0
back
 

diskuze k tématu: Subaru Legacy - jaké jsou zkušenosti majitele po 75 tis.km?

category of topic classification: japonská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 05.01.2010 23:49, RE: Octavie
Riccardo posted by:
Tak nevím .... byla to recenze Subaru Legacy nebo Octavie ?
Je to Riccardo z MACZ ?
Není to Riccardo z MACZ?
)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 05.01.2010 23:52, RE: made in?
Zdeny60 posted by:
Subaru FUJI HEAVY INDUSTRIES Ltd. Japan. Varábí i letadla. Žádné pralesy alias Filipíny.
Přihřeju si polífčičku - Grand Vitaru taktéž vyrábějí čistokrevní Japonci.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 06.01.2010 08:44, RE: minirecenze
d.a.m. posted by:
Tak z minirecenze se nám nakonec vyklubala recenze maxi )
Jó Subaru...pro tuhle značku (a čtyřkolky obecně) mám obzvlášť slabost.
Já sám mám Grand Vitaru od Suzuki a kdyby neexistovala, musel bych si jí vymyslet...nebo koupit Forestera )
Jaký jsou dojmy teď ve sněhu,cóó...? Šak víme- tam, kde ostatní kloužou, jedeme vesele dál, není pravda?
Ať slouží a nezlobí!!
P.S. - nedej na rejpaly, hlavně teď v zimě nám prostě ty všechny čtyři kola záviděj...
:o)) a v létě tu zbytečnou spotřebu :o)) neboj mám taky 4x4
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 06.01.2010 10:08, RE: made in?
hubby posted by:
Řekl bych asi accord.Já mám tedy rok 2005 a ten je přímo z Japanu a myslím že nový jedou ze stejné linky.Jinak bych řekl že toho bude víc
Myslel jsem, že zrovna Accord se vyrábí někde v Anglii.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 06.01.2010 22:14, RE: made in?
d.a.m. posted by:
Přihřeju si polífčičku - Grand Vitaru taktéž vyrábějí čistokrevní Japonci.
No tak ja se také přidám Mam Hondu Legend KA9 a ta je taky JAPAN!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 06.01.2010 22:40, zatáčky se Subaru
Mně se recenze taky líbila. Je cítit, že Subaru je vážně miláček majitele. Přesto si dovolím poznámku k průjezdu těch zatáček o 20 km rychleji než octáviíí. Pokud je myšlena předokolka, tak nic proti, ale pokud srovnáváte 4x4 tak nemohu souhlasit. Rád bych to srovnal naživo, protože já najezdil se subaru legacy iběhem 4 let asi 100000 km. Denně jezdím přes hory, kde je sníh skoro půl roku. Zvláště Subaru se naklánělo jako kačena a fyzikální zákony nepřekonáte sebelepším podvozkem, pohonem 4x4 ani ESP. Pokud dokážete projet zatáčku o 20 km rychleji než já s obyčejným haldexem, tak se přihlaste do rallye, protože jinak než řízeným smykem to nedokážete. Možná 5 km bych vám věřil, ale těch 20km je spíše pocit, že jedete ve světově uznávaném voze, který je navíc silně nakloněný, než opravdová rychlost na tachometru. Jinak jsem si rád početl o Subaru, které si jistě jednou taky pořídím.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 07.01.2010 13:40, RE: zatáčky se Subaru
neotirniti posted by:
Mně se recenze taky líbila. Je cítit, že Subaru je vážně miláček majitele. Přesto si dovolím poznámku k průjezdu těch zatáček o 20 km rychleji než octáviíí. Pokud je myšlena předokolka, tak nic proti, ale pokud srovnáváte 4x4 tak nemohu souhlasit. Rád bych to srovnal naživo, protože já najezdil se subaru legacy iběhem 4 let asi 100000 km. Denně jezdím přes hory, kde je sníh skoro půl roku. Zvláště Subaru se naklánělo jako kačena a fyzikální zákony nepřekonáte sebelepším podvozkem, pohonem 4x4 an...
