0
back
 

diskuze k tématu: Menší auto pro pět? Zaměřte se na Japonce

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, německá vozidla, japonská vozidla, japonská vozidla, japonská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 04.08.2009 19:17, rada
Chtel by se zeptat nema tady nekdo zkusenosti s oplem vectra caravan 1.9 cdti?Dekuji za rady.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 04.08.2009 22:55, rada
Kdyz ctu pojednani a kritiky vasich ctenaru tak se mohu jen usmat jak se Cesi stali odborniky na posuzovani vozidel.Nevim odkud berete vy kritici zkusenosti se tak rozdovadet na poli odborniku.Vzpomente na cem jste jezdili donedavna a budte radi ze si muzete konecne sednout do poradneho auta-blbouni!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 05.08.2009 08:46, rada
mňa by zaujímalo, prečo chcete meniť 807 za niečo menšie a oproti 807 nepraktickejšie??? nedáva mi to zmysel. Presne ako bolo písané, deti budú potrebovať stále viac miesta . Tá 807 Vás musí "prežiť" , veď je to diesel a tie ako každý píše nalietajú 100 000 -ce kilometrov a z benzínovými modelmi sa nemôžu porovnávať. Osobne mám Ford galaxy 2,3 i- LPG.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 05.08.2009 09:03, rada
8-10 let vám dnes žádné auto nevydrží - FSi od VW je jeden z nejhorších motorů současnosti - hlučný, nejede, LPG nebude spolehlivé a posadit děti na plynovou láhev - to snad nemyslíte vážně...tak tedy zbývá Avensis, nebo Corolla - to jsou dobrá auta a spolehlivá...HDI nedoporučím- problém se vstřokováním, aditiva, elktronika...prostě šit....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 05.08.2009 09:56, rada
Pred par mesiacmi som tiez riesil podobny problem. Vyber som mal skoro totozny okrem Avensisu. Po dlhej uvahe som sa nakoniec rozhodol pre kusticok vacsie auto VW SHARAN 2005 1.9 TDI, 85 kW. Nehovorim, ze je to super auto, ale zmestime sa tam vsetci pohodlne a este aj s nezlozenym kocikom. Musim pochvalit variabilitu interieru - moznost vybrat 2. 3. rad sedadiel, co som aj vyuzil pri rekonstrukcii domu. Spotreba 6,7 l podla VW pocitaca, v skutocnosti podla tankovania 7,2 l. Sharan ma samozrejme aj dalsie plusy a minusy, ale ja by som uz nemenil.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 05.08.2009 10:01, rada
názory na LPG tu neriešime, tak netreba mať nemiestne poznámky o tom že posadím deti na nádrž, To môže napísať len ten čo nikdy LPG nemal a je jeho odporcom len z princípu.Pozrite si nárazové skúšky na nádrže z LPG, umiestnené namiesto rezervy a potom hovorte, Je ovela vyššia pravdepodobnosť že sa poškodí nádrž na benzín alebo naftu, ako nádž na LPG, nehovoriac o prípadnom požiari auta, kde býva práve nádrž na LPG často jedinou nepoškodenou častou čo z auta ostane( samozrejme že prázdna, lebo plyn v prípade požiaru uniká cez bezpečnostný ventil v malom množstve von a vyhorí, ( nevybuchne).Kamarát má avensisa síce staršieho 2001 diesel, ale už mu na tom odišlo rádia s pal, počítačom, ( oprava cca. 30.000) musí sa to meniť ako komplet, alebo byť bez rádia, a 30.000 za rádio nedá ani náhodou), odyšiel zotrvačník ( 45.000 ) a teraz ho má v servise lebo mu nejde zaradiť 5-ty rýchlostný stupeň. Já na toyotu nedám dopustiť, je to jeden z Japoncou ktorého by som určite bral, ale toto ma velmi zarazilo, takéto poruchy na jednom aute, žeby vadný kus??? dúfam že ich nebolo takto vyrobených viac. Já by som už ke´d tak bral tú Mazdu , Nikde som nečítal ani nepočul o niejakých závažných problémoch( možno preto, lebo ich vela není) . ale bral by som Mazdu
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 05.08.2009 13:46, rada
posadit děti na nádrž LPG?chudáčku ty asi nevíš jak vypadá ta nádrž.Asi máš pravdu,fakt je,vybuchuje to pořád,každou chvíli je to ve zprávách,naposledy asi před 20lety.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 05.08.2009 21:09, rada
já osobne bych si vybral vw touran ktery vlastním a jsem s ním velice spokojený
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 05.08.2009 22:37, rada
mam taky 3 deti v podobnem veku. Ted mam doma dva japonske kombiky stredni tridy a oba jsou pro nas male. Male vzadu pro deti. Definitivne potrebujete auto, ktere ma vzadu tri rovnocenne sedacky, z malych aut c-max, od japoncu corola verso. mazda 5 ma male sedadlo vzadu uprostred, i kdyz soupacky jsou skvele. relativne velke je posledni crv od hondy, taky dobra volba. tam ale asi 350 tkc nebude na naftaka stacit.
