0
back
 

diskuze k tématu: Saab 9-5 - Moderní technika zklamala spolehlivostí

category of topic classification: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy, ostatní
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 05.12.2007 00:59, RE: Bludy
anonym posted by:
//Zaměřme se tedy raději na ty čtyřválce, které jsou jistě lepší volbou. Pokud však od nich čekáte bezporuchový provoz na desítky tisíc kilometrů, tak jak to uměli u předchůdce, asi Vás zklamu. Oba motory totiž mají netradičně řadu opravdu drahých a vážných problémů//

Pane autore, tak se mě zdá že máte problém udržet myšlenku. Doporučujete čtyřválec jako lepší volbu a vzápětí dodáváte cituji //Oba motory totiž mají netradičně řadu opravdu drahých a vážných problémů//. To je doporučení za všechn...
Měli jsme ho ve firmě a opravdu byl servisovaný v těch zkrácených intervalech. Ale podrobnosti neznám, nebyla to moje starost a moje auto.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 05.12.2007 07:20, ad trilitr
anonym posted by:
Měli jsme ho ve firmě a opravdu byl servisovaný v těch zkrácených intervalech. Ale podrobnosti neznám, nebyla to moje starost a moje auto.
byl jsem majitelem veckoveho zazraku v omeze a je to podle mne nejhorsi benzinovy motor, ktery kdy opel delal, ale treba ho saab vylepsil. Neni tam k nicemu pristup, zvlast, kdyz ho jeste otoci napric tak tu bude uplne dokonale. Takze vymena rozvodu (labyrint remenu s kladkami misto retezu) je dost obtizna kvuli nedostatku mista, odchazi zapalovaci kostka, prohniva mezichladic oleje vtipne umisteny mezi hlavama valcu s nasledkem vzniku emulze, ktera spolehlive odrovna motor, netesni ventilova vika, takze svicky palvou v oleji (obcas to i shori cely), ekologicke nesmysly jako egr, krokovy motorek volnobehu, propalena tesneni pod hlavami, casto praskajici hadice, atd atd. Jinak je to ale kus poctiveho zeleza, takze nejake krouceni bloku spojene se zadrenim klikovky nehrozi. Ale jak rikam, kdyz to bude namontovane v etalonu spolehlivosti saab, bude se to chovat jinak. On i ten BMW turbodiesl sekal v BMW dobrotu a zlobi jen u opla. I kdyz nekde jsem cetl, ze ten sestivalec je pomsta opla saabovi. Shrnuto nedoporucuji
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 05.12.2007 08:06, RE: Skoda rulezzz,,simply clever
anonym posted by:
Byl jsem v Hrachove Lhote a majitel volva mi rek, ze je saab lepsi.

Ach pane Dusile, ty Vase clanky mi kolkrat pripadaj uplne mimo. Dotaz smeroval taky na spotrebu a nahradni dily. O nich ani slovo, misto toho pul hodiny ctu o cepech a silenblokach, jak ze jsou vyladeny ci co.

A taky me kur*a reknete jak je to s tim trilitrem. Ze se ty mensi motory obcas serou je znama vec, a jak je to s tim sestivalem. Jeden pise, ze ho doporucuje i presto, ze se musi casteji vymenit rozvodak, druhy pise ...
Zřejmě narážíte na můj článek z minulého týdne, kde jsem konstatoval, že v mých očích je V6 3,0t větší jistotou. Podívejte, každý autor má na vůz svůj subjektivní pohled a názor, který vznikl na základě něčeho (třeba zkušeností, informací atd.). Nikdo nemá patent na pravdu, tudíž doporučení jednotlivých autorů se mohou vzájemně lišit... Nikdy jsem nestavil motor V6 Opel na piedestál spolehlivosti a bezproblémovosti, nicméně problémy, které které se objevují některých čtyřválcových motorů (ano, jistě často díky pochybnému servisování, zacházení s nimi atd.) považuji za poněkud závažnějšího kalibru, než jaké může připravit V6 3,0t. Je to ovšem subjektivní názor, doufám že to chápete...
S pozdravem MO
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 05.12.2007 10:14, RE: Bludy
anonym posted by:
Po přečtení článku pana Dusila mně nezbývá než souhlasit s Milošem Zemanem - ano,někteří novináři jsou opravdu hnůj republiky.
A někteří přispěvatelé do diskuzí na tipcars by měli mít zakázáno sem chodit:--))))).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 05.12.2007 10:56, RE: Bludy
anonym posted by:
//Zaměřme se tedy raději na ty čtyřválce, které jsou jistě lepší volbou. Pokud však od nich čekáte bezporuchový provoz na desítky tisíc kilometrů, tak jak to uměli u předchůdce, asi Vás zklamu. Oba motory totiž mají netradičně řadu opravdu drahých a vážných problémů//

