0
back
 

diskuze k tématu: Subaru Legacy Outback 2,5AT - první dojmy majitele

category of topic classification: japonská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 06.10.2009 09:17, RE: Taky koukám, kam jsem se to dostal...
Reno posted by:
no jejda, na konci článku jsem u věku pisatele čekal věk 18 let.
auto jede 130 a má to 4x4, které opravdu funguje. neuvěřitelné.
jinak "každé kolo řídí elektronika" ve mně evokuje pocit, že to má proměnlivý přenos výkonu na kola a tak tomu tuším není, nebo se pletu? Subaru je napevno, ne?
Doporučuji se svézte se v ěnajekém Subaru. pak pochopíš, o čem to je. Já tomu taky nevěřil. Dnes už ano. jen to chtělo tu osobní zkušenost.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 06.10.2009 09:31, RE: Taky koukám, kam jsem se to dostal...
Zdeny60 posted by:
Doporučuji se svézte se v ěnajekém Subaru. pak pochopíš, o čem to je. Já tomu taky nevěřil. Dnes už ano. jen to chtělo tu osobní zkušenost.
Aha, takže v recenzi je toho napsáno až příliš. Stačilo napsat: Svezte se v Subaru, ať pochopíte o čem to je.
Ale na vozidle se nehodnotí jen jízdní vlastnosti, ale jeho celková využitelnost, včetně kufru, výbavy, prostoru pro cestující. Mě by třeba zajímalo něco o motoru, využitelné pásmo otáček, pružnost, např 121 kW z 2,5 je pouze průměrná hodnota výkonu, je to vyváženo pružností v celém otáčkovém spektru?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 06.10.2009 09:42, RE: už je to tu zase
PavelG posted by:
http://www.youtube.com/watch?v=Qx1V9JYGWcI
Jak tady zminuji kolegove, neni to Outback, neni to 30cm a navic mam pocit ze jede celou dobu z kopce. Chtelo by to jine video :o)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 06.10.2009 10:01, RE: už je to tu zase
Honza42 posted by:
Hezký, akorát těch 30cm sněhu tam chybí.
Tak pohledejte sám na youtube, myslím, že zásadní rozdíl mezi Foresterem a Outbackem v tomto nebude. Sám zatím zkušenost s vyšším sněhem nemám, ale předpokládám, že 30 prašanu není vůbec žádný problém. Prostě dokud Outback nelehne břichem na udusaný sníh, tak pojede, pokud bude aspoň jedno kolo (ze 4) mít trakci. (díky 4x4 s mezinápravovým diferenciálem a LSD)
Může ho zastavit jen:
- zalehnutí na břicho s koly bez trakce
- nájezd na led všemi koly
- tolik sněhu, že ho nepřetlačí

Je k tomu i na youtube pár (nejspíš trošku tendenčních) videí:
http://www.youtube.com/watch?v=Q7dVFY5CxT0
http://www.youtube.com/watch?v=2OzK-oRPCbs&feature=related
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 06.10.2009 10:01, RE: Taky koukám, kam jsem se to dostal...
rudastraka posted by:
a ja myslel ze subaristi opovrhujou haldexem, a oni se ve skutecnosti opici po vw
Haldex je laciný nástavec pro metrosexuálovo ego na cestě přes městskou džungli do clubu (včetně oplastování, které by se odloupalo i jízdou ve vysoké trávě). HALABALAdex je kravina, která sice honosí odznáčkem 4x4, ale nepochopím, že se jí věnuje tolik prostoru, když v krizi trakční schopnosti vozu může naopak ještě zhoršit (úžasný systém- přikročí k připojení zadní nápravy v momentě, když se začnou protáčet kola hnané nápravy. Výsledek? čtyři protáčející se kola, protože připojení je skokové). Zatímco opovrhované a vysmívané AT MPT od subaru je míle někde jinde a ctí skutečné podmínky dle rychlosti a zařazeného qaltu. Až VW okopíruje v uspokojivé kvalitě alespoň tenhle utrejch od subaru tak budou oktaviáni a passsátisti pět takové ódy na koncern, že tu asi už definitivně všichni ohluchneme
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 06.10.2009 10:54, svicky
pro ty co meni po 15ti, jo svicky ve znackovym servisu za 1000 sou ale platinovy a na 90 tis.km. inac se daji sehnat denso nebo ngk za 500-600
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 06.10.2009 12:01, RE: Taky koukám, kam jsem se to dostal...
PavelG posted by:
Způsobů 4x4 pohonu u Subaru je víc.
1. stálý převod na 4 kola přes mezinápravový diferák + LSD (např. outback s manuálem) - dělí moment mezi nápravy 1:1
2. připínání zadní nápravy (tento outback automat), cosi jako varianta haldexu
3. VDC, kde je určité řízení samosvornosti diferenciálu

