0
back
 

diskuze k tématu: Subaru Legacy Outback 2,5AT - první dojmy majitele

category of topic classification: japonská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 07.10.2009 08:14, RE: jen 4 rychlosti??
rudastraka posted by:
asi nechapes ucel prevodovky
jestli to je automat nebo manual je vpodstate jedno
jezdils nekdy s automatem? asi ne že
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 07.10.2009 08:16,
A ty jsi jezdil s AT?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 07.10.2009 08:19, OTB
To není až tak pravda. Možná tak Justy. OTB je pro lehký terén zkrátka hory.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 07.10.2009 08:46, RE: Subaru
andreas777 posted by:
Kdo zná má Subaru, kdo nezná a nechce má Koktávku. Kdo ví SZBARU BANZAI. Zainteresování vědí o čem to heslo je ))))
Tady tím generalizováním děláte Subaristům tak akorát medvědí službu. Auto s Plejádami ve znaku je jistě kvalitní, ale není rozhodně důvod urážet někoho, kdo se pro něj nerozhodl. Jistě pro to měl nějaké důvody, ať byly jakékoliv.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 07.10.2009 09:10, RE: :-)
andreas777 posted by:
Zdá se ti to málo? Existujou ještě dražší!
Mě stála na Šestku jedna svíčka 750Kč
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 07.10.2009 09:30, RE: Taky koukám, kam jsem se to dostal...
typek posted by:
Proč? Audi má něco podobného, jen za velice dlouuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhé love, ale dá se to srovnat. Nemluvě o éře quatter (jj, doutníček 80, nebo 100 fqvattru bych dneska užil, hranatá plechovka a jaké ego si umane, to zlomí vejpůl). Jojo, bohužel u "auto union" zvítězila poptávka polochudých metrosexuálních managerů a vznikla hromada nevzhledných plechovek střižených formátem ušitým v dílnách VW a plnicí naděje po "luxusních limuzínách"). Technika OK, ale ruku na srdce, koho "obyčejná audina" dn...
Jojo, mě osoně Audi velice zklamalo, jsou to vozy bez jakékoli osobnosti. Co se týče techniky, tak neoplývají zrovna tím nejlepším a za tu cenu tahle technika opravdu nestojí. Audi si hraje na luxusní zboží, přitom používá stejnou techniku jako Škoda či Seat, tedy vozy pro širší masu. Od "luxusní" značky za luxusní peníze bych čekal odlišnost, nebo přinejmenším alespoň osobitost. Ze zkušenosti nechápu, proč si kde kdo sedá na zadek ze čtyř kruhů, jsou to jen dražší Volkswageny, či Škodovky a Seaty, promne tahle auta nemají žádné kouzlo ani jiskru, kvůli kterým by mě je bavilo řídit.
Pohon Quattro se nedá snadno srovnávat s pohonem 4x4 od Subaru, ten je dotažen téměř k dokonalosti, ale jedním dechem dodám, že kdybych měl vybírat osobák s pohonem všech čtyř, tak bych volil mezi Subaru a Audi, jelikož ti druzí nenabízí prakticky nic na takové úrovni (samozžřejmě pominu-li terénní vozy, povětšinou ale z japonské provenience, nikdo jinej terénní auta dost neuměl a tedy i pohon 4x4).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 07.10.2009 09:59, RE: Taky koukám, kam jsem se to dostal...
David V posted by:
Hm, tak to těžko. Pokud se od 4400 rpm už nezvedá výkon, tak těžko začne nějaké divadlo. Mk=P/2*pi*n, takže když je výkon konstantní nebo dokonce klesá, tak Mk klesá a s klesáním výkonu doslova padá.