Pane autore, tak se mě zdá že máte problém udržet myšlenku. Doporučujete čtyřválec jako lepší volbu a vzápětí dodáváte cituji //Oba motory totiž mají netradičně řadu opravdu drahých a vážných problémů//. To je doporučení za všechn...
Víte pane Šmeral, kdyby bylo na mě, tak bych 9-5 nedoporučil ani tomu největšímu nepříteli, to mi věřte. Proč si má někdo kupovat rizikovou 9-5, když třeba BMW mu nabízí mnohem spolehlivější a hlavně lepší auto v podobě řady 5 E39, která na rozdíl od 9-5 má rodokmen a nesnižuje se k tomu používat komponenty takových společností jako je americké GM (nic proti němu, ale Saabu ublížilo), takže jednoduchá opdpověd je. Kupte si 9-5. OK, ale počítejte s tím, že riskujete výskyt drahých a fatálních závad a to bez ohledu na pohonnou jednotku. Tomáš Dusil.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 05.12.2007 12:19, RE: Bludy
anonym posted by:
Měli jsme ho ve firmě a opravdu byl servisovaný v těch zkrácených intervalech. Ale podrobnosti neznám, nebyla to moje starost a moje auto.
to jsou teda kydy!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 05.12.2007 13:43, RE: Bludy
anonym posted by:
Víte pane Šmeral, kdyby bylo na mě, tak bych 9-5 nedoporučil ani tomu největšímu nepříteli, to mi věřte. Proč si má někdo kupovat rizikovou 9-5, když třeba BMW mu nabízí mnohem spolehlivější a hlavně lepší auto v podobě řady 5 E39, která na rozdíl od 9-5 má rodokmen a nesnižuje se k tomu používat komponenty takových společností jako je americké GM (nic proti němu, ale Saabu ublížilo), takže jednoduchá opdpověd je. Kupte si 9-5. OK, ale počítejte s tím, že riskujete výskyt drahých a fatálních záv...
Vážený pane Dusile,jste skutečně Novinář a ještě k tomu objektivní.Technické znalosti brilantní - zejména popis závady mazacího systému ,která má za následek únik oleje pod hlavou válců - perfektní.Znalost gramatiky jazyka českého,zvláště 5.p - rovněž excelentní.Do třetice - profesní objektivita a rozhled,také na velmi vysoké úrovni.S Vámi to ty lidovky opravdu vyhrály!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 05.12.2007 14:01, RE: Bludy
anonym posted by:
Vážený pane Dusile,jste skutečně Novinář a ještě k tomu objektivní.Technické znalosti brilantní - zejména popis závady mazacího systému ,která má za následek únik oleje pod hlavou válců - perfektní.Znalost gramatiky jazyka českého,zvláště 5.p - rovněž excelentní.Do třetice - profesní objektivita a rozhled,také na velmi vysoké úrovni.S Vámi to ty lidovky opravdu vyhrály!
+ věta o chlazení turba vodou a za chvíli věta o olejem vydřeném ložisku turba!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 05.12.2007 14:30, Kdyby tenhle článek vyšel dříve...
...když jsem cca před rokem vybíral nové auto, resp. zachovalou ojetinu, asi bych se o SAABy ani neotřel. Ale naštěstí vyšel až nyní, protože bych se jinak připravil o skvělé zážitky z řízení skutečně nadupaného a komfortního vozu a nejspíš bych se zlobil s předraženou O1 combi s přetočenými 250 tis km na tachometru. Jediná závada, která se mi potvrdila i zde v článku, je ten nešťastný displej, který stojí nový skoro 6 000 Kč, tak jsem ho holt oželel.
