0
back
 

diskuze k tématu: Lexus LS - jaká je třetí generace jako ojetina?

category of topic classification: japonská vozidla
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Friday 27.11.2015 09:11, LS430
Pane Luďku, dívejte se po modelu s označením LS430 - jde o model s osmiválcovým motorem. Žádný jiný se do něho nedával.
Obecně se Vám obdivuji, koupit takový atyp, které jsou ma prodej v republice tři... zřejmě budete odkázán jen na originální díly, a ty asi nebudou úplně laciné.
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Friday 27.11.2015 10:54, LS
Přijde mi, že na LS jste si vyhradil málo peněz. Optimum bude tak 600000 Kč, kde koupíte auta nezničená, ale ve srovnání s pořizovací cenou velmi výhodně. Být vámi, žel bych raději po nižší třídě a to GS 450h.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Friday 27.11.2015 13:46, RE: LS
brin posted by:
Přijde mi, že na LS jste si vyhradil málo peněz. Optimum bude tak 600000 Kč, kde koupíte auta nezničená, ale ve srovnání s pořizovací cenou velmi výhodně. Být vámi, žel bych raději po nižší třídě a to GS 450h.


Brine, mrkni se na obrázek, určitě ti to docvakne.

respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Friday 27.11.2015 14:09, Myslíš tu fotku
Myslíš tu fotku Blaháčka? ;)
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Friday 27.11.2015 15:08, RE: Myslíš tu fotku
brin posted by:
Myslíš tu fotku Blaháčka? ;)


respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Friday 27.11.2015 15:36, RE: Myslíš tu fotku
brin posted by:
Myslíš tu fotku Blaháčka? ;)


aha, tak jsem tě přecenil
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Friday 27.11.2015 15:50, Možná
Možná jo :D
respond
Zdeny60
number of posts1231
date of registration08.09.2009
Friday 27.11.2015 20:42, Doporučuji přečíst článěk na
www.autohificlub.cz v sekci bazar-ostatní, vyhledat ta, prodej Lexus LS od člena M.a.r.a. je tam perfektně zpracovaný popis servisu, co a za kolik se dělalo a jka to auto jezdí, chová a pod.
Nikde na netu se to nedohledá.
Co si pamatuji, tak on ho měl předělaný na LPG, problém s tím nebyl, ale vzhledem ke stáří a nájezdu se dělalo pár věcí, ovšem za směšné částky. Dovolím si tvrdit, že servis Lexuse LS se dá pořídit podstatně levněji, než u německé konkurence, ale znamená to kupovat díly přes ebay, ne u Duby
Ten člen popsal i chování auta - v paměti mi utkvělo samosebou pohodlí, jak to u všech Lexusů je a kvalita provedení, jako samosebou je také.
Nicméně, nákup LS z této doby je dost o odvaze, proože auta jsou to stará a jejich stav odpovídá nikoliv špatné kvalitě - ta byla a je u Lexuse stále špičková, ale přístupu lidí, kteří si mysleli, že si za pár tisíc koupí vlajkovou loď značky z té doby a nebude to muset servisovat. proto většina těchto aut dojezdila na mizerný servis, prostě jsou zanedbaná. Málokdo má totiž koule na to, prosědět hodiny u netu a shánět levné díly ze světa.

Osobně bych to viděl buď na model z následné generace, ovšem tak nedosáhnete rozpočtem, nebo na nižší, ale levnější modely, které stále nesou punc Lexusů. Mopje osobní zkušenost je s IS250 a pak s GS300. Oba se řadí ke špčce třídy co do kvality provedení a pohodlí, ale i co do spolehlivosti. Je fakt, že třeba BMW řady 3, jehož IS250 je knkurentem (tak byla koncipovaná), má lepší jídzní vlastnosti, ale to je vše. Zbytek je jasně lepší u IS-kvalita, spolehlivost, dojem jsté výlučnosti (s IS nejezdí kdejaký cigán či jouda) a hlavně - to byl můj pocit-IS je uvnitř útulné. To o o BMW nelze říct ani náhodou. Tam je německá strohost do očí bijící. GS s V3 a 3 litry /183kW už je jiná liga, jeho intzerier je na špičkové úrovni provedení, jako ostatmně zbytek auta, ale ne každému se líbí. Jízda patří do královské třídy - pohosdlí, absolutní ticho, výtečná spolehlivost, ale méně ND, takže více věcí je třeba řešit v originálech. Tomu-zeména u nás-odpovídají přepálené ceny- kdysi jsem si zjišťoval např. díly výfuku, světel a nešlo o žádnou láci. Určitě se vyplatí GS i IS havarijně pojistit, nechce li mít člověk bezesné noci po setkání např. s blbcem nebo se zvěří. Plechařina je za pecku. Co s etýká motorů, všechny mají řetez a to vysoce spolehlivý. Spotřeba u IS250 s autoatem je v klidu kolem 8,5/100, ale dá s ejt i dost pod 8, u GS s 3 litrem je průměr někde kolem 9-10 - je totiž dost těžký. Z dnešního pohledu je GS už staré, ale v bílé či černé barvě má stálke co říct, ovšem svá léta nezapře. IS zeména ve verzi sport (jde o optický paket) vypadá stále hezky a to nejen zvenčí. Vyhnout se dýzlům, tam byly problémy u 2,2 motorů.
respond
Lexusia
number of posts2
date of registration27.11.2015
Saturday 28.11.2015 01:06, Lexus LS 430
Lexus LS 430 byl ve své době mimořádným automobilem. Byl tak dobrý, že pokud zrovna nešlo o parametry výkonu motoru, zrychlení atd., byl obecně považován za lepší, než byl Mercedes S. Byl dokonce tak dobrý, že jej tehdejší CEO koncernu Ford nazval nejlepším automobilem světa. Jsou známy případy, kdy se majitelé novějších vozů čtvrté generace LS vrátili po čase zase ke generaci třetí.

