0
back
 

diskuze k tématu: rodinné auto okolo 500 tis. navždy :-)

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, dovoz vozidel, automobilky, česká vozidla, německá vozidla, francouzská vozidla, japonská vozidla, korejská vozidla, typ vozidla, osobní
morava
number of posts1
date of registration07.04.2015
Tuesday 07.04.2015 22:34, rodinné auto okolo 500 tis. navždy :-)
Nečekám od diskuse opravdu žádné zázračné rady, ale zkusím.
Hledáme auto s dostatkem prostoru pro vysoké lidi, tj. vpředu i vzadu dost místa na nohy a také větší zavazadlový prostor. Auto by opravdu mělo být kvalitní, takže otázka, zda korejce a francouze vůbec řešit. Zároveň je limitující cena, nejdřív naivně do 500 tis, nyní zjišťuji, že 550 tis. a kdo ví, jestli. Má to být SUV nebo combi (MPV ne). Bude jezdit hlavně po dálnici, takže nejspíš diesel nebo auto s nízkou spotřebou obecně, což je zejm. u SUV problém.
Nové auto za tuto cenu velký problém. Nechci předhazovat značky, ale úvaha byla o Octavii combi, Superbu, o jiných combi jsem zatím moc neuvažoval. SUV se kromě korejců neblíží žádné ceně, samozřejmě Mitsubishi ASX apod jsou malá auta pro naše potřeby.

Další úvaha byla ojeté auto, ale kupovat v Česku? Vyhozené peníze. V Německu či Rakousku? Němčinou vládnu, ale koupím si ho sám? Snad, ale nevyznám se v tom. Můžu naletět stejně. Volvo XC 60 by snad mohlo být v té ceně. Ale blízko hranic nekoupím a jet daleko s nejistým výsledkem a kdo ví, jestli bych nedopadl stejně jako v Česku a ještě náklady s převozem.
Je to dilema.
respond
nahlásit
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Tuesday 07.04.2015 23:25, suv
Pokud tedy stačí menší kombi velikosti oktavie ale chcete SUV řešil bych to tak že koupím Duster a po 5 letech ho vyměním za nový. Na oboje bude těch 500t Kč v pohodě stačit a auto to taky vydrží, navíc bude skoro celou dobu v záruce.
A 10 let bez problémů nevydrží žádné současné nové auto do 500t. To se klidně vsadím.
respond
nahlásit
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Wednesday 08.04.2015 00:08, RE: suv
PetrT posted by:
Pokud tedy stačí menší kombi velikosti oktavie ale chcete SUV řešil bych to tak že koupím Duster a po 5 letech ho vyměním za nový. Na oboje bude těch 500t Kč v pohodě stačit a auto to taky vydrží, navíc bude skoro celou dobu v záruce. A 10 let bez problémů nevydrží žádné současné nové auto do 500t. To se klidně vsadím.


Vsadit se můžes když víš že to sotva někdo za 10 let rozsoudí

Na jaké konkrétní závažné problémy se mám připravit v případě Aurise a Versa s benzínovými atmosférickými motory, r.v. 2014 během 10 let? Obě auta jsou do 500t. Myslím si, že třeba tyhle 2 auta žádné známé slabiny nemají. VVTi motory jsou dlouhodobě prověřené, Toyoty už dávno netrápí koroze, nikdy neměly problémy s elektrikou, atd. Oba modely jsou dlouhodobě poblíž vrcholu různých žebříčků spolehlivosti. Myslíš že se při nájezdu 12 tkm ročně začnou rozpadat za 8-10 let? Jak konkrétně?
respond
nahlásit
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Wednesday 08.04.2015 00:26, RE: suv
Petr S posted by:
PetrT posted by:
Pokud tedy stačí menší kombi velikosti oktavie ale chcete SUV řešil bych to tak že koupím Duster a po 5 letech ho vyměním za nový. Na oboje bude těch 500t Kč v pohodě stačit a auto to taky vydrží, navíc bude skoro celou dobu v záruce. A 10 let bez problémů nevydrží žádné současné nové auto do 500t. To se klidně vsadím.
Vsadit se můžes když víš že to sotva někdo za 10 let rozsoudí Na jaké konkrétní závažné problémy se mám připravit v případě Aurise a Versa s benzínovými atmosférickými motory, r.v. 2014 během 10 let? Obě auta jsou do 500t. Myslím si, že třeba tyhle 2 auta žádné známé slabiny nemají. VVTi motory jsou dlouhodobě prověřené, Toyoty už dávno netrápí koroze, nikdy neměly problémy s elektrikou, atd. Oba modely jsou dlouhodobě poblíž vrcholu různých žebříčků spolehlivosti. Myslíš že se při nájezdu 12 tkm ročně začnou rozpadat za 8-10 let? Jak konkrétně?