On ten haldex neni tak úplně obyčejný, zejména ve své poslední 4.generaci. Nicméně souhlasím s tím, že projet zatáčku o 20km/hod rychleji jen proto, že sedím v Legacy namísto v Oktavii je přehnané a to i pokud by tam O byl jen předohrab.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 13.01.2010 11:12, RE: zatáčky se Subaru
Franta.Jetel posted by:
On ten haldex neni tak úplně obyčejný, zejména ve své poslední 4.generaci. Nicméně souhlasím s tím, že projet zatáčku o 20km/hod rychleji jen proto, že sedím v Legacy namísto v Oktavii je přehnané a to i pokud by tam O byl jen předohrab.
Presne tak. On tam pan autor v tom svem posvatnem nadseni z auta navykladal tech nesmyslu povicero :o) - napr. ze Legacy je levnejsi nez Octavia (Oct. II 1.8TSI stoji o 100tis. mene), ze se do ni nevejde clovek se 186cm, ze nema hacky na tasky v kufru, ze je Subaru benchmark v materialech a zpracovani je taky docela usmevne.

Auto to nebude spatne, ale chce to psat trochu s rozumem. Akorat ta kontrola oleje po kazdem pristani na benzipumpe me teda zarazila, ani si nedovedu predstavit co by tady pan vykladal za moudra o "kvalite" koncernoveho vozu kdyby mel tu povinnost u nektereho z jejich aut....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 14.01.2010 10:25, RE: zatáčky se Subaru
mikes posted by:
Presne tak. On tam pan autor v tom svem posvatnem nadseni z auta navykladal tech nesmyslu povicero :o) - napr. ze Legacy je levnejsi nez Octavia (Oct. II 1.8TSI stoji o 100tis. mene), ze se do ni nevejde clovek se 186cm, ze nema hacky na tasky v kufru, ze je Subaru benchmark v materialech a zpracovani je taky docela usmevne.

Auto to nebude spatne, ale chce to psat trochu s rozumem. Akorat ta kontrola oleje po kazdem pristani na benzipumpe me teda zarazila, ani si nedovedu predstavit co by tady ...
Hacky tedy v Octavii II rv 2006 mam, sklapeci po obou stranach, krome toho nekolik ok k uchyceni sitoveho systemu, ktery obcas pouzivam. Jinak taky se mne moc nechce verit ze by pan projel se Subaru o 20km/h vic nez Oktavie 4x4. Dovolil bych si polemizovat, kdyz pisete o tom naklaneni, nevim, nevim. Oktavka 4x4 ma dost tuhe zaveseni. A hlavne potom je to o ridici a jeho dovednostech. Veril bych nezavislemu zkusenemu ridici, ktery by projel obema auty stejnou zatacku a pak vyjadril nazor. Jinak pridavam se k tem kdo se zminili o 4x4 v zime, je to proste relax a pozitek, kdyz mne netrapi kde zaparkuju a jak pak vyjedu, kdyz se nemusim otravovat s nasazovanim retezu apod. Jinak vetsina ceskeho uzemi jsou kopce, takze si myslim ze tyto auta se u nas opravdu vyplati, zvlaste kdyz zima zacne uz v rijnu jako letos .
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 14.01.2010 13:53, RE: Subaru
d.a.m. posted by:
"3. cena těchto aut je srovnatelná"
A v tom je, přátelé, dle mého pohřbený pes...
Srovnávat tyto dvě vozidla lze skutečně jen z hlediska ceny, z čehož mi logicky vyplívá, že oktávka je prostě předražená.
Legacy je jízdními vlastnostmi a užitnou hodnotou o třídu výš.
Nastuduj si ceny at nepises nesmysly.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 14.01.2010 13:57, RE: Kontrola oleje
ladis posted by:
problemy s olejem byly nekdy do roku 2005, zvlast pri agresivni jizde dochazelo k uniku. doma mame outback 2.5i 2005 a od vymeny k vymenen nezmizi ani kapka (menime po 10 tkm)
k dalsim prispevkum: receznce je na legacy, srovnani s oktou je na miste, pac ji pan jezdil pred tim a tak muze na rozdil od mnohych diskuteru porovnavat oboje objektivne, pac ma zkusenosti z obou
je pravda,ze subaru se kupuje srdcem a ne rozumem, a jak jiz bylo mnohokrat napsano, kdo se svezl, pochopi ....a taky preju mn...