Domnívám se, že zrovna Lexus LS 430 se většinou nevyplatí dovážet ze zámoří. Ceny LS 430 se v Evropě a USA příliš neliší, rozdíl smazává clo, DPH a cena za dopravu, nemluvě o nutnosti legalizace auta pro provoz na českých komunikacích. Navíc, v Evropě je většina vozů prodávaných s nejvyšším paketem President. V USA vozy s obdobným paketem Ultra Luxury nejsou zdaleka tak obvyklé. Znamená to, že nemusejí mít např. GPS, audio Mark Levinson, vzduchový podvozek. Na takto "holé" vozy lze v Evropě narazit opravdu jen zřídka. Proto se také obvykle zdají americké vozy levnější. Ano, bývají, protože většina z nich nemá nejvyšší výbavu. Je to dáno sociálními rozdíly mezi Evropou a USA, kde je mnohem širší střední třída.

V ČR lze stále koupit ojeté LS 430 po prvním majiteli s pečlivě vedenými servisními knížkami. Chce to jen trochu trpělivosti a počkat si na tu správnou nabídku. Některá z těchto aut mají i velmi malý nájezd kilometrů (myslím tím vzhledm ke stáří vozu, např. 50 000 - 120 000 km).

Jako všechny typy Lexusu z té doby, ani LS 430 není stvořen pro řezání zatáček. Co činí LS 430 mimořádným, je úroveň pohodlí, ticha v jakémkoliv jízdním režimu a fantastické audio Mark Levinson. Pohodlí LS 430 bylo srovnáváno s R-R, Bentleyem a milionářskými bizjety, o čemž si mohli ve Stuttgartu a Mnichově nechat jen zdát. Ticho v interiéru je stále působivé i ojetých LS 430. Nic nedrnčí, nevibruje, nerachotí. LS 430 byl prvním automobilem světa, který se Mark Levinson uvolil vybavit svým špičkovým audio systémem, protože uznal, že umožňuje nerušený poslech i audiofilům. Člověk nemusí mít hudební sluch, aby poznal rozdíl mezi reprodukcí ze systému Mark Levinson a těmi ostatními. Takhle působí LS 430 i na lidi, kteří o autech a audio aparatuře nevědí vůbec nic. Bez ohledu na stáří auta jsou zpravidla ohromeni, protože taková míra klidu, pohodlí a ticha "není normální". Co lidé v LS 430 rovněž oceňují, je vnitřní prostor. Proto je také oblíbeným svatebním autem. Jestliže měla nevěsta problém nasoukat se i se svou širokou sukní do Mercedesu S, do LS 430 se vešla pohodlně. LS 430 je klasický dálniční křižník, který miluje cestování ustálnou rychlostí, ať již je cíl jakkoliv daleko. V městském provozu si vezme osmiválcový motor 4.3 l kolem 13-15 l/100 km, na dálnici kolem 11 l/100 km. Spotřeba je tedy pro daný objem a výkon celkem běžná a nijak nevybočuje.

