0
back
 

diskuze k tématu: Toyota Prius – co může nabídnout jako ojetina?

category of topic classification: japonská vozidla
Abík
number of posts93
date of registration20.01.2009
Monday 29.12.2014 10:54, Asi nejdůležitější informace bude o stavu akumulátoru.
Teda té nejdražší části na tomto vozidle. U vozidla z r. 2005 je tak na konci své životnosti, která se udává na 10 let, při normálních nabíjecích cyklech. Při používání rychle nabíjecích cyklů se životnost rapidně snižuje. Uvádí se, že na polovinu. Ale jestli se uvádí, že nová baterie stojí přes 200 t. Kč, tak raději ruce pryč od toho.
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Monday 29.12.2014 18:46, Baterie
Cena baterie kolem 200 kkč je nesmysl. Není důvod, proč by měla tolik stát. Navíc, pořád se o těchto problémech mluví, ale já ještě neviděl, že by tu baterii někdo někdy měnil.
respond
karel222
number of posts8
date of registration29.06.2013
Monday 29.12.2014 20:25, baterie
to jsou přesně názory od rádoby odborníků,hybridní baterii v české republice ještě servis nikomu neměnil !!,a to jsou tu kousky s nájezdem přes 400tkm,měnila se akorát z důvodu vytopení vozu či havárie a následného mech.poškození,nikomu se neměnila z důvodu konce životnosti,zatím jsou zkušenosti takové,že jediným místem ,kde se baterie dožívají nižší životnosti je pouze severní Kanada,kde jsou extrémní mrazy a baterie zde vydrží pouze cca 250t mil,což je stále dost.Hybridní baterie se nikdy nemění celá,v Kanadě se to řeší pouze výměnou vadných článků(běžně 1 a max. 3 ks) a těch bývá v baterii celkem kolem 30ks dle motorizace,jeden článek stojí cca 100dolarů(v ČR cca 2100kč) a Toyota je tam do 10 let stáří vozu (servisovaného) mění zdarma,platí se pouze práce,u nás je kvůli takovýmto fámám od rádobyodborníků poskytována taktéž již záruka 10let,po uplynutí této doby je stále poskytována kulance,jinak nová kompletní baterie na prius II generace stojí u nás pro vůz se servisní historií 42tkč,výměna je otázkou 1 hodiny (což odpovídá výměně spojky a setrváku u dieselu),
Stálé rychlé nabíjení a vybíjení naopak baterii prospívá,naopak půlročí stání v garáži jí neprospívá(viz.nedávný příspěvěk od taxikáře z Vídně který najel se starým Priusem milion km bez jediné poruchy).Baterie má svůj ovládací software který jí nenechá úplně vybít a zároven jí nenechá nabít na maximum,tohle třeba mobilní telefony nemají a baterie proto odchází,ale tam to tak i výrobci chtějí.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Tuesday 30.12.2014 10:52, Měnič
U hybruidu obecně bych se nebál baterie ale měniče napětí. To už je z principu mnohem choulostivější součástka a při poruše stojí balík protože oprava starého dílu není prakticky možná. Ovšem jeho porucha je dost výjmečná, takže riziko malé. Ale je to tam.
Obecně jsou hybridy Toyota velmi spolehlivé, ovšem já v nich při nákupu nového auta nevidím žádný přínos oproti stejnému dieslu.
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Tuesday 30.12.2014 13:06, Josef
Přínos je jasný. Spolehlivost a značně menší emise.
respond
Abík
number of posts93
date of registration20.01.2009
Tuesday 30.12.2014 14:28, Ti rádoby odborníci o tom píší v časopisech.
Pán moc dobře ví, proč to auto prodává. Určitě má daleko lepší informace. Cena baterie dle mých informací se pohybuje 5000,- EUR + doprava + montáž. Jsou lidé, kteří to dokáží udělat nějak jinak, ale není to originál. Jinak ty baterie pracují na jiném principu, než je klasický olověný akumulátor. Společné mají pouze to, že se nabíjí a vybíjí. V době internetu si můžete vyhledat a přečíst o tomto co chcete. To, že ji žádný servis neměnil neznamená, že ji nikdo neměnil. Protože servis Toyota s jejich originálními díly v tomto případě není žádná levná láce. Tam stačí, když tam přijedete s Toyotou 10 let starou a už nad vámi ohrnují nos jako, co to máte za starý krám.
respond
Abík
number of posts93
date of registration20.01.2009
Tuesday 30.12.2014 14:31, Bleskem. Jen tak pro zajímavost. Myslíte, že se něco změnilo?
Pokud máte zájem o Toyotu Prius Plug In Hybrid, jde objednat sadu baterií do Priusu II. generace na dojezd 30-40km, kapacita 4,8kWh, nabíjení z 230V 16A, za 165.000,- Kč bez DPH
http://www.evcgroup.cz/tbdotoyotyprius.html
respond
karel222
number of posts8
date of registration29.06.2013
Tuesday 30.12.2014 16:16, RE: Bleskem. Jen tak pro zajímavost. Myslíte, že se něco změnilo?
Abík posted by:
Pokud máte zájem o Toyotu Prius Plug In Hybrid, jde objednat sadu baterií do Priusu II. generace na dojezd 30-40km, kapacita 4,8kWh, nabíjení z 230V 16A, za 165.000,- Kč bez DPH http://www.evcgroup.cz/tbdotoyotyprius.html