Olej jezdím měnit 1x ročně v rámci prohlídky (po cca 8 tis km), během roku jej nepotřebuji doplňovat - vlastně jediné, co ubývá, je voda do ostřikovače A zapalovací kazetu v kufru nevozím.
O problémech s ložisky se kdysi psalo v souvislosti s modelem 900, resp. prvními 9-3. Mám vůz obutý do Goodyear Eagle I (16") v létě a Goodyear UG 7 (15") v zimě, a opravdu nepozoruji nějaké problémy s vibracemi.
Mimochodem, už se mi povedlo párkrát vletět do pořádné jámy na vozovce, a nápravy to bez úhony přežily (kdo někdy viděl tohle auto zespoda, jistě ví proč).
Něco jsem i četl o problémech s mechanickými převodovkami, ale týkal se druhého a třetího stupně - takže v kontextu s tímto článkem je rychlostní skříň kompletní shit, jemuž bez problémů funguje snad jen 4ka
Podotýkám, že máme 2.3l LPT r.v. 1999 s najetými cca 95 tis. km.
Majitel musí mít prostě stále na paměti, že benzínové turbo, notabene s tak nabroušeným výkonem a krouťákem, prostě potřebuje náležitou péči a zacházení. Takže netúrovat studené, po dlouhé cestě s 200 na tachometru nechat vychladit na posledním kilometru jízdou bez plynu a na výměnu oleje raději dřív než později. Stejné to máte ale i s Octavií RS a podobnými kousky.
Prostě mi to celé přijde jako cílená antikampaň proti konkrétnímu výrobci - že by autoři sháněli nějakého ojetého SAABa a chtěli ještě více snížit ceny ojetin na trhu?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 05.12.2007 17:25, Závěr
Diskuse už dospěla do stavu, kdy nevěřím ani příznivcům ani odpůrcům a ani nakonec tomu Saabu, který se mi vždy líbil a vždy jsem se domníval, že má ve vínku něco navíc. Chjo, nevím, co si vyberu, až mi doslouží moje letité auto od GM, které navzdory špatné pověsti jezdí bez problémů. Začínám už pomalu uvažovat o těch japoncích, takže jsem už asi na konci. Ale kterýho japonce zvolit, německýho nebo francouzskýho nebo Toyotu?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 05.12.2007 17:43, RE: Závěr
David V posted by:
Diskuse už dospěla do stavu, kdy nevěřím ani příznivcům ani odpůrcům a ani nakonec tomu Saabu, který se mi vždy líbil a vždy jsem se domníval, že má ve vínku něco navíc. Chjo, nevím, co si vyberu, až mi doslouží moje letité auto od GM, které navzdory špatné pověsti jezdí bez problémů. Začínám už pomalu uvažovat o těch japoncích, takže jsem už asi na konci. Ale kterýho japonce zvolit, německýho nebo francouzskýho nebo Toyotu?
Co si z toho vzít? Prostě, že nic není černobílé a koupě ojetiny vždy předsatvuje určité riziko, neboť to auto před Vámi zajížděl někdo jiný.
Mimochodem motory Toyoty (konkrétně Yarisu) u nás údajně ničí český sirnatý benzín, který naleptává pístní kroužky
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 05.12.2007 22:33, RE: Tak zhavy to nebude - Ctenar z Norska
Tomáš posted by:
Dostává mne, jak někdo dokáže hodnotit spolehlivost a vůbec celkový stav podle toho kolik aut jedné značky kolem něj jezdí. Vážený pane, Passat TDi PD také není dvakrát spolehlivý a tady v Čechách ho potkáte na kždém roku....
Hm... tak by me zajimalo co je teda spolehliveho kdyz ne Passat.