více např. na http://wiki.subarufanclub.cz/technika/awd
No ono je to trosku jinak, VDC je u Subaru zkratka pro ESP, mate zrejme na mysli VTD (variable torque distribution) Variabilni rozdeleni tociveho momentu znamena, ze pomer rozdeleni hnaci sily mezi jednotliva kola se meni podle adheznich podminek, ale neni to varianta haldexu, vzdy jsou hnana vsechna kola. V idealnim pripade je rozdeleni tusim 40:60 ve prospech zadni napravy, ale nevim to jiste. Sam mam diesel, takze permanentni 50:50.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 06.10.2009 12:04, RE: už je to tu zase
rudastraka posted by:
forester a outback - neni to prece jenom rozdil??
v podstate moc ne, oboje ma 20cm svetlou vysku a 4x4.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 06.10.2009 14:16, RE: už je to tu zase
PavelG posted by:
Tak pohledejte sám na youtube, myslím, že zásadní rozdíl mezi Foresterem a Outbackem v tomto nebude. Sám zatím zkušenost s vyšším sněhem nemám, ale předpokládám, že 30 prašanu není vůbec žádný problém. Prostě dokud Outback nelehne břichem na udusaný sníh, tak pojede, pokud bude aspoň jedno kolo (ze 4) mít trakci. (díky 4x4 s mezinápravovým diferenciálem a LSD)
Může ho zastavit jen:
- zalehnutí na břicho s koly bez trakce
- nájezd na led všemi koly
- tolik sněhu, že ho nepřetlačí

Je k tomu i ...
V tom prvnim videu vylozene rikaji, ze jsou za volantem prodejci Subaru, takze to asi trosku tendencni bude :o)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 06.10.2009 15:23, RE: jen 4 rychlosti??
rudastraka posted by:
kdyz budes jezdit do 90km/h, tak mozna jo ty troubo
proc do 90km/h? to s tím nemá vubec nic společnýho. De o to jak je ten automat odstupňovanej to se s manuálem vubec nedá srovnávat
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 06.10.2009 15:27, RE: :-)
nepřihlášen posted by:
Nezbyva nez poprat, aby nadseni vydrzelo co nejdele. Ta jedna svicka za tisicovku, neni to preklep?
Zdá se ti to málo? Existujou ještě dražší!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 06.10.2009 15:27, RE: Taky koukám, kam jsem se to dostal...
typek posted by:
Haldex je laciný nástavec pro metrosexuálovo ego na cestě přes městskou džungli do clubu (včetně oplastování, které by se odloupalo i jízdou ve vysoké trávě). HALABALAdex je kravina, která sice honosí odznáčkem 4x4, ale nepochopím, že se jí věnuje tolik prostoru, když v krizi trakční schopnosti vozu může naopak ještě zhoršit (úžasný systém- přikročí k připojení zadní nápravy v momentě, když se začnou protáčet kola hnané nápravy. Výsledek? čtyři protáčející se kola, protože připojení je skokové)....
Počkej, až sem nakoukne cruise a jeho alter ego A4, to to schytáš...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 06.10.2009 15:35, RE: Taky koukám, kam jsem se to dostal...
Reno posted by:
no jejda, na konci článku jsem u věku pisatele čekal věk 18 let.
auto jede 130 a má to 4x4, které opravdu funguje. neuvěřitelné.
jinak "každé kolo řídí elektronika" ve mně evokuje pocit, že to má proměnlivý přenos výkonu na kola a tak tomu tuším není, nebo se pletu? Subaru je napevno, ne?
Subaru má pohon na všechna kola.V přenusu sil od motoru na zadní nápravu kardenem. Má tři diferenciály na přední nápravě, zadní + mezinápravový a elektronika reaguje na každé kolo při prokluzu jinak, tedy pokud by každé kolo,bylo na jiném povrchu. Výkon se u AT dá rozložit 45 - 55, MT 50 - 50 uzavření diferenciálu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 06.10.2009 15:39, RE: Taky koukám, kam jsem se to dostal...
David V posted by:
Aha, takže v recenzi je toho napsáno až příliš. Stačilo napsat: Svezte se v Subaru, ať pochopíte o čem to je.
Ale na vozidle se nehodnotí jen jízdní vlastnosti, ale jeho celková využitelnost, včetně kufru, výbavy, prostoru pro cestující. Mě by třeba zajímalo něco o motoru, využitelné pásmo otáček, pružnost, např 121 kW z 2,5 je pouze průměrná hodnota výkonu, je to vyváženo pružností v celém otáčkovém spektru?
Ne není. 121kw je u 4400ot/min. Tedy do 2500 to není znát a pak se to postupně zvedá,od 4 400 začíná pěkné divadlo do omezovače 6300.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 06.10.2009 15:46, RE: už je to tu zase
Honza42 posted by:
Až někdy zase pojedete s osobákem (lhostejno jakým) 30cm vrstvou sněhu, tak mně řekněte, abych se na to přišel podívat. Autor článku bude pravděpodobně rybář co chytá "tááákhle velké ryby".
Subaru Outback má 20cm světlou výšku a 4x4. Kdo nezkusil neuvěří.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 06.10.2009 15:51, RE: Taky koukám, kam jsem se to dostal...
Pepe posted by:
Počkej, až sem nakoukne cruise a jeho alter ego A4, to to schytáš...
kuk )
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 06.10.2009 15:55, RE: Taky koukám, kam jsem se to dostal...
Zdeny60 posted by:
No a co bys chtěl víc? Jestli tě zajímá auto jako takové, tak si projdi web. ono totiž o Subaru nic víc napsat nejde, je to auto pro ty, co se chtějí odlišit. Vím, co to znamená, protože ho mám taky. Subaru má svou uzavřenou komunitu a je to zváštní kapitola sama o sobě. Na pohled spartán, uvnitř celkem slušná technika, která si na nic nehraje a dělá to, k čemu byla vyrobená.

