0
back
 

diskuze k tématu: rodinné auto okolo 500 tis. navždy :-)

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, dovoz vozidel, automobilky, česká vozidla, německá vozidla, francouzská vozidla, japonská vozidla, korejská vozidla, typ vozidla, osobní
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Friday 10.04.2015 15:09, RE: Rodinné auto + prostor
bigfootik posted by:
morava posted by:
Nečekám od diskuse opravdu žádné zázračné rady, ale zkusím. Hledáme auto s dostatkem prostoru pro vysoké lidi, tj. vpředu i vzadu dost místa na nohy a také větší zavazadlový prostor. Auto by opravdu mělo být kvalitní, takže otázka, zda korejce a francouze vůbec řešit. Zároveň je limitující cena, nejdřív naivně do 500 tis, nyní zjišťuji, že 550 tis. a kdo ví, jestli. Má to být SUV nebo combi (MPV ne). Bude jezdit hlavně po dálnici, takže nejspíš diesel nebo auto s nízkou spotřebou obecně, což je zejm. u SUV problém. Nové auto za tuto cenu velký problém. Nechci předhazovat značky, ale úvaha byla o Octavii combi, Superbu, o jiných combi jsem zatím moc neuvažoval. SUV se kromě korejců neblíží žádné ceně, samozřejmě Mitsubishi ASX apod jsou malá auta pro naše potřeby. Další úvaha byla ojeté auto, ale kupovat v Česku? Vyhozené peníze. V Německu či Rakousku? Němčinou vládnu, ale koupím si ho sám? Snad, ale nevyznám se v tom. Můžu naletět stejně. Volvo XC 60 by snad mohlo být v té ceně. Ale blízko hranic nekoupím a jet daleko s nejistým výsledkem a kdo ví, jestli bych nedopadl stejně jako v Česku a ještě náklady s převozem. Je to dilema.
Zdravím Vás,v současnosti řeším podobnou výzvu...koupit rodinné auto, nejlépe combi s dostatkem prostoru pro cestující a rozpočet cca 600 tis Kč. Taktéž nemusím auta typu MPV to už potom raději VW transporter apod.Rozhodl jsem se pátrat v segmentu D a domluvl si již řadu předváděcích jízd a rád se s Vámi podělím o svá zjištění. Jen pro představu je pro nás důležitý hlavně ten prostor, já 201 cm, manželka 186 cm + 2 děti v sedačkách.- nový Ford Mondeo - vyřazeno z výběru, za mne jako řidiče se nevešlo dítě v sedačce, obecně méně vnitřního prostoru než v předchozí generaci- Hyundai i40 combi - málo místa za volantem, sedadlo se už nedalo spustit nížea naopak volant výše..kvalita zpracová obecně na děsivé úrovni (auto mělo cca 14 000 najeto)- Toyota Avensis combi - stejný problém s místem na pozici řidiče, motor navíc žádný zázrak na tak těžké auto, pravda vůz měl cca 900 km najeto- Škoda Superb - v podélném směru hodně místa, horší potom v loktech, motoricky 1,8 tsi neměla problém jet svižněji s plným autem- nová Škoda Octavia combi - to bylo příjemné překvapení, samozřejmě menší než superb ale po nastavení uspokojivé pozice za volantem se za mně vešlo vpohodě dítě v sedačce 8 - 18 kg, motor 1,4 tsi taktéž překvapil ve spojení s DSG- Citroen C5 combi - opět neuspokojivě málo místa za volantem, ovšem více než i40 nebo Avensis, dítě za mnou nemělo také nic moc místa na nožky. ...řízení velmi tuhé a ta spojka!!! bože to byl děs....naopak chválím podvozek a komfort jízdy- Peugeot 508 sw - krásné svezení, pohodlné sedadla, komfort jízdy na vysoké úrovni, sice ne jako v C5 ale srovnatelný s mondeem. Bohužel opět problém s místem za volantem (sedadlo nešlo níže, volant už byl nahoře na maximu) - nová Mazda 6 sw - další překvapení v podobě perfektních sedadel, volant i sedadlo seřiditelné dle požadavku i díky tomu se za mně jako řidiče, vpohodě vešlo dítě v sedačce. Motoricky nebylo co vytknout 2,2 tdi s autem krásně cvičilo i když bylo potřeba si počkat na zahřátí motoru. Auto mělo najeto 1500 kmSamozřejmě že v "šourůmech" nám nabízely další vozy na vyzkoušení ať už SUV či MPV (to jsem zavrhnul, prostě to není můj šálek kávy) ale co do prostoru a posezu za volantem, resp. potom místa za řidičem to nebylo žádná sláva....Doufám, že tyto mé poznatky z procesu vybírání vhodného auta pro narostlou rodinu, Vám ušetří trochu času a pomohou při vhodném výběru. Přeji hóóódně štěstí!!