No přesně podle takového modelu vybral soused po průseru zvaném Patrol svého současného Land Cruisera. A vida, už byl 2x odtahován pro poruchu motoru.
Pravda je že operuji s nájezdem cca. 30t/rok, při tom co máš ty to asi vydrží. Ovšem mě by nudilo jezdit stále stejným autem :D
Ale přeju ti at to vydrží, ten auris je asi poslední svého druhu - brzo přijdou turba i do něj.

respond
nahlásit
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Wednesday 08.04.2015 14:37, RE: suv
PetrT posted by:
Petr S posted by:
PetrT posted by:
Pokud tedy stačí menší kombi velikosti oktavie ale chcete SUV řešil bych to tak že koupím Duster a po 5 letech ho vyměním za nový. Na oboje bude těch 500t Kč v pohodě stačit a auto to taky vydrží, navíc bude skoro celou dobu v záruce. A 10 let bez problémů nevydrží žádné současné nové auto do 500t. To se klidně vsadím.
Vsadit se můžes když víš že to sotva někdo za 10 let rozsoudí Na jaké konkrétní závažné problémy se mám připravit v případě Aurise a Versa s benzínovými atmosférickými motory, r.v. 2014 během 10 let? Obě auta jsou do 500t. Myslím si, že třeba tyhle 2 auta žádné známé slabiny nemají. VVTi motory jsou dlouhodobě prověřené, Toyoty už dávno netrápí koroze, nikdy neměly problémy s elektrikou, atd. Oba modely jsou dlouhodobě poblíž vrcholu různých žebříčků spolehlivosti. Myslíš že se při nájezdu 12 tkm ročně začnou rozpadat za 8-10 let? Jak konkrétně?
No přesně podle takového modelu vybral soused po průseru zvaném Patrol svého současného Land Cruisera. A vida, už byl 2x odtahován pro poruchu motoru. Pravda je že operuji s nájezdem cca. 30t/rok, při tom co máš ty to asi vydrží. Ovšem mě by nudilo jezdit stále stejným autem :D Ale přeju ti at to vydrží, ten auris je asi poslední svého druhu - brzo přijdou turba i do něj.