Verso by se mi asi libilo nejvice. V nemecku maji exemplare s integrovanymi sedackami, dobra vec.

respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.08.2009 09:54, rada
Rozhodně doporučuji Toyotu ať už Corollu verso nebo Avensise což asi v combiku.
Toyota je prouslula kvalitou,komfortem a hlavně bezpečností a spolehlivostí.
Doporučuji prodejce TOYOTA Dolák v Příbrami,Táboře,Písku nebo v ČB
přeji šťastné rozhodování
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 07.08.2009 11:13, Něco o spotřebě
Pár slov o volbě motoru s ohledem na spotřebu. Jednoduchým výpočtem se lze dostat k tomu, že každý litr benzínu (nafty) u spotřeby při nájezdu 10000 km se ročně projeví cca 3000 Kč. V případě, že přeskočíme kategorii (dostaneme se do 1850 - 2500 ccm), je nutné připočítat ještě další 2000 (tedy s plným bonusem). Takže změna kategorie zdvihového objemu se změnou spotřeby o 1 ltr/100 km stojí ročně 5000 Kč, pro někoho, kdo najezdí za ten rok 10000 km.
Chci tím ukázat, že řešit spotřebu s takto malými ročními nájezdy není opodstatněné a pro větší rodinný vůz, který si chci nota bene nechat 10 let já rozhodně doporučím silnější motor, který se nebude trápit s vysokou hmotností plného vozidla. Možná totiž dojde k tomu, že ty peníze ušetřené na spotřebě budu nucen investovat do neustále přetěžovaného malého agregátu a nula od nuly pojde. Taková je moje úvaha.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 07.08.2009 11:25, 1.6 FSI
Pane Herno, jel jste někdy s autem jež mělo motor 1.6 FSI? Netvrdím že je to kdovíjaké terno, ale váš očerňující komentář není na místě. Od té doby co jsou na trhu motory 1.4 TSI tak starší 1.6 FSI ztratil smysl, ale o špatný motor se rozhodně nejedná. Je totiž (v rámci srovnatelných benzinových motorů) velmi efektivní (např. má tzv. vnitřní chlazení umožňující kompresní poměr vynikajících 12:1) a účinnost přímo determinuje jeho překvapivě nízkou spotřebu (při běžné neagresivní jízdě).
A propos ... palivo N98 je pouze doporučované, jezdit lze i na N95 s tím že dochází k mírnému snížení výkonových parametrů. V technické dokumentaci je uvedeno jako alternativní palivo i N91 avšak nikoli na dlouhodobé užívání. Taky je třeba říct, že palivo N98 se v poslední době dost cenově přiblížilo N95, čehož jste si předpokládám všiml.
Ještě musím dodat že auto s tímto motorem nevlastním a nikdy jsem nevlastnil. Jen jsem o něm hodně četl. Je to jeden z průkopníků rozšíření přímovstřikové technologie u benzinových motorů. Rozhodně bych tento motor autorovi dotazu doporučil. Je moderní a dokáže jezdit jen s nepatrně vyšší spotřebou oproti srovnatelně výkonným dieselovým motorům.