"a tak muze na rozdil od mnohych diskuteru porovnavat oboje objektivne" tak to bych zrovna netvrdil, vzhledem k tomu co napsal :o)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 22.01.2010 16:03, RE: Kontrola oleje
hubby posted by:
Olej je klasika a ne jen u Subaru i třeba Mazda 2.3 to má stejné i s tou kontrolkou která se zapne bohužel pozdě.Neviděl bych to ale nijak tragicky stačí když to sem tam zkontrolujete.Já to tedy aspoň u Hondy kontroluji a problém v tom nevidím.
Také to nevidím tragicky, velkoobjemové motory, jako 2.3 od Mazdy nemo 2.5 od Subaru vždy trpěly touhou po oleji. Bylo to normální, pak už šlo jen o to, zda s tím jezdilo nějaké prase, které není schopné se podívat na olej každých 14dní.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 22.01.2010 16:06, RE: Kontrola oleje
ladis posted by:
to je pravda, olej zere hodne aut. v praci mame 2 grand vitary kratky, rv 2000 a pri intervalu 15 000 dolejvame tak 3-4 litry. ty si vemou dost, maj najeto skoro 200 a 300 tisic, takze mozna je to i tim. ale i novy oktavky berou trochu olej, takze ono to je fakt jedno. za obcasnou kontrolu nic nedam
Bylo by dobré napsat, o jaké vůbec motory se jedná a v jakých jezdí podmínkách, jelikož říct, že Vitary žerou olej, je zavádějící.
Když už někdo mulví o spotřebě oleje u nějakého vozu, měl by také říci konkrétní motor, co je to za objem... Protože vyšší objemy mohou trpět spotřebou oleje, je to běžný jev...
respond
Zdeny60
number of posts1232
date of registration08.09.2009
Wednesday 07.12.2016 15:26, Oživení původního vlákna
Tak uplynulo několik let a nastal čas se s autem rozloučit. Dnes má najeto (= nejen, že to svítí na tachometru) poctivých 231.000km a myslím, že to je dost lsušná porce, abych jej mohl velmi objektivně zhodntoti po 10 letech stáří a totmo nájezdu.
JNapřed ke spotřebě. Jelikož si poctivě zapisuji nákup PHM a stav km a vedu si grafickou tabulku v Xcelu, tak vidím, že již nekolik let se drží spotřeba na hodnotě 7,92l/100km. To je průměr od zakoupení dodnes a benzín kupji v průměru 2-3x do měsíce stylem plná plná (obvykle kolem 50-55 litrů). Graf jako když střelí. K oleji: posledních několik let používám lepší oleje. Vystřídal jsem Millers, Total a skončil u Sunoco Racing 5w50. Nepozoiruji rozdíl mezi nano oleji od Millers (kromě ceny, tedy) a chodem motoru, spotřebou paliva či oleje. Můj motor mezi intervaly (15.000km MAX!!!) nebere ani kapku oleje a jestli něco ubyde, je to v nepozorvatelné míře. Sunoco je olje celkem hojen používaný mezi příznivci značky. Když se dělaly ventilové vůlě, hleděl jsem jak je vše čisté a lesklé. Takže asi to bylo sáhnutí po dobrém oleji.