Tak to měl asi diesla ne? Měl si koupit radši benzínový V8 Auris je naopak první svého druhu u Toyoty, co dostane 1.2 turbo. Zbytek modelů má zatím klasické VVTi.
respond
nahlásit
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Wednesday 08.04.2015 16:42, těžké doporučení
Škoda, že jste ze svého výběru vyřadil MPV - pro vysoké lidi ideální volba a rozhodně lepší než SUV. Na dálnici jsou v aerodynamice pravděpodobně lepší než SUV a dosahují menší spotřeby i nižších celkových nákladů na provoz. Tam bych vám i doporučil Auris verso nebo Grand scenic - obě auta jsou teď v akcích za výborné peníze.
Z povedenějších SUV se do vašeho výběru vejde snad jen Nissan Qasqaui.
Kombíků za 550 tis. je na trhu celá řada - chtělo by to podrobněji specifikovat velikost / kategorii.
respond
nahlásit
Zdeny60
number of posts1249
date of registration08.09.2009
Wednesday 08.04.2015 17:05, Jaké auto pro dlouhány?
Rozhodně ne XC60. Protože měřím 186 a je to tragedie. Vpředu je místa málo a vzadu taky.
Jinak některým na totmo foru už buud asi připadat trapně, ale na tento nájezd a na požadavek spolehlivosti a robustnosti a zejména nekonečného prosotoru vychází jako jediná možná volba Subaru Outback. Nebude za 500, a to ani bez DPH, (myslím tím nový), ale bude jistě jako předváděčka a to s nějakými 3-5tkm, zárumou na 200tkm/5 let. Prootože sám mám SUbaru a touto značkou celkem žiji, vím, co píšu. Proti Superbu získáš několik zásadních výhod - Outback není vyhledáván zloději, netrpí na žádné potíže typu rozvody viz motory TSI od koncernu (hovořím o benzínu!!!), v jízdních vlastnostech a bezpečnosti je daleko napřed, zejména letoští upravený model posunul toto auto ještě o kus dál, spolehlivost Subaru vždy byla jeho hlavní devízou a k tomu získáš funkční a spolehlivý pohon 4x4. Pravda, Outback mnohým nepřijde jako krasavec, na to si Subaru nikdy nehrálo s žádným modelem, ale jde o auta, která si člověka dokáží získat. Než Oktávku, tak spíše radši zapovězeného Citroena C5 (doby, kdy francouzi patřily mezi "šmejd" jsou už naštěstí dávno za námi a dnešní produkce není o nic horší, než například koncern VW, spíše bych řekl naopak). A když ne korejce, pak bych se radši zase poohédnul po japoncích a zvážil novou Mazdu 6, snad už nebude tak hnít, jako předpředchozí model a těch 10 let by mohla dát (SUbaru to dá zcela jistě, protože použitá technika je dost podobná tomu, co dělali před lety, jen je to zdokonalené, ale funkčně zcela prověřené).
Bohužel, Subaru dnes patří mezi dražší značky, ale jak je vidět prodej modelů rostě, takže lidé začínají chápat, o čem Subaru je. A když ne Outback, tak klidně i nový Forester, protože ten nabízí opravdu hodně prostoru a zbytek je prostě už Subaru (tedy spolehlivost, robustnost, individualita).

Nechchi, aby to vyznělo, že nad Subaru není, samosebou, že je, ale Subaru má hdně co říct danému zadání. Mluvím obenzínových motorech, dýzl bych nedoporučl dnes u žádného auta (moje fobie z kurvítek, kterými jsou dnešní dýzly nacpané a k tomu mizerná sirná nafta a je hned problém).
respond
nahlásit
capslock
number of posts355
date of registration28.07.2007
Wednesday 08.04.2015 17:37, octavia
Pokud bych chtěl kombi za ~550 na delší dobu, rozhodně nové se zárukou - a to například Octavii III s motorem 1.4 TSI (ev. TGI) a pětiletou zárukou.
Proč? Protože je to rozumný kompromis.
Karoserie i interiér jsou pohledné a povedené a do budoucna se auto neokouká.
Uvnitř je v rámci třídy spousta prostoru - vpředu, vzadu i v kufru.
Je dobře odhlučněná a zásadní věc - motor na dálnici má nejen nízké otáčky, ale i malou spotřebu. Přitom má dostatek síly a není třeba při předjíždění podřazovat a vytáčet jej (velký rozdíl oproti čemukoliv atmosferickému).
Po záruce je jistota, že díly budou dostupné a za přiměřenou cenu. V krajním případě půjde octavii vždy snadno a rychle prodat.