Pěkný den.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 07.08.2009 12:01, RE: Něco o spotřebě
David V posted by:
Pár slov o volbě motoru s ohledem na spotřebu. Jednoduchým výpočtem se lze dostat k tomu, že každý litr benzínu (nafty) u spotřeby při nájezdu 10000 km se ročně projeví cca 3000 Kč. V případě, že přeskočíme kategorii (dostaneme se do 1850 - 2500 ccm), je nutné připočítat ještě další 2000 (tedy s plným bonusem). Takže změna kategorie zdvihového objemu se změnou spotřeby o 1 ltr/100 km stojí ročně 5000 Kč, pro někoho, kdo najezdí za ten rok 10000 km.
Chci tím ukázat, že řešit spotřebu s takto mal...
Tento názor, že na spotřebě v porovnání s ostatními náklady příliš nezáleží zastáváte dlouhodobě, což Vám tedy slouží ke cti :) Nicméně tento názor úplně nesdílím. Především tezi, že méně výkonný motor je přetěžován, což se projeví na jeho větší poruchovosti je jaksi postaven na vodě- pokud tedy budeme jezdit plynule 50/90/130 (u méně výkonných aut 110-120). Když si chci užít zrychlení a zatáčky svezu se na motorce. V autě jezdím tak abych se dostal z bodu A do bodu B naprosto plynule. A k tomuto opravdu nepotřebuji 3-litrový 6-válec. Argumenty o využití výkonu při předjíždění jistě mají něco do sebe, ale buď předjíždím plynule tak když daleko předem mnou nic není a nebo nepředjíždím vůbec. Např. na trati Brno – Svitavy je lepší nepředjíždět vůbec, provoz je tak hustý a silnice tak nepřehledná, že předjedete jedno auto a hned je před Vámi další. Časová úspora je pak jedno kafe na benzince… A když Vámi vypočtené náklady 5000 za rok (které se navíc s každým, kilometrem nad hranici 10000/rok zvyšují) vynásobíme 10 dostaneme zajímavou částku za kterou si já raději pořídím třeba zájezd do Izraele :)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 07.08.2009 13:09, RE: Něco o spotřebě
Baruch_Spinoza posted by:
Tento názor, že na spotřebě v porovnání s ostatními náklady příliš nezáleží zastáváte dlouhodobě, což Vám tedy slouží ke cti :) Nicméně tento názor úplně nesdílím. Především tezi, že méně výkonný motor je přetěžován, což se projeví na jeho větší poruchovosti je jaksi postaven na vodě- pokud tedy budeme jezdit plynule 50/90/130 (u méně výkonných aut 110-120). Když si chci užít zrychlení a zatáčky svezu se na motorce. V autě jezdím tak abych se dostal z bodu A do bodu B naprosto plynule. A k tomut...
Já jsem doteď jezdil s relativně slabými plně naloženými auty a řekl jsem si a dost. Já se nechci v autě trápit. Když pojede kamion po rovině 90 a do kopce 50, tak jej chci předjet, bezpečně, čili v krátkém čase. Nechci vypínat klimu, podřadím a zašlápnu a musí se něco dít. K tomuto názoru jsem došel právě díky tomu, že jsem jezdil ve slabých autech, aby to moc nežralo, ale po lehké kalkulaci jsem zjistil, že za dobu mého provozu náklady na benzín nepřesáhnou cenu vozidla. Často je větší motorizace nabízena za lepší peníze, protože ji na základě Vašeho argumentu nikdo nechce. K rentabilní ujeté vzdálenosti x při rozdílu cen (cb - větší obsah ojetiny levnější) rozdílu spotřeby (rs) v ltr/km a ceně paliva (cp) v Kč/km se dostaneme takto: x=rc/(rs*cp)
O nějaké ekonomičnosti provozu se vůbec těžce diskutuje, tím spíše u ojetin. Třeba na posledním autě, jsem měl ztrátu hodnoty vozidla za 6 let asi 2 Kč/km. Zvažte sám, jestli je to moc nebo málo. Ztráta hodnoty na autě s počáteční hodnotou 350 tKč za dobu 10 let a ujetými 100 tkm je odhadem 3 Kč/km a navýšení spotřeby o jeden litr udělá 0,3 Kč/km. Tato čísla je potřeba si srovnat podle svých podmínek.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 07.08.2009 14:20, RE: Něco o spotřebě
David V posted by:
Já jsem doteď jezdil s relativně slabými plně naloženými auty a řekl jsem si a dost. Já se nechci v autě trápit. Když pojede kamion po rovině 90 a do kopce 50, tak jej chci předjet, bezpečně, čili v krátkém čase. Nechci vypínat klimu, podřadím a zašlápnu a musí se něco dít. K tomuto názoru jsem došel právě díky tomu, že jsem jezdil ve slabých autech, aby to moc nežralo, ale po lehké kalkulaci jsem zjistil, že za dobu mého provozu náklady na benzín nepřesáhnou cenu vozidla. Často je větší motoriz...