LS 430 vynikal také mimořádnou spolehlivostí, dokonce patřil k nejspolehlivějším automobilům světa. Že překonával německé vozy, to snad není třeba zdůrazňovat. Ani ojeté exempláře nedělají Lexusu ostudu. Je však třeba, aby se vozidlu dostávalo pravidelného servisu. Při koupi auta od prvního majitele s tím nebývá problém, neboť auta vlastnili lidé zámožní, kteří si mohli dovolit koupi a provozování luxusního vozu za cca 3 200 000,- Kč. LS 430 mají skvělou antikorozní úpravu, jsou vyrobeny s vysokou kulturou, přesností a pečlivostí. I když vše funguje správně, přesto provoz takového auta něco stojí. Vzhledem k tomu, o jaký vůz jde, navíc v těchto končinách málopočetný, není vhodné, aby byl servisován nějakým šmudlou, co opravuje auta v své garáži. Dokonce není dobrým nápadem ani servisovat auto v jinak kvalitním servisu, ale jiné značky, třeba proto, že jste tam jezdili doposud a máte tam známé. Jednou totiž přijde chvíle, kdy si ani taková odborníci nebudou vědět rady, a budou volat pro radu do Toyoty nebo Lexusu. Je lepší těmto problémům předejít a rovnou jezdit na servis do Lexusu, případně do Toyoty. Je nutno poznamenat, že Lexusu se celkem pochopitelně servisování jeho aut v Toyotě moc nelíbí. Toyota zase servisuje vozy Lexusu tak nějak mimo svůj hlavní obor. Ale příslušnost k jednomu koncernu se nezapře a servisem ojetiny u Toyoty lze ušetřit nějakou tu korunu. Ve skutečnosti ale nejsou cenové rozdíly mezi Toyotou a Lexusem nijak zásadní. Velký servis přijde na obdobné peníze, jako např. u osmiválcového Land Cruiseru. I když LS 430 slouží bez problémů, je třeba dodržovat plán kontrol a výměn určitých součástek. Na LS 430 existuje jen minimální nabídka dílů z druhovýroby. Ceny originálních dílů jsou přirozně vyšší. Jde o luxusní produkt, navíc vyrobený v zemi mimo EU. S tím je třeba počítat, než se pro koupi takového vozu člověk rozhodne.

Opravdu drahé mohou být v případě potřeby opravy motoru, převodovky a vzduchového podvozku. S motorem a převdovokou nebývají problémy, měchy vzduchového podvozku mohou prostě odejít věkem. Pokud LS 430 dostane nešťastnou náhodou silnější ránu na čumák, škoda půjde velmi pravděpodobně přes 100 000,- Kč. Relativně drahé jsou i originální hliníkové disky kol. LS 430, zvláště s doplňkovým paketem President, není vhodným vozidlem pro přepravu dětí, domácích zvířat, případně pro dopravu rozměrnějších nákladů. Každému, kdo by o tom pochyboval, lze doporučit četbu ceníku náhradních dílů interiéru, zvláště pak těch kožených a dřevěných. Jinak řečeno, majitel LS 430 by raději zmuchlal nějaký ten plech, než aby musel kupovat např. kožené čalounění na sedadlo řidiče.

Jedním z nejběžnějších poškození vozidla, které asi každý někdy zažil, je nucená výměna čelního skla. Majitel, který nechce mít pocit, že své auto šidí, objedná nejspíše značkové originální sklo. Právě tento díl je však skrytou pastí na obsah peněženky. Je-li vozidlo vybaveno vyhřívaným čelním sklem, cena dílu a výměny přesahuje 40 000,- Kč. Pozor, na trhu je jen málo pojišťoven s takto vysokým krytím! Na bočních vícevrstvých sklech ojetých exemplářů se mohou objevit mléčné skvrny. Cena za výměnu bočního skla se pohybuje kolem cca 6-7500,- Kč. Mezi dražší patří např. i originální akumulátory, čelní světlomety atp.

Zní to trochu strašidelně? Kdepak. Dobře udržovaný LS 430 je při soustavné pravidelné péči dodnes nadprůměrným automobilem. Je spolehlivější, kultivovanější a pohodlnější, než stejně staré německé luxusní automobily. Není předmětem prvořadého zájmu vykradačů a zlodějů aut. LS 430 nepatří k autům, které by držely cenu. Naopak, jeho cena padá stejně, jako u jiných obdobných luxusních vozidel. Důvod je zřejmý. Pro ty, kteří jej kupovali nový, je již morálně zastaralý a jeho sociální status upadl, pro většinu ostatních je to zbytečný a provozně nákladný vůz. Existuje však skupina lidí, kteří si sice nemohou dovolit koupit nový luxusní automobil za cenu rodinného domu, ale disponují dostatkem prostředků na to, aby si jej pořídili a bez obtíží provozovali jako ojetý. Pokud patříte mezi ně, gratuluji. Lepší auto v této třídě a věkové skupině totiž neexistuje. Možná si díky LS 430 vozy této neustále neprávem podceňované japonské značky zamilujete. Jako já.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Saturday 28.11.2015 15:22, zamilován? Nepochybně:) aaa
Občas se najde majitel, který svůj vůz je schopen vychválit tak, že ho podezírám, že je pod vlivem omamných látek. Při vší úctě, to je nejspíš tento případ.
respond
ivan2
number of posts118
date of registration11.11.2010
Saturday 28.11.2015 17:23, hezké čtení
Díky autorovi za hezky sepsané postřehy, já si takový příspěvek vždycky rád přečtu, je to příjemná změna, když se furt neřeší jen tuctový auta. A Reno, tvoje rejpnutí moc nechápu. Jestli to mělo bejt vtipný, je to spíš trapný.
respond
Zdeny60
number of posts1231
date of registration08.09.2009
Saturday 28.11.2015 17:52, RE: hezké čtení
ivan2 posted by:
Díky autorovi za hezky sepsané postřehy, já si takový příspěvek vždycky rád přečtu, je to příjemná změna, když se furt neřeší jen tuctový auta. A Reno, tvoje rejpnutí moc nechápu. Jestli to mělo bejt vtipný, je to spíš trapný.