Ano, Subaru ano, jsem Subaru positive

jen dodám, že mám 2,0R 121kW (tedy novější motor), výkonu na rozdávání rozhod...
Máš recht předsedo. Co asi čekáte, že se o Subaru napíše? Nic se nepodělá zkrátka se jezdí. To není Koktávka. Zdeny60 jsi náš člověk )
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 06.10.2009 16:01, Tak znovu o Subaru
Nevím, jestli pisatel původního postřehu o jeho voze píchnul do vosího zhnízda, ale zdá se, že ano.
Napřed bych si dovolil odkázat nevěřící Tomáše na Subaru stránky - je jich celkem dost jak v česky mluvích tak zahraničních odkazech.O průchodnosti terénem má smysl možná opravdu mluvit u Forestera, resp. poněkud méně u OTB, ale ne u Legacy (o čemž se tu taky nikdo nezmínil). Zajíémavé je video o tahání přívěsu napřed do rozbahněného kopce a pak na sněhu a porovnání s XC90. Komentář netřeba, je to jasné. Zatímco SUbaru si spokojen hrabe nahoru i se zátěží, XC90 se jen bezmocně zmíta a couve zpět, tažena přívěsem. Ale o tom psát nechci.

Byl tu doatz na motor, konkretně 2,5 121kW. Tak obecně platí, že všechny bez výjimky vozy SUbaru mají trvale hnané obě nápravy. Jak se na ně přenáší výkon, je věc druhá a, el vy výsledku vždy výkon motoru Subaru má cca o 15% menší výkon k porovnání s vozy stejěn výkonnými, ale pouze s FWD nebo RWD. To za prvé. Za druhé, motory Subaru nejsou výkonově až tak oslnivé, ale to se o nich ví, pokud nejde o STI či WRX. Ani tam to není ve stejném objemu až taková síla. Síla a pověst Subaru je jinde _ a to je v podvozku a koncepci auta jako celku. Toho je na webu taky kvantum, takže nemá smysl se opakovat. Výkonová křivka je tradiční benzínová. Když chceš, aby jel, musí se točit. Do 3 tisíc je to naprostá klasika, jako ostatní atmosféry a nad 3 také. Tzn, pak začně ožívat a táhne až k omezení. Co je však velmi příjemné, je jeho linearita. 6ádné kopance, žádné díry a, e plynule gradujícíc výkon až k 7 trpm. Samsobepu, tomu odpovídá spotřeba. Jak jsem psal, já osobně dovedu jet za 7,8-8,2 v hornaté krajině Jeseníků, zatím jen v létě, neb budu mít teprev první zimu se Subaru. Avšak, jakmile budu motor točit nad 3 tisíce, poroste spotřeba. Na tom není nic, co bys e nedalo pochopit a je to u všech aut stejné, některé motory žerou více až od vyšších otáček, některé již od nižších, ale s otáčkami spotřeba roste u všech. To je prostě fyzika. Jestli to něčí motor takto nedělá, tak majitel je šťastný člověk a možná, že má i PPM (per-petum-mobil, takže benzímn se mu v nádrži ještě tvoří).