ano to je cena ale dodatečných baterií pro toho, kdo chce jezdit dá se říct zcela na elektřinu,standardní baterie do Priusu II (1,2kWh) od Toyoty stojí aktuálně 1169 EUR a každý rok se cena mění směrem dolů, zjistil jsem si nyní jakožto zaměstnanec pojišťovny, žádná doprava se proboha neplatí, nebo zde někdo platí v servisu za dodanej díl i jeho dopravu??. to musí bejt opravdu odborník kterej se náchá takhle tahat od servisů za nos.Výměna je účtovaná jednou normo hodinou servisu, tzn. cca 800kč. Taková je realita. Cena 5000EUR je cena ,což snad ví každej člověk trochu znalej automobilsmu, za ojetý Prius včetně baterie.
Hybridní měnič neboli pro znalce invertor, je věc na které se nemá co pokazit a hybridů funguje vždy bez problémů.

informace o baterii:
http://mujprius.blogspot.cz/2014/01/jak-je-to-s-baterii.html
respond
Venom 1
number of posts6
date of registration02.01.2015
Friday 02.01.2015 19:51, Pánové
je to fakt síla,muset číst moudra jedinců,kteří tato auta viděli max. z dálky.Von hoši hen ten internet a život s vyhledávačem není všechno.
Takže - invertor je u některých modelů hybridů (kupodivu i Lexus) skutečně problematický - je to měnič vysokého na nízké napětí. Může přestat pracovat za jízdy a vozidlo se z tohoto důvodu zastaví. Je to ovšem jediná známá konstrukční vada hybridů Toyota/Lexus.Např. Lexus RX 400h touto vadou v určitém roce výroby trpěl,servisy mění tuto velmi drahou součástku zdarma ať už jste kterýkoliv majitel vozu. Stačí zajet do servisu Toy/Lex a podle VIN se majitel vše dozví.
Závada hybridní baterie se v ČR vyskytla celkem 3x- nikdy se nejednalo o výrobní vadu,ale např,poškození po kolizi,zaplavení při povodni apod.V baterii se skutečně mění pouze jednotlivé vadné články,nejdražší model baterie sice stojí 42.000,-Kč.,oproti cenám dílů a servisu dieselů s podobným nájezdem km vcelku pohodová investice,nevím o voze,kde by se měnila a to mají některé kusy 300.000 km bez zaváhání.O těch rekordních nájezdech ani nemluvě.
Pro Abíka - bylo by dobré nemotat dohromady neuvěřitelné počty hybridů funkčních po celém světě pracujících na principu pomocných el.motorů a hybridní baterie dobíjené spalovacím motorem zcela nezávisle na lidském faktoru a plug-in hybridy dobíjené nejen spalovákem,ale i z el. sítě. To je skutečně jiný soudek.
Díky Karlovi222 za rozumný přístup k věci.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Saturday 03.01.2015 21:55, RE: Bleskem. Jen tak pro zajímavost. Myslíte, že se něco změnilo?
karel222 posted by:
Abík posted by:
Pokud máte zájem o Toyotu Prius Plug In Hybrid, jde objednat sadu baterií do Priusu II. generace na dojezd 30-40km, kapacita 4,8kWh, nabíjení z 230V 16A, za 165.000,- Kč bez DPH http://www.evcgroup.cz/tbdotoyotyprius.html
ano to je cena ale dodatečných baterií pro toho, kdo chce jezdit dá se říct zcela na elektřinu,standardní baterie do Priusu II (1,2kWh) od Toyoty stojí aktuálně 1169 EUR a každý rok se cena mění směrem dolů, zjistil jsem si nyní jakožto zaměstnanec pojišťovny, žádná doprava se proboha neplatí, nebo zde někdo platí v servisu za dodanej díl i jeho dopravu??. to musí bejt opravdu odborník kterej se náchá takhle tahat od servisů za nos.Výměna je účtovaná jednou normo hodinou servisu, tzn. cca 800kč. Taková je realita. Cena 5000EUR je cena ,což snad ví každej člověk trochu znalej automobilsmu, za ojetý Prius včetně baterie. Hybridní měnič neboli pro znalce invertor, je věc na které se nemá co pokazit a hybridů funguje vždy bez problémů. informace o baterii: http://mujprius.blogspot.cz/2014/01/jak-je-to-s-baterii.html