Jo tak pouze s dvěma dětma bych nejspíš do té Mazdy 6 šel klidně znova Ten design je krásný.
respond
nahlásit
ctverak
number of posts255
date of registration01.08.2007
Friday 10.04.2015 15:39, RE: Rodinné auto + prostor
Tak design je krásný, ale soudruzi v Japonsku někde udělali chybu, diesel 2,2l se moc nepodařil když kovové piliny z vaček defakto odrovnají celý motor už po pár desítkách tisíc kilometrů.
respond
nahlásit
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Friday 10.04.2015 15:57, RE: Rodinné auto + prostor
ctverak posted by:
Tak design je krásný, ale soudruzi v Japonsku někde udělali chybu, diesel 2,2l se moc nepodařil když kovové piliny z vaček defakto odrovnají celý motor už po pár desítkách tisíc kilometrů.


Opravdu? Odkud pochází tato info?
respond
nahlásit
ctverak
number of posts255
date of registration01.08.2007
Friday 10.04.2015 16:10, RE: Rodinné auto + prostor
Petr S posted by:
ctverak posted by:
Tak design je krásný, ale soudruzi v Japonsku někde udělali chybu, diesel 2,2l se moc nepodařil když kovové piliny z vaček defakto odrovnají celý motor už po pár desítkách tisíc kilometrů.
Opravdu? Odkud pochází tato info?


Je to napsáno v posledním vydání Světa motorů ve speciálu Diesel.
Dá se to taky najít na slovenském fóru o mazdách.
respond
nahlásit
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Friday 10.04.2015 17:31, RE: Rodinné auto + prostor
ctverak posted by:
Petr S posted by:
ctverak posted by:
Tak design je krásný, ale soudruzi v Japonsku někde udělali chybu, diesel 2,2l se moc nepodařil když kovové piliny z vaček defakto odrovnají celý motor už po pár desítkách tisíc kilometrů.
Opravdu? Odkud pochází tato info?
Je to napsáno v posledním vydání Světa motorů ve speciálu Diesel. Dá se to taky najít na slovenském fóru o mazdách.


Asi neumim googlovat. Nic takoveho jsem nenasel.
respond
nahlásit
stréc od piva
number of posts652
date of registration23.11.2007
Friday 10.04.2015 20:32, RE: Rodinné auto + prostor
Petr S posted by:
ctverak posted by:
Petr S posted by:
ctverak posted by:
Tak design je krásný, ale soudruzi v Japonsku někde udělali chybu, diesel 2,2l se moc nepodařil když kovové piliny z vaček defakto odrovnají celý motor už po pár desítkách tisíc kilometrů.
Opravdu? Odkud pochází tato info?
Je to napsáno v posledním vydání Světa motorů ve speciálu Diesel. Dá se to taky najít na slovenském fóru o mazdách.
Asi neumim googlovat. Nic takoveho jsem nenasel.


je toho plný internet,výrobce navíc problémy zamítá,že provozovatel vozidla neprováděl pravidělně kontrolu hladiny oleje (což ruku na srdce u nového auta kdo dělá?)

http://forum.mazda6club.com/engine-drivetrain/264345-2014-mazda6-diesel-serious-problems.html
respond
nahlásit
ctverak
number of posts255
date of registration01.08.2007
Friday 10.04.2015 21:37, RE: Rodinné auto + prostor
stréc od piva posted by:
Petr S posted by:
ctverak posted by:
Petr S posted by:
ctverak posted by:
Tak design je krásný, ale soudruzi v Japonsku někde udělali chybu, diesel 2,2l se moc nepodařil když kovové piliny z vaček defakto odrovnají celý motor už po pár desítkách tisíc kilometrů.
Opravdu? Odkud pochází tato info?
Je to napsáno v posledním vydání Světa motorů ve speciálu Diesel. Dá se to taky najít na slovenském fóru o mazdách.
Asi neumim googlovat. Nic takoveho jsem nenasel.
je toho plný internet,výrobce navíc problémy zamítá,že provozovatel vozidla neprováděl pravidělně kontrolu hladiny oleje (což ruku na srdce u nového auta kdo dělá?)http://forum.mazda6club.com/engine-drivetrain/264345-2014-mazda6-diesel-serious-problems.html


Myslel jsem si, že mazda jakožto japonský výrobce se k tomu postaví čelem, ale pr*ser je to zrejmě tak velký, že spíš hledají výmluvy aby nemuseli platit, aspoň doufám že už pracují na jiné hlavě, která problém vyřeší.
Problém je totiž v tom, že vahadlo ventilů se po vačce pohybuje bez rolny pouze třením což není u konstrukce motorů nic divného, u benzináků je to naprosto běžná praxe a u dieselů rolnu nemělo ani "slavné" TDI 66kW a najelo 500tis km jak nic. Pravděpodobně, za nadměrné obrušování vačky můžou moderní bezpolepé oleje pro motory s DPF, které hůře mažou. Někteří staří praktikové (co servisují pražské taxikáře) u koncernu používají oleje podle starších norem, které jsou pro motor lepší. Nesmí ale motor brát ve větší míře olej, jinak je po DPF.