Reno je trapnej už hodně dlouho, ale z toho si nic nedělej. Je to mistr světa, kterej jezdil . vlastně vlastnil, snad všechna auta světa a mám dojem, že má doma aspoň dva Veyrony. Tak na mě působí a rád bych se pletl.

I mně se článke o Lexíku líbí, obzvláště proto, že miluji japonské značky-zejména některé.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Saturday 28.11.2015 20:29, RE: hezké čtení
Zdeny60 posted by:
ivan2 posted by:
Díky autorovi za hezky sepsané postřehy, já si takový příspěvek vždycky rád přečtu, je to příjemná změna, když se furt neřeší jen tuctový auta. A Reno, tvoje rejpnutí moc nechápu. Jestli to mělo bejt vtipný, je to spíš trapný.
Reno je trapnej už hodně dlouho, ale z toho si nic nedělej. Je to mistr světa, kterej jezdil . vlastně vlastnil, snad všechna auta světa a mám dojem, že má doma aspoň dva Veyrony. Tak na mě působí a rád bych se pletl.I mně se článke o Lexíku líbí, obzvláště proto, že miluji japonské značky-zejména některé.


Asi takhle: já si rád přečtu střízlivé zhodnocení, ale takovéto oslavné eposy na téma vlastního auta mně skutečně nedojímají. Nejlepší auto na světě:)
tohle mně pobavilo víc
http://www.thetruthaboutcars.com/2009/08/yse-car-of-the-week-2005-lexus-ls430/
tady nějaké srovnání s S500
http://www.sbtjapan.com/kp-ls430-vs-s500
mně nevadí bejt trapnej. Od Zdenyho je to dokonce pochvala.
Při vší úctě, vlastnit luxusní limuzínu za 150 tisíc je podle mého taková cigánská paráda. A může to bejt stará sedma, esko nebo cokoliv jiného. Nikomu nemám za zlé, že si takové auto koupí, ale nedělat z toho proboha "nejlepší auto světa". Nikoho by dneska nenapadlo mít na stole 486ku a pyšnit se tím, že nahrávám operační systém z diskety a ohromovat okolí tím, že má nejlepší stroj své doby...

respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Saturday 28.11.2015 20:32, ,,,, .... jjjj
a hlavně ten závěr "je to nejlepší auto své doby"....
kurvadrát na to jsi přišel kde? protože ho máš doma? nejlepší na co? na houpání se po cestě? ok, někdo preferuje trochu jiný typ jízdy, pro toho může být nejlepší sedma nebo Xj nebo cokoliv jiného...
když bylo tak úžasný, tak nechápu, že potkám jeden za rok...
respond
Zdeny60
number of posts1231
date of registration08.09.2009
Sunday 29.11.2015 08:27, Lexus LS
Reno se spravedlivě rozčíli Víš, reno, ono totiž v dnešní době český národ strašně zvovcovatěl a na ledacos už zapomněl. Ale coje horší, některé věci ani nevnímá. Protože kdyby vnímal, nedělal by modlu z výrobků BMW nebo Audi. Já jsem typ člověka, co k autu přistupuje zejména jako ke stroji.K množině mechanických a elektrických vlastností a konstrukcí, ale taky hodnotím, jakým způsobem mě auto odveze.Jsou i jiní lidé, co to mají stejně. A tito pak v klidu mohou napsat soud ve smyslu, jak to naspal ten pán o Lexusu. Dnešní totální většina lidí zná jen dvě auta: Oktávie a Fabie, pár jich zná Rapid. Ti, kteří jen vzdychají u píva (bavíme se o běžných lidech, kteří ráno v pět jedou v noci do Kolbenky vydělat svých 10 hrubýho - to berte prosím jako přímer - myslím tím ty nejběžnější lidičky, kteří sou rádi, že jsou rádi), mohou opavdu jen vzdychat s nít, co by si chtěli koupit za auto. V jejich očích je "něco" baworák, audyna... A když pak přijde na lámání chleba, tak si koupí tu Oktávku, nejlépe ojetou TDI nebo Fabii s 1,2TSI. Ale najdo se mezinimi ti, kteří svých poctivě vydělalých 200 tisíc vloží do jiného auta, než výše zmíněné.. Najdou se mezi nimi ti,kteří si třeba v dnešní době pořídí starý Lexus řady LS a jedno mi teď věř: proti Oktáviím, Fabíím, Rapidů, Paástů a a bůhví čemu, vstopí do královských výšit. Získají auto, jehož vlastnosti na tehdejší (a v řadě případů na dnešní) dobu bez začervenání překonají absolutní většinu konkurence. púroč by někdo nemohl pak napsat, jak to odopravdy je? Lexus LS byť i 12 let starý, je prostě Auto, jemuž se nic z toho, co jsem vyjmenoval nemůže rovnat. Je prostě lepší, ne -li z této mainstreamové množina stálee nejlepší. Díky času jeho cena je ná úrovni obyčejné aiktávie, která má 4x stočený tachometr a pohnutu historii., přesto řada lidí nad pívem spřádá myšlenky, jak si tuto automobilovou bonanzu koupí. Netuší, že mohou jezdit a X tříd lépe a když se zadaří, i za stejné náklady (nesmí bourat, logicky).