Nic proti Subaru, ale 4x4 do rodinného auta na dálnici je zbytečnost (ono vůbec chtít SUV na dálnici je nerozum), navíc si tato značka nikdy nehrála na nízkou spotřebu. Jinak souhlas se Zdenym - odsouzení francouzských nebo korejských aut je laický předsudek.
respond
nahlásit
Albi1
number of posts91
date of registration26.01.2009
Wednesday 08.04.2015 19:24, RE: rodinné auto okolo 500 tis. navždy :-)
morava posted by:
Nečekám od diskuse opravdu žádné zázračné rady, ale zkusím. Hledáme auto s dostatkem prostoru pro vysoké lidi, tj. vpředu i vzadu dost místa na nohy a také větší zavazadlový prostor. Auto by opravdu mělo být kvalitní, takže otázka, zda korejce a francouze vůbec řešit. Zároveň je limitující cena, nejdřív naivně do 500 tis, nyní zjišťuji, že 550 tis. a kdo ví, jestli. Má to být SUV nebo combi (MPV ne). Bude jezdit hlavně po dálnici, takže nejspíš diesel nebo auto s nízkou spotřebou obecně, což je zejm. u SUV problém. Nové auto za tuto cenu velký problém. Nechci předhazovat značky, ale úvaha byla o Octavii combi, Superbu, o jiných combi jsem zatím moc neuvažoval. SUV se kromě korejců neblíží žádné ceně, samozřejmě Mitsubishi ASX apod jsou malá auta pro naše potřeby. Další úvaha byla ojeté auto, ale kupovat v Česku? Vyhozené peníze. V Německu či Rakousku? Němčinou vládnu, ale koupím si ho sám? Snad, ale nevyznám se v tom. Můžu naletět stejně. Volvo XC 60 by snad mohlo být v té ceně. Ale blízko hranic nekoupím a jet daleko s nejistým výsledkem a kdo ví, jestli bych nedopadl stejně jako v Česku a ještě náklady s převozem. Je to dilema.



Kde jste přišel na to, že kupovat ojetinu v česku, jsou vyhozené peníze?
respond
nahlásit
rojack
number of posts145
date of registration06.01.2009
Wednesday 08.04.2015 22:35, RE: octavia
capslock posted by:
Pokud bych chtěl kombi za ~550 na delší dobu, rozhodně nové se zárukou - a to například Octavii III s motorem 1.4 TSI (ev. TGI) a pětiletou zárukou. Proč? Protože je to rozumný kompromis. Karoserie i interiér jsou pohledné a povedené a do budoucna se auto neokouká. Uvnitř je v rámci třídy spousta prostoru - vpředu, vzadu i v kufru. Je dobře odhlučněná a zásadní věc - motor na dálnici má nejen nízké otáčky, ale i malou spotřebu. Přitom má dostatek síly a není třeba při předjíždění podřazovat a vytáčet jej (velký rozdíl oproti čemukoliv atmosferickému). Po záruce je jistota, že díly budou dostupné a za přiměřenou cenu. V krajním případě půjde octavii vždy snadno a rychle prodat. Nic proti Subaru, ale 4x4 do rodinného auta na dálnici je zbytečnost (ono vůbec chtít SUV na dálnici je nerozum), navíc si tato značka nikdy nehrála na nízkou spotřebu. Jinak souhlas se Zdenym - odsouzení francouzských nebo korejských aut je laický předsudek.


Zkusil jste si někdy jet ve jmenovaných autech? Úvaha byla o O combi, no a u té se předpokládá občasná naloženost, že. A tam chcete disponovat motorem 1,4? Ano, jet se dá s lecčíms, ale podle mne tyto motory do kombíků nepatří.
Zkusil jsem si Octavku jak s nízkoobjemovým benzinem, tak s dvoulitrem TDi. Je to nesrovnatelné, hlavně v plném naložení. A i Subaru s dvoulitrem benzin je samozřejmě jiné kafe. Odsouzení francouzských aut není předsudek. Na a Korejci nahnali povědomí o značce nikoli kvalitou, ale masívní reklamou, cenou a v neposlední řadě falšováním statistik prodejů. Nic proti nim nemám, ale raději evropské auto s klasickým atmosférickým benzinem nebo turbo diesel (ovšem ten žadatel nechce).
respond
nahlásit
kristian2
number of posts273
date of registration31.03.2015
Wednesday 08.04.2015 22:37, p
tenhle probléz znam měřím skoro dva metry a do většiny klasických aut se dostávam velice špatně a hranu celního skla a strechy mam na urovni nosu. u nás to vyhrál renault scénic dále by se dala zafira nebo jít do nějaké krabice fiat doblo nebo berlingo tam je místa dost ale jak řiká moje žena - že nechchce mít doma další krabici scenic je prostě ta nejak víc auto každopádně tohle se dá pořídit za 400 - 500 000 ve slušné výbavě nové tudíš ze zarukou.jizdní vlastnosti fiata doblo považuji s přihlédnutím co to je za krabici velice dobré nezdáseto ale je to tak.a nebo nejake suv to je ale za ty peníze ojetina.
respond
nahlásit
capslock
number of posts355
date of registration28.07.2007
Thursday 09.04.2015 00:22, RE: octavia
rojack posted by:
Zkusil jste si někdy jet ve jmenovaných autech?... podle mne tyto motory do kombíků nepatří. .... Subaru s dvoulitrem benzin je samozřejmě jiné kafe....


