* jedna sada gum ročně cca 10 000.-kč
*olej,filtry,klima ročně jednou cca 3000.-kč

do 100 000,bych asi hledal zachovalý benzín,protože šance,že najdete naftové auto (jakékoliv značky) v perfektním stavu,kde nebude cokoliv drahého na výměnu bude dost malá.
Ten rozdíl v spotřebě bude tak cca 2litry,čili ročně tam muže byt cca 10,000kč uspora pro naftu
respond
nahlásit
kristian2
number of posts273
date of registration31.03.2015
Thursday 13.08.2015 19:56, k
každodení ježdění do práce znamená, že ráno přijdu k autu a mám jistotu že nastartuji za každé situace a že se mě auto někde nerozsipe cestou a tudíž nepřijdu ráno pozdě .O to tu jde především. Nájezd 30 000 km ročně jenom do práce a cena 100 000kč za auto pro mě znamená značné investice jenom do provozních nákladů a kde mám servis který je nutný aby se tak stalo?chce to slušně vydělávat -jezdit s novým autem možná operativní leasing a nebo nebýt na náklady sám.Zvážil bych nějáký malí žebrák renault twing tojota aigo to má třeba levné pneu a vůbec provoz ale zas to není na takoví nájezd stavěné nejakou dáčiu s benzínem.a nebo kou pit něco za 50 000 a dalších 50 000 do toho vrazit a pak je šance že by to mohlo vydržet.
respond
nahlásit
Excalibur
number of posts36
date of registration16.07.2013
Thursday 13.08.2015 21:42, Nafta
Trochu nechápu tu negativní hysterii okolo nafty. Když jsem počítal nájezd 30 000 km ročně a bral do úvahy, že by auto na naftu bralo 6 litrů a benzín 8 litrů, tak je úspora cca 18 000 Kč/rok. A to si myslím, že už se vyplatí, pokud si chce majitel auto nechat např. 5 let. Za cenu 100 000 Kč se dá doporučit cokoliv s 1,9 TDI, popřípadě 1,9 SDI (pokud je pán klidnější řidič a nebude mu vadit zvuk traktoru :)). Dále by nemusel být špatnou volbou Fiat Stilo s 1,9 JTD. Já budu klidně propagovat Peugeot 406 (vlastním), popřípadě Citroen C5 s 2,0 HDI. To v případě, že 100 000 Kč bude opravdu strop. Jinak musím souhlasit, že při tomto ročním nájezdu by bylo lepší pořídit novější (v ideálním případě zcela nové) auto.
respond
nahlásit
stréc od piva
number of posts652
date of registration23.11.2007
Thursday 13.08.2015 21:47, RE: Nafta
Excalibur posted by:
Trochu nechápu tu negativní hysterii okolo nafty. Když jsem počítal nájezd 30 000 km ročně a bral do úvahy, že by auto na naftu bralo 6 litrů a benzín 8 litrů, tak je úspora cca 18 000 Kč/rok. A to si myslím, že už se vyplatí, pokud si chce majitel auto nechat např. 5 let. Za cenu 100 000 Kč se dá doporučit cokoliv s 1,9 TDI, popřípadě 1,9 SDI (pokud je pán klidnější řidič a nebude mu vadit zvuk traktoru :)). Dále by nemusel být špatnou volbou Fiat Stilo s 1,9 JTD. Já budu klidně propagovat Peugeot 406 (vlastním), popřípadě Citroen C5 s 2,0 HDI. To v případě, že 100 000 Kč bude opravdu strop. Jinak musím souhlasit, že při tomto ročním nájezdu by bylo lepší pořídit novější (v ideálním případě zcela nové) auto.


dnešní moderní benzíny se pohybují 6-7l/100 pokud tedy není noha furt na podlaze...
nafta se pohybuje kolem 5-6,5l takže ten rozdíl není až ty 2l
respond
nahlásit
GNLS
number of posts4
date of registration13.08.2015
Thursday 13.08.2015 22:06, Auto do práce cca 100K upřesnění
Pokud by se mělo jednat o řešení na cca dva roky?
Uvažuji o passatu 1.9 TDI rok 2004 cca s nájezdem okolo 200k, jestli se ho podaří sehnat je věc druhá nebo lepší alternativa?
Určité provozní náklady jsou samozřejmost, ovšem investice v řádech desítek tisíc do oprav bych nerad...
respond
nahlásit
stréc od piva
number of posts652
date of registration23.11.2007
Thursday 13.08.2015 22:07, RE: Auto do práce cca 100K upřesnění
GNLS posted by:
Pokud by se mělo jednat o řešení na cca dva roky? Uvažuji o passatu 1.9 TDI rok 2004 cca s nájezdem okolo 200k, jestli se ho podaří sehnat je věc druhá nebo lepší alternativa?Určité provozní náklady jsou samozřejmost, ovšem investice v řádech desítek tisíc do oprav bych nerad...