O měničích napětí (mezi znalci z pojištoven invertorech) toho vím poměrně dost, i když z jiného oboru než je automobil. Takže vím že to zřejmě už z principu musí být nejproblémovější část auta, rozhodně se nejedné o věc kde se nemá co pokazit.
Pokud to Toyota opravdu mění bez řečí zdarma tak všechna čest a klobouk dolů, u ojetého priusu to může mít větší chodnotu než staré auto.

respond
Petr S
number of posts1241
date of registration28.11.2008
Saturday 03.01.2015 22:33, RE: Bleskem. Jen tak pro zajímavost. Myslíte, že se něco změnilo?
PetrT posted by:
karel222 posted by:
Abík posted by:
Pokud máte zájem o Toyotu Prius Plug In Hybrid, jde objednat sadu baterií do Priusu II. generace na dojezd 30-40km, kapacita 4,8kWh, nabíjení z 230V 16A, za 165.000,- Kč bez DPH http://www.evcgroup.cz/tbdotoyotyprius.html
ano to je cena ale dodatečných baterií pro toho, kdo chce jezdit dá se říct zcela na elektřinu,standardní baterie do Priusu II (1,2kWh) od Toyoty stojí aktuálně 1169 EUR a každý rok se cena mění směrem dolů, zjistil jsem si nyní jakožto zaměstnanec pojišťovny, žádná doprava se proboha neplatí, nebo zde někdo platí v servisu za dodanej díl i jeho dopravu??. to musí bejt opravdu odborník kterej se náchá takhle tahat od servisů za nos.Výměna je účtovaná jednou normo hodinou servisu, tzn. cca 800kč. Taková je realita. Cena 5000EUR je cena ,což snad ví každej člověk trochu znalej automobilsmu, za ojetý Prius včetně baterie. Hybridní měnič neboli pro znalce invertor, je věc na které se nemá co pokazit a hybridů funguje vždy bez problémů. informace o baterii: http://mujprius.blogspot.cz/2014/01/jak-je-to-s-baterii.html
O měničích napětí (mezi znalci z pojištoven invertorech) toho vím poměrně dost, i když z jiného oboru než je automobil. Takže vím že to zřejmě už z principu musí být nejproblémovější část auta, rozhodně se nejedné o věc kde se nemá co pokazit. Pokud to Toyota opravdu mění bez řečí zdarma tak všechna čest a klobouk dolů, u ojetého priusu to může mít větší chodnotu než staré auto.


Priusy se komerčně prodavají už od roku 1997 tedy skoro 18 let a prodalo se jich prý přes 6 milionů. Narozdíl od ostatních automobilek, které mají s hybridním systémem buď krátké zkušennosti nebo dodnes představují akorát koncepty na výstavách.

Pokud by byl v hybridním systému Toyota nějaký zásadní problém tak mám pocit, že už se o něm dávno všeobecně ví.
respond
lkrocalkroca
number of posts1
date of registration14.02.2012
Sunday 04.01.2015 22:22, Určitě ano
Zdravím,
vlastním
Lexus RX 400h , 2008 najeto 250.000km (kupováno 2010 85.000km)
Závady: ložisko zadního kola, prasklina na chladiči, Zatuhávající brzda nožní ( nepoužívám ji)
Servisní prohlídka malá cca 5500vř DPH velká 9000vč DPH
Mám původní tlumiče, cca 93% dle geometrie, Guma r18 cca 2500vč DPH
reálná spotřeba město 8,5-9,5l /100km
dálnice 125km/hod - 9,2 , 130km/hod - 10,5 (podměřuje na 130km o 2 km)