Nesnáším lidi, co slepě chválí do nebes německá auta. JSou to zaslepenci. Jednak zejména u BMW bohují pár let s kvalitoua ještě asi dlouho budou, koncern VW jsem po skandálu opravdu musel zavrhnout (a bdou i další), takže co zbývá? Musím koukat po japonských značkách. A jsou tu mezi námi, kteří jsou na japonce alergičtí, jak bejk na červenou. Protože mnohdy nejsou schopni unést pravdu.

Tak toliko jen o tom, že starý Lexus je proti té spotřební třídě dneška, která stojí strašná peníze v porovbnání s tím, co nabízí a v jaké kvalitě, jako auto z jiné galaxie, kde pojme kvalita a spolehlivost něco znamená. A proto si ji byť malý počet lidí koupí a je z ní po pravdě nadšen.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Sunday 29.11.2015 09:17, :) hjhjk hjhkj hjkh
Vidíš to Zdeny. Nemáš rád lidi, co vychvalujou německou produkci do nebes. Já jsem o ní v týhle diskusi nenapsal ani slovo. Zato ty máš v každém příspěvku po ruce srovnání s BMW, které se japoncům nemůže ani rovnat. To vypadá na nějaký mindrák.
Já jsem napsal hned v prvním příspěvku to, co mi tady o pár příspěvků níž potvrdil i největší znalec a milovník lexusů v ČR. A sice, že když se na tom nedejbože něco vykurví, nebo se s tím nabourá, dotyčný se nedoplatí. Nebo bude muset shánět díly z ebaye... To je aspoň za mně, čistý masochismus.
Já se třeba jednou za čas podívám na nějakého Astona, pak si přečtu nějakou recenzi (na moje.auto.cz maník popisuje,jak utratil za tři měsíce 150 tisíc na servisu, jen spojka byla za 70 tuším) a mám jasno, že mnohem novější auto za srovnatelné peníze bude mít daleko levnější servis.
Jedna věc, kterou se japonci musí podle mého naučit je dát zákazníkům možnost výběru. Tam jim to hodně pokulhavá, viz tohle auto s jedním možný motorem. Mně Lexus osobně moc nevadí, pokukoval jsem po posledním GS. Ok převodovka je CVT nebo Aisin, čert to vem. ALE:) Když nechceš hybrid, můžeš mít jenom benzínový šestiválec, to by mi tak nevadilo. Ale musí být nutně spojen s pohonem 4x4. A kdybych i tohle přežil, musel bych snést, že nejvyšší rychlost tohoto povozu je omezena na 180 km/h. No neber to, u třistakoňovýho auta. Beztak je nejvyšší povolená 130
respond
Pavlik
number of posts1325
date of registration09.10.2008
Sunday 29.11.2015 09:33, RE: Lexus LS
Zdeny60 posted by:
Reno se spravedlivě rozčíli Víš, reno, ono totiž v dnešní době český národ strašně zvovcovatěl a na ledacos už zapomněl. Ale coje horší, některé věci ani nevnímá. Protože kdyby vnímal, nedělal by modlu z výrobků BMW nebo Audi. Já jsem typ člověka, co k autu přistupuje zejména jako ke stroji.K množině mechanických a elektrických vlastností a konstrukcí, ale taky hodnotím, jakým způsobem mě auto odveze.Jsou i jiní lidé, co to mají stejně. A tito pak v klidu mohou napsat soud ve smyslu, jak to naspal ten pán o Lexusu. Dnešní totální většina lidí zná jen dvě auta: Oktávie a Fabie, pár jich zná Rapid. Ti, kteří jen vzdychají u píva (bavíme se o běžných lidech, kteří ráno v pět jedou v noci do Kolbenky vydělat svých 10 hrubýho - to berte prosím jako přímer - myslím tím ty nejběžnější lidičky, kteří sou rádi, že jsou rádi), mohou opavdu jen vzdychat s nít, co by si chtěli koupit za auto. V jejich očích je "něco" baworák, audyna... A když pak přijde na lámání chleba, tak si koupí tu Oktávku, nejlépe ojetou TDI nebo Fabii s 1,2TSI. Ale najdo se mezinimi ti, kteří svých poctivě vydělalých 200 tisíc vloží do jiného auta, než výše zmíněné.. Najdou se mezi nimi ti,kteří si třeba v dnešní době pořídí starý Lexus řady LS a jedno mi teď věř: proti Oktáviím, Fabíím, Rapidů, Paástů a a bůhví čemu, vstopí do královských výšit. Získají auto, jehož vlastnosti na tehdejší (a v řadě případů na dnešní) dobu bez začervenání překonají absolutní většinu konkurence. púroč by někdo nemohl pak napsat, jak to odopravdy je? Lexus LS byť i 12 let starý, je prostě Auto, jemuž se nic z toho, co jsem vyjmenoval nemůže rovnat. Je prostě lepší, ne -li z této mainstreamové množina stálee nejlepší. Díky času jeho cena je ná úrovni obyčejné aiktávie, která má 4x stočený tachometr a pohnutu historii., přesto řada lidí nad pívem spřádá myšlenky, jak si tuto automobilovou bonanzu koupí. Netuší, že mohou jezdit a X tříd lépe a když se zadaří, i za stejné náklady (nesmí bourat, logicky).Nesnáším lidi, co slepě chválí do nebes německá auta. JSou to zaslepenci. Jednak zejména u BMW bohují pár let s kvalitoua ještě asi dlouho budou, koncern VW jsem po skandálu opravdu musel zavrhnout (a bdou i další), takže co zbývá? Musím koukat po japonských značkách. A jsou tu mezi námi, kteří jsou na japonce alergičtí, jak bejk na červenou. Protože mnohdy nejsou schopni unést pravdu. Tak toliko jen o tom, že starý Lexus je proti té spotřební třídě dneška, která stojí strašná peníze v porovbnání s tím, co nabízí a v jaké kvalitě, jako auto z jiné galaxie, kde pojme kvalita a spolehlivost něco znamená. A proto si ji byť malý počet lidí koupí a je z ní po pravdě nadšen.