koukněte sem a pak zvažte jestli jste kvalifikovaný automechanik,abyste v bazaru objevil všechny následující pasti co jsou na videu

http://www.auto.cz/video-recenze-ojetiny-volkswagen-passat-2-0-tdi-b6-68498
respond
nahlásit
Zvirak
number of posts459
date of registration09.09.2012
Thursday 13.08.2015 22:46, 30 tisic za rok
možná by stálo za to zauvažovat i o plynu. Ten vyjde nejlevněji. A když si uděláš roční bilanci. Budeš překvapený. Plus mínus zhruba stejně výkonné motory:
1. benzin - spotřeba 7,5 l na 100km = 2,6 Kč/km
2. nafta - spotřeba 6 l na 100km = 2,0 Kč/km
3. plyn - spotřeba 8,5 l na 100km = 1,18 Kč/km

tzn. pro ročním nájedzu 30 tisíc jsou náklady na palivo:
benzin - 78 000 Kč
nafta - 60 000 Kč
plyn - 35 500 Kč

A k výběru auta: je opravdu krátkozraké doporučovat na DENNÍ ježdění ty miniauta, to doporučuje člověk, který autem jede dvakrát v tejdnu nakoupit. Jinak by takový nesmysly netvrdil.
Doporučím nějakou limuzínu vyšší střední, která nebude zhuntovaná a vybydlenej vnitřek.
respond
nahlásit
KoobaS
number of posts1067
date of registration23.04.2014
Friday 14.08.2015 08:49, 1,9Tdi
To si vážně myslíte, že seženete českou modlu v dobrém stavu do 100 000Kč? A vážně si myslíte že 11 let starý passat bude mít najeto 200 000km. Většina Tdi pod 100 000Kč bude mít nějakou vadu na kráse: špatný stav, vybydlený, interiér, hroznou výbavu.... Tahle auta se v dobrým stavu prodávaj po rodinnách a dobrých známých...

Takže, pokud naftu, osobně bych se vydal cestou Stila JTD nebo zmiňvané 406 Hdi. Za ty prachy půjde sehnat slušný kus, něco málo nechat pro strýčka příhodu...

Jinak já bych šel cestou nižší střední. Pár let zpátky jsem stál před stejným problémem. Koupil jsem Focuse I za 50 tisíc, zplynoval za 25 tisíc a dalších dvacet padlo na gumy, rozvody, oleje, filtry, povko...
respond
nahlásit
driver111
number of posts528
date of registration13.03.2013
Friday 14.08.2015 13:47, RE: 30 tisic za rok
Zvirak posted by:
možná by stálo za to zauvažovat i o plynu. Ten vyjde nejlevněji. A když si uděláš roční bilanci. Budeš překvapený. Plus mínus zhruba stejně výkonné motory:1. benzin - spotřeba 7,5 l na 100km = 2,6 Kč/km2. nafta - spotřeba 6 l na 100km = 2,0 Kč/km3. plyn - spotřeba 8,5 l na 100km = 1,18 Kč/kmtzn. pro ročním nájedzu 30 tisíc jsou náklady na palivo:benzin - 78 000 Kčnafta - 60 000 Kčplyn - 35 500 KčA k výběru auta: je opravdu krátkozraké doporučovat na DENNÍ ježdění ty miniauta, to doporučuje člověk, který autem jede dvakrát v tejdnu nakoupit. Jinak by takový nesmysly netvrdil.Doporučím nějakou limuzínu vyšší střední, která nebude zhuntovaná a vybydlenej vnitřek.


