0
back
 

diskuze k tématu: Saab 9-5 - Moderní technika zklamala spolehlivostí

category of topic classification: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy, ostatní
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 04.12.2007 00:11, Tak zhavy to nebude - Ctenar z Norska
Tak jsem cetl posledni 2 recenze na SAAB a celkem me to vydesilo.
No nevim, ziju ted nejakou dobu v Norsku a rekl bych ze Saabu (a Volv) tady jezdi jako mraky. Pochybuju ze by se tak udrzeli kdyby to byly vylozene zmetky. Ja bych se toho teda nebal.
Ale je mozny, ze se tu ty motory proste tak neprehrivaji (je tu zima) a ze maji mene najeto (ze skandinavie je to daleko a tak do evropy litame).
Jinak co se tyce Volva (sorry za off topic) tak musim rict ze me dost sklamal interier. Za ty prachy, radeji C-class Mercedes, nebo Mondeo (a jeste usetrim).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 04.12.2007 07:43,
O nahradnich dilech a spotrebe nic ackoliv dotaz se primo tohoto tykal. Ach jo. Dalsi vec- jeden trilitr doporučuje, druhy ho rozmlouva...................
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 04.12.2007 07:55, Asi nejaka legrace
Kazeta zapalovani stoji 6-7tisic a vydrzela mi asi 150tis km, to opravdu nepovazuji za znak nespolehlivosti. Mam dva saaby 9-5, jeden ma najeto 220, druhy 140. Ani jeden nema menena loziska prednich kol a zadne zavady nevykazuji. Vlastne maji podvozk komplet puvodni a bez vuli. Vibrace od kol, to slysim popve. Jezdil jsem na Michenkach, Pirelli a Nokianech a nikdy zadny problem, krome jedne boule na gumach nokian. Veta "mohla by na nich 9-5 fungovat" povazuji opravdu za spatny vtip. Motory jsou kapitola sama pro sebe, problemy s mazanim a degradaci oleje jsou bohuzel skutecne, i kdyz interval vymeny oleje 7,5tis km povazuji za nesmyslny, pokud ovsem clovek nejezdi kazdy den na doraz, pricemz by turbo vyzhavil do ruda.
Je to uz nekolikaty hororovy clanek o saabech za posledni mesice a pokazde z toho mam pocit, ze to psal clovek, ktery o tom vubec nic nevi a jen vytahal par prispevku ze saabich for a zbytek si vycucal z prstu. Ona se asi da udelat dobra reklama, kdyz clovek poradne zkritizuje ikonu spolehlivosti (coz teda i podle me patri do davne minulosti) a jeste potesi zavistivce, ze?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 04.12.2007 07:58, RE: Tak zhavy to nebude - Ctenar z Norska
anonym posted by:
Tak jsem cetl posledni 2 recenze na SAAB a celkem me to vydesilo.
No nevim, ziju ted nejakou dobu v Norsku a rekl bych ze Saabu (a Volv) tady jezdi jako mraky. Pochybuju ze by se tak udrzeli kdyby to byly vylozene zmetky. Ja bych se toho teda nebal.
Ale je mozny, ze se tu ty motory proste tak neprehrivaji (je tu zima) a ze maji mene najeto (ze skandinavie je to daleko a tak do evropy litame).
Jinak co se tyce Volva (sorry za off topic) tak musim rict ze me dost sklamal interier. Za ty prachy, ra...
Právě jsem se vrátil ze Švédska, kde mi známi potvrdili, že osobní Saaby a Volva patří Američanům, načež jejich kvalita jde někam......
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 04.12.2007 08:58, RE: Tak zhavy to nebude - Ctenar z Norska
anonym posted by:
Právě jsem se vrátil ze Švédska, kde mi známi potvrdili, že osobní Saaby a Volva patří Američanům, načež jejich kvalita jde někam......
Netvrdim, ze kvalita nesla dolu. Saab 9000 byl severskym etalonem kvality. To je vsak jevem u vsech znacek, jelikoz na pocatku 90 let byly motory (relativne vuci dnesku) predimenzovane a postradali vrtosivou elektroniku.

Otazka je, zda si koupit SAAB 900 nebo 9-5 jako 4 nebo 5 letou ojetinu.