Zdeny, to jsi zase sepsal pěkný blábol.
Souhlasím s tebou v ohledu vynášení německých prémiovek do nebe, byť třeba BMW má dnes bezkonkurenčně nejlepší automat na trhu. Cena zde (alespoň pro mne) úplně nekoresponduje s nabízenou kvalitou a užitnou hodnotou, platíš hlavně sociální image.
Na druhou stranu "ten běžný človíček" co vydělá pár tisíc v kolbence pořád mnohem snáz zvládne provozní a servisní náklady octavie TDI, kterou mu opraví kdejaký garážník za pár korun, než běžné servisní náklady osmiválcového Japonce, u kterého stojí i běžný servis hezkých pár tisíc, mimo značkového servisu si s ním nikdo neporadí a v případě poruchy (byť zřídkavé) se zblázní, neboť druhovýroba dílů prakticky neexistuje a na vrakovišti to auto ani neznají.....Tolik můj názor.
respond
Lexusia
number of posts2
date of registration27.11.2015
Sunday 29.11.2015 18:57, LS 430 podruhé
Ve svém předchozím příspěvku jsem se pokusil LS 430 charakterizovat z hlediska provozních vlastností. Chápu, že pokud jsem pro srovnání někdy použil vozy německé, některým to přišlo až rouhačské. Vždyť nejlepší přece byly a jsou Mercedesy a BMW, že? Jestliže někomu vyhovují z hlediska osobních preferencí určité značky a typy vozidel, je to právo každého. Potom jsou zde ještě jiné typy hodnocení. Osobně moc nevyhledávám názory různých motoristických plátků, protože reprezentují jen určitý úhel pohledu, a to svůj, částečně i svých čtenářů, kteří je kvůli tomu přece čtou. Z tohoto důvodu nepokládám za dost relevantní názor např. citovaného The Truth About Cars, což je jen jeden z mnoha internetových magazínů, který navíc často a rád provokuje. Je paradoxní, že právě tyto magazíny často výrazně formují názory čtenářské obce. Takové názory si rád přečtu, respektuji je, pobavím se, ale vyjadřují jen názor pisatelů. A jako takové nemají větší hodnotu, než třeba ten váš nebo můj. Za mnohem zajímavější a objektivnější pokládám výsledky různých studií renomovaných firem a výsledky rozsáhlých anket.

Z různých reakcí na tomto fóru jsem pochopil, že místo, aby si dotyční ověřili má slova, prostě jen plácli nějaký zpochybňující nesmysl. Lituji, pokud jsem svá slova nedokázal napsat tak, aby je pochopili opravdu všichni. Nešlo jen o nějaké moje dojmy, ale o informace, které mají původ v důvěryhodných zdrojích, nemluvě o osobních zkušenostech. Zkusím tedy alespoň část toho, co jsem uvedl, uvést konkrétněji.