Nejsem zastance koncernu, ale tady mame asi kazdy zebricek jinde. Samozrejme ze Mercedes S class pravdepodobne bude vicekrat proveren nez sjede z linky, ale myslim ze diskusni forum by se shodlo ze Passaty jsou (vzdy dany kus vzhledem ke svemu veku) spolehliva auta.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 05.12.2007 22:38, Pratele, kolegove
Je to tu jak v akci kulovy blesk. Obecne se na tomto foru dozvim casto mnoho k problematice - ovsem po precteni teto diskuze.. jak psal kolega nahore - neverim uz nikomu a zadne znacce. Asi si koupim kolo....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.12.2007 09:14, RE: Bludy
anonym posted by:
Víte pane Šmeral, kdyby bylo na mě, tak bych 9-5 nedoporučil ani tomu největšímu nepříteli, to mi věřte. Proč si má někdo kupovat rizikovou 9-5, když třeba BMW mu nabízí mnohem spolehlivější a hlavně lepší auto v podobě řady 5 E39, která na rozdíl od 9-5 má rodokmen a nesnižuje se k tomu používat komponenty takových společností jako je americké GM (nic proti němu, ale Saabu ublížilo), takže jednoduchá opdpověd je. Kupte si 9-5. OK, ale počítejte s tím, že riskujete výskyt drahých a fatálních záv...
Vážený pane Dusile, je vidět, že právě Vy jste tím typickým českým a maloměšťáckým zaslepeným obhájcem jakýchkoliv vozů ze SRN. Vaše tvrzení o spolehlivosti BMW 5 ve vztahu k Saabu 9-5 je toho nejlepším dokladem. Přečtěte si pár zkušeností majitelů těchto vozů, ale ty Vy určitě znáte. Jste člověk, který zcela evidentně neví, o čem mluví. Další komentář pro Vaše výlevy na těchto stránkách snad raději ani nemám... Martin D. P.S. Pobavila mne nicméně ta Vaše narážka o rodokmenu (zejména v relaci k té Vámi avizované spolehlivosti BMW vs. Saab), vážně dobrej fór, to jste musel vymýšlet velmi dlouho
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.12.2007 20:03, RE: Pratele, kolegove
anonym posted by:
Je to tu jak v akci kulovy blesk. Obecne se na tomto foru dozvim casto mnoho k problematice - ovsem po precteni teto diskuze.. jak psal kolega nahore - neverim uz nikomu a zadne znacce. Asi si koupim kolo....
účelem této diskuse je rozvířit emoce,nasírat lidi,ať se hádají,ať se nemají rádi,ať se nemilují,ať se nerodí děti aby se nemohli narodit tací duševní atleti jako autor článku!!!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 07.12.2007 00:50, Kdo to psal?
Vážený pane redaktore, rád bych zde uvedl že některé věty ve vašem článku (resp. 80% článku) nemá hlavu ani patu. Prostě Vámi udávané informace jsou naprosto nepravdivé a úvahy naprosto nelogické. Stačí si pozorně přečíst níže uvedené skutečnosti a lidem, alespon částečně znalým motorové problematice to musí být zcela jané.