Zviraku, s tou naftou jsi to přestřelil, já jezdím s naftou hodně svižně a v dlouhodobém měřítku je na obou mých autech (stilo JTD a OI 1.9 tdi) spotřeba do 5,5 litru - což při ceně 30kč/litr je 1,6.- za km, což při nájezdu 30 tis dělá zhruba 48 a ne 60 tis, rozdíl je jen 13 tis oproti plynu. A do toho plynu jsi ještě nzapočital, že si ho pán musí nechat za +- 20 tis udělat, že chvíli stejně bude muset jet na benzín než to přepne na plyn, najáká ta kontrola taky něco stojí, nesmím do podzemních garáží atd. Tady si myslím, že zas až tak velký rozdíl ve finále nebude. Auto s naftou do 100 tis se dá sehnat v pohodě, já jsem toho příkladem a před Vánocema jsem sháněl bráchovi auto, sice to bylo za 120, ale to už není takový rozdíl. Každopádně dobrých motorů na benzín zas tak moc na výběr není, ale rozhodně nejsem zastánce dieslů :) a nemám nic proti plynu.
respond
nahlásit
stréc od piva
number of posts652
date of registration23.11.2007
Friday 14.08.2015 15:26, RE: 30 tisic za rok
driver111 posted by:
Zvirak posted by:
možná by stálo za to zauvažovat i o plynu. Ten vyjde nejlevněji. A když si uděláš roční bilanci. Budeš překvapený. Plus mínus zhruba stejně výkonné motory:1. benzin - spotřeba 7,5 l na 100km = 2,6 Kč/km2. nafta - spotřeba 6 l na 100km = 2,0 Kč/km3. plyn - spotřeba 8,5 l na 100km = 1,18 Kč/kmtzn. pro ročním nájedzu 30 tisíc jsou náklady na palivo:benzin - 78 000 Kčnafta - 60 000 Kčplyn - 35 500 KčA k výběru auta: je opravdu krátkozraké doporučovat na DENNÍ ježdění ty miniauta, to doporučuje člověk, který autem jede dvakrát v tejdnu nakoupit. Jinak by takový nesmysly netvrdil.Doporučím nějakou limuzínu vyšší střední, která nebude zhuntovaná a vybydlenej vnitřek.
Zviraku, s tou naftou jsi to přestřelil, já jezdím s naftou hodně svižně a v dlouhodobém měřítku je na obou mých autech (stilo JTD a OI 1.9 tdi) spotřeba do 5,5 litru - což při ceně 30kč/litr je 1,6.- za km, což při nájezdu 30 tis dělá zhruba 48 a ne 60 tis, rozdíl je jen 13 tis oproti plynu. A do toho plynu jsi ještě nzapočital, že si ho pán musí nechat za +- 20 tis udělat, že chvíli stejně bude muset jet na benzín než to přepne na plyn, najáká ta kontrola taky něco stojí, nesmím do podzemních garáží atd. Tady si myslím, že zas až tak velký rozdíl ve finále nebude. Auto s naftou do 100 tis se dá sehnat v pohodě, já jsem toho příkladem a před Vánocema jsem sháněl bráchovi auto, sice to bylo za 120, ale to už není takový rozdíl. Každopádně dobrých motorů na benzín zas tak moc na výběr není, ale rozhodně nejsem zastánce dieslů :) a nemám nic proti plynu.


driver: mrkni na poslední test Autorevue videu..měli tam tuším novej passat x octavia x benzín..na cestě do Chorvatska a ani na takové dálce jim spotřeba u těch naftaku moderních nešla pod 6,5 (real) ne to co ukáže computer...
respond
nahlásit
Zvirak
number of posts459
date of registration09.09.2012
Friday 14.08.2015 17:23, ....
drivere, myslím, že jsem nepřestřelil, bral jsem výkony +- 100 kW. Vím, že nafta dokáže jezdit o něco levněji i za těch 5,5 (ale to je ekorellye), ale i ten plyn dokáže jezdit i za 7 (ca do 100km/h dálnice), takže asi tak.. Bral jsem v potaz průměrnou reálnou spotřebu.
Plyn bude vždy levnější než nafta. Někdo nemusí plyn, někdo naftu.. To už záleží na každým.
Zpravidla kdo jezdil jen favoritem atd., pro toho je oct modla..
Ale proti gustu žádný dišputát
respond
nahlásit
stréc od piva
number of posts652
date of registration23.11.2007
Friday 14.08.2015 17:40, RE: ....
Zvirak posted by:
drivere, myslím, že jsem nepřestřelil, bral jsem výkony +- 100 kW. Vím, že nafta dokáže jezdit o něco levněji i za těch 5,5 (ale to je ekorellye), ale i ten plyn dokáže jezdit i za 7 (ca do 100km/h dálnice), takže asi tak.. Bral jsem v potaz průměrnou reálnou spotřebu.Plyn bude vždy levnější než nafta. Někdo nemusí plyn, někdo naftu.. To už záleží na každým.Zpravidla kdo jezdil jen favoritem atd., pro toho je oct modla..Ale proti gustu žádný dišputát