Toyota prius 3 2012 najeto 75.000km (kupováno 2014 60.000km)
závady zatím žádné, jen prasklé H11 v hl. světlech.
Servisní prohlídka po 75.000km 4500vč DPH
Gumy R17 cca 2500kč vč DPH.
reálná spotřeba město 4,5-5,5 (5,5 je velmi svižná jízda - všude první)
reálná spotřeba dálnice 120km/hod (tachometrová 130km/hod) 5,0l, 130km/hod (tachometrová 140km/hod podměřuje 10km!!!) 6,0l
Dálnice měřím vždy Brno-Praha-Brno cca 450km, město je tak nějak průmšr za týden po Brně (denně cca 120km, hodně pojížděk)

Pro mě hybrid od Toyoty optimální řešení, nejvíce do města a na časté popojíždění, to ticho po městě je hrozně návykové, na křižovatce nic nevibruje, nic neslyšíte, jezdím bez rádia a když přesednu do benzinu tak ještě dobrý, ale nafta už je dost rozdíl. Do priusu jsem po přesednutí z Lexusu dal do dveří dodatečnou zvukovou izolaci, protože zavření dveří bylo poslechem jako v dacii, tupý plech jako v dřezu v kuchyni, materiál stál 1000,- a práce taky 1000,- teď to klape tak, že mi to nevadí..

Navíc Toyota už nějakou dobu provozuje digitální servisní knížku kde se na základní informace dodśtane dle VIN každý takže to trochu eliminuje stočené kilometry.
Baterie se nebojím. dnes se dají koupit cele bloky za cca 30.000 a nebo jednotlivé články za cca 5000 vč výměny. Mluvil jsem s pánem v Praze co je mění a dělal cca 20 aut a všechny po nehodě, ani jedno porouchané, to taky něco napovídá, servisáci Praha i Brno tak neměnili zatím pokazený kus, je v Praze prý měnili na priuse baterku po 280.000km prý měla jen 85% a stála i s výměnou 45000 v roce 2013.

Není pro každého ale mě vyhovuje, bezklíčový vstup a startování, kamera, automat bez cukání ( v priusu trochu uřvanej ale dá se zvyknout, v Lexusu balada na uši a ten tah!!!!!!!! 210kw), tiché rozjezdy.

Na Lexus jsou trochu dražší díly, chladič 9500 bez DPH, rozvody materiál 11000bez DPH, čidlo nastavovaní světel 9500bez DPH (to jsem nakonec jen vysušil a jede dál- holt auto na denně na stavbě)

Na priusu jsem zatím nic neměnil nicméně jsem už pokřtil přrédní nárazník a boční podběh ale jen malé šrámy které zatím něřeším.

Doufám že mé zkušenosti pomohou k výběru.

Lukáš
respond
bigbeat
number of posts1
date of registration11.02.2015
Wednesday 11.02.2015 17:41, Panu Lukášoví
Děkuji za rozumný příspěvek a zároveň chválím výběr aut.
Rád bych se dozvěděl více o Priusu-o praktické rady nebo poznatky od přímého
uživatele.
Uvažuji v budoucnu o tomto autě.
Děkuji za případný kontakt nebo se pan Lukáš již někde podělil o své zkušenosti?