Ja tvrdim ze pokud to nebylo auto obchodniho cestujiciho tak bych to jako riziko nevidel.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 04.12.2007 09:50, RE: Asi nejaka legrace
anonym posted by:
Kazeta zapalovani stoji 6-7tisic a vydrzela mi asi 150tis km, to opravdu nepovazuji za znak nespolehlivosti. Mam dva saaby 9-5, jeden ma najeto 220, druhy 140. Ani jeden nema menena loziska prednich kol a zadne zavady nevykazuji. Vlastne maji podvozk komplet puvodni a bez vuli. Vibrace od kol, to slysim popve. Jezdil jsem na Michenkach, Pirelli a Nokianech a nikdy zadny problem, krome jedne boule na gumach nokian. Veta "mohla by na nich 9-5 fungovat" povazuji opravdu za spatny vtip. Motory jsou ...
Ještě než začnete rýpat, tak nám napište z jakého roku 9-5 máte, jelikož právě stáří může být často příčinnou, proč někomu určitá věc neodejde, ikdyž se považuje za problematickou. Automobilky obecně o problémech vědí a snaží se s nimi něco dělat. Například změní dodavatele příslušného dílu apod. Sice máte dvě 9-5, ale tohle možná nevíte....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 04.12.2007 09:52, RE: Tak zhavy to nebude - Ctenar z Norska
anonym posted by:
Netvrdim, ze kvalita nesla dolu. Saab 9000 byl severskym etalonem kvality. To je vsak jevem u vsech znacek, jelikoz na pocatku 90 let byly motory (relativne vuci dnesku) predimenzovane a postradali vrtosivou elektroniku.

Otazka je, zda si koupit SAAB 900 nebo 9-5 jako 4 nebo 5 letou ojetinu.

Ja tvrdim ze pokud to nebylo auto obchodniho cestujiciho tak bych to jako riziko nevidel.
Račte si všimnout, že na Saabu se nesere vrtošivá elektronika, ale železo.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 04.12.2007 10:01, RE: Asi nejaka legrace
anonym posted by:
Ještě než začnete rýpat, tak nám napište z jakého roku 9-5 máte, jelikož právě stáří může být často příčinnou, proč někomu určitá věc neodejde, ikdyž se považuje za problematickou. Automobilky obecně o problémech vědí a snaží se s nimi něco dělat. Například změní dodavatele příslušného dílu apod. Sice máte dvě 9-5, ale tohle možná nevíte....
jedna je z roku 1998, tedy ten problematicky rocnik. Druha je z 2002. Coz ostatne v clanku zmineno neni (resp. je, ale chybne) - nejvetsi zmeny nastaly uz v roce 2002, od ktereho se cela rada dilu i na podvozku lisi od starsich rocniku a pak v roce 2004, kdy byla nahrazena skrin motoru za pevnejsi.
Kazdopadne na 9 let stare auto mi puvodni podvozek a puvodni loziska nepripadaji jako dukaz, ze se tyto dily rychle opotrebovavaji, jak je v clanku zmineno, zvlast, kdyz denne absolvuje jizdy po prazskych tankodromech. Kez by se totez dalo rict o nejmenovanem koncernovem podvozku z hliniku...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 04.12.2007 10:05, RE: Asi nejaka legrace
anonym posted by:
jedna je z roku 1998, tedy ten problematicky rocnik. Druha je z 2002. Coz ostatne v clanku zmineno neni (resp. je, ale chybne) - nejvetsi zmeny nastaly uz v roce 2002, od ktereho se cela rada dilu i na podvozku lisi od starsich rocniku a pak v roce 2004, kdy byla nahrazena skrin motoru za pevnejsi.
Kazdopadne na 9 let stare auto mi puvodni podvozek a puvodni loziska nepripadaji jako dukaz, ze se tyto dily rychle opotrebovavaji, jak je v clanku zmineno, zvlast, kdyz denne absolvuje jizdy po praz...
Jeste dodam, ze nejsem nejaky zaslepeny saabista, ktery na znacku neda dopustit. Ja to auto opravdu nepovazuji za nejak zazracne spolehlive, za nektere veci by si panove v Trollhattanu zaslouzili nakopat do zadku. To co jsem se ale docetl v clanku mi pripada jako popis zcela jineho vozu. Tim spise ze se tam kritizuje vydrz podvozku, kterou naopak povazuji za nejsilnejsi misto 9-5...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 04.12.2007 10:27, RE: Asi nejaka legrace
anonym posted by:
Jeste dodam, ze nejsem nejaky zaslepeny saabista, ktery na znacku neda dopustit. Ja to auto opravdu nepovazuji za nejak zazracne spolehlive, za nektere veci by si panove v Trollhattanu zaslouzili nakopat do zadku. To co jsem se ale docetl v clanku mi pripada jako popis zcela jineho vozu. Tim spise ze se tam kritizuje vydrz podvozku, kterou naopak povazuji za nejsilnejsi misto 9-5...
Trochu mě zaráží že autor píše že Saab vzal již tak velmi dobrý podvozek z Vectry B ještě ho vyladil a je údajně perfektní.. pak vzal svoje čtyřválce a skur..il je a pak napíše že Opel (GM) Saabu pošramotil jeho dlouho budované renomé.. Jinak je pravdou že jsem přemýšlel o koupi 9-5ky, ale tento článek (i ten předchozí) mě značně děsí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 04.12.2007 10:56, Saab 9-5 Aero
Meli jsme s manzelem tenhle "klenot" doma a nikdy vic, do 100 tis km(kdy jsme auto prodali) byl problem s motorem - viz popsany olej, razeni a zapalovani. Jedina casta porucha, kterou Saab priznava navic k vyse uvedym, a ktera se nam vyhnula, byla klimatizace..no nekupte to. Model vyroby 2003
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 04.12.2007 11:14, RE: bez předmětu
anonym posted by:
O nahradnich dilech a spotrebe nic ackoliv dotaz se primo tohoto tykal. Ach jo. Dalsi vec- jeden trilitr doporučuje, druhy ho rozmlouva...................
Pro přehled o cenách náhradních dílů doporučuji saabtuning.cz
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 04.12.2007 11:18, RE: Asi nejaka legrace
anonym posted by:
Trochu mě zaráží že autor píše že Saab vzal již tak velmi dobrý podvozek z Vectry B ještě ho vyladil a je údajně perfektní.. pak vzal svoje čtyřválce a skur..il je a pak napíše že Opel (GM) Saabu pošramotil jeho dlouho budované renomé.. Jinak je pravdou že jsem přemýšlel o koupi 9-5ky, ale tento článek (i ten předchozí) mě značně děsí.
To je stejné jako s tím Xedosem nedávno.