Koukám znalci jako blázen... nejdůležitějším aspektem pro tah motoru je kroutící moment, respektive jeho průběh. U většiny vozů výkon postupně roste a mnohdy dosahuje své max. hodnoty až těsně před maximálními možnými otáčkami daného motoru. "Krouťák" má svou hranici povětšinou níže a tam kde končí, či lépe řečeno začíná klesat, nastupuje výkon, který slábne až někde před "červeným polem" (laicky řečeno). Tedy u většiny běžných motorů to tak je, avšak každý motor má jinou charakteristiku a každý tedy táhne v jiném rozmezí otáček. Např. můj vůz se řádně "rozdýchá" kolem 4000ot. protože zde dosahuje svého maxima kroutícího momentu, ten pak pozvolna klesá avšak výkon motoru mu dodává "druhý dech" a přestane táhnout až někde kolem 6000ot. (červené pole v tomto případě žačíná v 6500ot). Samozřejmě ideální by bylo, kdyby motor táhl již od nízkých otáček a měl co nejširší rozsah max. kroutícího momentu, který by se tak dal lépe využít, než-li mezi čtyřmi až pěti tisíci otáčkami. Co se týče motorů Subaru, tak kvůli pohonu 4x4 hodně ztratí na své dinamičnosti a působí spíše jako lemry, navíc vyšší hmotnost vozu a neideální průběh výkonu a krouťáku motorů udělá své a postrádají tedy onen zátah. Motor se musí víc točit aby vůz "rozhýbal" a tím pádem žere jako prokponutej.
Měl jsem jednou v oku Audi A4 2,0 TFSi Quattro, ale rychle mne přešla chuť, jelikož živit auto 13ti litry benzinu by mne nebavilo. Avšak jízda s tímto motorem (ne však vozem) je příjemná a dynamická. Nejideálnějším motorem pro čtyřkolku je zkrátka diesel a to právě kvůli max. krouťáku už v nízkých otáčkách, respektive jeho ideálnějšímu průběhu (a přiznejme si, kdo v terénu točí motor do šesti a půl tisíc...? tudíž není třeba vyšších otáček). Proto za sebe říkám: pokud bych často jezdil blátivým terénem, sněhem, či jiným nepříznivým povrchem, nešel bych do benzinu. Pokud bych trávil čas spíše na sinicích a chtěl bych čtyřkolku jen kvůli lepším jízdním vlastnostem např. v zimě, na mokru a pod., tak bych klidně pořídil takový vůz s benzinovým motorem.
Mějte se
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 07.10.2009 11:25, RE: Tak znovu o Subaru
Pepe posted by:
Ano, OTB je do města ideální...
Není. Ale já mám jen jedno auto. Kombíka potřebuji. A jeký je rozdíl v městském provozu mezi OTB a Oktávkou? Žádný. Navíc stejně žerou. Ideální do města je třeba Fiat Panda. Bohužel 2 auta zatím nemám. Takže prosím bez těch zbytečných, nikam nevedoucích poznámek. A v neposlední řadě jezdím několikrát do roka na špatně přístupnou chatu do Krkonoš...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 07.10.2009 13:04, RE: Tak znovu o Subaru
skopic posted by:
Není. Ale já mám jen jedno auto. Kombíka potřebuji. A jeký je rozdíl v městském provozu mezi OTB a Oktávkou? Žádný. Navíc stejně žerou. Ideální do města je třeba Fiat Panda. Bohužel 2 auta zatím nemám. Takže prosím bez těch zbytečných, nikam nevedoucích poznámek. A v neposlední řadě jezdím několikrát do roka na špatně přístupnou chatu do Krkonoš...
Tak jeden diskutér to zde řešil před pár lety postavením S. Samuraje (nebo Jimny, už se nepamatuju) bez papírů zaparkováním pod chatou, přeskládání věcí pod kopcem z dvoukolky a ve čtyřkolce hurá nahoru. Originální řešení. Taky jsem řešil dilema - často ve městě, v zimě na hory, podle zakázek hojně dálnice... Není to jednoduchý, navíc do toho často potřebuju dost naložit (ale na maxíka je to směšně málo)... Takže možná opustím kombi a pořídím nějaký velký pickup - nejvíc se mi líbí D Max od Isuzu...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 07.10.2009 13:25, RE: jen 4 rychlosti??