V opačném případě dochází k rychlé degradaci a znečištění oleje, který následně způsobuje ucpání systému odvětrávání klikové skříně (separátor oleje). Následkem toho vzniká nadměrný tlak oleje v klikové skříni a naopak nedostatečný v horní části (v hlavě). Nadměrný tlak ve spodní části způsobí to, že olej začne unikat nejčastěji kolem těsnění pod hlavou. Nízký tlak oleje v horní části motoru má za následek selhávání hydraulického napínáku řetězu, což prozradí jeho zvýšený hluk. V takovém případě je dobré řetěz vyměnit, jelikož ten se může v extrémním případě dokonce roztrhnout a co se stane následně jistě víte…Vinou snížené cirkulace oleje dochází také k přehřívání motoru, zvláště když samotné turbodmychadlo produkuje nemálo odpadního tepla. Když se k tomu přidá občas zablokovaný termostat, tak to často nevydrží těsnění pod hlavou. Přepalování oleje a jeho nízký tlak znamená také tvorbu karbonových úsad, což jednak neprospívá rozvodovému mechanismu jako takovému, ale hlavně ložisku turbodmychadla, které se vydře a začne propouštět olej do sání.

Prosím Vás tedy, než uveřejníte v budoucnu další článek který Vám někdo emailem zašle jako 100% pecku, doporučuji si před uveřejněním přečíst alespoň základní informace o popisovaných záležitostech, jinak to vypadá opravdu velmi komicky a dětinsky.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 07.12.2007 10:22, RE: Bludy
anonym posted by:
Víte pane Šmeral, kdyby bylo na mě, tak bych 9-5 nedoporučil ani tomu největšímu nepříteli, to mi věřte. Proč si má někdo kupovat rizikovou 9-5, když třeba BMW mu nabízí mnohem spolehlivější a hlavně lepší auto v podobě řady 5 E39, která na rozdíl od 9-5 má rodokmen a nesnižuje se k tomu používat komponenty takových společností jako je americké GM (nic proti němu, ale Saabu ublížilo), takže jednoduchá opdpověd je. Kupte si 9-5. OK, ale počítejte s tím, že riskujete výskyt drahých a fatálních záv...
Ano souhlasím s Vámi, dokud Saab vyráběl auta sám, byla spolehlivá. Bohužel se stalo, že polointeligentní Američani tuto automobilku koupili a začlenili do koncernu GM. Saab si musel vydupat renovaci řady 900 druhé generace, protože podvozková plošina byla použita z Opla a kam šla kvalita, no do p....e! Podívejte se kam přivedli Tatru - potřebovali jenom zničit konkurenci a tak je to vždy když se do něčeho na...e Amík.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 16.12.2007 20:35, RE: Saab 9-5 Aero
anonym posted by:
Meli jsme s manzelem tenhle "klenot" doma a nikdy vic, do 100 tis km(kdy jsme auto prodali) byl problem s motorem - viz popsany olej, razeni a zapalovani. Jedina casta porucha, kterou Saab priznava navic k vyse uvedym, a ktera se nam vyhnula, byla klimatizace..no nekupte to. Model vyroby 2003
tak jste kokoti ja mam na saabech najeto 350000 tisic a problem zadny
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 16.12.2007 23:04, RE: Tak zhavy to nebude - Ctenar z Norska
anonym posted by:
Hm... tak by me zajimalo co je teda spolehliveho kdyz ne Passat.

Nejsem zastance koncernu, ale tady mame asi kazdy zebricek jinde. Samozrejme ze Mercedes S class pravdepodobne bude vicekrat proveren nez sjede z linky, ale myslim ze diskusni forum by se shodlo ze Passaty jsou (vzdy dany kus vzhledem ke svemu veku) spolehliva auta.
No za spolehlivost považuji třeba to, když mi můj první Saab 9000 vydržel najet 275000 km a na nápravách se měnil jeden silent blok. Passaty mých kamarádů se rozpadali někde kolem 80 až 100 tisích km.(co se týče podvozku). Dnes mám 9-5 Aero rok 99 a paráda.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 19.12.2007 17:27, RE: Tak zhavy to nebude - Ctenar z Norska
anonym posted by:
No za spolehlivost považuji třeba to, když mi můj první Saab 9000 vydržel najet 275000 km a na nápravách se měnil jeden silent blok. Passaty mých kamarádů se rozpadali někde kolem 80 až 100 tisích km.(co se týče podvozku). Dnes mám 9-5 Aero rok 99 a paráda.
Vyhoda Passatu je, ze (s vyjimkou problematickeho motoru 2.5TDI) vsechny problemy, ktere ho postihuji jsou resitelne za male az smesne penize (viz vaha vzduch, kterou koupite za tri litry), zatimco u severskych vozu odchazi sice mene casto, ale to cemu rikam velke ocelove veci, tedy jen velmi obtizne resitelne extremne na opravu nakladne soucasti. Osobne radeji vymenit ctyri vahy vzduchu nez resit jeden zniceny Geartronic (notoricka zavada S80 T6) nebo v clanku zminovane problemy Saabu.
respond
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.