Ano zkoušel ... a moc se mi nechce věřit, že vy také, jinak totiž nerozumím, co je slabého na přeplňované 1.4, která má mimochodem udávané zrychlení 0-100 stejné jako 2.0 tdi.
Subaru je skutečně jiné kafe - a to významně vyšší hmotností a spotřebou, s atm. dvoulitrem je to slabé a s turbem zcela mimo rozpočet.
respond
nahlásit
Highlander
number of posts2
date of registration05.10.2009
Thursday 09.04.2015 00:35, dovoz není problém
S konkrétním autem vám asi neporadím, ale začnu vylučovací metodou.
Nechápu, jak vůbec můžete uvažovat o Octavii, z vámi uvedených požadavků souhlasí pouze dostatečně velký kufr, ale vysocí lidé vpředu i vzadu pohodlí rozhodně nenajdou. Vím o čem mluvím, protože v práci jsem měl možnost jezdit zatím ve všech generacích Octávie.
Vzhledem k vašemu požadavku na nízkou spotřebu můžete rovněž vynechat jakékoliv SUV.

Francouze osobně nemám rád, ale to je věc názoru, asi byh z nich vyzdvihl jako nejlepší volbu již zmíněnou C5.
Rovněž bych se přiklonil k Subaru, které navíc jako jedno z mála současných moderních vozidel dobře snáší přestavbu na plyn pokud vám jde o nízké provozní náklady a dostatečný prostor pro posádku. Pohon 4x4 by pro vás mohl být příjemný bonus když jste dokonce zvažoval SUV.
Pro širší výběr v dané cenové relaci zvažte i dovoz ojetiny, nejlépe z Německa. Osobně jsem si z Německa převezl již tři auta a neměnil bych. Navíc pokud ovládáte Němčinu, hravě to zvládnete sám. Pokud přesto máte obavy, je možné si na to najmout profi dovozce i když je to investice cca 20000 navíc, vyplatí se!
respond
nahlásit
eTeflon
number of posts173
date of registration04.11.2008
Thursday 09.04.2015 02:26, Superb?
Co se místa týče, tak po vlastní zkušeností Superb II Combi je fakt mega velký.
Kolem 500tkč seženete referenční vůz přímo ze škodovky a se zárukou, najeto mívají mezi 15-40tkm, výbava také nebývá špatná. (Kamarád před pár lety koupil Supa II sedan 3,6 V6 4x4 DSG 7 měsíců starý, najeto 23tkm v plné palbě za 630.000,- s DPH a prodlouženou zárukou na 5let/120tkm) Jediný problém bude vybrat motor, 3,6 V6není špatný, ale na dálnici si 10L veme. Možná bych se nebránil tomu 2,0TDi 125kW. Škodovku celkově nemám moc rád, ale švagr měří 205cm a vím, jaké má problémy kamkoli se vlézt. Nejpohodlněji se mu sedí v kamionu Mercedes Actros s Maxi XXL kabinou a právě ve zmíněném Superbu. Být Vámi tak si vytypuji 5-6 kandidátů a jdu si do nich sednout někam do bazaru, třeba Vás překvapí některý. Za mě tedy Referenční Škoda Superb II. Combi.
respond
nahlásit
tesnav
number of posts22
date of registration11.08.2010
Thursday 09.04.2015 10:28, Proč navždy?
Takže vcelku jednoduché zadání - velké auto s malou spotřebou, pro velký nájezd, aby dlouho vydrželo a ještě až tak moc nestálo.