rudastraka posted by:
asi nechapes ucel prevodovky
jestli to je automat nebo manual je vpodstate jedno
Jedno to není. Je zde zásadní konstrukční rozdíl ve "spojce". U manuálu dojde k pevnému spojení, zatímce u automatu nikdy. Převodovka je vždy oddělena " spojkou " od motoru. Proto se zde v hojné míře využívá prokluzu a tím pádem může být zpřevodování více dělané na rychlost. Je to něco jakoby jste u manuálu vždy řadil ob jednu rychlost( 1,3,5) a při přeřazení si pomáhal spojkou než se dostanete na rychlost a otáčky kde to motor utáhne sám. Takto jsem to nějak pochopil já, tak snad jsem to moc nepopletl.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 07.10.2009 13:39, RE: Tak znovu o Subaru
skopic posted by:
Taky jsem se příšerně nudil:D
Nebylo to předminulý víkend? Předjížděl jsem předpisovou 130kou vlekoucí se Subaru a přemýšlel, proč řidič jede tak pomalu
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 07.10.2009 19:13,
Se najednou k oktávce neznáte? Já myslel, že do Subaru byste už nešel... Vaše slova v článku pod QQ... To jste ho shodil (na můj vkus) docela dost... Jo v noci, to jsou vidět jenom budíky, a ne ta koroze na spodku Vašehu Sub co?
Takže - a) musíte napsat cokoli v opozici (a doma máte možná jenom modely v měřítku 1:43 a pod)
b) je Vám (asi tak) 60, proto máte ve všem pravdu ( možná ani nevíte, co jste napsal docela nedávno)
c) říká se tomu schizofrenie
d) a+b+c dohromady
Takže sorry, ale já uznávám lidi s konstantními názory, ev. s lehkou korekcí danou větší informovaností. Takové názorové turbulence jsou ve velké míře vlastní převážně lidem ve fázi vývoje osobnosti - mezi 12 - 18 rokem (individuální). Takže je mi (s odpuštěním) milejší cruise a A4 - ti alespoň nemění názory podle směru větru a názorů ostatních.
Sorry za tapetu


Milý Pepe,, nevím, odkud začít, protože na tu hrst tvýchmyšlenek to není jednoduché. Snad asi tím, že do 60ky mi naštěstí kus chybí, yle nějaký ten pátek mám, abych mohl již leckdy poučit, a v Rusku jsem byl několikrát taky. No, to bylo na úvod.

Tak k pos toji vůči Oktávce mohu napsat opravdu již naposledy, že to auto mi v obolu případech udělalo obrovskou službu a klaním se před ním. A to jak po stránce technické, tak po stránce spolehlivosti a trvanlivosti. CO se týká mého postoje vůči Subaru (konkretně k tomu, co mám - a to nikoliv jen 1:43, ale MY2006 manuál 2,0 R 121kW), tak je fakt že Oktávku jasně převyšuje v pohodlí, komfortu jízdy (ticho, podvozkové vlastnosti), ale kvality zpracování některých detailů nedosahuje. Jako celek působí však o třídu výše. A s rukou na srdci taky opakuji (mám dojem, že jsem to již někde napsal), že po druhé bych do Subaru s TÍMTO motorem již ASI nešel. Na moje potřeby poněkud malý výkon, ale dá se tím žít a to obzvláště, když jezdím s 3MPS s 260HP. Tam mi to na "projetí se" stačí a pak SUbaru s nějakými 121kW neřeším čí nehrotím. Psal jsem, pokud se dobře pamatuji, že u SUbaru se jeví povrchová koroze víc, než bych čekal (na spodku, aby si to někdo mylně nevyložil) a to zase v porovnání s oběma Oktávkami, kde tento jev byl v daleko menší míře. Jde o korozi povrchovou, která nesnižuje nijak vlastnosti dílů na spodku a proto mě taky moc nevadí, ale určitou pochybnost mám. To jsem myslel, když jsem psal, že bych MOŽNÁ do SUbaru již nešel, ale jak říkám, jde o věco nepodstatné mpro radost z jízdy, která oba uvedené nedostatky (/tedy nižší výkon, než jsem čekal a tu korozi určitých dílů na spodku) dalece vyváží.