Martin
respond
priusforever
number of posts8
date of registration16.01.2014
Wednesday 11.03.2015 23:26, chlazení baterie
Zdravím a souhlasím s lkrocalkroca. Prius 3 vlastníme se ženou 1,5 roku a najeli jsme cca 40 tkm. Vše co napsal pan Lukáš musím potvrdit, tedy až na ty dveře. Doporučil bych používat menší sílu při zavírání . Zavěšení dveří u Toyoty, všeobecně, je na vysoké úrovni a zaklapávání zámků dveří by mohli závidět i některé mnohem luxusnější modely . Náš prius má nyní 90 tkm a zatím opravdu jen ty žárovky. Brzdové destičky jsou asi tak na polovině stavu nových. Plynulá, hbitá a tichá jízda městem, na dálnici trochu hlučnější v kopcích. Používáme ho podobně jako pan Lukáš - město, dálnice a spotřebu máme totožnou.
Ještě k článku: autor uvádí, že na klimatizaci je závislá Ni-MH baterie - to je nesmysl! Baterie je chlazena ventilátorem s bezuhlíkovým motorkem. Takže žádné: kompresor v háji = dojeli jsme.
Za sebe a svou ženu Priuse doporučujeme, ale nejlepší bude, půjčit si ho a vyzkoušet.
respond
bogo
number of posts1
date of registration19.09.2013
Monday 20.07.2015 10:06, TOYOTA PRIUS III PLUG IN - mé zkušenosti
Ahoj,
též vlastním PRIUSe III, ale verzi PLUG IN (BATERIE 4,1KW - možnost plnohodnotného EV provozu). Je to přesně jako píše Lukáš. To auto prostě nemá chybu ( předtím několikrát vozy AUDI - né více:). Dovolím si popsat mé zkušenosti s tímto PLUG INem, doufám, že to pomůže při rozhodování.
1) důvodem koupě byla spotřeba předchozíhjo vozidla (ALLROAD 2,5 TDI - cca 12l/100km)
3) s autem jezdím já nebo žena s dětmi, denně najedeme cca 20 km, což hravě pokryjeme z baterie (v zimě asi kvůli ochraně baterie nenechá software baterie nabít naplno, s přibývajícá teplotou se nabije až na 25km dojezd (průměrně bych odhadl dojezd kolem 20km), při zapnutém topení se na cca 3 min. zapne spalovák - provoz - v podkrkonoší - rovina, kopce..město
2) na PRIUSU je nyní najeto asi 37 tis km a super dlouhodobá spotřeba je 2,4 l/100km - úspora ? Nebude věřit - spočítejte si :) roční nájezd cca 25tis km
3) TICHO - opět souhlasím s Lukášem - múžete mít auto za dva mil, ale je-li v něm spalovák, tak PRIUS bude vždy tižší (u PLUG IN verze se spalovák zpane při 95km/h
4) je to vevnitř velké auto, velmi pohodlné, jejich ne-převodovka CVT nemá vůbec žádnou chybu - žádné řazení, prostě nic
5)výkon - je-li vpynutý ECO režim a sešlápnete pedál na podlahu (ukazatel vyletí až do režimu POWER, tak zátah elektromotoru společně se spalovákem je opravdu velmi pěkný bez řazení...celkový použitelný výkon je tuším něco kolem 100kW )nejde sečíst spalovák a elektro pozn. (elektromotor 60kW)
6)mám-li vybitou hlavní baterie (tuším Li-Pol 4,1kWh), tak se přepne na hybridní - v tu chvíli je to klasický hybrid - a nestalo se, me, že bych jel při normálním provozu přes 4 l/100km.
7) dálnice - Turnov - Praha - tempomat na cca 150-160, spotřeba nejde přes 4,5 litru
8) někdy mám chuť ho protáhnout, tak např při cestě po silnici I. tř. mu nakládám a nikdy jsem nešel přes 5,5 litru
9) servisní náklady - minulý týden (7/15) jsem byl na garančce - 4.100 vč. DPH !!
10) srovnám-li technoligii PRIUSe plug in a např. superbu a priuse, tak sice v superbu (a to jsem si ho půjčil a rozhodoval jsem se mezi ním a priusem), tak pominu-li, jak je superb tvrdý (prius je podstatně pohodlněší), sice má spoustu ruzných krávovinek, co V Priusu není, ale pořád se nedostanete na spotřebu něco přes 2 litry :)
11) již jsme měli v rodině relativně dost vozů, ale tento jednoznačně vede - ve všem - DOPORUČUJI - zajímá-li vás více, kontaktujte mě...