V předchozím příspěvku jsem uvedl prohlášní někdejšího CEO firmy Ford. Konkrétně to byl Adam Mulally, který dokonce sám LS 430 řídil. Na otázku novinářů (2006), proč jezdí jako šéf Fordu Lexusem LS 430, odpověděl doslova: "it's the finest car in the world." Jistě, někteří čeští občané, co se považují za pravé petrolheady, názor šéfa jedné z největších světových automobilek nemusí uspokojit. Nakonec, co o kvalitě luxusních aut může vědět nějaký bílý límeček, navíc od Fordu! Takže zkusím přidat pár dalších údajů, výsledků studií a anket.

LS 430 byl laiky i odborníky velmi oceňovaným vozem. Zde je stručný a zdaleka ne úplný přehled:

2000: 2001 Design and Engineering Award - Popular Mechanics
2001: All Star' in the Best Luxury Sedan (v ceně nad 40 000 USD) - Automobile Magazine
2001: Best Buy - Consumer Guide
2001: vítěz IQS (studie počáteční kvality) s nejméně problémy na trhu - J.D. Power and Associates
2001: Most Appealing Premium Luxury Sedan - J.D. Power and Associates
2001: vítěz testu odolnosti automobilů proti odcizení, první vůz, který získal nejvyšší ocenění a nejvyšší ocenění v dosavadní historii - Motor Insurance Repair Research Centre
2002: Editors' Most Wanted Vehicle - Edmunds
2002: Finest Luxury Sedan in America - AMCI
2002: Top Performer in Premium Luxury car segment - AutoPacific
2002: Vehicle Satisfaction Score: celkový vítěz, nejvyšší hodnocení v segmentu - J.D. Power and Associates
2002: Worldwide Platinum Plant Award získala továrna Tahara (výroba LS 430) - J.D. Power and Associates
2002: Consumers Most Wanted Vehicles (v ceně do 55 000 USD) - Edmunds
2003: Premium and Luxury Car award - Automotive Market Environmental Superiority
2003: vítěz IQS (studie počáteční kvality), nejméně závad na trhu - J.D. Power and Associates
2003: Worldwide Platinum Plant Award získala továrna Tahara (výroba LS 430) - J.D. Power and Associates
2003: Most Dependable Premium Luxury Vehicle - J.D. Power and Associates
2003: vítěz kategorie Premium Luxury Car, APEAL Study (SM), nejvýše hodnocený model vůbec, vítěz od roku 2001 - J.D. Power and Associates
2004: Best Overall Value v kategorii Luxury Car - IntelliChoice
2004: Vehicle Satisfaction Awards, nejvyšší hodnocení 5 let po sobě - AutoPacific
2004: vítěz IQS kategorie Premium Luxury Car, celkově 2. místo za Lexusem SC 430 - J.D. Power and Associates
2004: Best Buy v katgorii Premium Large Car - IntelliChoice
2005: Best Overall Value (v ceně nad 23 000) - IntelliChoice
2005: IQS, 2. místo za Lexusem SC 430 v kategorii Premium Luxury Car - J.D. Power and Associates

Jistě se najdou pochybovači. Že jsou to data většinou z USA? Pochopitelně, Lexus tam dodnes prodává polovinu své produkce. Je snad pochybnost o náročnosti amerického trhu? Konkrétně např. J.D. Power pracuje s desítkami tisíc údajů. Kolik údajů by asi sehnal v Evropě, kde se ročně prodá několik stovek LS? Jakou by takový výsledek měl vypovídací hodnotu? Asi by takové výsledky někdo rychle zpochybnil, ne?

Je LS 430 cikánskou parádou? Jak pro koho. Asi záleží na důvodu, proč si dotyčný takové auto kupuje. Někdo si chce dopřát luxus za pár korun, někdo chce ohromovat okolí, někdo jen prostě touží jezdit kvalitním, spolehlivým a velmi pohodlným autem. Upřímně, je mi celkem jedno, co si kdo o majitelích LS 430 myslí. Je to jen jejich věc. Jedno však vím jistě, a potvrdí to nejspíše i majitelé jiných lexusů, totiž, že tato auta nevzbuzují u ostatních tolik negativních emocí, jako např. luxusní auta německá. Naopak, jisté je, že jakmile se někde na motoristickém fóru objeví kladné hodnocení těchto japonských aut, majitelé a příznivci německých automobilů vidí hned rudě. Většina z nich samozřejmě v Lexusu nikdy ani neseděla, natož aby mohla vynášet spravedlivé soudy. Natož alespoň trochu kvalifikované.