Ztráta hodnoty je parametr, který většina lidí při rozhodování o autě, počítání nákladů (případně při volbě nafta/benzin) zcela ignoruje. Spousta lidí dokola přepočítává spotřebu, ceny PHM, náklady na servisní prohlídku, výši pojistky, eventuelně ceny náhradních dílů, litru oleje atd. ale tyto všechny parametry ve většině případů vysoce převyšuje právě ztráta hodnoty.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 07.08.2009 14:45, RE: Něco o spotřebě
David V posted by:
Já jsem doteď jezdil s relativně slabými plně naloženými auty a řekl jsem si a dost. Já se nechci v autě trápit. Když pojede kamion po rovině 90 a do kopce 50, tak jej chci předjet, bezpečně, čili v krátkém čase. Nechci vypínat klimu, podřadím a zašlápnu a musí se něco dít. K tomuto názoru jsem došel právě díky tomu, že jsem jezdil ve slabých autech, aby to moc nežralo, ale po lehké kalkulaci jsem zjistil, že za dobu mého provozu náklady na benzín nepřesáhnou cenu vozidla. Často je větší motoriz...
oops, upsal jsem se ne "cb", ale "rc"
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 07.08.2009 19:33, RE: 1.6 FSI
silverado posted by:
Pane Herno, jel jste někdy s autem jež mělo motor 1.6 FSI? Netvrdím že je to kdovíjaké terno, ale váš očerňující komentář není na místě. Od té doby co jsou na trhu motory 1.4 TSI tak starší 1.6 FSI ztratil smysl, ale o špatný motor se rozhodně nejedná. Je totiž (v rámci srovnatelných benzinových motorů) velmi efektivní (např. má tzv. vnitřní chlazení umožňující kompresní poměr vynikajících 12:1) a účinnost přímo determinuje jeho překvapivě nízkou spotřebu (při běžné neagresivní jízdě).
A propos...
Já naopak naprosto souhlasím s autorem. Na rozdíl od Vás jsem o 1,6 FSI nejen četl, ale nejel jsem s ním cca.8000 km. Můj závěr byl jednoznačný - ještě že je to auto služební. Tento motor zná jen dva režimy jízdy A) jede a žere 9-10 litrů, B) plouží se a má spotřebu těch proklamovaných 6-6,5 litru. Pokud tomu nevěříte a rád čtete, doporučuji nastudovat test Autobildu - škoda octavia II na 100 tisíc km. Tento článek je i v češtině - škoda se výsledkem testu náramně chlubila. I němečtí novináři ale popsali mnou uvedené chování motoru, takže mnou to asi nebude...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 07.08.2009 21:16, RE: 1.6 FSI
Pavlik posted by:
Já naopak naprosto souhlasím s autorem. Na rozdíl od Vás jsem o 1,6 FSI nejen četl, ale nejel jsem s ním cca.8000 km. Můj závěr byl jednoznačný - ještě že je to auto služební. Tento motor zná jen dva režimy jízdy A) jede a žere 9-10 litrů, B) plouží se a má spotřebu těch proklamovaných 6-6,5 litru. Pokud tomu nevěříte a rád čtete, doporučuji nastudovat test Autobildu - škoda octavia II na 100 tisíc km. Tento článek je i v češtině - škoda se výsledkem testu náramně chlubila. I němečtí novináři a...