já nevím..osobně bych si s plynem přišel jak socka......huntovat auto aby jezdilo co nelevněji..
buď na to nemám a jezdím MHD a neřeším jesli mám 1 km za 1kč nebo 2,5kč...nebo to řeším a pak šetřím i na gumách,oleji a všem kolo
respond
nahlásit
Zvirak
number of posts459
date of registration09.09.2012
Friday 14.08.2015 17:55, :-)
huntovat auto?...
jak socka? ...

tak mi pověz, co přesně huntuju na tom autě? že je trochu vyšší teplota hoření? Chlazení je tak naddimenzování, že uchladit to neni problém, vstřiky, ventily, hlava ok. Nesmíš naletět lidovýmu vypravěči.

proč socka, já osobně se třeba nemužu smířit s tim, že se dává nafta do osobáků. Ty sračky co z toho lezou jsou tisíckrát horší a žádná euro norma to neřeší.. To si musí každej srovnat se svým svědomím.
plyn je nejčistší palivo, to je prostě fakt, a když najedu tolik kiláků, aspoň mam dobrej pocit, že jsem v rámci možností udělal co šlo. Ale stále mi do hlavy neleze, proč by člověk měl bejt socka. A když použiju tvojí logiku, tak vbych měl považovat za socky v tdi dci hdi, protože si to kupujou lidi hlavně aby ušetřili....

přijde mi to jako taková maloměšťácká závistivost smrncnutá neznalostí


a když najedeš za rok téměř 100 tisíc, už to řešíš jestli 1 kč nebo 2,5Kč za km. Gumy atd jsou proti tomu zanedbatelné částky.. To spíš uvidíš auto na holej gumách, ale hlavně že šetří v TDI :D
respond
nahlásit
stréc od piva
number of posts652
date of registration23.11.2007
Friday 14.08.2015 18:06, so
ale prd...tak jsem to nemyslel..osobně jezdím hodně (50 000km ročně podnikání + soukromé cesty),a nikdy mne nenapadlo zvažovat LPG.Jestli dám ročně za PHM 100 000 nebo 60 000 zas tak moc neřeším,pro mne je prioritní aby auto opravdu když zmáčknu start,tak jelo...
40 000kč ušetřených stylem,že si do auta dám LPG,příjdu o půl kufru a komfortu mi za to nestojí.

LPG prostě vím,že si to lidí pořizují za účelem aby na autě a jeho provozu co nejvíce šetřili.
V okolí jsem měl několik lidí,kteří taková auta provozovali,a jejich údržba byla ve stylu,jak co nejvíc na provozu auta ušetřit,olej měnit až to bylo opravdu nezbytné,o výměně filtru ty auta vubec neslyšeli,apod....

Takže tak jsem to myslel LPG = člověk nedopřávající auto 100% péči.
respond
nahlásit
Zvirak
number of posts459
date of registration09.09.2012
Friday 14.08.2015 18:16, blbci
já myslím, že je jedno jestli jezdí naftou nebo plynem, když se najde debil, co šetří na kokotinách, tak je to magor. Za to druh motoru nemůže, že má majitele debila a blbci jsou všude

já svýmu dopřávám 100% pěči možná i víc.. protože taky potřebuju každej den sednout a jet. A jak to tak počítám za cca 15 měcísů budu lámat půlmilión ale uvidíme, ted na podzim koupim ještě novějšího nějakou vyšší třídu a tohle co mam si necham jako záložní.. nebo do města

mam kombíka, kufru se to nijak nedotklo. nádrž - reálně 59 - 60 litrů. Předminulý týden jsem natankoval a dojel do slovinska bez zastávky za 820 Kč ve dvou lidech :D
respond
nahlásit
stréc od piva
number of posts652
date of registration23.11.2007
Friday 14.08.2015 18:24, RE: blbci
Zvirak posted by:
já myslím, že je jedno jestli jezdí naftou nebo plynem, když se najde debil, co šetří na kokotinách, tak je to magor. Za to druh motoru nemůže, že má majitele debila a blbci jsou všudejá svýmu dopřávám 100% pěči možná i víc.. protože taky potřebuju každej den sednout a jet. A jak to tak počítám za cca 15 měcísů budu lámat půlmilión ale uvidíme, ted na podzim koupim ještě novějšího nějakou vyšší třídu a tohle co mam si necham jako záložní.. nebo do městamam kombíka, kufru se to nijak nedotklo. nádrž - reálně 59 - 60 litrů. Předminulý týden jsem natankoval a dojel do slovinska bez zastávky za 820 Kč ve dvou lidech :D