Typickým argumentem z neznalosti je v tomto fóru zmíněná domnělá houpavost LS 430. Takže nikoliv, LS 430 není houpavé auto, jako byly např. první LS 400. Ostatně, ani LS 400 bych nenazval houpavým, zvláště ve srovnání se staršími americkými auty, která se opravdu houpala jako lodě na neklidném moři. LS 400 byl dle mého soudu spíše jen hodně měkký, příď se ponořovala jen při razantnějším brzdění. LS 430 měl oproti LS 400 ještě tvrdší nastavení, ale stále velmi pohodlné. Já sám, když jsem přesedl z LS 400 do LS 430, trpěl jsem prvních několik kilometrů pocitem, že mi byl starší model bližší. Velmi rychle jsem si však zvykl na jiný charakter jízdy, nemluvě o všech těch vymoženostech, které LS 400 postrádal, jako např. automatické směrové bezprůvanové rozfoukávání vzduchu klimatizací, vrstvená boční skla s protihlukovou a vodoodpudivou úpravou atd.

Měl jsem možnost svézt se v několika vozech Mercedes, vyzkoušel jsem si všechny soudobé BMW (kromě právě nastupujících modelů a BMW X3 a Z4), vyzkoušel jsem si také všechny Lexusy (kromě RC, RC F, LFA a zde neprodávaných ES, GX, LX) včetně vlajkové lodi LS 600h L. Myslím, že si na všchna ta auta dokáži udělat dostatečný názor. Ohromila mě třeba akcelerace BMW 7 a krásný zvuk, ale vždy jsem se rád vrátil zase ke svému Lexovi. Tato japonská auta mi prostě vyhovují. Možná proto, že nejsem ten, kdo by se nazýval "aktivním řidičem". Já jsem auto využíval profesionálně, spíše se rád vozím. Při mém stylu jízdy mi nechybí těch pár desítek koní navíc, kterými disponují německé automobily. Naopak, kdo rád jezdí agresivněji, asi ho Lexus LS nenadchne, snad s výjimkou opravdu silného LS 600h. Z tohoto důvodu se nehodlám ani pouštět do polemik, co kdo považuj za lepší. Navzdory všem individuálním názorům je tady však nezpochybnitelný fakt, že LS 430 byl pohodlnější a kvalitnější automobil, než Mercedes třídy S, což přiznávají i ta srovnání, která Lexus nakonec z nějakého důvodu hodnotila hůře. Jestli vlastnit ojetý Mercedes nebo Lexus pro mě není žádný složitý rozhodovací proces. Statistiky mluví jasně. Rozhodnout se pro stejně staré německé auto by byla věc citu, který, zřejmě často jen díky nedostatku informací, přemůže racionální rozhodování. Mimochodem, než se ze mě stal ten zmíněný "největší milovník lexusů" v ČR, jezdil jsem auty převážně americkými, a nemyslím tím poevropštělé modely. První Lexus jsem kupoval z naprosto racionálních důvodů.

Jak již v diskusi správně zaznělo, osmiválcová luxusní auta nejsou pro každého, a jejich původ v tom nehraje roli. Je třeba si uvědomit, že provoz takových vozidel je finančně poměrně nákladný. Jen to, že takové auto člověk vlastní, stojí mu před domem, stojí nejméně kolem 60 000,- Kč ročně, a to nezmiňuji palivo atd. Proto jsem také v původním příspěvku uvedl některé ceny a možnou cílovou skupinu, pro kterou jsou velké V8 sedany vhodné.

Aby bylo jasno, nehodlám zde šířit tu jedinou pravou lexusí víru. Ani mi za to Toyota neplatí. Ale na některé zjevné nesmysly jsem cítil potřebu reagovat. Protože kolem Lexusů panuje stále mnoho mýtů. Jak je mým zvykem, svá tvrzení jsem se snažil v únosné míře podložit konkrétními a především doložitelnými fakty. Chápu, že někteří nezachytí ani to málo, ale to je riziko všech internetových diskusí, které jsem dobrovolně napsáním svých příspěvků přijal. Jakékoliv rozumné a věcné diskusi s fandy do aut, ať již preferují jakoukoliv značku, si vždy rád popovídám. A jsem rád, že i v této diskusi se takoví našli.
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Sunday 29.11.2015 19:04, Reno
Mohu se zeptat, proč nechcete u Lexusu hybrid? Dle mého názoru dělá Lexus Lexusem právě ten hybrid a jeho neskutečná spolehlivost.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Sunday 29.11.2015 19:35, RE: Reno
brin posted by:
Mohu se zeptat, proč nechcete u Lexusu hybrid? Dle mého názoru dělá Lexus Lexusem právě ten hybrid a jeho neskutečná spolehlivost.


- CVT?
- zbytečné kila navíc?
- ušetřený litr-dva paliva za cenu obojího?
- kompletní nesmyslnost konceptu na začátku zaplatit víc, abych potom platil míň?
- mizerná prodejnost s najetými 150 tkm + ?
Je toho víc:)

respond
  1 2 3 ... 5


update
you watch this topic

stop watching this topic




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.