Milý Pavlíku, souhlasím s Vámi. Octavia s tímto motorem umí jet za relativně hodně, stejně jako každé benzinové auto (např. Fabia HTP), když se tlačí na pilu. Tato verze Octavie umí však jet v průměru i za méně než 6 litrů při "klidném a vyrovnaném" (pro někoho "plouživém") jízdním tempu (= neagresivní jízda v rámci, resp. na hranici zákonných limitů). A to považuji za její velkou přednost, protože běžná 1.6-ka v Octavii to neumí (ta dokáže při klidné a vyrovnané jízdě jet za 7 litrů).
Octavii 1.6FSI i 1.6i jsem v minulosti také střídal jako služební vozidla - kde pracujete?
Hezký víkend všem z kraje prosluněných vinic.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 07.08.2009 23:54, RE: Něco o spotřebě
David V posted by:
Já jsem doteď jezdil s relativně slabými plně naloženými auty a řekl jsem si a dost. Já se nechci v autě trápit. Když pojede kamion po rovině 90 a do kopce 50, tak jej chci předjet, bezpečně, čili v krátkém čase. Nechci vypínat klimu, podřadím a zašlápnu a musí se něco dít. K tomuto názoru jsem došel právě díky tomu, že jsem jezdil ve slabých autech, aby to moc nežralo, ale po lehké kalkulaci jsem zjistil, že za dobu mého provozu náklady na benzín nepřesáhnou cenu vozidla. Často je větší motoriz...
Při nájezdu 10 tkm/rok a nákladech 5000 kč na 1 litr paliva, by palivo muselo stát 50 kč za litr. Neříkám že to není možné, vysoká inflace se dá během 10 let asi čekat.

Nicméně v době kdy bude stát litr benzínu díky inflaci 50 kč, tak ten váš zájezd nebude stát současných 50, ale spíš 80-100 tisíc...

No chtěl jsem ale říct, že tech zhruba 3000 kč ročně navíc za benzín se dá ustát, když je to jen asi 5% celkových ročních nákladů na auto za 350 tisíc. Mrkněte sem http://www.mesec.cz/clanky/kolik-nas-skutecne-stoji-provoz-auta/ Je tam celkem dobrý excel na výpočet celkových nákladů.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 08.08.2009 07:08, RE: 1.6 FSI
silverado posted by:
Milý Pavlíku, souhlasím s Vámi. Octavia s tímto motorem umí jet za relativně hodně, stejně jako každé benzinové auto (např. Fabia HTP), když se tlačí na pilu. Tato verze Octavie umí však jet v průměru i za méně než 6 litrů při "klidném a vyrovnaném" (pro někoho "plouživém") jízdním tempu (= neagresivní jízda v rámci, resp. na hranici zákonných limitů). A to považuji za její velkou přednost, protože běžná 1.6-ka v Octavii to neumí (ta dokáže při klidné a vyrovnané jízdě jet za 7 litrů).
Octavii ...
Já také nejezdím příliš "divoce", jen lehce za hranicí těch "zákonných limitů". Sám vlastním turbodiesel od renaultu - už z toho vyplývá, že mám raději pohodlí než rychlost a pracovně mám služební TDI PD. Mě ale přišel 1,6 FSI jako nefalšovaný 16V motor bez výhod. Až do středních otáček naprosto nic a od středu nahoru dobré - potom ale letí spotřeba...Já si totiž neagresivní jízdu nepředstavuji tak, že budu akcelerovat na 100 km rychlost 20 a více sekund abych si náhodou nezničil spotřebu. V takovém případě můžu používat např. favorita a trnout kdo se mi podívá do kufru...Naopak si považuji staré 1,6 MPI, protože pro soukromé použití se dá levně přestavět na LPG a přitom má stále stejnou spotřebu (takhle to má kamarád a provozní náklady mu docela závidím i s mým turbodieselem . Vím že FSI už je také možné přestavět, ale za cca 50 - 55 tisíc.
respond
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.