Co jis myslel onou schizofrenií a rovnicí a+b+c+ nevím a,e já se domnívám, že myšlenky jsem formuloval jasně a dosatečně přehledně, abys je pochopil. Samosebou každý má právo si myslet co che a podat svůj názor na onu věc taky, jak chce. proto ti nevyvracím tvé představy o Cruise ( i když nevím, zdali myslíš PT Cruiser či cruise jako označení tempmatu na švédských vozech i na SUbaru) či A4. Jinak ad A4 - můj názor - ještě o 100 tisíc dražší Okta na stejné platformě se stejnou technikou a jiným znakem. Nic víc, nic míň přesně podle toho ji taky já osobně řadím,. do stejné třídy se stejným výsledkem. Prostě lidovka s vysokou cenou.

K výkonu ještě jedna poznámka: otázka je, co dotyčný od výkonu čeká. Když se nad tím vším zamyslím, tak Subaru má celkem výstřední postoj k využití výkonu svých vrcholných modelů Impreza. Maximální rych,ost je jen 209km/h, to vše při výkonu kolem 300HP. Takže, je výkon a výkon. ALe to, co právě dělá Imprezu Imprezou, je rozdělení výkonu v spektru otáček. Je to o akceleraci, ochotě motoru zrychlit za jakýchkoliv podmínek a nechat se držet v otáčkách tak dlouzho, jak je třeba. Mnohé vozy s podtstaně až několikrát nižším papírovým výkonem dosahujíé vyšších rychlostí. Já si ale myslím, že u Subaru o rychlost právě vůbec nejde. Že to je v něčem jiném.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 07.10.2009 19:33, RE: bez předmětu
Zdeny60 posted by:
Se najednou k oktávce neznáte? Já myslel, že do Subaru byste už nešel... Vaše slova v článku pod QQ... To jste ho shodil (na můj vkus) docela dost... Jo v noci, to jsou vidět jenom budíky, a ne ta koroze na spodku Vašehu Sub co?
Takže - a) musíte napsat cokoli v opozici (a doma máte možná jenom modely v měřítku 1:43 a pod)
b) je Vám (asi tak) 60, proto máte ve všem pravdu ( možná ani nevíte, co jste napsal docela nedávno)
c) říká se tomu schizofrenie
d) a+b+c dohromady
Takže sorry, ale já uznává...
Tak když už si tykáme... Beru.
Slova TÍMTO a ASI se v článku pod QQ v dané větě nevyskytují, přičemž mají na význam "eseje" hodně podstatný vliv.
Vyzdvihovat tam, kde se "plive" na O2 její kvality a přitom uvádět negativa pro OTB, jakože "já ho mám, vím, o čem je, ale už bych do něj nešel" a v článku o OTB zase obráceně JE svým způsoben indikace nestálosti názorů. Ale mě je to jedno, jestli je ti 16 (tam by to odpovídalo), nebo "bez kusu" 60, kde bych čekal nějakou názorovou stálost. To bych se nechal poučit rád.
Já zde mám (a dost diskutujících to může potvrdit) názor v podstatě konstantní, s drobnými posuny díky zkušenostem a znalostmi-jinak cruise či A4 jsou pravidelnými přispivateli již pár let (jako já) s názory pevnými a neměnnými jako skála

respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 08.10.2009 06:31, RE: bez předmětu
Pepe posted by:
Tak když už si tykáme... Beru.
Slova TÍMTO a ASI se v článku pod QQ v dané větě nevyskytují, přičemž mají na význam "eseje" hodně podstatný vliv.
Vyzdvihovat tam, kde se "plive" na O2 její kvality a přitom uvádět negativa pro OTB, jakože "já ho mám, vím, o čem je, ale už bych do něj nešel" a v článku o OTB zase obráceně JE svým způsoben indikace nestálosti názorů. Ale mě je to jedno, jestli je ti 16 (tam by to odpovídalo), nebo "bez kusu" 60, kde bych čekal nějakou názorovou stálost. To bych se ...