K tomu průběhu krouticího momentu: je fakt, že když chci svižněji zrychlit, či předjte, tak musím podřadit až o 2 rs. a nekoukat na otáčky kolem 6-7t rpm. 5° převodovka konkretně u Legacy MX06 je celkem dosti těžká, s dlouhými stupni a proto ochota ke zrychlování je na 4-51 níézká. KM je kolem 197Nm, což je hodnota taková běžná (nemám po ruce manuál a hledat se mi to nechce, ale snad si ten údaj pamatuji dobře). Je falt, že moje 3MPS s 320Nm a 265HP jede líp, ale to je jiná kategorie.

Co se týká spolehlivosti vozů Subaru, tak právě díky jedoduché (relativně ) technice tzn. oproštěné o hromady elektrických kravin typu TSC a pod., je relativně velmi spolehlivé. Kdysi kolovaly řeči o spolehlivosti právě 2,5 121kW z titulu potíží s mazáním. Ono je to trochu jinak. Jelikož ještě do nedávna , kdy nebyly 2,0R, byl právě 2,5 121 nejrozšířenější motor u relativně novějších modelů po r. 2000. Mnoho lidí neví, že SUbaru nemá kontrolku mazání která začně svítit, když hladina poklesne, ale začně svítit, když olej již není. Takže to byly fatální následky promotor. Dneska již je v povědomí každého Subaristy,navíc na to upozorňuje i SK a manuál, že musí olje pravidelně a pečlivě sledovat. A to nejen v motoru, ale i v převodovce a v rozvodvkách(servis). POkud ovšem má motor olej v množství a ikvalitě předepsané výrobcem a ne někde vyjetý humus z lokomotiv, tak u ani těchto motrů není potíž.

CO se týká projevu motoru samotného, tak zvukově je to boxer, jehož zvuk leze pod kůži a to patří mezi základní znaky vozů Subaru. V kabině oněm do 3 t nevíte, ale pak začně být slyšet hlubší chraplák a to se začíná roztahovat huba od ucha k uchu sama a o to víc, když táhnete své Subaru kopcovitými vlásenkami. To je pak ten správný pocit z pohonu a podvozku.

Já mou napsat o Legacy, že je to auto o kategorii výše, než je Oktávie a to ve všem. Sám jsem Oktávky měl dvě a ani na jednu nemohu říct křivého slova, ale Legacy je prostě jiná liga. Měl jsem tu čest řídt krátce i 3,0 Outback AT s pádly pod volantem (180kW) a to jede zase o výrazný kus lépe a navíc je to auto k dostání v lepší, než Legacovské výbavě. Jenže, tohle auto si koupí opravdu srdcař Subaru a nebo člověk neznalý pojmu 3,0 Outback, protože první s tím počítá a druhý, neznalý věci ne. A o čem že? O spotřebě, protože ta je vskutnu taky diplomaticky řečeno vysoká. Když jedet s 3,0 na krev, tak 20 není problém a to na rodinný vůz jaksi nesedí. Zato nemít uši na hlavě, je huba kolem celé hlavy. Já tedy jel katolicky a mělo jsem tam 10 dle PP.

k PP mou naspat jen jednu věc- aspoň u mého Leagcy sedína destinku, takže vidím reálnou spotřebu a nic nemusím přepočítávat. Myslím, že test PC na asi 5-7 nádržích je dostatečně přesný na ověření.

O muzice jsem psal, to je fakt slabé, taky bych měl zmínit celek ztuha jsoudcí R stupeň. Servis: svíčky jsou doporučeny opravdu Pt a stojí opravdu 800-1000/kus. Ostatní díly jsou asi tak jako u koncernu, plus mínus, je relativně dost dílů od jiných výrobců, konkretně brzdy a podozek (tlumiče a čepy). Jenže ocelové nápravy dost vydrží, např. v porovnání s koncernem. POtíže jsou s dvouhmotovým setrvačníkem, ten bohužel odchází rychleji či pomaleji a stojí kolem 20tCZK. Já musím zaklepat, zatím mám klid, ale jezdím jako člověk a ne jako hovado, navíc většinnu časi jezdí žena.

Rozvody řemen mimo 3,0 (řetěz ve 105tkm u 2,5 i 2,0R.