respond
deleted user
number of posts
date of registration
Thursday 23.07.2015 10:53, RE: TOYOTA PRIUS III PLUG IN - mé zkušenosti
bogo posted by:
Ahoj, též vlastním PRIUSe III, ale verzi PLUG IN (BATERIE 4,1KW - možnost plnohodnotného EV provozu). Je to přesně jako píše Lukáš. To auto prostě nemá chybu ( předtím několikrát vozy AUDI - né více:). Dovolím si popsat mé zkušenosti s tímto PLUG INem, doufám, že to pomůže při rozhodování.1) důvodem koupě byla spotřeba předchozíhjo vozidla (ALLROAD 2,5 TDI - cca 12l/100km)3) s autem jezdím já nebo žena s dětmi, denně najedeme cca 20 km, což hravě pokryjeme z baterie (v zimě asi kvůli ochraně baterie nenechá software baterie nabít naplno, s přibývajícá teplotou se nabije až na 25km dojezd (průměrně bych odhadl dojezd kolem 20km), při zapnutém topení se na cca 3 min. zapne spalovák - provoz - v podkrkonoší - rovina, kopce..město 2) na PRIUSU je nyní najeto asi 37 tis km a super dlouhodobá spotřeba je 2,4 l/100km - úspora ? Nebude věřit - spočítejte si :) roční nájezd cca 25tis km3) TICHO - opět souhlasím s Lukášem - múžete mít auto za dva mil, ale je-li v něm spalovák, tak PRIUS bude vždy tižší (u PLUG IN verze se spalovák zpane při 95km/h4) je to vevnitř velké auto, velmi pohodlné, jejich ne-převodovka CVT nemá vůbec žádnou chybu - žádné řazení, prostě nic5)výkon - je-li vpynutý ECO režim a sešlápnete pedál na podlahu (ukazatel vyletí až do režimu POWER, tak zátah elektromotoru společně se spalovákem je opravdu velmi pěkný bez řazení...celkový použitelný výkon je tuším něco kolem 100kW )nejde sečíst spalovák a elektro pozn. (elektromotor 60kW)6)mám-li vybitou hlavní baterie (tuším Li-Pol 4,1kWh), tak se přepne na hybridní - v tu chvíli je to klasický hybrid - a nestalo se, me, že bych jel při normálním provozu přes 4 l/100km.7) dálnice - Turnov - Praha - tempomat na cca 150-160, spotřeba nejde přes 4,5 litru8) někdy mám chuť ho protáhnout, tak např při cestě po silnici I. tř. mu nakládám a nikdy jsem nešel přes 5,5 litru 9) servisní náklady - minulý týden (7/15) jsem byl na garančce - 4.100 vč. DPH !!10) srovnám-li technoligii PRIUSe plug in a např. superbu a priuse, tak sice v superbu (a to jsem si ho půjčil a rozhodoval jsem se mezi ním a priusem), tak pominu-li, jak je superb tvrdý (prius je podstatně pohodlněší), sice má spoustu ruzných krávovinek, co V Priusu není, ale pořád se nedostanete na spotřebu něco přes 2 litry :)11) již jsme měli v rodině relativně dost vozů, ale tento jednoznačně vede - ve všem - DOPORUČUJI - zajímá-li vás více, kontaktujte mě...


Dobrý den, prosím ohodnoťte vaše auto ještě blíže http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost
respond
pája
number of posts27
date of registration29.09.2015
Wednesday 30.09.2015 11:38, Prius III
Vážení,
četl jsem Vaše příspěvky k vozu Toyota Prius. Vlastním 8 měsíců Prius III z r.v.2009,který jsem koupil se 133000 km a dnes na něm mám 143000 km.Auto je to nejlepší co jsem dosud měl.I když jsem byl dlouholetý příznivec Toyot a do dneška máme ještě v rodině další tři toyoty a víme ,že jsou to skutečné držáky,které nepotřebují téměř žádné nové náhradní díly,tak tento vůz nepotřebuje ani opravu spojky,
má jednoduchou převodovku, nemá alternátor a startér což jsou poměrně nákladné díly při výměně.Dokázal jsem na Yarisu Verso jezdit na předních destičkách cca 160000 km do výměny.Na Priusu dle zkušeností jiných i zpráv ze servisu lze na nich jezdit i 200000 km do výměny. Co se týče spotřeby paliva lze s ním jezdit na okresních silnicích plně obsazený za 3,8 l/100km na dálnici
tachometrovou rychlostí 140 km/hod. což je skutečných 130 km/hod. dle profilu dálnice od 3,9l do 4,3 l což si myslím,že ani naftové auto nedokáže.Akcelerace na křižovatkách je velmi dobrá.Autem je nutné se naučit jezdit,rozjet ho na povolenou rychlost, pak mírně sundat nohu z plynu a udržovat rychlost na povolenou mez,zvláště ve městě kdy tím je možné dvě třetiny obce projet jen na eletrický pohon.Auto je potřeba ovládat tak ,aby plachtilo.Pokud by chtěl někdo další informace rád mu je sdělím.
respond
danet - redakce TipCars
number of posts535
date of registration16.11.2012
Thursday 01.10.2015 10:10, RE: Prius III
pája posted by:
Vážení,četl jsem Vaše příspěvky k vozu Toyota Prius. Vlastním 8 měsíců Prius III z r.v.2009,který jsem koupil se 133000 km a dnes na něm mám 143000 km.Auto je to nejlepší co jsem dosud měl.I když jsem byl dlouholetý příznivec Toyot a do dneška máme ještě v rodině další tři toyoty a víme ,že jsou to skutečné držáky,které nepotřebují téměř žádné nové náhradní díly,tak tento vůz nepotřebuje ani opravu spojky,má jednoduchou převodovku, nemá alternátor a startér což jsou poměrně nákladné díly při výměně.Dokázal jsem na Yarisu Verso jezdit na předních destičkách cca 160000 km do výměny.Na Priusu dle zkušeností jiných i zpráv ze servisu lze na nich jezdit i 200000 km do výměny. Co se týče spotřeby paliva lze s ním jezdit na okresních silnicích plně obsazený za 3,8 l/100km na dálnici tachometrovou rychlostí 140 km/hod. což je skutečných 130 km/hod. dle profilu dálnice od 3,9l do 4,3 l což si myslím,že ani naftové auto nedokáže.Akcelerace na křižovatkách je velmi dobrá.Autem je nutné se naučit jezdit,rozjet ho na povolenou rychlost, pak mírně sundat nohu z plynu a udržovat rychlost na povolenou mez,zvláště ve městě kdy tím je možné dvě třetiny obce projet jen na eletrický pohon.Auto je potřeba ovládat tak ,aby plachtilo.Pokud by chtěl někdo další informace rád mu je sdělím.