Prostě relativně příznivá cena toho auta na trhu ojetin odráží i poměrně nákladný servis (což není cena oleje, ani brzdových destiček, jak se naivně domnívají Joudové) a provozní náklady, plus riziko nějakého katastrofálního průseru. Plus to že Saaby tady moc servisů nedělá.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 04.12.2007 15:12, Skoda rulezzz,,simply clever
Byl jsem v lete ve svedsku a majitel saabu 9-5 mi rekl, ze volvo je lepsi.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 04.12.2007 15:46, RE: Skoda rulezzz,,simply clever
anonym posted by:
Byl jsem v lete ve svedsku a majitel saabu 9-5 mi rekl, ze volvo je lepsi.
Byl jsem v Hrachove Lhote a majitel volva mi rek, ze je saab lepsi.

Ach pane Dusile, ty Vase clanky mi kolkrat pripadaj uplne mimo. Dotaz smeroval taky na spotrebu a nahradni dily. O nich ani slovo, misto toho pul hodiny ctu o cepech a silenblokach, jak ze jsou vyladeny ci co.

A taky me kur*a reknete jak je to s tim trilitrem. Ze se ty mensi motory obcas serou je znama vec, a jak je to s tim sestivalem. Jeden pise, ze ho doporucuje i presto, ze se musi casteji vymenit rozvodak, druhy pise ze ho nedoporucuje protoze se musi casteji menit rozvodak! Pak se v tom ma clovek vyznat?




respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 04.12.2007 16:41, RE: Skoda rulezzz,,simply clever
anonym posted by:
Byl jsem v Hrachove Lhote a majitel volva mi rek, ze je saab lepsi.

Ach pane Dusile, ty Vase clanky mi kolkrat pripadaj uplne mimo. Dotaz smeroval taky na spotrebu a nahradni dily. O nich ani slovo, misto toho pul hodiny ctu o cepech a silenblokach, jak ze jsou vyladeny ci co.

A taky me kur*a reknete jak je to s tim trilitrem. Ze se ty mensi motory obcas serou je znama vec, a jak je to s tim sestivalem. Jeden pise, ze ho doporucuje i presto, ze se musi casteji vymenit rozvodak, druhy pise ...
Poradím Vám, zeptejte se někoho, kdo opravuje Opely na nové šestiválcové motory, třeba v Omeze MV6 jestli jsou dobré či nikoliv. Nejedn mechanik mi řekl, že by je nebral. No a Saab je má stejné. I kdyby se měli pouze ty rozvody měnit, tak levné to zcela jistě není, ostatně jako u žádného šestiválce a když k tomu připočtete spotřebu paliva, vysoké povinné ručení a to, že je interval výměny velice krátký, tak myslím není co řešit, alespoň u Saaba 9-5 ne. kdo chce znát ceny dílů, může si zavolat do kteréhokoliv značkového servisu, kde mu je prodejce dílů rád a velice ochotně sdělí. Tomáš Dusil.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 04.12.2007 17:16, RE: Skoda rulezzz,,simply clever
anonym posted by:
Poradím Vám, zeptejte se někoho, kdo opravuje Opely na nové šestiválcové motory, třeba v Omeze MV6 jestli jsou dobré či nikoliv. Nejedn mechanik mi řekl, že by je nebral. No a Saab je má stejné. I kdyby se měli pouze ty rozvody měnit, tak levné to zcela jistě není, ostatně jako u žádného šestiválce a když k tomu připočtete spotřebu paliva, vysoké povinné ručení a to, že je interval výměny velice krátký, tak myslím není co řešit, alespoň u Saaba 9-5 ne. kdo chce znát ceny dílů, může si zavolat do...
to je odpoved jak od stary horakyne )) Kdyz se divam do inzeratu na mobile.de kolik maj ty omegy v6 najeto, zas takovej sajrajt jak tvrdite to asi nebude. To je jedno nechme to bejt.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 04.12.2007 19:03, Bludy
//Zaměřme se tedy raději na ty čtyřválce, které jsou jistě lepší volbou. Pokud však od nich čekáte bezporuchový provoz na desítky tisíc kilometrů, tak jak to uměli u předchůdce, asi Vás zklamu. Oba motory totiž mají netradičně řadu opravdu drahých a vážných problémů//