Opravdu, marně přemýšlím o větách, které mi vkládáš do úst, kde jsem je napsal. Nepleteš si mě s někým? Já má Legacy, ne OTB a na Oktávku již poněkolkáte píši - mám názor velmi pozitivní!
Jak správně píšeš, zkušenosti nabývají a proto opakovaně tvrdím, že dnes bych Oktávku nechtěl určitě a co se týká Sibaru, tal Legacy s 2,0R ASI takjy už ne. Důvod jsem napsal o příspěvek výš. Tak to nevím, jestli mluvís ty o koze a jí o voze.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 08.10.2009 07:18, RE: bez předmětu
Zdeny60 posted by:
Opravdu, marně přemýšlím o větách, které mi vkládáš do úst, kde jsem je napsal. Nepleteš si mě s někým? Já má Legacy, ne OTB a na Oktávku již poněkolkáte píši - mám názor velmi pozitivní!
Jak správně píšeš, zkušenosti nabývají a proto opakovaně tvrdím, že dnes bych Oktávku nechtěl určitě a co se týká Sibaru, tal Legacy s 2,0R ASI takjy už ne. Důvod jsem napsal o příspěvek výš. Tak to nevím, jestli mluvís ty o koze a jí o voze.
Tak sorry, v článku pod Nissanem Q v reakci 24.9. 2009 v 20 hod a 10 min je řečeno: "nebýt vyhlášeno skvělými jízdními vlastnostmi...., podruhé už bych do něj bešel" - to B jsem si vyložil jako překlep, je vedle N. A mluvíš obecně o Subaru, takže jelikož se velmi fundovaně vyjadřuješ o OTB + tvrdá obhajoba, vzal jsem samosebou, že čerpáš z vlastní zkušenosti. Jen jsem si říkal, že to bude zajímavá (nebo stará) verze - 2,0 se do OTB nedává (možná jo, ale Subaristi si budou jistí).
Ty názory se posouvají - někam mě táhne srdce, kolikrát jinam rozum. Já strávím v autě pracovně dost času na to, abych se ještě jezdil někam vyřádit. O OTB jsem před časem uvažoval taky, ale rozleželo se to. Přeci jen na hory jedu jen když chci a když se to dá, ne že musím. A co ti nejvíc vadilo na té 407?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 08.10.2009 09:04, RE: jen 4 rychlosti??
Kačud posted by:
Jedno to není. Je zde zásadní konstrukční rozdíl ve "spojce". U manuálu dojde k pevnému spojení, zatímce u automatu nikdy. Převodovka je vždy oddělena " spojkou " od motoru. Proto se zde v hojné míře využívá prokluzu a tím pádem může být zpřevodování více dělané na rychlost. Je to něco jakoby jste u manuálu vždy řadil ob jednu rychlost( 1,3,5) a při přeřazení si pomáhal spojkou než se dostanete na rychlost a otáčky kde to motor utáhne sám. Takto jsem to nějak pochopil já, tak snad jsem to moc nepopletl.
tak nějak... a proto automat nepotřebuje tolik rychlostí jako manuál a mnohdy točí 4kvalt automat mín než manuál 6ti kvalt.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 08.10.2009 09:41, RE: Tak znovu o Subaru
Reno posted by:
tak poslouchám ty ódy na Subaru...
pán s autem najel 8 tisíc km a už je to nejlepší auto na světě. Nemám nic proti Subaru, dokonce jsem nad tím autem přemýšlel - ale - mizerné interiéry, jen čtyřstupňové automaty, super benzínové motory, ale žádný slušný dieselový /pardon, dvoulitr mně neuspokojí/, celkově vnitřní prostor o ničem... nicméně proti oktávce je to asi opravdu lepší.