respond
nahlásit
kristian2
number of posts273
date of registration31.03.2015
Friday 10.04.2015 23:56, k
no tak stou mazdou jestli je to pravda teda pruser - kluci z japonska udělali chybku.ale kvěci.jeto o kompromisu zdali budu mít troch menší pohodlý v normálním autě nebo je pro mě duležitější praktičnosti.Takže but mpv nebo to podřídit te praktické věci-můj tip fiat doblo panoroma za 500 - 550 000 bude uplně nové se záruko poměrně dobře vybavené ale je to bedna. pohon bud 1,6 nafta nebo 1,4 CNG ta ma mít 120 k a 206 nm pri 2000 otačkach což zní dobře ale nemám vlastní skušenost.v podstatě to vychází z užitkáče takže přrdpokládám že hodně vydrží a dobře jezdí a to vyskoušené mám.
Nebo vw cady to vypadá lépe ale asi bude v lepší výbavě dražší nevím.A taky je na cng nebo ford tourneo conecct to bude všechno cca 550 000 ale nové tudíš se zárukou
respond
nahlásit
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Saturday 11.04.2015 00:01, RE: Rodinné auto + prostor
ctverak posted by:
stréc od piva posted by:
Petr S posted by:
ctverak posted by:
Petr S posted by:
ctverak posted by:
Tak design je krásný, ale soudruzi v Japonsku někde udělali chybu, diesel 2,2l se moc nepodařil když kovové piliny z vaček defakto odrovnají celý motor už po pár desítkách tisíc kilometrů.
Opravdu? Odkud pochází tato info?
Je to napsáno v posledním vydání Světa motorů ve speciálu Diesel. Dá se to taky najít na slovenském fóru o mazdách.
Asi neumim googlovat. Nic takoveho jsem nenasel.
je toho plný internet,výrobce navíc problémy zamítá,že provozovatel vozidla neprováděl pravidělně kontrolu hladiny oleje (což ruku na srdce u nového auta kdo dělá?)http://forum.mazda6club.com/engine-drivetrain/264345-2014-mazda6-diesel-serious-problems.html
Myslel jsem si, že mazda jakožto japonský výrobce se k tomu postaví čelem, ale pr*ser je to zrejmě tak velký, že spíš hledají výmluvy aby nemuseli platit, aspoň doufám že už pracují na jiné hlavě, která problém vyřeší. Problém je totiž v tom, že vahadlo ventilů se po vačce pohybuje bez rolny pouze třením což není u konstrukce motorů nic divného, u benzináků je to naprosto běžná praxe a u dieselů rolnu nemělo ani "slavné" TDI 66kW a najelo 500tis km jak nic. Pravděpodobně, za nadměrné obrušování vačky můžou moderní bezpolepé oleje pro motory s DPF, které hůře mažou. Někteří staří praktikové (co servisují pražské taxikáře) u koncernu používají oleje podle starších norem, které jsou pro motor lepší. Nesmí ale motor brát ve větší míře olej, jinak je po DPF.


Díky za vysvětlení.
respond
nahlásit
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Sunday 12.04.2015 22:31, Yeti
Za 550 000 Kč se dá koupit předváděcí Yeti s chrochtou a 4x4. Bude to rok výroby 2015.
respond
nahlásit
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Sunday 12.04.2015 23:04, RE: Yeti
brin posted by:
Za 550 000 Kč se dá koupit předváděcí Yeti s chrochtou a 4x4. Bude to rok výroby 2015.


Není Yeti s délkou 4.2m a většinou rozměrů shodnými s Fabií kombi spíš 2. auto do rodiny než hlavní rodinné auto? Tazatel píše: Hledáme auto s dostatkem prostoru
respond
nahlásit
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Monday 13.04.2015 07:19, Možná
Dostatek prostoru je dost relativní položka. Dostatek prostoru na zavazadla, nebo spíše kolena a hlavu? Protože to druhé Yeťour splňuje docela dobře.
respond
nahlásit
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Monday 13.04.2015 22:07, RE: Možná
brin posted by:
Dostatek prostoru je dost relativní položka. Dostatek prostoru na zavazadla, nebo spíše kolena a hlavu? Protože to druhé Yeťour splňuje docela dobře.


Zkuste si zadat sem novou Fabii Combi a Yeti: Výška pro řidiče se liší o 4cm, vzadu jen o 2cm. Minimální šířka v předu je shodná s Fabií 127cm. Min. šířka vzadu je taky stejná 125cm. Podélné místo v interiéru se liší jen o 5 cm ve prospěch Yeti. Jsou to v interiéru +/- stejně velká auta.
respond
nahlásit
1 2


update
you watch this topic

stop watching this topic
Nahlásit nevhodný příspěvek
jméno a příjmení:
e-mail:
Toto oznámení je činěno ve smyslu čl. 16 nařízení EU č. 2022/2065, o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (DSA).
Oznámení podávám, protože se domnívám, že příspěvek:
porušuje obecně závazný právní předpis
porušuje Všeobecné obchodní podmínky internetových stránek tipcars.com
Odesláním tohoto oznámení potvrzuji, že se v dobré víře domnívám, že informace a tvrzení v něm obsažené jsou přesné a úplné.


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2025, all rights reserved.