prostě kdybych si kupoval auto z bazaru,které by bylo po zcela jistě druhém majiteli a mělo LPG,tak bych od něj dal ruce pryč přesně kvůli té myšlence,že to měl nějaký šetřílek co za celou dobu provozu měnil možná tak olej,ale ne olejovy,palivovy,a další filtry,či vubec neměnil brzdovou kapalinu....
je to takový folklor..koupit si TDI a jezdit a šetřit..a neřešit náklady kolem a když se to pokazí strčit to do bazaru...a vzít něco jiné...málokdo se v ČR o auto stará tak aby mu vydrželo víc než rok dva tři
respond
nahlásit
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Friday 14.08.2015 20:25, RE: 30 tisic za rok
Zvirak posted by:
možná by stálo za to zauvažovat i o plynu. Ten vyjde nejlevněji. A když si uděláš roční bilanci. Budeš překvapený. Plus mínus zhruba stejně výkonné motory:1. benzin - spotřeba 7,5 l na 100km = 2,6 Kč/km2. nafta - spotřeba 6 l na 100km = 2,0 Kč/km3. plyn - spotřeba 8,5 l na 100km = 1,18 Kč/kmtzn. pro ročním nájedzu 30 tisíc jsou náklady na palivo:benzin - 78 000 Kčnafta - 60 000 Kčplyn - 35 500 KčA k výběru auta: je opravdu krátkozraké doporučovat na DENNÍ ježdění ty miniauta, to doporučuje člověk, který autem jede dvakrát v tejdnu nakoupit. Jinak by takový nesmysly netvrdil.Doporučím nějakou limuzínu vyšší střední, která nebude zhuntovaná a vybydlenej vnitřek.


Kolega si na dojíždění (70 tam a 70 zpět) do práce koupil nové Polo 1,2 TDI. Má ho čtvrtým rokem, najeto něco přes 120t km, žádná závada. Při spotřebě pod 4l/100 se mu už zaplatilo v porovnání s tím kdyby jezdil svým druhým autem (multivan). Komfort cestování je sice horší než ve velké limuzíně, ale sám jsem s tím jel přes 300km v kuse a unavený nijak nebyl.
Do 100t Kč ho ale nesežene nikdo a i když je to evidentně velmi spolehlivé auto jako ojetiny bych se toho asi bál.
respond
nahlásit
Zvirak
number of posts459
date of registration09.09.2012
Friday 14.08.2015 20:35, ...
ono to neni vyloženě špatné auto to Polo 1.2 tdi, ale je to o tom co každému sedne. Já věřím, že to na svojíi třídu pěkně jede a i celkem úsporně. Ale já bych s tim delší trasy jezdit nemohl. Jsem taky zvědavý kolik toho ten motor najede uvidíme
respond
nahlásit
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Friday 14.08.2015 20:46, RE: ...
Zvirak posted by:
ono to neni vyloženě špatné auto to Polo 1.2 tdi, ale je to o tom co každému sedne. Já věřím, že to na svojíi třídu pěkně jede a i celkem úsporně. Ale já bych s tim delší trasy jezdit nemohl. Jsem taky zvědavý kolik toho ten motor najede uvidíme


Jak říkám, drží bez problémů. Je i tichý, minimálně v porovnání s tím starým tříválcem 1,4tdi. A kolik ujede se uvidí, o prodeji se zatím neuvažuje protože VW už ho nemá na našem trhu v nabídce.
Ale sedět vzadu bych tedy nechtěl.
respond
nahlásit
1 2


update
you watch this topic

stop watching this topic
Nahlásit nevhodný příspěvek
jméno a příjmení:
e-mail:
Toto oznámení je činěno ve smyslu čl. 16 nařízení EU č. 2022/2065, o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (DSA).
Oznámení podávám, protože se domnívám, že příspěvek:
porušuje obecně závazný právní předpis
porušuje Všeobecné obchodní podmínky internetových stránek tipcars.com
Odesláním tohoto oznámení potvrzuji, že se v dobré víře domnívám, že informace a tvrzení v něm obsažené jsou přesné a úplné.


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2025, all rights reserved.