Přestavby na LPG: Subaru má org. zástavby. U vozů starších to je možné a i běžné, nicméně jsou potíže se zaklepáváním ventilů do sedel. 5eší se to kontrolami vůlí a posléze servisem hlav. Já jsem o tom taky dost uvažoval, ale po všech propočtech do toho nejdu. Mám své důvody. Jako jediný systém Viale uvádí nikoliv pokles, ale nárůst výkonu o 3% ve prospěch LPi (ano, není to překlep a jako důvod uvádějí optimalizaci spalování LPG v kapalné fázi vstřikované do válců-viz jejeich stránky. Já jsem mluvil přímo s technicky Atoh´gas Coubal - homologace Viale pro Subaru a je tomu tak. Potíže s bentily mi nepřímo potvrdili i oni, že se to stát může, ale než, že se sto stane určitě.

Někdo tu psal o místu vzadu a o nastupování dozadu. Tak zase bych to porovnal s P407 a nebo Oktávkou. Proti Oktě je místa pro nohy o notný kus více (mám 186cm) a když si sednu "za sebe", mám pohodlí, což jsemnekměl ani v Oktě, ani v P407 a ani ve S60 Volvu. Dveře jsou pravda užší, ale pokud není člověk neohrabaný mamut, tak to zvlý´ádne bez omezení tam ale imzpět bez toho, aniž by musel okopat prahy a lišty dveří (na což jsem nesmírně alergický a když to nedělám já, nevidím nemenší důvod, aby to dělali druzí). Sedáky jsou velmi pohodlné a nepřipadám si na nich, jako ve vlaku 3. třídy a nebo jako v Oktě.

Co bych ještě zmínil jako určité negativum Legacy (jiné modely nemohu hodnotit), tak relativně snadná náchylnost k poškození laku od kamínků a pod. Já mám po 70tkm předek dost oklepaný, ale může to být tím, kde předchozí majitel jezdil (jsem 2. majitel).

Závěr:
kdo má zájem koupit si ato rodinného typu a chce se odlišit od šedéhop průměru, měl by si zkusit přinejmenším Legacy či OTN a svézt se s tím.Pak může dělat závěry. Bez nadsázky tu tvrdím, že je to prostě auto se zcela jiným požitkem z jízdy. Opravdu jsem tomu dříve taky věřit nechtěl, ale nyní vím, že to tak je.

Jo, ještě jedna nevýhoda, pro někoho možná i dost závažná: řídká servisní síť (což je filozofie značky),a le za servisem se jezdí clekm dost máílo.

Zdraví Vás půlroční Subaru fan Zdeny.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 06.10.2009 16:15, RE: Tak znovu o Subaru
Zdeny60 posted by:
Nevím, jestli pisatel původního postřehu o jeho voze píchnul do vosího zhnízda, ale zdá se, že ano.
Napřed bych si dovolil odkázat nevěřící Tomáše na Subaru stránky - je jich celkem dost jak v česky mluvích tak zahraničních odkazech.O průchodnosti terénem má smysl možná opravdu mluvit u Forestera, resp. poněkud méně u OTB, ale ne u Legacy (o čemž se tu taky nikdo nezmínil). Zajíémavé je video o tahání přívěsu napřed do rozbahněného kopce a pak na sněhu a porovnání s XC90. Komentář netřeba, je to...
Vycerpavajici,
ja jenom doplnim,ze spotreba Outbacku 3.0R neni vzhledem k vykonu (180 Kw + automat) zase tak tragicka.
Ja jezdim dlouhodobe kombinovanou za 12, pravidelnou vikendovou cestu Praha - Sumava mam za 10,6 ,jedu po strakonicke a pak silnice 2. a 3. trid.
A brzdou provozu nejsem
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 06.10.2009 16:54, RE: Tak znovu o Subaru
Zdeny60 posted by:
Nevím, jestli pisatel původního postřehu o jeho voze píchnul do vosího zhnízda, ale zdá se, že ano.
Napřed bych si dovolil odkázat nevěřící Tomáše na Subaru stránky - je jich celkem dost jak v česky mluvích tak zahraničních odkazech.O průchodnosti terénem má smysl možná opravdu mluvit u Forestera, resp. poněkud méně u OTB, ale ne u Legacy (o čemž se tu taky nikdo nezmínil). Zajíémavé je video o tahání přívěsu napřed do rozbahněného kopce a pak na sněhu a porovnání s XC90. Komentář netřeba, je to...
gratulace: lip by to nenapsal snad ani technik od Subaru!!! kdo ma doma subaru(ja taky), vi o cem mluvis, ostatni snad casem poznaji....a nebudou chtit jinak :D ale je pravda, kdo jezdi denne 100 km v mistech, kde snih nepadne, na co mit 4kolku, na to staci HTP
respond
  1 2 3 ... 5




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.