Chce to některé parametry trošku zredukovat. A já v tomto případě redukuji hlavně tu životnost, protože s ohledem na trvalý pokles cen aut, a to jak nominální, tak k tomu výraznější reálný (vůči platům), nemá smysl čekat od auta, že s ním ten samý majitel bude jezdit 10 let (což v případě mírně jetého znamená ve finále auto staré 12-13 let), a to navíc při nadprůměrném nájezdu. Teda alespoň já ve svém okolí neznám asi neznám nikoho takového.

Tudíž bych se zaměřil na ostatní parametry - velikost, cena, spotřeba s tím, že stejně to auto bud mít reálně možná 5-6 let, v té době pak tohle současné ještě za nějaký peníz střelím a koupím obdobné, novější, s velkou pravděpodobností lépe vybavené, s menší spotřebou a hlavně relativně výrazně levnější.

A zaměřil bych se na různé jednoroční auta, referentské, předváděčky a pod., kde cena je často o třetinu níže proti ceníku, ale jde o téměř funglovky. A rozdíl v ceně bude tím větší, pokud půjde třeba o nějaký méně oblíbený typ nebo motorizaci.
respond
nahlásit
woji
number of posts17
date of registration13.09.2013
Thursday 09.04.2015 13:15, Mondeo
Poohlédl bych se po výběhovém Ford Mondeo kombi 2,0TDCi... Myslím, že někteří dealeři v ČR ještě budou mít pár kousků na skladě. Spolehlivost výborná, spotřeba také, prostor není také k zahození.
respond
nahlásit
pase
number of posts7
date of registration01.10.2008
Thursday 09.04.2015 14:01, A co Legacy ?
Subaru OK, zvažovat i Legacy kombi - netuším, proč je kolega neuvedl ...
respond
nahlásit
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Thursday 09.04.2015 21:06, ...
Můj daňový poradce je opravdu velký chlap, snad 198 cm. Kupuje auta jen podle toho, aby se do nich vešel. Teď jezdí Mercedes R class, dříve jezdil Ford Galaxy a hodně si ho pochvaloval. Pro důchodce SUV úplný nesmysl. Kdo bude platit drahé gumy, zbytečně spálený benzín nebo naftu a vůbec servis celkově... nesmysl. Kupte MPV, i mně osobně se líbí MPV víc než SUV, a to nejsem starý /až tak/ fotr.
respond
nahlásit
ctverak
number of posts255
date of registration01.08.2007
Thursday 09.04.2015 21:26, SUV.
Pokud chcete dostatek místa, tak na SUV bych se vykašlal, v SUV typu Hondy CR-V a podobně je místa asi tak jak v octávce, jedinou výhodou SUV je vyšší pozice za volantem, ale tím to zpravidla končí. V kombíku střední třídy je víc místa a díky lepší aerodynamice na dálnici i míň žere.
Asi bych se podíval po již zminovaném ročním Superbu a nebo i to odházející Mondeo je dobrý kauf.
respond
nahlásit
bigfootik
number of posts2
date of registration16.05.2011
Friday 10.04.2015 09:12, RE: Rodinné auto + prostor
morava posted by:
Nečekám od diskuse opravdu žádné zázračné rady, ale zkusím. Hledáme auto s dostatkem prostoru pro vysoké lidi, tj. vpředu i vzadu dost místa na nohy a také větší zavazadlový prostor. Auto by opravdu mělo být kvalitní, takže otázka, zda korejce a francouze vůbec řešit. Zároveň je limitující cena, nejdřív naivně do 500 tis, nyní zjišťuji, že 550 tis. a kdo ví, jestli. Má to být SUV nebo combi (MPV ne). Bude jezdit hlavně po dálnici, takže nejspíš diesel nebo auto s nízkou spotřebou obecně, což je zejm. u SUV problém. Nové auto za tuto cenu velký problém. Nechci předhazovat značky, ale úvaha byla o Octavii combi, Superbu, o jiných combi jsem zatím moc neuvažoval. SUV se kromě korejců neblíží žádné ceně, samozřejmě Mitsubishi ASX apod jsou malá auta pro naše potřeby. Další úvaha byla ojeté auto, ale kupovat v Česku? Vyhozené peníze. V Německu či Rakousku? Němčinou vládnu, ale koupím si ho sám? Snad, ale nevyznám se v tom. Můžu naletět stejně. Volvo XC 60 by snad mohlo být v té ceně. Ale blízko hranic nekoupím a jet daleko s nejistým výsledkem a kdo ví, jestli bych nedopadl stejně jako v Česku a ještě náklady s převozem. Je to dilema.