K servisu: je jasné, že na autě se musel dělat nějaký servis. Předně musím říct, že se vyplatí dodržovat předeopsané servisní úkony. Zejména rozvody a ačkoliv to není předepsáno, vyplatí se aspoň jednou vyměit všechny kladky, zejména napínací. Je to jistota. Jinak svíčky, filtry brzdy... SPotřební věci. Z věcínespotřebních jsem byl nucen nechat vyčistit EGR vetily, protože čas od času se rozsvítila kontrolka check engine azávada s kodem P0420. Vyčištění ventilu a výměna podležek podnej je úkon bratru za litr a od té doby je pokoj (asi 15.000km). Lambda, katalyzátor y avše v tomto kruhu jous bez problémů. Z dalšího servisu pak nějaké ty tyčky a čep jedhoho ramena. Jinak spíše preventivmně se dělo ložisko vloženého hřídelo (většina z majitelů ani netuší, kde je), ale pro klid duše jsem ho nechal vyměnit - bylo lehounce slyšet a 99% majitelů by s tím jezdilo vesele dál.Já ne a radši zaplatitl cca 3 tisíce. POtud o mservisu. Poruchy nula, abych někde zůstal stát _ neexistuje. Koroze: auto má věk od 08/2006 a jezdí dodnes denodenně v létě zimě a parkuje venku. V tom asi vidím hlavní důvd, proč není nikde koroze - auto byť mokré, stojí venku a průvanu a ne v teplé garáži. POkud bych chtěl být hnidopich, tak na spodku dveří řidiče je bublinka cca 2mm, která je jen povrchová. Lemy, prahy, spodek vše OK. Auto má natřik spodku /opkakovaný) včetně dveří. Takže za mě palec nahoru a tím vyvracím zažité mýty o tom, jak japonci rezaví. O nic více, než ostatní. Můj důkaz stojí opřed barákem. Lak - bohužel, lak této kvality už dnes nikod z běžných producentů nevyrábí. Po 10 letech provozu po umytá a vyleštění obyčejným Turtle Wax s PTFE stále parádní, lesk jak blesk. Auto nezná myčku, to nutno objekitvně uznat. K vnitřku: po 230.000km musím jen konstatovat, že látka na sedaldech byla vyrobena tak, aby byla kvalitní. A je. Více nekomentuji, chce to vidět. Mohu jen srovnávat - odstrašující bývá tzv. kůže (ve skutečosti koženka) ve Volvech. PO stejné době je rzpraskaná až rozpadlá. kdybych takové auto neměl v blízkém okolí, nidky bych si to nedovolil napsat, prtože bych tomu sám nevěřil. Ale opak je pravdou a potvrzuje mi to jen doměnku toho, že v žádném dalším autě již kůži nikdy nechci. Je nepříjemná, tvrdá, člověk se potí. Pokud nevzím malé dtěi a necpou se mi v autě rozteklou čokoládou, nevdiím jedinou výhodu kůže, tedy pardon koženkjy- Plasty - paradoxně nic nedrnčí, nevrže. Smekám, protože nástupce modelu, kterého jsem koupil loni přesně v tomo čase, tak vrže )kůže na sedadlech) a občas něco zachrastí a zadrnčí. Holt,. čím novější, tím horš. Tím se dostávám k další věci a to srovnání mezi modely. Legacy je model Legacy IV a doma mi stojí Outback z roku 2012. Já nová auta ze zásady nekupuji, tu chybu jsem udělal jen dvakrát a nikdy to již neudělám. DVou-tří roční ojetina s původem je ideální, toť moje zkušeno z vlastbnictví již 27 aut: To je strašné... Tolik peněz vyházet za kus plechu... Ale kvěci. Outback je ve všech ohledech až na dva horší. V čem je lepší, je prostor, to je jasné a pak spotřeba. 2,5 v Outbacku žere při stjném složení cest o 0,6-0,9l/100km méně. Možná za to může 6tikvalt, nebo nevím. Ale je těžší, vyšší a větší motro. Neumím si to jinak vysvětlit, než převodovkou. Ještě vlastně ano, 2,5 je v pružnosti jasně lepší, na to bych zapomněl. Ale kvalita modelu ej jasně horší. Už jen to, že haubn a páté dveře jsou nyní ocelové, zatímco u Legacy jsou hliníkové.
Závěrem - co říct? Takto dobré a spolehlivé auto, pohodlné, tiché a bezepčné (mohl jsem se sám přesvědči u DN, kterou jsem nezavinil, na jiném autě - měl jsem ještě Legacy SpecB s H6) už dnes za dané peníze jako ojetinu nekoupím. Já za něj dal 360 tisíc aco dnes v podobnémtřídě koupím? Jako 3 roční vůz s plnohodnotným pohonem 4x4, takto splehlivý a odolný? Nevím. Nenapadá mě nic. Cili tím chci jen říct, že rozhodně nelituji tehdejšího rozhodnutí, že jsem jej zakoupil, aniž bych předem o něm něco věděl. Dnes vidím, že to byla volba, které mně a mojí manželce 100% sedla.
respond
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.