Pane autore, tak se mě zdá že máte problém udržet myšlenku. Doporučujete čtyřválec jako lepší volbu a vzápětí dodáváte cituji //Oba motory totiž mají netradičně řadu opravdu drahých a vážných problémů//. To je doporučení za všechny peníze, to Vám povím. Děkuju pěkně.

Víc mě stejně zajímá jiná věc. Odkud čerpáte prosím pěkně své informace?? Můžete nám říct, která řada a jakých expertů doporučuje snížit interval výměny na 7000 km? U Saabu o tom nic nevědí, ten interval jste stanovil sám, nebo to jak se říká jedna paní povídala?

Další věc. Je prosím pěkně Vaše vzdělání dostatečné k tomu, abyste mohl objasnit věci z této následující citace? //Přepalování oleje a jeho nízký tlak znamená také tvorbu karbonových úsad, což jednak neprospívá --, ale hlavně ložisku turbodmychadla, které se vydře a začne propouštět olej do sání.--------Co zůstalo, jsou ------------, či vodou chlazené turbodmychadlo.// Děkuji za odpověď, určitě bude zajímat všechny, kteří se chtějí něco dozvědět o olejem prodřeném ložisku turbodmychadla chlazeného vodou.

Za vrchol pak považuji následující odstavec. //Podvozek 9-5 vyniká nízkou životností ložisek předních kol, zadních tlumičů a rovněž velkou citlivostí na kvalitu pneumatik a jejich vyvážení. Koupíte-li nevhodné, jistě se dočkáte různých vibrací a hluku od přední nápravy. Osobně bych upřednostňoval Pirelli P6000, které jsou drahé, ale 9-5 by na nich měla fungovat.//
Pane Tomáši Dusile, mohu se zeptat kolik máte na Saabu odjeto kilometrů? Na základě těchto tvrzení je jasné, že o Saab jste dosud ani nezakopnul.

Šmeral

respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 04.12.2007 22:53, RE: Bludy
anonym posted by:
//Zaměřme se tedy raději na ty čtyřválce, které jsou jistě lepší volbou. Pokud však od nich čekáte bezporuchový provoz na desítky tisíc kilometrů, tak jak to uměli u předchůdce, asi Vás zklamu. Oba motory totiž mají netradičně řadu opravdu drahých a vážných problémů//

Pane autore, tak se mě zdá že máte problém udržet myšlenku. Doporučujete čtyřválec jako lepší volbu a vzápětí dodáváte cituji //Oba motory totiž mají netradičně řadu opravdu drahých a vážných problémů//. To je doporučení za všechn...
Po přečtení článku pana Dusila mně nezbývá než souhlasit s Milošem Zemanem - ano,někteří novináři jsou opravdu hnůj republiky.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 05.12.2007 00:00, RE: Tak zhavy to nebude - Ctenar z Norska
anonym posted by:
Tak jsem cetl posledni 2 recenze na SAAB a celkem me to vydesilo.
No nevim, ziju ted nejakou dobu v Norsku a rekl bych ze Saabu (a Volv) tady jezdi jako mraky. Pochybuju ze by se tak udrzeli kdyby to byly vylozene zmetky. Ja bych se toho teda nebal.
Ale je mozny, ze se tu ty motory proste tak neprehrivaji (je tu zima) a ze maji mene najeto (ze skandinavie je to daleko a tak do evropy litame).
Jinak co se tyce Volva (sorry za off topic) tak musim rict ze me dost sklamal interier. Za ty prachy, ra...
Dostává mne, jak někdo dokáže hodnotit spolehlivost a vůbec celkový stav podle toho kolik aut jedné značky kolem něj jezdí. Vážený pane, Passat TDi PD také není dvakrát spolehlivý a tady v Čechách ho potkáte na kždém roku....
respond
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.