Zdravím Vás,
v současnosti řeším podobnou výzvu...koupit rodinné auto, nejlépe combi s dostatkem prostoru pro cestující a rozpočet cca 600 tis Kč. Taktéž nemusím auta typu MPV to už potom raději VW transporter apod.
Rozhodl jsem se pátrat v segmentu D a domluvl si již řadu předváděcích jízd a rád se s Vámi podělím o svá zjištění. Jen pro představu je pro nás důležitý hlavně ten prostor, já 201 cm, manželka 186 cm + 2 děti v sedačkách.

- nový Ford Mondeo - vyřazeno z výběru, za mne jako řidiče se nevešlo dítě v sedačce, obecně méně vnitřního prostoru než v předchozí generaci
- Hyundai i40 combi - málo místa za volantem, sedadlo se už nedalo spustit nížea naopak volant výše..kvalita zpracová obecně na děsivé úrovni (auto mělo cca 14 000 najeto)
- Toyota Avensis combi - stejný problém s místem na pozici řidiče, motor navíc žádný zázrak na tak těžké auto, pravda vůz měl cca 900 km najeto
- Škoda Superb - v podélném směru hodně místa, horší potom v loktech, motoricky 1,8 tsi neměla problém jet svižněji s plným autem
- nová Škoda Octavia combi - to bylo příjemné překvapení, samozřejmě menší než superb ale po nastavení uspokojivé pozice za volantem se za mně vešlo vpohodě dítě v sedačce 8 - 18 kg, motor 1,4 tsi taktéž překvapil ve spojení s DSG
- Citroen C5 combi - opět neuspokojivě málo místa za volantem, ovšem více než i40 nebo Avensis, dítě za mnou nemělo také nic moc místa na nožky. ...řízení velmi tuhé a ta spojka!!! bože to byl děs....naopak chválím podvozek a komfort jízdy
- Peugeot 508 sw - krásné svezení, pohodlné sedadla, komfort jízdy na vysoké úrovni, sice ne jako v C5 ale srovnatelný s mondeem. Bohužel opět problém s místem za volantem (sedadlo nešlo níže, volant už byl nahoře na maximu)
- nová Mazda 6 sw - další překvapení v podobě perfektních sedadel, volant i sedadlo seřiditelné dle požadavku i díky tomu se za mně jako řidiče, vpohodě vešlo dítě v sedačce. Motoricky nebylo co vytknout 2,2 tdi s autem krásně cvičilo i když bylo potřeba si počkat na zahřátí motoru. Auto mělo najeto 1500 km

Samozřejmě že v "šourůmech" nám nabízely další vozy na vyzkoušení ať už SUV či MPV (to jsem zavrhnul, prostě to není můj šálek kávy) ale co do prostoru a posezu za volantem, resp. potom místa za řidičem to nebylo žádná sláva....

Doufám, že tyto mé poznatky z procesu vybírání vhodného auta pro narostlou rodinu, Vám ušetří trochu času a pomohou při vhodném výběru.
Přeji hóóódně štěstí!!

respond
nahlásit
1 2


update
you watch this topic

stop watching this topic
Nahlásit nevhodný příspěvek
jméno a příjmení:
e-mail:
Toto oznámení je činěno ve smyslu čl. 16 nařízení EU č. 2022/2065, o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (DSA).
Oznámení podávám, protože se domnívám, že příspěvek:
porušuje obecně závazný právní předpis
porušuje Všeobecné obchodní podmínky internetových stránek tipcars.com
Odesláním tohoto oznámení potvrzuji, že se v dobré víře domnívám, že informace a tvrzení v něm obsažené jsou přesné a úplné.


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2025, all rights reserved.