Samozřejmě, že 35D BMW je lepší než neexistující srovnatelný Subaru motor. O tom nikdo nepolemizuje. Právě tak interiéry, image, atd... Jenže to jsme v úplně jiné cenové a image relaci. Svoji úlohu si Subaru plní více než dobře, právě tak jako na svém poli Bavorák.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 08.10.2009 09:57, RE: už je to tu zase
typek posted by:
Jasně je to tendenční. Nepsali o tom ve světě motorů a není tam porovnání s haldexem
Priste se na to video aspon podivej nez budes stupidne kdeco komentovat, nemusel bys pak ze sebe delat takoveho vola.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 08.10.2009 10:20, RE: jen 4 rychlosti??
gustaf posted by:
tak nějak... a proto automat nepotřebuje tolik rychlostí jako manuál a mnohdy točí 4kvalt automat mín než manuál 6ti kvalt.
Taky jede hur jsi zapomnel dodat, takze tu vyhodu 4kvalt automatu se mi porad nejak nedari videt.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 08.10.2009 12:16, RE: bez předmětu
Pepe posted by:
Tak sorry, v článku pod Nissanem Q v reakci 24.9. 2009 v 20 hod a 10 min je řečeno: "nebýt vyhlášeno skvělými jízdními vlastnostmi...., podruhé už bych do něj bešel" - to B jsem si vyložil jako překlep, je vedle N. A mluvíš obecně o Subaru, takže jelikož se velmi fundovaně vyjadřuješ o OTB + tvrdá obhajoba, vzal jsem samosebou, že čerpáš z vlastní zkušenosti. Jen jsem si říkal, že to bude zajímavá (nebo stará) verze - 2,0 se do OTB nedává (možná jo, ale Subaristi si budou jistí).
Ty názory se...
S P407 to bylo trochu zamotané. koupil jsem ho manželce ajko náhradu za OI - 81kW, která byla z r. 2001 a vypadalo to, že bud chtít nějaký ten servis. Navíc byla možnost ji výhodně prodat. Takže ta P407 měla být jen pro ni na ježdění do práce. púroto se koupila s 1,6HDI 80kW. Jenže, byly potíže s elektrikou (2x mě to stálo odtah a 1x jsem já osobně závadu našel, odstranil poté, co jsem v autorizáku zaplatil zbytečně 1800,- za opravu něčeho, co závadu nezpůsobilo. Po čase začal indikovat FAP výměnu náplně - investice nečekaná, protože při kontrole v servisu tvrdili, že "ještě vydrží dost dlouho". No a nejvíc začal vadit ženě výkon - přeci jen Oktávka s výkonem 97kW )úprava SW u Cimbu) jela znatelně lépe a předjíždění s těžším a slabším P407 je v kopcích riziko-trať, kde jezdí, je celekm zatížena kamiony a potřeba občas předjíždět na kratším úseku je častá. Jelikož v té době jsem měli Superba a tohoto P407, blo celkem pro mě obtížné jezdit na letiště s modely, protože na zadní plato v P407 se nevejdu, kdežto do O ano. Takže po zralé úvaze podpořené možností mít Legacy za velmi dobrou cenu, jsem se rozhodnul P407 prodat. Jiank pohodlí bylo velmi dobré, jako tradičně u všech Pežotů, co jsem předtím měl jako sluižebáky (306,605,407 sedan 2,0DI a nakonec P807) . V podstatě to nebylo ic dramatického, co by se nedalo řešit, ale trocha k troše a P407 šel pryč. Jinak ta porucha, co mě stála nervy a odtahy, byl problém se startování, když po otočeí klíčem se nedělo vůbec nic. prostě mrtvo. Servis dělal vše možné, dokonce i repasi startéru ) o které jsem věděl, že je zbytečná již předem, ale jaksi jsem nebyl vyslyšen), nio nakonec jsem zistil, že potíž je ve spínací skříňce. Oprava hodinu doma a od té doby je klid, nového majitele jsem potkal u nás ve městě a jen si liboval poté, co P pořídil po Felicii
respond
  1 ... 3 4 5


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.