Dobrý den, rozepište se ještě blíže o zkušenostech se svým vozem: http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost Děkuji
respond
pája
number of posts27
date of registration29.09.2015
Thursday 01.10.2015 20:30, Toyota Prius III
Odpověď danetu,
nevím co chcete ještě o zkušenostech s tímto autem,ale můžu Vám napsat,že dle mého názoru toto auto může řídit i ten řidič,který včera dokončil autoškolu.Prius se řídí velmi lehce.Po nastartování uvedete auto do pohybu vložením páky na "D"-jako drive dopředu sundáte nohu z brzdy a již jedete.Na kruhovém objezdu kde mají určití řidiči problém co zařadit ,kdy vyjet tak tímto autem se staráte jen automaticky posouváním nohy brzda-plyn.Dnes ráno bylo u nás teplota kolem nuly.Vyjel jsem z garáže
neujel jsem ani 600 m a již auto topilo na nastavenou teplotu,kterou jsem tam měl cca 23°C. Po 1,5 km jsem byl nucen snížit teplotu na 21,5°C neboť bych se uvařil.Jinak mám taky dojem,že toto auto má jako všechny Toyoty i čidla teploty ve výšce cca 50 cm na podlahou a to proto aby dokázalo zastavit
topení a po dosažení Vámi nastavené teploty začne do prostoru řidiče foukat studený vzduch.Ač jsem postarší řidič tak s tímto autem jezdím i na krátké cesty na nákupy neboť mě v něm nesmírně baví jízda.Auto je ač složitá technologie výroby velejednoduché pro řízení a případný servis.Na autě se nemá co rozbít a výměna základních dílů jako jsou stěrače,žárovky pneumatiky,olej,filtr je dle předpisů nebo opotřebování stejné jako u auta za 3 mil.Kč nebo za 100 tis.Kč.Dnes si toto auto
můžete v této III.generaci pořídit řádově za 40-50% původní ceny v plné výbavě a vůbec se nemusíte bát s najetými km okolo 200 tis.km,neboť v zahraničí tyto auta pravidelně chodí na servisy a před výstupem k prodeji jsou u některých států ověřování skutečně najetých km.Na amerických servrech se dočtete,že tato generace má taky už i v několika případech najeto 480000 mil,což je cca 750 tis.km aniž by někdo měl i s hybridní baterií problém.Ty některé bláboly ,které jsem četl na některých našich recenzí jsou většinou od lidí,kteří ani toto auto pořádně neviděli natož s ním jezdili..Chce se to s někým ,který má toto auto doma sejít,podívat se na něj případně se s ním projet a během chvilky budete přesvědčený ,že toto auto je skutečně to co Vás bude vozit a vy si budete vychutnávat s ním celou jízdu.Jen tak na okraj.Víte jaká je pohoda na křižovatce? Ticho v autě,noha na brzdě případně při dlouhé červené zabržděné elektr. brzdou a v okamžiku zelené buď tam dáte drive nebo pustíte brzdu a již jedete. Přidám-li na plynu na semaforech tak než se většina aut rozjede tak já jsem téměř 100m pryč. Není fantastické? Posuďte sám.Doufám,že si z toto mého něco vyvodíte a začnete se též po něm shánět.Já jsem po něm snil asi 4 roky a čekal jsem na příznivou cenu.Za tu cenu co jsem já dal nepořídíte skutečně pohodové,spolehlivé a téměř s plnou výbavou lepší auto se kterým bude chtít jezdit sám a nikomu ho ani chtít půjčovat/ třeba manželce/.Mějte se hezky a pokud budete chtít ještě další jsem Vám ochoten odpovědět. Pája
respond
danet - redakce TipCars
number of posts535
date of registration16.11.2012
Friday 02.10.2015 11:47, RE: Toyota Prius III
pája posted by:
Odpověď danetu,nevím co chcete ještě o zkušenostech s tímto autem,ale můžu Vám napsat,že dle mého názoru toto auto může řídit i ten řidič,který včera dokončil autoškolu.Prius se řídí velmi lehce.Po nastartování uvedete auto do pohybu vložením páky na "D"-jako drive dopředu sundáte nohu z brzdy a již jedete.Na kruhovém objezdu kde mají určití řidiči problém co zařadit ,kdy vyjet tak tímto autem se staráte jen automaticky posouváním nohy brzda-plyn.Dnes ráno bylo u nás teplota kolem nuly.Vyjel jsem z garáže neujel jsem ani 600 m a již auto topilo na nastavenou teplotu,kterou jsem tam měl cca 23°C. Po 1,5 km jsem byl nucen snížit teplotu na 21,5°C neboť bych se uvařil.Jinak mám taky dojem,že toto auto má jako všechny Toyoty i čidla teploty ve výšce cca 50 cm na podlahou a to proto aby dokázalo zastavittopení a po dosažení Vámi nastavené teploty začne do prostoru řidiče foukat studený vzduch.Ač jsem postarší řidič tak s tímto autem jezdím i na krátké cesty na nákupy neboť mě v něm nesmírně baví jízda.Auto je ač složitá technologie výroby velejednoduché pro řízení a případný servis.Na autě se nemá co rozbít a výměna základních dílů jako jsou stěrače,žárovky pneumatiky,olej,filtr je dle předpisů nebo opotřebování stejné jako u auta za 3 mil.Kč nebo za 100 tis.Kč.Dnes si toto automůžete v této III.generaci pořídit řádově za 40-50% původní ceny v plné výbavě a vůbec se nemusíte bát s najetými km okolo 200 tis.km,neboť v zahraničí tyto auta pravidelně chodí na servisy a před výstupem k prodeji jsou u některých států ověřování skutečně najetých km.Na amerických servrech se dočtete,že tato generace má taky už i v několika případech najeto 480000 mil,což je cca 750 tis.km aniž by někdo měl i s hybridní baterií problém.Ty některé bláboly ,které jsem četl na některých našich recenzí jsou většinou od lidí,kteří ani toto auto pořádně neviděli natož s ním jezdili..Chce se to s někým ,který má toto auto doma sejít,podívat se na něj případně se s ním projet a během chvilky budete přesvědčený ,že toto auto je skutečně to co Vás bude vozit a vy si budete vychutnávat s ním celou jízdu.Jen tak na okraj.Víte jaká je pohoda na křižovatce? Ticho v autě,noha na brzdě případně při dlouhé červené zabržděné elektr. brzdou a v okamžiku zelené buď tam dáte drive nebo pustíte brzdu a již jedete. Přidám-li na plynu na semaforech tak než se většina aut rozjede tak já jsem téměř 100m pryč. Není fantastické? Posuďte sám.Doufám,že si z toto mého něco vyvodíte a začnete se též po něm shánět.Já jsem po něm snil asi 4 roky a čekal jsem na příznivou cenu.Za tu cenu co jsem já dal nepořídíte skutečně pohodové,spolehlivé a téměř s plnou výbavou lepší auto se kterým bude chtít jezdit sám a nikomu ho ani chtít půjčovat/ třeba manželce/.Mějte se hezky a pokud budete chtít ještě další jsem Vám ochoten odpovědět. Pája



Dobrý den, děkuji za sdílení Vašich cenných zkušeností. Měla jsem na mysli, abyste výše uvedené informace o voze vložil do samostatné recenze http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost , kterou bychom mohli zařadit do magazínu na TipCarsu a oslovit tím širší publikum.
respond
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.